Ciro Passami L'olio!

Tweede Helmersstraat 3 1054 CA Amsterdam Nederland Kaart
31-206188420
Dit knus ingerichte Italiaanse restaurant bestaat al tien jaar en een bezoek aan deze zaak brengt je voor heel even in la dolce vita sferen. Bereid je maar voor op een avond vol met Italiaanse gastvrijheid, Italiaanse wijnen en mooie gerechten uit Italië. Inmiddels weten veel vaste gasten deze Italiaanse spot te vinden en dat heeft mede te maken met de toewijding waarmee dit restaurant gerund wordt door eigenaresse Alexandra en haar team vol met Italianen. Alexandra: ‘Dit restaurant is geen werk, het is zelfs geen hobby, het is pure passie.’
Het zonnetje laat zich vanaf ongeveer 17.00 uur zien op het terras van Ciro Passami l’Olio. Een fijne plek om op warme zomeravonden een pasta’tje te eten. Een secondo kan natuurlijk ook en natuurlijk sluit je de avond af met iets zoets.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem de kreeft met spaghetti, het is niet voor niets de favoriet van velen.

Over het restaurant Ciro Passami L'olio!

In Ciro’s kitchen only those cooks who cook with passion are welcome. The best ingredients need to get the best preparation. Sometimes live at your table. Who doesn’t know the laws of the Italian hospitality, will be amazed by the extra clean glasses. But after visiting Ciro ... Passami L'olio! You’ll never want something else. The dishes look great. The top wines from Italy are well presented.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Ciro Passami L'olio!

• Mastercard , Pin , Visa
  • Engels gesproken
Uitmuntend
9,4
9,3

Jouw recensie over het restaurant Ciro Passami L'olio!

Lex K.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Als altijd top b
Elvire B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad, het eten was uitstekend, sfeer optimaal kortom een fantastisch restaurant
Leonard A.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Hele fijne service met mooie originele Italiaanse gerechten.
Door P.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
We hadden wederom een fantastische avond in Ciro, het eten, de leuke en professionele italiaanse bediening en sfeervolle entourage zorgen voor een fantastische avond uit. We komen terug
gonny W.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
gastvrij/ lekkere wijn/goed eten/ gezellige sfeer
Hietink Z.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Heerlijke authentiek Italiaanse keuken! Vriendelijke en attente bediening.
Bjert O.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Eten voortreffelijk bediening top, lieve Italiaanse mensen die je meenemen naar Italië tijdens een heerlijke avond waarin je even in Italië waant.

Echt een aanrader en buiten alle lof om zijn de prijzen, zeker voor de kwaliteit an het eten en de ambiance algemeen, verwonderlijk laag.

Gaan we zeker vaker heen en raad anderen aan het zeker eens te proberen.
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Zeer professioneel. Goede ambiance!
Gregory G.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijke echte italiaan! Fijne bediening en gewoon een goede kaart!
Lekker druk en rumoerig op een zaterdagavond, zoals een Italiaan hoort te zijn.
Frank L.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance
Thomas J.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Very good!
Anne H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Prijs kwaliteit matig. Drank veel te duur.
Niet echt vriendelijk.
Begrijpen Nederlands slecht
Voelden ons weggekeken. Tafel wordt afgeruimd als je nig aan het eten bent.
Op aanraden van vrienden naar toegegaan, maar erg teleurgesteld vertrokken.
Celeste B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Wederom was het weer een feestje super lekker gegeten echt Heerlijk en de wijnen waren ook top en de scroppino washok heerlijk wat een geweldige zaak kom zeker nog een keer terug
Dimitry J.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
echte Italiaan, zowel de de bediening als de kaart. Goed eten, al vond ik de zwezerik te doorbakken.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Heerlijk eten!! En een fantastische gastvrije bediening! Komen gauw terug!
Sija V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Leuke Italiaan. Aperol Spritz met wel erg weinig Aperol. Voorgerecht van provolone met worst en groente werd bijna koud geserveerd; jammer. Tarbot met safraan en prosecco was wat flauw met extreem weinig spinazie (teveel olie) erbij. De aardappels te slap en te scherp. We vroegen er wat spinazie bij. Bleek bij thuiskomst voor € 6,- op de rekening te staan. Ook geen kraanwater. Ook € 6,- voor fles bruis. Kortom, veel op aan te merken. Moet beter kunnen want de tent zelf is prettig.
Tiny R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Het restaurant is prima maar niet zo geschikt voor oudere gasten. Doordat de tafels redelijk dicht op elkaar staan is het zeer rumoerig. Ook was de toegang tot het restaurant niet senior-vriendelijk.
Celeste B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Wat een heerlijk restaurant echt al of je in Italië zit de gerechten zijn heerlijk volgens mij maakt het niet uit wat je neemt het is allemaal heerlijk komen zeker nog een keer terug echt een aanrader
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Op kerstavond heerlijk uit eten geweest bij Ciro Passami L'olio. Ze presenteerden geen kerstmenu, maar a la carte met wat extra's die niet op de kaart stonden. Die extra's werden verteld in het Engels met een zwaar Italiaans accent, moeilijk verstaanbaar. Maar ik nam de gok en koos iets waarbij ik iets had verstaan van wangetjes en ansjovissaus. Dat bleek een heerlijk gerechtje te zijn van kabeljauwwangetjes. Mijn vrouw, wat minder avontuurlijk, had veilig gekozen voor carpaccio, was ook prima. Als hoofdgerecht had ik de ribeye met gorgonzola en mijn vrouw de filetto di chef. Perfect gegaard en heerlijk van smaak. Afgesloten met de tiramisu en de chocolade soufle. Zoals al eerder gememoreerd was de wijn behoorlijk over de kop, maar ja, het was kerst ;-)
Rina S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Heerlijk eten, leuke ruimte, aardige bediening. Twee minpunten, Engels is de voertaal, niemand spreekt Nederlands. Na afloop zocht ik mijn jas, die ik aan de kapstok had gehangen, bleek in een vensterbank te zijn gelegd om een tochtige kier af te dekken. Tja.