Ciro Passami L'olio!

Tweede Helmersstraat 3 1054 CA Amsterdam Nederland Kaart
31-206188420

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Ciro Passami L'olio!

• Engels gesproken , Terras
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Erg goed restaurant. Echt Italiaans, hele bijzondere gerechten en zeker de pasta met witte truffelsaus was formidabel!
Vluggejapie .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Vanavond hier met drie personen gegeten. Wisselende recensies doen vermoeden dat de bediening wat laks en onvriendelijk is. Echter, ik vermoed dat Italiaanse correctheid word verward met onvriendelijkheid. De laksheid herkennen we ook niet, hoewel de bediening in de knoop lijkt te komen als ze iedere tafel de volle aandacht willen geven. Een voorbeeld van de correctheid: een tweede fles wijn wordt opnieuw aan de bestellende gast aangeboden ter controle in een schoon glas. details die in Amsterdam niet altijd vanzelfsprekend zijn.

Het eten is zoals je van een goede italiaan mag verwachten. ingrediënten van hoge kwaliteit, zonder gerommel in de marge.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Fijn Italiaans restaurant! Vriendelijke en snelle bediening.
Moeilijk om te reserveren...ging allemaal wat rommelig :)
Als starter hadden we de Vitello Tonnato, zeer authentiek uitgevoerd, verrukkelijk!
Daarna de Linguine met verse kreeft in een saus van kersentomaatjes en de Argentijnse filet van ossenhaas opgerold met Parmaham en Provolone kaas.
Allebei erg goed...maar wat een mega grote porties! Maar toch zo lekker dat het op ging.
Alleen had er van mij niet overal zo'n slinger met balsamico siroop overheen gehoeven...maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Tiramisu was prima als dessert.
Hugo G.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
fantastisch gegeten en gedronken..de Filetto de manzo alla chef Fabio was geweldig en de wijnen zowel de witte als de rode van Francis Ford Coppola waren ook heerlijk.. bediening was prima..
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gezellig restaurant, drukbezocht. Personeel ok maar niet hartelijk.
Wijnen zijn klassiek, niet verrassend, prijzig.
Dagverse gangen waren zeer goed. Gerechten op de kaart vielen tegen. Tikje commerciële gerechten, niet authentiek Italiaans.
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Ontvangst matig wij houden er persoonlijk niet van dat er gelijk iemand aan tafel een aperitief staat op te dringen moest nog gaan zitten,
Daarna bleef de ober aan tafel staan tot we een keuze hadden gemaakt. Waarom zo'' n haast.
Antipasto misto x 4 was karig en kaal op tafel gedropt.
Pasta met truffel verdronk in de saus. Penne met calamari cima di rape e pecorino? Waar was de geitenkaas?
Dessert was ok. Sgroppino wordt aan tafel klaar gemaakt.
Daarna was het ook met de service afgelopen.
Eten was wel goed maar niet bijzonder. Sfeer te gehaast in het begin later geen aandacht meer.
tafel vd buren te dichtbij , kon amper van mijn stoel opstaan maar moest wel wijken voor een buurman die naar het toilet moest en er niet langs kon.
Jammer nog een italaan van ons lijstje geschrapt.
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Het was heerlijk, komen zeker een keer terug.
Ambiance goed en personeel heel vriendelijk.
We hoorden het van kennissen.
Claudia E.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hebben heerlijk gegeten. Als voorgerecht hadden we de Antipasti Misti
Selectie van verschillende voorgerechten min 2 personen. Erg gezellig zo samen delen en het smaakte erg goed. Als hoofdgerecht hadden we allemaal gekozen voor Argetijnse filet van ossenhaas opgerold in Parmaham gevuld met provolone kaas
en zongedroogde tomaten met een saus van zoete rode wijn uit Valpolicella gebied. Echt verrukkelijk!! Na hadden wij Scroppino die aan tafel werd bereid, heerlijk!
Yvette M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Een dag van te voren een tafeltje gereserveerd. Bij binnenkomst weinig aandacht m.n. van de gastdame. We kregen een tafeltje op de minst prettige plek van het restaurant, vroegen om een andere tafel maar dat kon niet. We hebben voor een mooi bedrag gegeten en een fles wijn gedronken. Het eten was best alleen wat zout en de echte Italiaanse touch ontbrak. De buitendeur ging steeds open i.v.m. wachtende gasten buiten en we kregen steeds een kougolf over ons heen. Na de vraag of de deur dicht kon blijven werd dat afgewimpeld. Ongevraagd kregen we het dessertmenu op de tafel. We hebben zelf jaren in Italie gewoond. De echte Italiaanse aandacht, gezelligheid, zoals even met de ober een praatje maken zat er niet in want men had onze tafel duidelijk nodig voor de volgende gasten. Een teleurstelling al met al en wij komen niet terug.
Martyn L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Begin oktober voor mijn moeders verjaardag weer eens bij Ciro gegeten. Het was weer geweldig! De pasta Arabiata met pittige worst en de Ossenhaas waren top! De wijn - Ripasso - was perfect! Ook voor mijn moeder hadden ze weer uitgepakt (taartje en zingen) bij het dessert. Super leuk allemaal en een geweldige avond gehad!
Dank jullie wel.
Hopelijk tot snel. Groet, Martyn
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Erg leuke zaak waar je snel het gevoel krijgt dat je een beetje in Italië bent. Kleine maar prima kaart en perfecte wijnkaart met de echte top wijnen uit Italië. Ook heel fijn dat er diverse wijnen per glas zijn. Wat direct opvalt is de eigenaar die in dit bedrijf mee werkt. Dat is toch een verschil met veel zaken in adam, helaas is dit vaak een probleem en dan heb ik het nog niet over de totaal ongepaste arrogantie bij veel populaire restaurants in adam. Hier dus gelukkig niet, super service, leuke sfeer en heerlijk gegeten. Aan de muziek zou iets mogen veranderen, dat was een beetje uit de tijd maar na een tip van ons is dit wellicht al opgelost ((-: We komen snel weer terug in dit leuke bedrijf.
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Gisteravond een bijzonder smakelijke, feestelijke verjaardag gevierd met zijn vieren. Vooraf in spek gewikkelde coquilles in kikkererwtenpuree met een stukje paling. Hoofdgerecht kalfschnitzel in witte wijn met fontanakaas, prima van smaak. Tarbot uit de oven en een hele zeebaars. Een witte Falanghina en een rode wijn uit Veneto. Toe huisgemaakte citroentaart en een door het huis aangeboden limoncello! Grazie mille! Ook een scroppino geproefd, voortreffelijk!
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Gegeten hier met vrienden, erg lekker gegeten in dit Italiaanse restaurant. Bediening een beetje chaotisch naar gezellig. Heerlijk die scropieno als dessert!
VSOP .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Zoals zovaak besloten mijn vriend en ik een hapje te gaan eten. Normaal voel ik me niet echt geroepen om een recensie te schrijven, maar na hoe wij behandeld zijn wil ik hier toch iets over zeggen. Hoewel de zeebaars en de ossehaas ontzettend goed bereid waren en een rijkgevulde kaasplank op tafel kwam (De citroentaart was erg droog), gaf dit etentje ons toch een ontzettend nare nasmaak. De bediening had enkel oog voor andere tafels en het bestellen van een nieuw wijntje was haast onmogelijk. De wijn die wij bestelden was 14 euro per glas, voorproeven zat er niet in en er werd ook geen toelichting gegeven op de herkomst van de wijn. Dit mag je wel verwachten bij het bestellen van zo'n wijn(vinden wij).

Terwijl bij andere gasten wel keurig de jas gehaald en aangereikt werd, konden wij deze mooi zelf gaan uitzoeken. Na het betalen van de rekening en een mooie fooi kon er zelfs nog geen gedagje vanaf. Wij komen hier in ieder geval nooit meer terug.
Melle S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2015
Ciro is gewoon top! neem wel je poromonnen mee want het ligt in de hogere prijsklasse!
Wij komen hier eg vaak en de service is gewoon relaxed en op&top italiaans!

Pasta Met kreeft daarna de ossehaas! Coppola wijn erbij en je hebt een heerlijke avond!
Camilla S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Ik had hoge verwachtingen van dit restaurant naar het viel wat tegen.
Decor is heel leuk en doet gezellig aan.
De voorgerechten waren goed, verschillende soorten anti pasti van goede kwaliteit.
Vooral de mozerella was heerlijk!
De pasta's vielen tegen.
Mijn pasta met zeevrachten had een zeer waterige saus. De pasta pomedori die speciaal voor mijn vriend was gemaakt was ook waterig en een beetje smakeloos.
Personeel was een beetje ongeduldig en abrupt.
Als je bepaalde bedragen vraagt voor een wijn op glas moet je ook als bediening de tijd nemen om uit te leggen welke wijnen er op glas zijn.
Helaas waren wij een beetje teleurgesteld.
Martyn L.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Kom hier graag. Vooral de tafels aan het raam zijn top. De service is goed, wijnen zijn super en het eten is briljant. Echt een aanrader voor echt Italiaans eten en sfeer!
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
De keurige ontvangst, waarbij de jassen op haakjes bij de voordeur werden opgehangen was wel het beste wat de bediening die avond kon bieden. Daarna ging het moeizaam, gebrekkig Engels en soms een woord Duits. Nederlands spraken de obers niet, of nauwelijks. Grootste minpunt het volledig uitschenken van de uitstekende rode wijn, inclusief het bezinksel uit de fles. En als je er wat van zegt dan hoort dat zo, aldus de ober. De gerechten zijn van voldoende tot uitstekende kwaliteit. De gekonfijte eendenbout was meer dan prima en viel mooi uit elkaar. Het pastagerecht met onder andere scheermesjes was goed op smaak, echter de mosseltjes waren niet allemaal even vers en gaar.
Jammer dat ze op de site een menu neerzetten on der de naam SPECIALITÀ DEL GIORNO en er niets van terug te vinden is. Ik had me echt verheugd op de St. Jacobschelpen opgerold in Spek uit Tirol. Geserveerd met paling in een crème van kikkererwten. De huisgemaakte Tiramisu was matig van smaak.
We zaten in een pijpenlaantje tegen een muur met brallende jongelui vlakbij het toilet. Niet echt een aangename plek om te eten. Voor het eten zou ik nog wel eens terug willen gaan, voor de bediening en de plek waar we die avond zaten zeker niet. Dan kan je nog zo mooi je tafels dekken.

Gowa .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Ik was heel teleurgesteld over de kwaliteit van het eten. Vooraf inkvisjes met doperwtjes in een pittige tomatensalsa. Te gare doperwten en de saus niet bijzonder. Als hoofdgerecht gekonfijte eendenbout in abrikozensaus. De saus lag ernaast. Geen samenhang in dit gerecht. Het garnituur van gebakken aardappeltjes en spinazie met cherrytomaatjes was prima. Jammer dat de schalen en borden koud waren, zodat alles snel afkoelde. Prima bediening, Engels sprekend, heel vriendelijk en correct. De inrichting is mooi, modern en gezellig. De muren zijn bedekt vanaf tafelhoogte tot zo ongeveer aan het plafond met wijn (flessen) van de wijnkaart.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Op aanraden van een collega die weg is van de pasta met witte truffel hier gegeten. Wat een goede tip! Sfeervol restaurant en lekker eten. Leuk dat de diverse gerechtjes die deel uitmaken van de antipasti misti niet allemaal tegelijkertijd maar als aparte gerechtjes na elkaar werden geserveerd. De truffelpasta met verse truffel supplement was inderdaad heerlijk, de filetto di manzo deed me denken aan de ossenhaas die ik eerder dit jaar in Rome at. De sgroppino die aan tafel wordt bereid is heerlijk als toetje. Jammer dat de aandacht van de bediening gedurende de avond steeds meer uitging naar de tafel naast ons waar een BN’er zat...