"Op een prachtige locatie achter het stadhuis vind je Restaurant Chung, op het water. Dat maakt het een fijne plek om in de zomer op het terras te zitten en ook bij minder goed weer is er genoeg plek. Als je over CHUNG hebt gehoord dan weet je dat je hier voor de pekingeend moet gaan die je zowel in de avonduren kunt eten als bij de lunch. Hoewel het restaurant bekend staat om de pekingeend, die mooi roze van binnen is, serveren ze ook andere Aziatische gerechten met een Europese twist, zoals de kalfswangetjes. Bij de pannenkoekjes met pekingeend raden ze een rode wijn aan, Pinotage, die perfect bij de hoisinsaus past.

Het is een hele beleving, want de pekingeend wordt aan tafel aangesneden. “Het gerecht is zo populair, dat mensen deze ook altijd vragen bij het verrassingsmenu” aldus eigenaar Chung Liu. Naast dat 3, 4 of 5 gangen menu is er een pekingeend menu, waarin 4 bereidingen van eend zitten voor slechts €37,50. Modern Aziatisch eten doe je bij Chung."

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl

INSIDER tip

Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl: "Vraag of ze je willen verrassen met een gerecht en je zult niet teleurgesteld worden."

Over het restaurant Chung

Aziatisch met een twist

Als basis de Aziatische keuken, maar dan wel met een Europese twist. Dit levert een spannend menu op waarbij je, zowel tijdens een lunch als tijdens een exclusief diner, van de ene verrassing in de andere valt. Bij al dat moois zijn prachtige wijnen uitgezocht die je maaltijd perfect complementeren. Tel daar de warme gastvrijheid bij op en je hebt een geweldige eetervaring die je niet snel zult vergeten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Chung

Metro Blaak / Beurs / Stadhuisplein Tram / Bus / Trein Centrum Rotterdam
  • Kom je met de auto?
    Zijstraat van de Meent. Een van de drukste straten van Rotterdam. Achter het stadhuis en daarom zeer geschikt voor trouwlocatie.
  • : Parkeergarage Meent

Maandag
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

Uitmuntend
9,3
9,1

Jouw recensie over het restaurant Chung

Nita B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Echt fantastisch Aziatisch gegeten en heerlijke bijpassende wijnen gedronken op een bijzondere, maar verstopte, plek in het centrum van Rotterdam. Zo'n plek die je eigenlijk geheim wil houden en alleen wil delen met hele goeie vrienden. Maar ja, dat eten, eigenlijk moet iedereen komen proeven. Allemaal prachtige Aziatische gerechtjes met een Europese wist. Wij konden er in ieder geval geen genoeg van krijgen. Na ons driegangenmenu hebben we er nog maar een vierde bijbesteld. En niet omdat we nog trek hadden, maar omdat het zo lekker was. Tel daar de uitstekende bediening, de mooie wijnen en de uiterst sympathieke chef-kok en eigenaar Chung bij op en je hebt een topavond. Maar sssstttttt......, niet verder vertellen!
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
Peking-eend menu gekozen en enorm lekker gegeten! Eend was enorm mals en heerlijk van smaak.
Ik zou dit restaurant zeker aanraden. Bediening erg goed - lekkere wijn aangeraden gekregen die netjes binnen ons budget viel. Tempo was ook prima.
Marcel Z.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Heerlijk gegeten, voor de tweede keer. De service is hier geweldig: naast ons zat een stel waarvan mevrouw eend had besteld. Halverwege dit gerecht deed ze haar beklag bij de bediening, ze vond dat ze een hele eend had moeten krijgen. Wat ze had besteld was geen hele eend, dit werd haar vriendelijk uitgelegd door meneer Chung. Desondanks werd er door hem alles aan gedaan om haar tegemoet te komen, terwijl de fout (niet goed lezen van de menukaart) bij mevrouw lag. Bij het afrekenen gaf mevrouw wederom te kennen een hele eend gewild te hebben. Meneer Chung bood haar toen zelfs een eend aan om mee naar huis te nemen. Jammer dat sommige mensen nooit tevreden zijn.

Zeer goede service en heerlijk eten alle lof voor de heer Chung.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
De muziekkeuze haalt het restaurant een niveau naar beneden en dat is jammer
Sukhy B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Heerlijk gegeten. Echte aanrader! Er werd goed geluisterd naar onze voorkeuren en hebben 5 gangen menu vd chef genomen. Niks op aan te merken. Peking eend als laatste gang was echt heerlijk. We komen zeker weer terug.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Zeer lekker gegeten. Verrassende, pure smaken, geen onnodige opsmuk of gedoe met creme-toefjes, sausdruppels etc maar gewoon goede ingredienten die perfect klaargemaakt op tafel komen!
Margret R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
Heerlijk gegeten en heel vriendelijk personeel. We kregen een verrassingsmenu en dat was top! Het terras is heel erg leuk en ruim. Een aanrader om te eten met vrienden, familie maar ook zakelijk!
Steve E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Lekker, mooie combinaties, hoog niveau. Porties misschien net wat klein, zouden wat meer ondersteund moeten worden door kleine bijgerechten die spontaan mee op de tafel gebracht worden.

Tip; vraag zeker om wat rijst en noedels tijdens de verschillende gangen. (Vervanger van het klassieke brood bij de Franse keuken).
George C.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Voor de tweede keer hier gegeten.Kan niet anders zeggen dat het wederom fantastisch was. Perfect eten, goede en vriwndelijke bediening.
Cynthia S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Heerlijk in alle rust genieten midden in het centrum van Rotterdam. Het eend menu viel zelfs goed bij iemand die vooraf aangaf niet van eend te houden!
Sterre V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Eten waar je stil van bent, bediening super vriendelijk en attent
Lizzy V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Ik was op zoek naar een restaurant met een specialiteit in het bijzonder, ambiance romantisch en gemoedelijk. Op internet kwam ik Chung tegen. Op internet zag ik staan 'De beste pekingeend van Rotterdam'. De lat lagen ze in ieder geval hoog. Bij het boeken op Iens zag ik achteraf dat we 20% korting zouden ontvangen. Ik wist eigenlijk niet zo goed meer wat ik ervan moest verwachten en besloot om ons maar lekker te laten verrassen.

En wat een verrassing! Ik kom uit Rotterdam en heb nooit stilgestaan bij dit leuke plekje in de stad. We hebben heerlijk op het terras aan het water gezeten, wat een lekkere verkoeling was met het warme weer. Het terras zag er gezellig en verzorgd uit. We zijn voor het pekingeend menu gegaan, want immers de beste pekingeend van Rotterdam. En tot mijn verbazing hebben we ons nog net kunnen weerhouden van het aflikken van de borden. We hebben ontzettend heerlijk en ontspannen gegeten. Mijn gezelschap was een doorgewinterde pekingeend-eter en gaf aan dat dit zijn heerlijkste ervaring ooit was. Kortom echt een aanrader! Het toetje was verrukkelijk (beste sesam ijs ever!) en de bediening was erg vriendelijk en gastvrij.

Jullie zien mij hier zeer binnenkort weer eens terug! Ga zo door!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Heel lekker, bedankt
Pim B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
Heerlijk gegeten en top service!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Uitstekend gegeten. Prima prijs!
Devany B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijk gegeten, goed advies voor bijpassende wijnen en super vriendelijk personeel! Ik kom hier zeker weten weer terug!
Bas K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijk buiten gegeten, vraag om het menu van die chef en je zal zeker niet teleurgesteld worden. Ze hebben ook prima wijnen die ieder gerecht prima begeleiden.
Nicolette S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Eerste keer bij Chung. Voor herhaling vatbaar. Ontzettend lekker!!!
Eric N.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Heerlijk in ze zon genoten van de verschillende gerechten van het shared dining menu.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Zeer flexibele,Goede bediening , heerlijke gerechten. Het tempo van het opdienen van de verschillende gangen was precies goed.