Speciale deals

30% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Cinema Paradiso

Proef, zie en adem Italië

In hartje Jordaan is Cinema Paradiso voor elk formaat gezelschap een uitstekende keus! Voorbij een enorm zeeaquarium vol verse kreeft loop je de klassiek Italiaanse ruimte in waar een prachtige kroonluchter boven je hoofd swingt. Pizza en pasta in overvloed en perfect bereid door de toegewijde chef. Let ook op het projectiescherm aan de muur waar je wellicht een maffiafilm mee kan pakken!

Glas champagne

9,3
9,1
max A.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Heerlijk eten en lekker rustig gezeten. Wij komen zeker terug!
Tanja H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Ik vond het teleurstellend. Een donkere sombere atmosfeer. Zal er ook mee te maken hebben dat we de enige gasten waren.... Het was te mooi weer om binnen te zitten, zeker in een restaurant zonder ramen.
Laurens G.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Vriendelijke bediening. Kregen een goedmakertje omdat er wat fout was gegaan. Qua pizza's niet erg veel keuze en slappe bodem met wat weinig smaak en wat teveel zout. Viel eerlijk gezegd na alle goede recensies wat tegen
Tess D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Leuke bediening, lekker eten, moesten alleen lang wachten op hoofdgerecht.
Jouke F.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Mooi ingerichte zaak, trendy, enorme kroonluchter, open keuken. Maar de prestatie op de 1e Kerstdag was erg onder de maat. Apperatief kwam pas na voorgerecht, soep was te koud, bestelling drinken werd niet opgenomen, koude borden onder de gerechten. Ik had frontaal zicht op de keuken en gerechten bleven te lang staan op de bar, niet onder een hittebron. Het liep gewoon niet. Muziek te hard. Gastvrouw werd steeds vriendelijker, dat dan weer wel, maar misschien omdat niet alle tafels meer bezet waren en ze wat meer overzicht kreeg. Rundertartaar middelmatig, de dorade was wel aardig, maar beetje zoutloos, nagerecht, cannoli, erg slecht. Volgens mij had het koekje gewoon in de koelkast gestaan,. Prijs en kwaliteit, op deze speciale avond, totaal niet in verhouding. Gelet op de mooie recensies, was ik er op het verkeerde moment, Jammer....
michel D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Door de hartelijke ontvangst, uitleg en entourage kom je gelijk in de stemming om van je eten te gaan genieten.
Dit komt vervolgens helemaal goed wanneer je, zoals wij, de keuze overlaat aan de bediening. Super en heerlijke eetbeleving. Zeker de moeite waard om vanuit Bussum hiernaar toe te rijden.
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk gegeten! De raviolo met truffelsaus is écht een aanrader. De olijfolie en balsamico met brood als voorafje, was ook erg geslaagd (goede olie!). De sfeer is uitstekend, zakelijk en chique maar ook intiem. Hele mooie en nette ruimte met échte Italianen in de keuken en bediening. De kroonluchter en geprojecteerde film geven een mooie sfeer aan het geheel.
Kamal J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met een groep van 9 personen gereserveerd bij Cinema Paradiso.

Bij binnenkomst keurig verwelkomt door de gastheer. Hierna was de service niet van niveau, door de desbetreffende serveerster werden teveel aannames gedaan mbt wijn, drank, etc. (welgeteld 2 personen van het gezelschap werd initieel gevraagd naar een drankje, de rest van de groep heeft minimaal 20 minuten moeten wachten alvorens (er door zelf meerdere malen te vragen) bestelling voor het drankje konden doorgeven.

De verschillende gangen waren erg lekker, presentatie van de gerechten perfect.

Concluderend: personeel duidelijk onderbezet wat betreft opnemen en uitserveren van een volle CInema Paradiso. Heerlijk eten, goed gepresenteerd.
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Super, kan niet anders zeggen.
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Prachtige diner zaal. Echt een aanrader om alleen al daarvoor een keer te gaan eten.
Wij aten heerlijke parmigiano melanzane en burrata met san daniele ham vooraf. Burrata had smeuiger gekund maar het geheel was lekker. Biefstuk (maiale) was royaal en perfect. Pasta mezzalune met truffelsaus goed. Daar paste geen dessert meer bij.
De kaart is traditioneel Italiaans, lekker maar niet heel verrassend (vandaar een 9) en niet altijd is alles voorradig maar dat wordt van tevoren aangegeven.
Gewoon een goed restaurant in een geweldig pand.
Koen M.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Prima 3 gangen menu met uitstekende service. Wij kozen kalfsvlees als hoofdgerecht. Heerlijk mals en smaakvol. Ook de antipasti en het dessert (tiramisu) waren heerlijk.
GuillaumeBurgos .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Gisteren een jubileum te vieren met vrouwlief...

Bij Cinema Paradiso gaan eten, al vaker langsgelopen, maar nooit geweten dat er nog zo'n mooie grote eetzaal was als je eenmaal de mooie entree bent doorgelopen.

We hebben heerlijk gegeten, de bediening was zéér goed, echt mensen met verstand van zaken en zéér hoffelijk.

We hebben gekozen voor het speciale zondagsmenu, waarbij je uit vlees of vis kan kiezen.
Bij dit menu krijg je een uitgebreid voorgerecht en een cocktail of tiramisu als nagerecht voor een zéér schappelijke prijs.

De aankleding van het restaurant is heel mooi authentiek met mooie aquaria, mooie wijnranken en mooie schilderijen en foto's van acteurs uit de jaren 50 en 60.

Een mooie open keuken waarin echte italianen staan te koken (dat zie je weleens anders in andere Italiaanse restaurants).

Kortom het bezoek meer dan waard en wij komen zeker terug... Een aanrader!!
Johnnny .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Cinema Paradiso.

Prachtig restaurant. Mooi ingericht. Gezellige ronde boots aan de zijkant waardoor je echt in een prive sfeer aan het eten bent. Er is een groot zeeaquarium, er hangt een prachtige kroonluchter in het midden van de zaal en achterin wordt een Italiaanse mafia film afgespeeld.

De Dorade filet met pistache was verrukkelijk evenals de gegrilde rib eye die mijn vrouw had besteld.
Ook de tiramisu als nagerecht was verrassend lekker.

Bediening is buitengewoon vriendelijk en bovendien zijn het echte Italianen. Zie je ook niet meer overal.

Aanrader voor iedereen die van de Italiaanse keuken houdt !!
saraamstelveen .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ik blijf hier terug komen. De liefde die in deze zaak wordt gestoken, door zowel de koks als het bedienend personeel, is zo tastbaar dat ik er iedere keer weer warm van word. De bediening blijft aardig en vrolijk, ook al is het restaurant propvol en de verse pasta's en pizza's hebben mij nergens zo heerlijk gesmaakt als bij cinema paradiso.
wij hebben genoten tot volgende keer.
Agnes C.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Goed gegeten met een carpaccio vooraf met wat lekkere broodjes, Spaghetti frutti di mare als hoofd en lekkere tiramisu toe, niet echt heel apart maar gewoon goed. Bijpassend flesje wijn erbij en ready to go.
We waren er op een zondagavond en het was er ontzettend rustig waardoor we heerlijk met 2 in de luxe ronde banken konden plaatsnemen met alle ruimte.
Entourage is prachtig en dat zou je niet aan de buitenkant verwachten met een prachtige kroonluchter en aquaria. Italiaanse film uit de jaren 40/50 op de achtergrond. Je begrijpt het al het is meer een totaal beleving en zeker voor herhaling vatbaar
Alida2016 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Gisteren met 5 vriendinnen Italiaans gegeten bij Cinema Paradiso op aanraden van kennissen.

De ingang is klein en naast de inkomsthal is een bar met wat tafeltjes. Wij dachten dat dat het restaurant was. Een vriendelijke jongedame wees ons erop dat we iets verder moesten lopen. Aan het einde van de gang staat een groot zeeaquarium waar je aan beide kanten langs kunt en dan kijk je je ogen uit. Een prachtige zaal met een gigantische kroonluchter in het midden. Inrichting in klassiek Italiaanse stijl. Mooie boots langs de zijkant, aquarium met verse kreeften, een projectiescherm aan de muur waar een maffia film op werd afgespeeld en keurig en beleefd personeel die ons naar onze tafel bracht.

De pizza's en pasta's waren echt voortreffelijk. Ieder van ons had nog nooit zulke pizza's gegeten.

Als hoofdgerecht had ik filetto ai porcini; ossenhaas in paddestoelensaus die werkelijk smolt op mijn tong.
Ook nog een stukje kalfsvlees geproefd van mijn vriendin en die was ook verrukkelijk.

Als nagerecht een karaf met heerlijke scropino om de avond af te sluiten.

Cinema Paradiso is echt een aanrader voor iedereen die zich even een avondje Italiaans wil laten verwennen. En dat gewoon in de Jordaan in Amsterdam
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Gisterenavond met 5 zakenrelaties heerlijk gegeten bij Cinema Paradiso. We waren eerst een beetje bang dat de ronde banken niet geschikt zouden zijn voor een 'zakelijk' diner maar dit was juist geweldig. Eerst een heerlijke tafel voor met verse antipasti welke we met zijn alle deelden.
waarna we ook met het hoofdgerecht de Linguine met Kreeft en ossenhaas puntjes in porcini lekker op grote schalen midden op tafel heerlijk met elkaar deelden.
Geen dessert genomen maar wel met zijn allen aan de scropino....hebben het vandaag dus wel een beetje zwaar. Decor is geweldig met oude filmsterren aan de muur, een italiaanse film die wordt afgespeeld tot aan een levensgroot aquariu!?! De eigenaar kwam nog even langs en toen een van mijn relaties vroeg of hij wel echt Italiaans was liet hij vol trots zijn grote tattoo op zijn arm zien met MADE IN ITALIA. kortom heerlijk gegeten in een echte Italiaans fim setting met acteurs....:)
Geraldine G.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Heb weer voor de zoveelste keer bij CP gegeten het was weer Top!! We waren dit keer met een groter gezelschap alles liep als een trein, de bediening zat er bovenop om het ons naar de zin te maken. Vindt het knap dat ze deze kwaliteit al zolang volhouden!! Ze zien ons snel weer terug.
Petra W.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Na alle positieve reacties hier op Iens, was dit toch wel de zeperd van de afgelopen 10 jaar. Lang geleden dat er zoveel schortte aan een restaurant: akoestiek is abominabel, er zitten veel grote groepen wat het daarbovenop heel lawaaiig maakt, de mannen van de bediening zijn ronduit lomp en lopen tegen je stoel en door een hele smalle doorgang zonder echt op te letten, de vrouwen zijn wel oké, al is het niet heel persoonlijk allemaal, de stoelen wiebelen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar het ergste is natuurlijk dat ook het eten ver onder de maat is, zeker gezien de ongelofelijke prijzen de gevraagd worden. De carpaccio was behoorlijk taai en voorzien van een ongelofelijke berg rucola en slechts enkele pijnboompitjes. De pasta was of heel veel of heel weinig en vooral de tomatensaus echt niet beter dan wat ik zelf maak. Het kalfsvlees met aubergine uit de oven was heel gaar en voor een deel heel mals, maar voor een andere deel ook taai. De tomatensaus (was het dezelfde?) ook weer niet bijzonder. De bijbehorende ovenaardappeltjes waren echt heel saai en nauwelijks gekruid, de gekookte broccoli was helemaal niet gekruid.

We wilden ieder een tweede glas van dezelfde wijn, maar op de rekening prijkt de prijs van een duurdere rode wijn.

Al met al gingen we maar snel weer weg uit de oorverdovende herrie. Als dit de top is van het Italiaanse koken in Amsterdam, dan slaan we voorlopig even de Italiaanse restaurants over. Het had veel weg van het eten wat je normaal gesproken in een agriturismo krijgt, maar daar is het met veel meer zorg en vooral fantasie klaargemaakt en zoveel smakelijker! Normaal gesproken maken we altijd foto's van mooie gerechten, maar nu niet 1, dat zegt al veel.

Wij komen hier niet nog eens, dat is duidelijk.

Nathalie D.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Het begint allemaal met de locatie. Wat een geweldige locatie, een mooi sfeervol pand met een gezellige romantische inrichting..

Wat hebben wij genoten van heerlijke gerechten, Italiaans en authentiek. De producten zijn duidelijk van goede kwaliteit en de gerechten zijn met liefde gemaakt. Erg leuk dat je de koks aan het werk ziet. De caprese salade en carpacio (ja erg standaard) blijven favoriet. Vervolgens genoten van een Rib-eye, werkelijk subliem!
En tot slot de scropino en tiramusu.. Wat was het genieten...

En natuurlijk de vriendeijke bediening maakt het helemaal af.