Over restaurant Chung

Aziatisch met een twist

Als basis de Aziatische keuken, maar dan wel met een Europese twist. Dit levert een spannend menu op waarbij je, zowel tijdens een lunch als tijdens een exclusief diner, van de ene verrassing in de andere valt. Bij al dat moois zijn prachtige wijnen uitgezocht die je maaltijd perfect complementeren. Tel daar de warme gastvrijheid bij op en je hebt een geweldige eetervaring die je niet snel zult vergeten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Chung

Metro Blaak / Beurs / Stadhuisplein Tram / Bus / Trein Centrum Rotterdam
  • Kom je met de auto?
    Zijstraat van de Meent. Een van de drukste straten van Rotterdam. Achter het stadhuis en daarom zeer geschikt voor trouwlocatie.
  • : Parkeergarage Meent

Maandag
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Zeer vriendelijke, attente en vrolijke service. Pekingeend menu was uitstekend. Het soepje was verrassend, lekker pittig. De rest van de pekingeend gerechten waren super. De wijnen hier zijn ook goed en zeer ruime keuze. Voor de liefhebbers van de chineese keuken een prima adres om langs te gaan.
Hansenyvon .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Een geweldige ervaring beleefd met het 6 gangen Pekingeend menu. Nooit geweten dat je zoveel verschillende en heerlijke dingen daarvan kunt bereiden. Eten was echt voortreffelijk. De bijpassende wijnen uitstekend en de bediening sloeg werkelijk alles. Heel adequaat en zeer vriendelijk. Met z'n viertjes (samen 310 jaar oud) hebben we een heerlijke avond gehad. Het zal ook wel niet bij deze eerste keer blijven. Kortom: Topzaak.
GerardenHeleen V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Onze eerste keer in dit restaurant. Heel goed gegeten! Verrassingsmenu, 5x heerlijk bereide gerechten. Bediend door een hele leuke en gastvrije jongedame, zij maakte onze avond erg leuk door de aandacht die we kregen. Inrichting is niet verkeerd, maar wat ons betreft mag het wel iets meer 'cosy'!
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Verassend gegeten, spannende combinatie van Oosters en Frans, aanrader!
Melanie M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Pinking eend voor 2 personen. Alle smaken vallen goed samen met verassende smaak explosies. Een ding zeker, hier komen we vaker terug.
Mike T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Gekozen voor het 5-gangen menu van de chef. Een aantal vleesgerechten leken qua smaak nogal op elkaar wat jammer was. Mijn verwachtingen waren misschien iets te hoog door de berichten van vrienden. Ik wil hier nog weleens terugkomen, maar dan voor het pekingeend menu.
Tania K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Fantastisch eten, sublieme wijnen, professioneel en heel vriendelijke
bediening. Chung zelf is een jonge gedreven ondernemer met aandacht voor zijn gasten. Het verrassingsmenu is een absolute aanrader!!
Gert H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Chung maakte gister het hoge cijfer niet waard. Een korte bloemlezing; Iens-reservering niet bekend (ontving zelf we, bevestiging), prijs/kwaliteitsverhouding 5 gangen menu uit het lood: gerechten niet verfijnd, de saus moet het doen. Jacobsschelpen weinig smaak, te lang in de oven gestaan, visgerecht moest zout bij gevraagd worden vanwege smaakloosheid. Kortom, de pretenties kunnen niet (meer) waar worden gemaakt. Kom op Chung, niet langer achterover leunen!
Samanthagreat .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Met mijn familie lekker genoten van de 4 gangen menu. Heerlijk gekruid .Voor mij mocht er wat peper bij.
De service is attent en vriendelijk.De sfeer is leuk en plezierig.we komen nog terug
Sharmila A.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Wat heb ik genoten van mijn verjaardagsdiner bij mr chung! Zoals altijd heerlijke gerechten! Kom hier altijd met veel plezier terug. Mijn favoriete restaurant!!9
Fred9174 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Vanavond hier met vrienden heerlijk gegeten. Mooi en leuk ingericht restaurant. Chung heel vriendelijk en gastvrij. Hebben ons laten verassen en dit was zeer zeker de moeite waard. Een heerlijke witte wijn en biertje van de tap, sashimi van zalm en tonijn in heerlijke zeewier dressing. Stoomgerechten met pikante saus. Toen een heerlijke coquille met avocado en zalige dressing. Daarna mosselen in een overheerlijke saus, aansluitend een visgerecht, wijting, wat opgediend werd als een schilderijtje echt super mooi opgemaakt. En als afsluiter hertenbierstuk die om te zuigen was zooo lekker. En toe koffie. Hebben een hele gezellige en smaakvolle avond gehad. Zeer zeker een aanrader. Chung, onze complimenten ga zo door!????????
Christiaan L.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gekozen voor het 3-gangen diner. De lam was super mals en erg lekker. Service was goed en niks op aan te merken.
Marlies Z.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
We hadden hoge verwachtingen n.a.v. eerdere recensies. Voelden ons welkom en de service was goed. Het eten, in de vorm van een 4-gangen verrassingsmenu, voldeed echter niet aan onze verwachtingen. Met name de te gare coquille met overheersende sauzen viel enorm tegen. De lambsrack kwam moeilijk van het bot. De eend was heerlijk, net als de wijn (Grand Ardèche). Dessertwijn leek meer op aanmaaklimonade. Maar dat is ook wel een kwestie van smaak.
We vragen ons serieus af of de chef een off-day had, gezien alle enthousiaste verhalen.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wij zijn bij Restaurant Chung gaan eten voor het Pekingeend menu. Het menu was heerlijk. Vooraf lensjes met eend, daarna een heerlijke pittige soep met eend. Als hoofdgerecht eend op drie verschillend wijze bereid. De bediening was erg vriendelijk. Het enige wat mij tegen viel was een flesje sake (180ml) dat niet warm kon worden geserveerd en waar ik de prijs van 18,50 euro voor moest betalen.
Beste meneer Van Oranje,

hartelijk bedankt voor uw mooie en lovende woorden voor ons restaurant en service.
Wij proberen onze gasten altijd te op de juiste manier te helpen.

De reden dat wij de sake die relatief prijzig is voor de hoeveelheid niet willen opwarmen is omdat de kwaliteit van de sake achteruit gaat. Wij hebben het namelijk eerder geprobeerd maar kregen een flinke tik van de sake samurai (slechts 22 heren over de hele wereld) meneer Hofstra. Ik heb ook goedkopere sake die ik gebruik om mee te koken en daar wordt het alcoholgehalte van de sake zo hoog dat deze op kooksake lijkt en niks meer van de florale tonen van sake. Nogmaals onze oprechte excuses en wij gaan dit zeker goed maken om sake te vinden die wel geschikt zijn voor warm drinken. Bedankt voor uw komst en graag tot de volgende keer.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Na 7 maanden weer eens bij Restaurant Chung gegeten omdat die Ma vanmijn jarig is.
Begonnen met heerlijke sashimi van wilde zalm met een tartaar van yellowfin tonijn met softshell crab. Daarna op de huid gebakken schelvis , prima cuisson. Toen de wereld beroemde flensjes met Pekingeend en als laatste gerecht krokant gebakken sucade met een perfecte cuisson. Al met al was het weer een feestje.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Chung is een bekende voor ons, al vaak gegeten, maar uiteraard zijn er veel restaurants die we willen uit proberen. Nu na de verbouwing voor het eerst hier weer eens aangeschoven. Altijd een zeer warm welkom en wat is het mooi geworden! Ook het menu is vernieuwd en wat een heerlijke gerechten weer. De tonijntartaar, de coquille met avocado heerlijk..., maar het lamsrack was echt de topper van de avond, zo verrukkelijk. We hebben weer een heerlijke avond gehad
Marja N.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
top gegeten, goede vriendelijke bediening. de peking eend is echt een aanrader, ook het menu erom heen is perfect met een heerlijke wijn erbij is het top toefen bij Chung
Ramon_verhulst .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wij hadden met drie personen het pekingeend menu. Het eten was erg goed, we hoefden niet lang te wachten en de service was top. Echter mag er aan het exterieur en interieur, en met name de toiletgroepen wel wat vernieuwd worden.
Mtange .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
4 gangen chef keuze menu genomen. Begonnen met oesters en sashimi, sashimi was erg vers en lekker maar eigenlijk een beetje zielig op het bord neegekwakt, had qua presentatie beter gemogen. Tweede gang was schelvis, heerlijk krokant huidje, van binnen lekker zacht en prachtig gepresenteerd. Derde gang kregen we de beroemde peking eend flesjes en krokant gebakken buikspek. Allebei perfect bereid en lekker. Enige opmerking was dat de hoeveeheid buikspek de hoeveelheid eend ruimschoot overschreed. Hierdoor kreeg je voor elk hapje eend 10 hapjes spek en was de balans van de gang dus niet helemaal goed. Vierde gang kregen we een ontzettend malse kalfswang met thaise rode curry saus samen met rijst en mie. Erg lekkere afsluiter! Komen zeker nog eens terug maar nemen dan het peking eend menu.
Marcoenconchita .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten bij chung.We hebben ons laten verassen met een vier gangen diner,wat zeer lekker van smaak was en zeer gevarieerd.
Ook de bediening is gewoon top,atent en vakkundig .
Wij hebben vaker hier gegeten en blijven dat doen want chung steld ons nooit teleur