Over het restaurant Cinema Paradiso

Proef, zie en adem Italië

In hartje Jordaan is Cinema Paradiso voor elk formaat gezelschap een uitstekende keus! Voorbij een enorm zeeaquarium vol verse kreeft loop je de klassiek Italiaanse ruimte in waar een prachtige kroonluchter boven je hoofd swingt. Pizza en pasta in overvloed en perfect bereid door de toegewijde chef. Let ook op het projectiescherm aan de muur waar je wellicht een maffiafilm mee kan pakken!

Meer informatie over restaurant Cinema Paradiso

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Cinema Paradiso

salvatore P.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk gegeten.
Wij gaan er zeker nog een keer eten
Adina A.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Voor de tweede keer bij cinema paradiso gegeten de eerste keer was goed maar de tweede keer was fantastisch wat een mooie zaak het eten is heerlijk en de meiden doen het uitstekent in de bedienig, de pasta met verse kreeft is een aanrader kom zeker vaak eten tot snel.
angel123 .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Verassende binnenkomst. Van de buitenkant verwacht je niet dat het zo strak en modern is. Mooi ingericht. Open keuken. Nette ontvangst. Begrijp de hoge waardering niet helemaal. Voor mij persoonlijk niet bijzonder. Te weinig smaak(vol). Veel toeristen.. bediening is ok. Ik weet niet of ik er nog een keer zou gaan eten.
sam J.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Na een dagje Amsterdam zeker een aanrader cinema Paradiso als je er langsloopt zie je het niet maar als je binnen gaat weet je niet wat je ziet goed eten verschillende smaken vriendelijke bediening en gezellig in een woord top restaurant, zien ons zeker terug bedankt cinema Paradiso.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Gisteravond hier met een bevriend stel fantastisch gegeten. Zittend in een leuke rondzit kijkend naar de Godfather op een hele grote muur met een hele tafel vol verse antipasti. Daarna een heerlijke pasta met kreeft gegeten welke mijn vrouw heeft uitgezocht. Daarna een grote kan scropino dus gelukkig gingen met taxi naar huis. Kortom super avond gehad om een hele leuke plek.
johan B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Een compliment voor een smakelijke en gezellige avond in dit restaurant. Wij hadden allebei een antipasto cinema paradiso, en ik had de ossehaas con tartufo heerlijk en mn vrouw had kabeljouw van de chef beter kon het niet smaken voor een toetje waren we te vol dus twee lekkere ristretto en een limoncello van het huis, bediening zeer attent bedankt voor de fijne avond cinema paradiso.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Weer heerlijk gegeten bij Cinema Paradiso.

dikke 10 voor de ossenhaas met truffel.
vriendin geeft de Kalfsoester gevuld met Culatello ham een dikke 9

Eten Top !
Bediening top ! ( Italianen )
Gezellige sfeer !

Aanrader !!
sebastiaan66 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Dat is fijn zeg... de oude eigenaar is terug. Wat een geweldige ruimte is dit toch, een oude bioscoopzaal en je ziet boven de entree het raam van de projector ruimte nog. Er draaide een klassieke Italiaanse film op de grote wand. Met het hele gezin in de heerlijke ronde banken aan de zijkant van de zaal, heerlijk luxe dineren. Er is een hoop te zien, prachtige aquaria, mooie sfeer met een moderne touch, de keurige bediening en de open keuken met gepassioneerde Italianen in kokskleding maken het beeld compleet. Naast ons zaten een groepje vrouwen in avondkleding een verjaardag te vieren met een tafel vol cadeaus en champagne en aan de andere kant een stel hippe guys met baarden :-) leuk sfeertje, echt een avondje uit. Eten was top, vers en goed bereid. We hadden vooraf een grote schaal antipasti met crostini's en omdat het zo lekker is een portie Vongele en Funghi Trifolati met voldoende brood om te lekker in het kookvocht te deppen. Daarbij een heerlijke rode Siciliaanse wijn en Pellegrino. Als hoofdgerecht de Ribeye, de lamscarre en de Vitelli Ripiena allemaal heerlijk mals en goed (medium) gebakken zoals wij dat lekker vinden. Mijn jongste zoon was onbescheiden en nam de zwarte pasta met kreeft en mosselen en venusschelpen. Het was allemaal heerlijk. Als dessert een heerlijke romige sgroppino en tot slot een espresso zoals het hoort, een klein smaakbommetje.
Top avond, doen we snel weer eens.
Aanrader!
steve B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
met mn vriendin bij cinema paradiso hartstikke leuke sfeer en vriendelijke personeel, heerlijk eten waaronder verse kreeft met pasta en mn vriendin zeebaars uit de oven en als dessert twee overheerlijke huisgemaakte tiramisu, lang niet zo fijn gevoel gehad bij een veelbezochte italiaan zeker tot gauw weer.
Jaqueline B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Na lange tijd niet meer bij cinema paradiso geweest omdat de lastste keer niet goed was, dacht ik laat me nog eens proberen bij binnen komst zag ik al dat er iets veranderd was veel en veel beter de menu is anders de koks waren anders, dus vroeg ik aan de meisjes wat er was en de meisjes zeiden de oude eigenaar was terug beter ook, dus vooraf een lekkere antipasto misto heerlijk daarna een pasta alla parmigiana geflambberd in een groot stuk kaas en als laatste een heerlijke zelf gebakken citroentaart bediening heel attent en de restaurant blijft een van de mooiste italiaanse restaurant van amsterdam ga zo door cp.
Patricia W.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Bijzonder lekker met bijzondere wijnen. In een woord geweldig! Cinema paradiso blijft verrassend.
Adina A.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
De service was uitstekend , het eten was heerlijk de sfeer uitnodigend , ik zou deze plek zeker aanraden daarnaast heb ik de beste zelfgemaakte pasta ooit gegeten!
Vriendelijke bediening zeker voor herhaling vatbaar!
Gino M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Reservering geplaatst via iens voor 2 personen om 6 uur. Restaurant was nog niet druk, de meeste gasten kwamen na 7 uur binnen. Mooi plekje bij het aquarium, goeie sfeer, fijne bediening en een mooi gevarieerde menukaart.
Heerlijk gegeten, mijn partner ook trouwens.

Mooi restaurant, goeie sfeer, heerlijk gegeten...

Gauw maar weer doen!

Grazi Mille
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Bediening is niet gastgericht. Verveelde blikken en het gevoel dat ze er niet heel veel zin in hebben. Het eten was oke, vooraf was lekker, bruscetta heerlijk. Hoofdgerecht was oke, beetje saai en net niet. Restaurant rook naar riool en het was rustig. Ik ga niet meer, er zijn genoeg andere restaurants waar je je gast voelt en lekkerder kunt eten. Jammer want de locatie heeft potentie.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Gisteravond hier wezen eten met mijn vriend. Bij binnenkomst meteen vriendelijk verwelkomt door het personeel. Wij wilden graag romantisch knus bij elkaar zitten en dat was mogelijk. Muziek bracht het juiste sfeertje en de film op de achterwand van het restaurant vond ik wel heel apart. het eten was heerlijk<mijn rib-eye was mooi medium gebakken en de kalfsoester van mijn vriend boterzacht.. als afsluiter hebben wij een Scroppino gedronken . Ik ben heel blij dat het restaurant is overgenomen.. Puntje van kritiek misschien zachtere stoelen .
Sander H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Ik had me ooit aangemeld op facebook en dus vernomen dat de boel daar op de schop is gegaan...

Op vrijdag gaan eten met mijn ouders en het ziet er allemaal veel beter en frisser uit dan vorig jaar. Veel nieuwe gerechten op de menukaart, nieuw personeel en een opgefriste (lees frissere) aankleding van het restaurant.

Het eten was heerlijk en mijn ouders (die in Arnhem wonen) vonden het een goede zaak dat er ook alleen Italianen werken met verstand van zaken. Vooral de film die werd vertoond op de achterwand vonden ze een leuke touch...

Het eten was goed, de bediening was top en de sfeer was uitmuntend!

Al met al voor herhaling vatbaar!
Masora L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Vreselijk. Bediening ongelofelijk rude, pizzas waren taai. Dorade was smakeloos, waterig en leek wel rechtstreeks uit een pot. Geur op toilet was niet te harden en geur in restaurant was ook erg onaangenaam.
Marco P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Nee, hier ga ik nooit meer eten. De dames van de bediening gewoon onbeschoft. Citeer "Je gaat toch niet moeilijk doen..." (Gevraagd om een andere opstelling van de tafel) Eten: smaakloos en prijzig. In vergelijk verdient Domino's s een Michelin ster. Zaal: donker en stinkt naar riool. Muziek: hard...en reggaeton. Hoe dan?
Marco P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Nee, hier ga ik nooit meer eten. De dames van de bediening gewoon onbeschoft. Citeer "Je gaat toch niet moeilijk doen..." (Gevraagd om een andere opstelling van de tafel) Eten: smaakloos en prijzig. In vergelijk verdient Domino's een Michelin ster. Zaal: donker en stinkt naar riool. Muziek: hard...en reggaeton. Hoe dan?
Leon S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Afgezien dat 't er vreselijk naar riool rook, was het eten gewoon slecht. Dorade waterig en jak. Pizzabodems taai en vitello tonato....mwa....
Menu dat hier op Iens staat klopt niet meer overigens.