Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

Ferdinand Bolstraat 333 1072 LH Amsterdam Nederland Kaart
31-206787450

Over het restaurant Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

Verfijnde, pure smaken

Op ruim 78 meter hoogte heb je bij Ciel Bleu het meest spectaculaire uitzicht over Amsterdam. Chef-kok Onno Kokmeijer laat je internationale, innovatieve gerechten proeven. Het allerbeste uit de wereld komt samen op je bord. De basis is puur en eerlijk, maar dan wel zo creatief en vernieuwend mogelijk. De smaken zijn altijd herkenbaar, dat is het allerbelangrijkste. Een eetervaring om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

• : Parkeerplaats & Valet parking

Maandag t/m Zaterdag 18:30 - 22:30
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,3
9,3

Jouw recensie over het restaurant Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

Hans H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Afgelopen donderdag gegeten bij Ciel Blue in het Okura,Amsterdam.
Buitengewoon supertop.
Hier zou ik het bij kunnen laten.

Soit.
Boven aangekomen op de 23ste verdieping van het hotel kwamen we in het restaurant.
Een ruim opgezette en lekker lichte, gezellige, moderne ruimte met een prachtig uitzicht over Amsterdam. De stoelen zijn comfortabel en de tafels ruim.

We begonnen met een lekker glas champagne en een aantal heerlijke amuses.
Ware kunststukjes zowel qua smaak als qua presentatie.
En dat zou niet minder worden gedurende de acht gerechten die erop zouden volgen
Het is eigenlijk te veel om hier te beschrijven. Maar toch.
De koningskrab met kaviaar, ijs van ‘beurre blanc’ en goud was goddelijk, de zeebaars had niet beter gekund, op drie verschillende wijze bereide lam, lams rib; lamsfilet; lamschenkel waren geweldig. En ga zo maar door. Acht heerlijke gangen door. Daarna nog een koffie met lekkere friandises

De bediening was uitermate gastvrij, niet stijf of super formeel.
Rest nog een extra compliment aan de uitmuntende sommelier, Noël Vanwittenbergh, die serveerde op een ontwapende charmante en professionele manier de heerlijkste wijnen van het wijnarrangement. Geweldig was ook dat ze hier een niet alcoholische dranken arrangement hebben, zodat de BOB ook bijpassende dranken heeft. Helemaal top.
Winnie V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Alweer 2 weken geleden hier gegeten. Het was perfect. Eten zalig, uitzicht prachtig en super goede service. Vooral wijn spijs combi was goed ook de proeverij van koffie aan het eind met vooral de filterkoffie heerlijk. Echt waar; een aanrader.
Olivier O.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Ik ben bij ciel bleu gegeten als kado van mijn werkgever omdat ik werknemer van de maand was geworden best een tijdje geleden. Maar sinds ik recensies schrijf op Iens leek het mij, al dan niet erg laat, een goed idee om iets te schrijven over dit restaurant! Ik heb hier buitengewoon goed gegeten , en ik als kok heb op veel plekken in de wereld gegeten! Ik moet ook erbij vermelden dat ik zelf als kok op twee Michelin sterren niveau heb gekookt en daarom best wel kritisch ben als het om "fine dining" gaat! Maar hier bij ciel bleu moet ik zeggen dat alles tot in de puntje goed in elkaar zit! De gerechten waren interessant en uitdagend wat je niet veel ziet bij een restaurant wat tot een hotel behoord! Wat vaak ook de reden is dat een restaurant niet een derde Michelin ster krijgt, maar als je het mij vraagt , als er een restaurant in amsterdam is dat een 3 Michelin sterren waardering moet krijgen is het ciel bleu wel!
henk D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
We aten in het alweer enige tijd vernieuwde Ciel Bleu. Keurige professionele ontvangst en persoonlijke aandacht. Alcoholvrij geen probleem, een leuke creatieve cocktail (gouden ananas ;-) Helaas geen verrekijkers meer, mogen deze terug, prachtig uitzicht over Amsterdam. Bij de borrel creatieve, lichte en smakelijke amuses - let op de artisjok is decoratief... wij begonnen de blaadjes op te eten.
De ambience is ernstig, gaaf, donker, strak. Het personeel is vormelijk maar toch best vrolijk, een grappige combi van superhotelschool en grootstedelijk los. Niet hip (gelukkig). De avond is gezellig, toch duurt het allemaal wel lang, uiteindelijk ruim 3 uur in een wat formele omgeving is wel lang. Het is niet halfvol - toch te duur?
Het eten is uiteraard subliem! Alle gerechten zijn prachtig vormgegeven kunstwerkjes, de porties klein de smaken fijn. Het beste restaurant van Amsterdam? Ik weet het niet goed, het is geweldig, maar wel wat overdonderend. Zeker feestelijk en bijzonder.
Martijn O.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Het Okura hotel is niet het eerste de beste horecabedrijf. Dat wordt je al pijnlijk duidelijk wanneer je na aankomst kenbaar maakt dat je een reservering hebt in het restaurant. “Welk restaurant” is dan de wedervraag want ze hebben er 4, of eigenlijk 5 als je de ontbijtzaal meerekent of misschien toch 6 want laten we de kookschool niet vergeten waar je ook kan dineren. Dat is best wel indrukwekkend helemaal als je jezelf ook nog eens realiseert dat niet alleen het Ciel Blue maar ook de twee Japanse restaurants een Michelin ster toegekend hebben gekregen wat het totaal op 4 sterren maakt (Ciel Bleu heeft er dus 2) iets wat wereldwijd uniek is zoals ik heb begrepen.

De dame die je in de lobby allervriendelijkst ontvangt begeleidt je naar de liften waarvan één je naar de 23ste etage brengt. Nadat de deuren daar zijn open gegaan wordt je bij naam ontvangen door de maître. “Leuk trucje” denk je dan want dat heeft die dame van beneden natuurlijk even snel doorgegeven maar het werkt wel, je voelt je gelijk gewaardeerd en het geeft het ontvangst extra cachet. We kozen er voor om eerst nog even een aperitiefje te nuttigen in de louncheruimte. Daar wordt je verder onder de hoede genomen door dezelfde maître die je uitlegt wat de werkwijze is van dit restaurant. Er is namelijk maar één menu. Je kan kiezen tussen 7 of 9 gangen en ze houden uiteraard rekening met eventuele dieetwensen, allergieën en dingen die je gewoon weg niet lust maar dat is het. Mij heb je daar niet mee, ik kies altijd het menu maar ik kan mij voorstellen dat sommige daar misschien moeite mee kunnen hebben. We gingen voor voluit inclusief wijnarrangement en dat hebben we geweten ook. Om mee te beginnen een lekkere cocktail geserveerd in een gouden ananas. Je kreeg er echter maar één (wel met twee rietjes) dus ik kon niet lekker doorlurken wilde ik voorkomen dat mijn tafelgenote slechts de bodem zou resten. Gevolgd door een bombardementje aan amuses. Grappige gerechtjes waarvan je er eentje bijvoorbeeld geserveerd werd in eetbaar papier en je moest oprollen als een sjekkie. Beetje gepikt dat wel, maar na deze mini gerechtjes (want dat zijn het) was ik al om. Dat beloofde veel goeds voor de rest van de avond.

Na aan tafel te zijn uitgenodigt begint het feest. De 9 gangen kwamen in een mooi tempo en elke gang werd begeleidt door prachtige wijnen die naadloos aansloten bij de gerechten. Alleen de Vermouth die werd geserveerd bij een nagerecht van o.a. melkchocolade begreep ik niet helemaal. Te overheersend naar mijn idee zelfs tegenover de chocolade maar wellicht dat mijn pallet daar gewoon nog niet aan toe is. Verder is het te veel op op te noemen, vooruit, eentje dan, gerechtje van King Crab met beurre blanc ijs. Samen met de Chablis werkelijk driewerf woei! Maak daar mij maar voor wakker! Bij elk gerecht wordt een passend broodje gerserveerd. Dat vind ik ook al zo fantastisch en gelukkig zie je dat steeds meer en meer. Kan je lekker je bord nog even mee afsoppen want het zou zonde zijn de saus te laten voor wat die is en mijn bord aflikken werd mij verboden door mijn tafelgenote. Degene die in de afwas stond had een makkelijke aan mij die avond .

Je zit er heerlijk en de afstand tussen de tafels is dusdaning dat je gerust even kan hoelahoepen mocht je daar zin in hebben. Uiteraard een fantastisch uitzicht in een omgeving die rust, luxe en weelde uitstraalt . De bediening is perfect alles is uitgedacht. We kwamen om zeven uur binnen en rolden om elf uur weer de tent uit zonder ons ook maar een moment verveeld te hebben. In sommige voorgaande recencies werd er gezegd dat het te weinig was en gasten hongerig huiswaarts keerden. Daar kan ik mij niet in vinden. Ik ben geen kleine jongen en een grote eter maar ik was voldaan. Niet hongerig, niet volgevreten maar voldaan. Je moet hier niet heen gaan als je even een vorkje wil prikken. Een bezoek aan dit restaurant is iets wat je moet plannen, naar uit moet kijken en nog lang over na moet mijmeren. Ik ben in ieder geval een mooie ervaring rijker en ik vraag mij af wanneer daar die derde ster aan de blauwe hemel zal gaan schitteren.
John F.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Terug van mijn buitenland verblijf had ik mijn familie en kinderen uitgenodigd hier met elkaar het diner voor de start 2017 te vieren. Afgezien van het uitzicht waar ze allemaal onder de indruk van waren was het diner werkelijk top. We hebben allemaal ervan genoten. Alle kleine gerechtjes vond met super en zeer verfijnd. Het was heel goed. Ook een pluim voor de bediening vriendelijk en zeer gastvrij. Aan ieders wens werd voldaan. Het kost was maar dan heb je ook wat, mede namens mijn familie hartelijk dank het was een 10 met een griffel we hebben een fantastische avond gehad, gezellig, samenhorig helemaal af. Nu weer aan het werk TOP.. Bedankt..!
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Heerlijk gegeten met een vriend/collega restauranteur we kozen voor het 8 gangen menu wat uiteindelijk eindigde in een 12 gangen menu omdat we de meeste gerechten dubbel hebben besteld en het gerecht met de oester zelfs 3 keer gewoon omdat het ongelofelijk lekker was een geweldige ervaring met super attente en gastvrije bediening na afloop mochten wij ook nog even in de keuken kijken en hebben we gesproken met de souschef en als afscheid kregen wij allebei nog een doosje bonbons al met al een avond die niet we niet gauw zullen vergeten we komen zeker terug
Jes007 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Een bezoek waard is de moeite waard voor de prachtige uitzichten vanaf het Okura Tower over mooie Amsterdam alleen. Maar natuurlijk het eten was uitstekend, prachtig gepresenteerd en geserveerd met nauwelijks terughoudend dramatische flair. We hebben gekozen voor de 7 gangen proeverijmenu, met begeleidend wijnen en waren blij helemaal. Zeker een van de beste restaurants die we ooit hebben gehad het genoegen om te dineren in.
evertberger .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk gegeten. We werden goed geholpen en kregen goed advies over verschillende wijnen. Het eten zag er goed uit, maar smaakte nog beter. Ik ben in veel sterren restaurants geweest maar ik vond CIEL BLEU er toch wel bovenuit springen.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Natuurlijk eet je hier geweldig goed, zijn de wijnen top en is de bediening uitermate correct. Maar: het is allemaal erg binnen de lijntjes. Beetje saai en echte verrassingen komen er niet, noch op tafel noch met de wijn. Daardoor wordt het wat voorspelbaar en niet de onvegetelijke ervaring die je eigenlijk bij een restaurant als dit verwacht. Waarbij het ook niet helpt dat de chef ook zijn gezicht niet laat zien (ik at er aantal keer, de goede man nooit gezien), wat het nog onpersoonlijker maakt. Het wordt denk ik tijd om de zaak en de kaart eens flink op te schudden!
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Voor de derde keer gegeten bij ciel bleu. Helaas niet zo'n goede ervaring als de vorige keren. Ten eerste te lang aan ons lot overgelaten aan ons lot in de lounge, na ruim 45 minuten waren we hongerig en chagrijnig na slechts 1 glaasje champagne en 1 kleine amuse. De volgende amuses, gangen en wijnen waren heerlijk, met de kingkrab nog altijd als stralend middelpunt. Het hoofdgerecht werkte enigszins op de lachspieren met de drie verdwaald granaatappelpitjes op de karige stukjes Anjou duif. Erg jammer dat het kaasplankje is vervangen voor een gerechtje met brie en truffel, geen aanrader wat mij betreft, ik pleit voor een terugkeer van de kaaskar!
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Ik ben hier wezen eten voor mijn 21ste verjaardag.
De bediening was goed op de hoogte en feliciteerde me allemaal het eten was uitstekend en de bediening was perfect ik had een wijn arregement en bij elke wijn werd wel wat leuks uitgelegd ik kreeg op het eind nog een taartje die ook echt super goed gemaakt was echt een unieke ervaring zeker een aanrader onder de fijnproevers hier ;)
odette817 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Ontvangst, locatie, bediening, sfeer, eten, wijnen, kazen: alles klopte perfect. Als je van eten zoiets geweldigs kunt maken, zowel qua kleur, geur, smaak, 3D-opmaak, visuele aspecten, alsook van de performance van de bediening, vakkennis, passie voor het vak, aanvoelen van de sfeer van de groep: dan heb je een tweesterrenrestaurant dat zijn reputatie meer dan waar maakt! Fantastische avond gehad.
KeesBarends .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Schitterend uitzicht over Amsterdam en wat een heerlijke smaken.
Met mijn vrouw een heerlijke avond gehad en wat nog steeds een van mijn favoriete amuses of all time is: Tom Yam!
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Het was een complete fantastische ervaring! Elke amuse, elke gang was van zeer hoogstaand niveau en fantastisch op smaak. De service was om door een ringetje te halen, gastvrij, zeer kundig en ze voelden onze sfeer perfect aan en speelden er erg goed op in. De opmaak van de gerechten waren zeer mooi, zonder van de geweldige smaken af te leiden. Ook speciaal is de ambiance en het weidse uitzicht over de Amstel en de rest van de stad. Ik geef uit principe geen 10-en, maar oh, wat kwamen zij dicht in de buurt! Dank aan het hele team voor een gedenkwaardige avond.
Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Ik heb samen met mijn vrouw heerlijk gegeten bij Ciel Bleu. De bediening is verzorgd en het uitzicht is prachtig. We hadden het 7 gangen diner met 2 mooie wijnen. Het eten was erg goed (vooral gerecht met krab en de bisque). Mijn vrouw vond de duif erg lekker. Al met al een leuke ervaring, maar qua gerechten niet overdonderd. Dat was wel een beetje jammer. Toen ik op het einde zelf mijn wijn bijschonk (ik wilde weten hoeveel er nog inzat, want we wilden weg) werd de sommelier zichtbaar geïrriteerd en dat was niet nodig.

We hebben een fantastische avond gehad en dat was het belangrijkste!
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Ik wil zeker niet iemand zijn die met 10en strooit, dan zou het perfect moeten zijn en er is m.i. altijd ruimte voor verbetering. Toch?

Echter kan ik het voor Ciel Blue niet bedenken. Beetje per ongeluk hier gisteravond terechtgekomen en ik heb daar zeker geen spijt van. De gerechten zijn het beste wat ik ooit ergens heb gehad, en niet alleen dat..., het blijft ook verrassen. De bediening is correct en los. Voelt uitstekend de wensen van de gasten aan en dragen hier zeker bij aan de twee sterren beleving. Wijn hebben we niet gedronken maar ook op alcoholvrij gebied zijn we zeker verwend.

En de locatie, tja, daar moet je zelf geweest zijn. Het uitzicht is adembenemend, de inrichting warm en niet druk. Prachtig gewoon.

Helaas, hier klopt voor mij alles, niets te klagen, gewoon regelmatig naar toe gaan.
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Om echt iets te vieren hebben we ons laten verwennen door de staf van Ciel Bleu. Vanaf de uiterst hartelijke ontvangst (maar wel netjes) tot het plezierige afscheid hebben wij genoten van lekkere champagne vooraf, een heerlijk 7-gangen menu en de altijd attente en nimmer opdringerige service. Voor het eten (incl. drank) zou je een 10 moeten geven, maar naar onze smaak hebben we iets teveel gerechten met witte wijn gekregen. Wat meer rood zou beter bij onze smaak passen. Voor de rest alleen maar culinaire hootepunten, inclusief een koningskrab (of was het de langoustine?) die op zich de reis al waard is. Die twee sterren zijn volledig verdiend.
Voeg daarbij het uitzicht op nachtelijk Amsterdam en je hebt een onvergetelijke avond.
Kat J.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Perfect, puur, subtiel kerstmenu. Alles even lekker, het wijnarrangement goed gekozen en heel mooie amuses. Losse maar professionele bediening. En om dan toch een topgerecht te kiezen: Of de zeebaars of het klassieke truffelhapje. Ik weet het gewoon niet. En heel fijn: Het aangeschoven bankje voor mijn handtas!
Luc T.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Heerlijk eten met steeds weer een volgend geweldig en smakelijk gerecht. De desert kar biedt verrassing op verrassing. Bediening was vriendelijk deskundig en dat hebben we zeker bij de wijn ook nodig. Uitzochtend is inderdaad prachtig de inrichting is verder zoals je het verwachten kan zonder verder bijzonder te zijn.