"Op een prachtige locatie achter het stadhuis vind je Restaurant Chung, op het water. Dat maakt het een fijne plek om in de zomer op het terras te zitten en ook bij minder goed weer is er genoeg plek. Als je over CHUNG hebt gehoord dan weet je dat je hier voor de pekingeend moet gaan die je zowel in de avonduren kunt eten als bij de lunch. Hoewel het restaurant bekend staat om de pekingeend, die mooi roze van binnen is, serveren ze ook andere Aziatische gerechten met een Europese twist, zoals de kalfswangetjes. Bij de pannenkoekjes met pekingeend raden ze een rode wijn aan, Pinotage, die perfect bij de hoisinsaus past.

Het is een hele beleving, want de pekingeend wordt aan tafel aangesneden. “Het gerecht is zo populair, dat mensen deze ook altijd vragen bij het verrassingsmenu” aldus eigenaar Chung Liu. Naast dat 3, 4 of 5 gangen menu is er een pekingeend menu, waarin 4 bereidingen van eend zitten voor slechts €37,50. Modern Aziatisch eten doe je bij Chung."

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl

INSIDER tip

Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl: "Vraag of ze je willen verrassen met een gerecht en je zult niet teleurgesteld worden."

Over het restaurant Chung

Aziatisch met een twist

Als basis de Aziatische keuken, maar dan wel met een Europese twist. Dit levert een spannend menu op waarbij je, zowel tijdens een lunch als tijdens een exclusief diner, van de ene verrassing in de andere valt. Bij al dat moois zijn prachtige wijnen uitgezocht die je maaltijd perfect complementeren. Tel daar de warme gastvrijheid bij op en je hebt een geweldige eetervaring die je niet snel zult vergeten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Chung

Metro Blaak / Beurs / Stadhuisplein Tram / Bus / Trein Centrum Rotterdam
  • Kom je met de auto?
    Zijstraat van de Meent. Een van de drukste straten van Rotterdam. Achter het stadhuis en daarom zeer geschikt voor trouwlocatie.
  • : Parkeergarage Meent

Maandag
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

Uitmuntend
9,3
9,1

Jouw recensie over het restaurant Chung

Marja J.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Combineert je wijnkeuze met de gerechten, super lekker!
Rein K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
We hebben ons laten verrassen. Het was weer super! We zouden er veel vaker moeten eten. De peking eend blijft geweldig, maar de overige gerechten doen er niet voor onder.
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Met 4 zakenrelaties deze zaak bezocht. Lekkere gerechten, allemaal even verzorgd, Aziatisch maar met westerse invloeden, allemaal even keurig gebracht. Smaakvol en mooi gepresenteerd. En dan de wijnkaart. Schitterende selectie tegen betaalbare prijzen. Sympathieke eigenaar met een hart voor zijn zaak. Als we in Rotterdam zijn komen we hier zeker terug!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Heerlijk 4 gangen peking eend menu op. De gerechten werden fraai geserveerd en smaakten voortreffelijk. Ondanks het feit dat in elk gerecht eend was verwerkt, was de variatie verrassend lekker. Een aanrader!!!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Op maandagavond ter gelegenheid van de P uitreiking van mijn zoon voor het eerst naar Chung gegaan..... wat een fantastische ervaring. De bediening was prima en de eigenaar is super vriendelijk en attent. Het eten (5 gangen verrassingsmenu) was echt perfect!! Natuurlijk met de flensjes met pekingeend maar zeker ook de coquille als hoogtepunt.
Bij het dessert als ultieme gastvrijheid ook nog aandacht besteed aan de feestelijke gebeurtenis. Topavond en zeker tot ziens!!!!!
Richelle G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Wij komen zeker een keer terug!
Badia S.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Top tent! top locatie! Fijne bediening????
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Top service, goede kaart, leuke en originele gerechten en wijnen. Helaas was de ruimte heel gehorig.. maakte het net niet helemaal relaxed..
Guus P.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Score zou hoger zijn uitgevallen als het beloofde ook was geserveerd. In het verrassingsmenu zou een gerecht worden geserveerd met pekingeend. Hoewel op zichzelf gerechten van uitstekende kwaliteit, bleek de pekingeend gevlogen.
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Wordt steeds culinairder!!! Super gastvrije bediening!!
Eddy O.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Wederom een feest van smaken met een plezierige bediening in een prachtig restaurant.
Topper
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Vanaf het moment van binnenkomst tot het moment dat we naar huis gingen een heerlijke avond gehad. Leuke bediening en een uitstekende gastheer zorgden voor een prettige sfeer. Super mooie gerechten bij het verrassingsmenu van 5 gangen van zowel vis als vlees maakte de avond compleet. De variantie en mooie verfijning in smaken zorgde er voor dat je steeds uitkeek naar de volgende gang.
Mariska B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Lekker eten! Alleen zaten wij midden in de zaak aan een 2 persoonstafeltje wel heel dicht bij de buren. Bediening was goed! Volgend keer andere tafel, anders hoeft het niet meer.
Henk L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Chung verbaast mij keer op keer.
De zaak wordt steeds mooier, de bediening steeds professioneler en het eten steeda lekkerder..
Neem het verrassingsmenu. Je zult niet teleurgesteld zijjn!
Rita O.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
keurig en vriendelijk ontvangen. Mooie inrichting. We kregen een leuke tafel bij het raam. Gekozen voor het Peking eend menu 4 gangen wat heerlijk was. Peking eend op diverse wijze bereidt. Het was heerlijk. Ook het nagerecht was heel bijzonder. Kortom een geweldige avond.
Annemarie R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Zondagavond samen gegeten ,alle gerechten mooi en zeer smaakvol.
De wijn erg goed.
De eigenaar ook tijd voor een gesprek ,dit is een Topper.
Annemarie.
H D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Eten was verrassend en goed, zeker geen doorsnee Chinees, zoals de website ook al aangeeft. Plat water aardig aan de prijs
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Gisteren weer heerlijk gegeten bij Chung, het eten was altijd al top, maar de inrichting wordt ook steeds fraaier. Laatste zaterdag van mijn vakantie en eigenlijk sluiten we dat altijd af met een avondvullend diner bij Chung. We hebben het weer erg naar ons zin gehad en blijven Chung aanraden bij iedereen die van een heerlijke wijn/spijscombinatie houdt en geweldige vriendelijke gastvrije bediening.
Koos V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Heerlijk Pekingeend menu gegeten 5 gangen top kwaliteit en goed geserveerd. goede bediening,goede sfeer. mooie selectie aan wijnen.
Janet J.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Eten was heel goed, bediening vonden wij wisselend. We hadden geen vaste medewerker bij ons tafeltje en de ene was beter dan de andere. Eén medewerker vonden we ongeintresseerd en een andere mederwerkster deed bijna belerend over de wijn, terwijl wij daar zelf ook best wat over weten. Ook haalde ze borden weg zonder te vragen, terwijl we nog niet klasr waren. Er was één medewerker die het wel snapte en af en toe leuke uitleg gaf en vroeg of het gesmaakt had.
De inrichting vonden we goedkoop maar de toiletten waren wel weer heel mooi en verzorgd. Met wat kleine aanpassimgen kan dit restaurant naar hoger niveau groeien.. over her eten niks dan goeds maar de rest vonden wij te wisselend