Speciale deals

30% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Cinema Paradiso

Proef, zie en adem Italië

In hartje Jordaan is Cinema Paradiso voor elk formaat gezelschap een uitstekende keus! Voorbij een enorm zeeaquarium vol verse kreeft loop je de klassiek Italiaanse ruimte in waar een prachtige kroonluchter boven je hoofd swingt. Pizza en pasta in overvloed en perfect bereid door de toegewijde chef. Let ook op het projectiescherm aan de muur waar je wellicht een maffiafilm mee kan pakken!

Glas champagne

9,3
9,1
Patricia W.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Ik heb gisteren bij Cinema paradiso gegeten .. ik heb zelf voor af Burrata met mij genoten genomen. Het was heerijk !!!! Als hoofd gerecht heb ik Saltinbocca alla romana genomen en mijn gast genoten die kreeft met pasta ,heerijk .Bediening is zeer vrienderljk!!
Daan S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Mooie ruimte, geschikt voor grote groepen. Klassiek Italiaanse gerechten die niet vlekkeloos worden uitgevoerd. Slechte prijs-kwaliteit-verhouding. Zeer aanwezige, op omzet gerichte bediening. Niet onvriendelijk, maar wat onpersoonlijk.
Cynthia Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Ik ben hier laatst met een vriendin wezen eten en het was heerlijk! Het personeel was zeer attent en het is een chique, hippe tent. We waren misschien ietwat aan de vroege kant, maar de tent liep al snel helemaal vol. Erg gezellig!

Lekkere olijven vooraf en ons een mooie rode wijn aan laten raden :) daarna de hoofdgerechten!
We hebben de linguini met gamba's, room en rucola en de met ricotta en eekhoorntjesbrood gevulde ravioli (giganti) met verse tomaat, rucola en Parmezaanse kaas besteld. Het was moeilijk kiezen tussen al dat lekkers en eerlijk gezegd zagen alle (voor)gerechten die we uitgeserveerd zagen worden er stuk voor stuk top uit! Ik vond mijn portie prima, maar de vriendin met wie ik was vond haar portie iets aan de kleine kant.

Dus toch maar een toetje en een kopje koffie na besteld, de tiramisú en de tartufo! Aan de prijzige kant, maar juist enorme porties en wederom smullen...

Al met al een aanrader dus, wij gaan zeker nog een terug!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Afgelopen zaterdag hebben we ons weer heerlijk laten verwennen bij Cinema Paradiso. Het is zoooo lekker Italiaans, en daar houden wij van.
Binnen is het gezellig met lekker veel geroezemoes. Het is cosy en toch weer niet te klein.
Onder het genot van de film The Godfather hebben we de heerlijkste gerechtjes gegeten. We konden niet kiezen en hebben een aantal gerechtjes als voorgerecht gevraagd. Een stuk of 6 van Vitello Tonnato tot Caprese etc. etc.. Hierna direct maar even een time out gevraagd bij de bediening, want het was een behoorlijk voorgerecht zeg maar. Daar deden ze niet moeilijk over. We hebben rustig verder gepraat en na een tijdje hebben ze gevraagd of het hoofdgerecht geplaatst kon worden in de keuken.
Hierna heeft mijn eega een TOPkreeft gerecht met linguine gegeten. Het was geadviseerd door de bediening en ikzelf had een dorade uit de oven.
Alles was even heerlijk. En ook hier hebben we een topavond gehad. Jazeker, wij komen hier weer terug. Heel graag zelfs.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Cinema Paradiso is een hele leuke beleving waar je Italiaans kunt eten. Ik vond persoonlijk de bediening behoorlijk slordig en ook waren veel gerechten uitverkocht terwijl het aan het begin van de avond was.
Maar toch, het hoort er ook gewoon een beetje bij. Ook hier werken alleen Italianen en dat is toch een avondje op vakantie in Italie maar toch in Amsterdam.
Het eten was lekker en ook de wijnen waren heerlijk.
Echt leuk om hier een keertje te eten, want je kunt er de hele avond The Godfather kijken....
Mick N.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Leuke opzet van het restaurant (ligt eraan waar je zin in hebt). Je hebt het idee als je voor de deur staat dat je in een soort kleinschalige Italiaan terecht komt, maar als je door de gang loopt langs het cafeetje (waar je ook kan eten) kom je in een groter gedeelte terecht. Open keuken en genoeg ruimte tussen alle tafels in. De film op de muur hoeft van mij niet, maar begrijp dat het met de naam te maken heeft. Het eten was top, de pizza's lekker dun en mijn linguine met garnalen was zeer smaakvol. De bruchetta's vooraf waren prima, maar naar mijn inziens een beetje prijzig voor wat je krijgt. Al met al een lekkere Italiaan die ik zeker zou aanraden.
Sophie S.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Prachtige locatie. Hoge plafonds en een goeie sfeer.
We zaten met zes personen aan een tafel met rond bankje. Daar hadden we veel privacy dus een goede plek.
De bediening was matig. Ze konden geen uitleg geven over de menu's, ze wisten het zelf ook niet helemaal.
Het eten was erg lekker. Wij hadden een menu genomen en kregen daardoor veel verschillende hapjes die stuk voor stuk goed van smaak en vers waren.
Het was wel rennen of stilstaan met het eten. Soms moesten we heel lang wachten en dan ineens werd alles op tafel gezet.
Zeker een aanrader om met een groep te eten.
Met z'n tweeen zou ik er niet snel gaan eten. Het is best rumoerig en ondanks dat ik vind dat er veel sfeer is gecreeerd in het restaurant, is het geen romantische sfeer.
Eduard D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
We hadden zin in goed Italiaans en toen kwam Cinema Paradiso naar voren. Toen we binnen kwamen werden we netjes ontvangen en kregen we een tafel aangewezen. De bediening is erg vriendelijk alleen de eigenaar? kan iets vrolijker zijn (of misschien is het sarcasme). Het eten is prima, maar de prijs is wel te hoog voor wat je terug krijgt (bij de pizza's).

Decor is grappig dat the godfather wordt getoond. Alleen de grote ruimte kan soms wel rumoerig zijn.
Lieselotte S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Super! had de carpaccio als voorgerecht en tortelli als hoofdgerecht, de tiramisu als nagerecht en heb echt heerlijk gegeten! Heel gezellig en het personeel is heel vriendelijk!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Erg mooi restaurant, grote open keuken, sfeer! Eten is prima, maar erg over priced. Met zijn 4-en 4 bruschetta's, 2 voorgerechten, 4 pasta's, 4 scropino's, koffie en 2 flessen wit van 30 euro en 260 euro lichter. Pasta met garnalen... Wel 3... Nee, we komen voorlopig niet terug.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Goed Italiaans eten in een oude bioscoop met een goede sfeer, mooi gedekte tafels en een maffiafilmpje op de achtergrond. Aardige Italiaanse bediening maar zodra het drukker wordt merk je dat ook aan de service. Minpuntje was dat ze niet stopten met stofzuigen toen wij als eerste gasten binnenkwamen.
Dieuwke D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Ideaal restaurant voor diners met een groep vrienden of collega’s; op grote schalen worden pasta’s, pizza’s en klassiekers als voorgerecht (vitello tonnato, salade caprese, bruschetta, melanzana alla parmigiana) geserveerd, waarvan iedereen naar wens kan opscheppen. Leuk dat voor/na het diner in de bar voor in de zaak geborreld kon worden (met Peroni van de tap!).
Han S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Inmiddels al vele jaren een begrip in Amsterdam met constante kwaliteit
Authentieke en pure Italiaanse keuken met mooie en heerlijke ingrediënten
Spannende en originele lokatie in een oude cinema midden in de Jordaan
Veel reuring en altijd druk en levendig
De bediening is vriendelijk en servicegericht al kan het soms even duren als het druk is maar niet hinderlijk
We aten de gemengde anti pasta vooraf
Heerlijk!
Daarna de ossenhaas, kalfsentrecote, pasta met truffel en gegrilde tonijn
Alles top van smaak en supervers
Heerlijk scropino voor dessert
Goede prijs kwaliteit verhouding en perfecte plek voor een gezellige avond uit met je vrienden

Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Bij binnenkomst bleek dat er 3 grote groepen waren waar we precies tussen in zaten. Niet te doen wat het geluid betreft. Wel erg lekker gegeten en heerlijke wijn gedronken. Het personeel was zo attent ons later op de avond naar een rustigere plek te verplaatsen. Mooie hoge ruimte met open keuken. Uiteindelijk schor maar voldaan naar huis gegaan.
Andre H.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Een licht diner met 5 man. Overheelijke pesche frtura misto, en die was echt perfect!
Daar zwarte pasta met vis, ook goed en dan een sgroppino die uitstekend gemaakt was.
Water uit een karaf en enkele goede glazen huiswijn.
Service heel vriendlijk en efficient. Prijs redelijk.
Decor origineel, hoewel het bewegende film beeld mij minder bekoort.