Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

Ferdinand Bolstraat 333 1072 LH Amsterdam Nederland Kaart
31-206787450

Over restaurant Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

Verfijnde, pure smaken

Op ruim 78 meter hoogte heb je bij Ciel Bleu het meest spectaculaire uitzicht over Amsterdam. Chef-kok Onno Kokmeijer laat je internationale, innovatieve gerechten proeven. Het allerbeste uit de wereld komt samen op je bord. De basis is puur en eerlijk, maar dan wel zo creatief en vernieuwend mogelijk. De smaken zijn altijd herkenbaar, dat is het allerbelangrijkste. Een eetervaring om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

• : Parkeerplaats & Valet parking

Maandag t/m Zaterdag 18:30 - 22:30
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,1
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Heerlijk gegeten met een vriend/collega restauranteur we kozen voor het 8 gangen menu wat uiteindelijk eindigde in een 12 gangen menu omdat we de meeste gerechten dubbel hebben besteld en het gerecht met de oester zelfs 3 keer gewoon omdat het ongelofelijk lekker was een geweldige ervaring met super attente en gastvrije bediening na afloop mochten wij ook nog even in de keuken kijken en hebben we gesproken met de souschef en als afscheid kregen wij allebei nog een doosje bonbons al met al een avond die niet we niet gauw zullen vergeten we komen zeker terug
Jes007 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Een bezoek waard is de moeite waard voor de prachtige uitzichten vanaf het Okura Tower over mooie Amsterdam alleen. Maar natuurlijk het eten was uitstekend, prachtig gepresenteerd en geserveerd met nauwelijks terughoudend dramatische flair. We hebben gekozen voor de 7 gangen proeverijmenu, met begeleidend wijnen en waren blij helemaal. Zeker een van de beste restaurants die we ooit hebben gehad het genoegen om te dineren in.
Evertberger .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk gegeten. We werden goed geholpen en kregen goed advies over verschillende wijnen. Het eten zag er goed uit, maar smaakte nog beter. Ik ben in veel sterren restaurants geweest maar ik vond CIEL BLEU er toch wel bovenuit springen.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Natuurlijk eet je hier geweldig goed, zijn de wijnen top en is de bediening uitermate correct. Maar: het is allemaal erg binnen de lijntjes. Beetje saai en echte verrassingen komen er niet, noch op tafel noch met de wijn. Daardoor wordt het wat voorspelbaar en niet de onvegetelijke ervaring die je eigenlijk bij een restaurant als dit verwacht. Waarbij het ook niet helpt dat de chef ook zijn gezicht niet laat zien (ik at er aantal keer, de goede man nooit gezien), wat het nog onpersoonlijker maakt. Het wordt denk ik tijd om de zaak en de kaart eens flink op te schudden!
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Voor de derde keer gegeten bij ciel bleu. Helaas niet zo'n goede ervaring als de vorige keren. Ten eerste te lang aan ons lot overgelaten aan ons lot in de lounge, na ruim 45 minuten waren we hongerig en chagrijnig na slechts 1 glaasje champagne en 1 kleine amuse. De volgende amuses, gangen en wijnen waren heerlijk, met de kingkrab nog altijd als stralend middelpunt. Het hoofdgerecht werkte enigszins op de lachspieren met de drie verdwaald granaatappelpitjes op de karige stukjes Anjou duif. Erg jammer dat het kaasplankje is vervangen voor een gerechtje met brie en truffel, geen aanrader wat mij betreft, ik pleit voor een terugkeer van de kaaskar!
Alex V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Ik ben hier wezen eten voor mijn 21ste verjaardag.
De bediening was goed op de hoogte en feliciteerde me allemaal het eten was uitstekend en de bediening was perfect ik had een wijn arregement en bij elke wijn werd wel wat leuks uitgelegd ik kreeg op het eind nog een taartje die ook echt super goed gemaakt was echt een unieke ervaring zeker een aanrader onder de fijnproevers hier ;)
Odette817 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Ontvangst, locatie, bediening, sfeer, eten, wijnen, kazen: alles klopte perfect. Als je van eten zoiets geweldigs kunt maken, zowel qua kleur, geur, smaak, 3D-opmaak, visuele aspecten, alsook van de performance van de bediening, vakkennis, passie voor het vak, aanvoelen van de sfeer van de groep: dan heb je een tweesterrenrestaurant dat zijn reputatie meer dan waar maakt! Fantastische avond gehad.
KeesBarends .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Schitterend uitzicht over Amsterdam en wat een heerlijke smaken.
Met mijn vrouw een heerlijke avond gehad en wat nog steeds een van mijn favoriete amuses of all time is: Tom Yam!
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Het was een complete fantastische ervaring! Elke amuse, elke gang was van zeer hoogstaand niveau en fantastisch op smaak. De service was om door een ringetje te halen, gastvrij, zeer kundig en ze voelden onze sfeer perfect aan en speelden er erg goed op in. De opmaak van de gerechten waren zeer mooi, zonder van de geweldige smaken af te leiden. Ook speciaal is de ambiance en het weidse uitzicht over de Amstel en de rest van de stad. Ik geef uit principe geen 10-en, maar oh, wat kwamen zij dicht in de buurt! Dank aan het hele team voor een gedenkwaardige avond.
Gerben V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Ik heb samen met mijn vrouw heerlijk gegeten bij Ciel Bleu. De bediening is verzorgd en het uitzicht is prachtig. We hadden het 7 gangen diner met 2 mooie wijnen. Het eten was erg goed (vooral gerecht met krab en de bisque). Mijn vrouw vond de duif erg lekker. Al met al een leuke ervaring, maar qua gerechten niet overdonderd. Dat was wel een beetje jammer. Toen ik op het einde zelf mijn wijn bijschonk (ik wilde weten hoeveel er nog inzat, want we wilden weg) werd de sommelier zichtbaar geïrriteerd en dat was niet nodig.

We hebben een fantastische avond gehad en dat was het belangrijkste!
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Ik wil zeker niet iemand zijn die met 10en strooit, dan zou het perfect moeten zijn en er is m.i. altijd ruimte voor verbetering. Toch?

Echter kan ik het voor Ciel Blue niet bedenken. Beetje per ongeluk hier gisteravond terechtgekomen en ik heb daar zeker geen spijt van. De gerechten zijn het beste wat ik ooit ergens heb gehad, en niet alleen dat..., het blijft ook verrassen. De bediening is correct en los. Voelt uitstekend de wensen van de gasten aan en dragen hier zeker bij aan de twee sterren beleving. Wijn hebben we niet gedronken maar ook op alcoholvrij gebied zijn we zeker verwend.

En de locatie, tja, daar moet je zelf geweest zijn. Het uitzicht is adembenemend, de inrichting warm en niet druk. Prachtig gewoon.

Helaas, hier klopt voor mij alles, niets te klagen, gewoon regelmatig naar toe gaan.
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Om echt iets te vieren hebben we ons laten verwennen door de staf van Ciel Bleu. Vanaf de uiterst hartelijke ontvangst (maar wel netjes) tot het plezierige afscheid hebben wij genoten van lekkere champagne vooraf, een heerlijk 7-gangen menu en de altijd attente en nimmer opdringerige service. Voor het eten (incl. drank) zou je een 10 moeten geven, maar naar onze smaak hebben we iets teveel gerechten met witte wijn gekregen. Wat meer rood zou beter bij onze smaak passen. Voor de rest alleen maar culinaire hootepunten, inclusief een koningskrab (of was het de langoustine?) die op zich de reis al waard is. Die twee sterren zijn volledig verdiend.
Voeg daarbij het uitzicht op nachtelijk Amsterdam en je hebt een onvergetelijke avond.
Kat J.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Perfect, puur, subtiel kerstmenu. Alles even lekker, het wijnarrangement goed gekozen en heel mooie amuses. Losse maar professionele bediening. En om dan toch een topgerecht te kiezen: Of de zeebaars of het klassieke truffelhapje. Ik weet het gewoon niet. En heel fijn: Het aangeschoven bankje voor mijn handtas!
Luc T.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Heerlijk eten met steeds weer een volgend geweldig en smakelijk gerecht. De desert kar biedt verrassing op verrassing. Bediening was vriendelijk deskundig en dat hebben we zeker bij de wijn ook nodig. Uitzochtend is inderdaad prachtig de inrichting is verder zoals je het verwachten kan zonder verder bijzonder te zijn.
Daan P.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Gisteren avond heerlijk gegeten en genoten in dit mooie restaurant op een prachtige locatie in Amsterdam. Het eten was perfect! elk gerecht dat wij kregen klopte tot op het kleinste detail. Dit restaurant is aan de dure kant, maar wij vonden het allebei elke cent waard, zeker een aanrader!.
Ik kom zeker terug :)
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Heerlijke Portugese wijn hier gedronken en daarbij ook nog gegeten ;-) Stijlvolle gerechten en heerlijk amuses, ze kunnen hier werkelijk koken maar daar betaal je dan ook wel voor. Bediening professioneel en alert. Enige nadeel is dat als je wilt roken je steeds met de lift naar beneden moet. Daarentegen is het uitzicht over adam wel te gek.
M S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Wat een fantastische ervaring! Het eten, de wijnen en het prachtige uitzicht; het is helemaal af. Iedere gang is een feestje om te zien. Heerlijk gegeten, heel bijzonder. Echt een aanrader. Ook hoe de wijnen een geweldige combinatie vormen met de gerechten.
Rebecca P.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Wat een geweldige belevenis om hier te eten. Om te beginnen natuurlijk het uitzicht; we hadden een mooie tafel bij het raam en een prachtig uitzicht over Amsterdam. We hebben er bijna 5 uur gezeten en alleen maar genoten. Vanaf de amuses tot aan het de kaastrolley, alles was heerlijk. De reerug was heerlijk mals met mooie smaakcombinaties en prachtig opgemaakt.
De bediening was top; alles verliep synchroon en op het juist moment. De tijd tussen de gangen was ook perfect en er werd goed gelet op de drankjes en meegedacht over de non-alcoholische mogelijkheden. Tot slot kregen we een lekker potje homemade chocoladepasta mee; die was echt verrukkelijk en dezelfde week al op.
We zijn rond 01.00 vertrokken, de tijd vloog voorbij. Top avond!
SteveRobins .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Wauw Wauw Wauw! Wat heb ik een geluk, mijn baas had mij uitgenodigd voor een diner en dat uitgerekend bij Ciel Bleu! Schitterend uitzicht over Amsterdam. Personeel dat weet waar ze het over hebben en hebben ook echt liefde voor het vak. Vol enthousiasme wordt er over de gerechten die overigens tot in de perfectie verfijnd zijn. Daarbij nog de perfecte wijnkeuze van de sommelier. De twee sterren meer dan waard en de derde is slechts een kwestie van tijd!

Fons L.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Tweede keer dat ik hier heb gegeten. In juni gereserveerd, half september op een vrijdag gedineerd (wat ruim op tijd is voor dit restaurant). Tijdens het reserveren werd mij gevraagd of het diner ter ere van een speciale gelegenheid was. Dit was het geval, normaal gesproken zou ik daar mijn mond over houden, maar bij Ciel Bleu leek het me leuk om het te melden zodat we een mooi plekje aan raam zouden krijgen (dacht ik). Uiteindelijk kregen we zo'n beetje de slechtste tafel van het restaurant (niet aan het raam en zij-uitzicht). Toen mij aan het einde van het diner gevraagd werd hoe onze avond was geweest heb ik hier een opmerking over gemaakt. Men schoot in de verdediging en er werden excuses gemaakt over hoe de tafelindeling werd gemaakt en dat ze ons bij het dessert wel een raamtafel hadden gegeven. De manier hoe er met mijn klacht werd omgegaan vond ik niet professioneel. Ik had absoluut niet de behoefte om met hen in discussie te gaan, maar werd hier wel toe gedwongen.

Desalniettemin hebben we een hele leuke avond gehad met heerlijk eten. De king crab was echt heel erg lekker, evenals het lam en de desserts. Kaas was ook heel goed en werd leuk over uitgelegd. Service was zeer vakkundig, maar soms iets te stijf naar mijn smaak. Decor is een beetje gedateerd. Eten was twee sterren kwaliteit al miste ik wel een beetje een echt bijzonder gerecht dat me altijd zal bijblijven. Rekening was niet exorbitant voor een dergelijk restaurant en porties (4 gangen) waren naar onze mening meer dan voldoende. Aan het eten heeft het zeker niet gelegen, maar vind het jammer dat ik hier niet volledig tevreden ben vertrokken.