Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

Ferdinand Bolstraat 333 1072 LH Amsterdam Nederland Kaart
31-206787450

Over restaurant Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

Verfijnde, pure smaken

Op ruim 78 meter hoogte heb je bij Ciel Bleu het meest spectaculaire uitzicht over Amsterdam. Chef-kok Onno Kokmeijer laat je internationale, innovatieve gerechten proeven. Het allerbeste uit de wereld komt samen op je bord. De basis is puur en eerlijk, maar dan wel zo creatief en vernieuwend mogelijk. De smaken zijn altijd herkenbaar, dat is het allerbelangrijkste. Een eetervaring om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant Ciel Bleu (Hotel Okura Amsterdam)

• : Parkeerplaats & Valet parking

Service9,1/10
Decor8,7/10
Jeffrey V. Expertproever (7 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Heerlijk gegeten met een vriend/collega restauranteur we kozen voor het 8 gangen menu wat uiteindelijk eindigde in een 12 gangen menu omdat we de meeste gerechten dubbel hebben besteld en het gerecht met de oester zelfs 3 keer gewoon omdat het ongelofelijk lekker was een geweldige ervaring met super attente en gastvrije bediening na afloop mochten wij ook nog even in de keuken kijken en hebben we gesproken met de souschef en als afscheid kregen wij allebei nog een doosje bonbons al met al een avond die niet we niet gauw zullen vergeten we komen zeker terug
Jes007 . Expertproever (5 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Een bezoek waard is de moeite waard voor de prachtige uitzichten vanaf het Okura Tower over mooie Amsterdam alleen. Maar natuurlijk het eten was uitstekend, prachtig gepresenteerd en geserveerd met nauwelijks terughoudend dramatische flair. We hebben gekozen voor de 7 gangen proeverijmenu, met begeleidend wijnen en waren blij helemaal. Zeker een van de beste restaurants die we ooit hebben gehad het genoegen om te dineren in.
Evertberger . Meesterproever (16 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk gegeten. We werden goed geholpen en kregen goed advies over verschillende wijnen. Het eten zag er goed uit, maar smaakte nog beter. Ik ben in veel sterren restaurants geweest maar ik vond CIEL BLEU er toch wel bovenuit springen.
Alex V. Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Ik ben hier wezen eten voor mijn 21ste verjaardag.
De bediening was goed op de hoogte en feliciteerde me allemaal het eten was uitstekend en de bediening was perfect ik had een wijn arregement en bij elke wijn werd wel wat leuks uitgelegd ik kreeg op het eind nog een taartje die ook echt super goed gemaakt was echt een unieke ervaring zeker een aanrader onder de fijnproevers hier ;)
Odette817 . Meesterproever (16 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Ontvangst, locatie, bediening, sfeer, eten, wijnen, kazen: alles klopte perfect. Als je van eten zoiets geweldigs kunt maken, zowel qua kleur, geur, smaak, 3D-opmaak, visuele aspecten, alsook van de performance van de bediening, vakkennis, passie voor het vak, aanvoelen van de sfeer van de groep: dan heb je een tweesterrenrestaurant dat zijn reputatie meer dan waar maakt! Fantastische avond gehad.
KeesBarends . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Schitterend uitzicht over Amsterdam en wat een heerlijke smaken.
Met mijn vrouw een heerlijke avond gehad en wat nog steeds een van mijn favoriete amuses of all time is: Tom Yam!
Rogier V. Meesterproever (14 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Het was een complete fantastische ervaring! Elke amuse, elke gang was van zeer hoogstaand niveau en fantastisch op smaak. De service was om door een ringetje te halen, gastvrij, zeer kundig en ze voelden onze sfeer perfect aan en speelden er erg goed op in. De opmaak van de gerechten waren zeer mooi, zonder van de geweldige smaken af te leiden. Ook speciaal is de ambiance en het weidse uitzicht over de Amstel en de rest van de stad. Ik geef uit principe geen 10-en, maar oh, wat kwamen zij dicht in de buurt! Dank aan het hele team voor een gedenkwaardige avond.
Paul V. Meesterproever (54 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Sinds kort hebben ze hier een 10 gangen menu.
Tja, nu we er toch zijn..
Het was absoluut geen straf om ons door deze gangen heen te werken.
Zelfs het tegenovergestelde. Erg smaakvol, met een lekkere aziatische twist aan veel gerechten.
Maar toch ook veel bekende smaken, truffel, foie gras en king crab.
In en heel cool koffieapparaat werd een bouillon getrokken, etc etc
EEN GROOT FEEST!
De service was formeel, maar prettig.
Doordat het restaurant in een duur hotel zit is het allemaal wat stijver dan in een 'los' restaurant. dress code: business casual, dus de gympen bleven thuis.
Het uitzicht over de stad is top zo van de 17de verdieping.
De rekening was hoog, maar voor 10 gangen en extra drankjes niet anders dan verwacht.
Gerben V. Meesterproever (13 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Ik heb samen met mijn vrouw heerlijk gegeten bij Ciel Bleu. De bediening is verzorgd en het uitzicht is prachtig. We hadden het 7 gangen diner met 2 mooie wijnen. Het eten was erg goed (vooral gerecht met krab en de bisque). Mijn vrouw vond de duif erg lekker. Al met al een leuke ervaring, maar qua gerechten niet overdonderd. Dat was wel een beetje jammer. Toen ik op het einde zelf mijn wijn bijschonk (ik wilde weten hoeveel er nog inzat, want we wilden weg) werd de sommelier zichtbaar geïrriteerd en dat was niet nodig.

We hebben een fantastische avond gehad en dat was het belangrijkste!
Danny V. Expertproever (6 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Ik wil zeker niet iemand zijn die met 10en strooit, dan zou het perfect moeten zijn en er is m.i. altijd ruimte voor verbetering. Toch?

Echter kan ik het voor Ciel Blue niet bedenken. Beetje per ongeluk hier gisteravond terechtgekomen en ik heb daar zeker geen spijt van. De gerechten zijn het beste wat ik ooit ergens heb gehad, en niet alleen dat..., het blijft ook verrassen. De bediening is correct en los. Voelt uitstekend de wensen van de gasten aan en dragen hier zeker bij aan de twee sterren beleving. Wijn hebben we niet gedronken maar ook op alcoholvrij gebied zijn we zeker verwend.

En de locatie, tja, daar moet je zelf geweest zijn. Het uitzicht is adembenemend, de inrichting warm en niet druk. Prachtig gewoon.

Helaas, hier klopt voor mij alles, niets te klagen, gewoon regelmatig naar toe gaan.
Ric V. Meesterproever (15 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Om echt iets te vieren hebben we ons laten verwennen door de staf van Ciel Bleu. Vanaf de uiterst hartelijke ontvangst (maar wel netjes) tot het plezierige afscheid hebben wij genoten van lekkere champagne vooraf, een heerlijk 7-gangen menu en de altijd attente en nimmer opdringerige service. Voor het eten (incl. drank) zou je een 10 moeten geven, maar naar onze smaak hebben we iets teveel gerechten met witte wijn gekregen. Wat meer rood zou beter bij onze smaak passen. Voor de rest alleen maar culinaire hootepunten, inclusief een koningskrab (of was het de langoustine?) die op zich de reis al waard is. Die twee sterren zijn volledig verdiend.
Voeg daarbij het uitzicht op nachtelijk Amsterdam en je hebt een onvergetelijke avond.
Kat J. Meesterproever (14 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Perfect, puur, subtiel kerstmenu. Alles even lekker, het wijnarrangement goed gekozen en heel mooie amuses. Losse maar professionele bediening. En om dan toch een topgerecht te kiezen: Of de zeebaars of het klassieke truffelhapje. Ik weet het gewoon niet. En heel fijn: Het aangeschoven bankje voor mijn handtas!
Luc T. Meesterproever (11 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Heerlijk eten met steeds weer een volgend geweldig en smakelijk gerecht. De desert kar biedt verrassing op verrassing. Bediening was vriendelijk deskundig en dat hebben we zeker bij de wijn ook nodig. Uitzochtend is inderdaad prachtig de inrichting is verder zoals je het verwachten kan zonder verder bijzonder te zijn.
Daan P. Fijnproever (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Gisteren avond heerlijk gegeten en genoten in dit mooie restaurant op een prachtige locatie in Amsterdam. Het eten was perfect! elk gerecht dat wij kregen klopte tot op het kleinste detail. Dit restaurant is aan de dure kant, maar wij vonden het allebei elke cent waard, zeker een aanrader!.
Ik kom zeker terug :)
Edwin V. Meesterproever (12 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Heerlijke Portugese wijn hier gedronken en daarbij ook nog gegeten ;-) Stijlvolle gerechten en heerlijk amuses, ze kunnen hier werkelijk koken maar daar betaal je dan ook wel voor. Bediening professioneel en alert. Enige nadeel is dat als je wilt roken je steeds met de lift naar beneden moet. Daarentegen is het uitzicht over adam wel te gek.
M S. Meesterproever (19 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Wat een fantastische ervaring! Het eten, de wijnen en het prachtige uitzicht; het is helemaal af. Iedere gang is een feestje om te zien. Heerlijk gegeten, heel bijzonder. Echt een aanrader. Ook hoe de wijnen een geweldige combinatie vormen met de gerechten.
SteveRobins . Meesterproever (12 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Wauw Wauw Wauw! Wat heb ik een geluk, mijn baas had mij uitgenodigd voor een diner en dat uitgerekend bij Ciel Bleu! Schitterend uitzicht over Amsterdam. Personeel dat weet waar ze het over hebben en hebben ook echt liefde voor het vak. Vol enthousiasme wordt er over de gerechten die overigens tot in de perfectie verfijnd zijn. Daarbij nog de perfecte wijnkeuze van de sommelier. De twee sterren meer dan waard en de derde is slechts een kwestie van tijd!

Joachim F. Meesterproever (19 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Ondanks wat ik al wist over de reputatie van Ciel Blue toch nog onverwacht goed gegeten - en een onvergetelijke avond beleefd. De kwaliteit van het eten stond op eenzame hoogte en de bediening was zeer professioneel zonder de menselijke toon uit het oog te verliezen. Het uitzicht was natuurlijk adembenemend en compenseert voor het overigens vrij koude en enigszins gedateerde decor. Tussen de opeenvolging van hoogtepunten was de kaastrolley de absolute piek - alleen daarvoor al ben ik aan het sparen om hier terug te kunnen komen!
Stella H. Meesterproever (119 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Wat een belevenis!!!....echt een avondje showtime.
We begonnen met 3 amuses, allemaal even spannend en bijzonder.
Samen met de menukaart kregen we een stolpje te zien met een blok premium xxxxxxxtra kwaliteit wagyu rundvlees. En daarbij de uitgebreide uitleg.
Soortgelijk vlees stond ook op het menu, maar we kozen voor iets anders.
We hadden als voorgerecht de kalfszwezerik met grapefruit en witlof...wat een heerlijk stukje vlees!
En de pommes tsarine, een uitgelezen gerecht met opperdoezer ronde,kaviaar en waterkers.
Dit was erg lekker, maar eerlijk is eerlijk, nooit at ik dit gerecht lekkerder als bij restaurant Vinkeles.
En als hoofdgerecht hadden we de tarbot...die vanavond vervangen werd door zeetong, geserveerd met kreeft,worteltjes en kreeftenbisque,erg lekker.
Hoe mooi en te gek het allemaal is hier, vindt ik toch dat het wel hele kleine porties zijn voor hetgeen je hier betaald aan het eind van de avond.
Dat het zo prijzig is snap ik...dat ligt vooral aan de aandacht en de handelingen die er aan een gerecht en beleving worden gedaan.
Maak dat gerechtje dan een fractie groter.
Ik had nog best trek toen we hier weg gingen, terwijl ik een hele kleine eter ben.
Het dessert was ook zeer uitgebalanceerd en prachtig, maar zeer klein.
De bediening uiteraard meer dan voorkomend en vriendelijk, wijnadvies uitstekend.
Super om af en toe te doen.

Isis D. Meesterproever (10 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Het eten is erg smakelijk, elk gerecht is prachtig. Zeer vriendelijk en vakkundig personeel (niet stijf). Het uitzicht dat je hier hebt is spectaculair.