Over restaurant Chung

Aziatisch met een twist

Als basis de Aziatische keuken, maar dan wel met een Europese twist. Dit levert een spannend menu op waarbij je, zowel tijdens een lunch als tijdens een exclusief diner, van de ene verrassing in de andere valt. Bij al dat moois zijn prachtige wijnen uitgezocht die je maaltijd perfect complementeren. Tel daar de warme gastvrijheid bij op en je hebt een geweldige eetervaring die je niet snel zult vergeten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Chung

Metro Blaak / Beurs / Stadhuisplein Tram / Bus / Trein Centrum Rotterdam
  • Speciale voorwaarden om te komen
    Zijstraat van de Meent. Een van de drukste straten van Rotterdam. Achter het stadhuis en daarom zeer geschikt voor trouwlocatie.
  • : Parkeergarage Meent

Service8,7/10
Decor7,9/10
Marlies Z. Proever (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
We hadden hoge verwachtingen n.a.v. eerdere recensies. Voelden ons welkom en de service was goed. Het eten, in de vorm van een 4-gangen verrassingsmenu, voldeed echter niet aan onze verwachtingen. Met name de te gare coquille met overheersende sauzen viel enorm tegen. De lambsrack kwam moeilijk van het bot. De eend was heerlijk, net als de wijn (Grand Ardèche). Dessertwijn leek meer op aanmaaklimonade. Maar dat is ook wel een kwestie van smaak.
We vragen ons serieus af of de chef een off-day had, gezien alle enthousiaste verhalen.
Jan O. Meesterproever (14 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wij zijn bij Restaurant Chung gaan eten voor het Pekingeend menu. Het menu was heerlijk. Vooraf lensjes met eend, daarna een heerlijke pittige soep met eend. Als hoofdgerecht eend op drie verschillend wijze bereid. De bediening was erg vriendelijk. Het enige wat mij tegen viel was een flesje sake (180ml) dat niet warm kon worden geserveerd en waar ik de prijs van 18,50 euro voor moest betalen.
Jeroen B. Meesterproever (49 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Na 7 maanden weer eens bij Restaurant Chung gegeten omdat die Ma vanmijn jarig is.
Begonnen met heerlijke sashimi van wilde zalm met een tartaar van yellowfin tonijn met softshell crab. Daarna op de huid gebakken schelvis , prima cuisson. Toen de wereld beroemde flensjes met Pekingeend en als laatste gerecht krokant gebakken sucade met een perfecte cuisson. Al met al was het weer een feestje.
Ans V. Expertproever (8 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Chung is een bekende voor ons, al vaak gegeten, maar uiteraard zijn er veel restaurants die we willen uit proberen. Nu na de verbouwing voor het eerst hier weer eens aangeschoven. Altijd een zeer warm welkom en wat is het mooi geworden! Ook het menu is vernieuwd en wat een heerlijke gerechten weer. De tonijntartaar, de coquille met avocado heerlijk..., maar het lamsrack was echt de topper van de avond, zo verrukkelijk. We hebben weer een heerlijke avond gehad
Marja N. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
top gegeten, goede vriendelijke bediening. de peking eend is echt een aanrader, ook het menu erom heen is perfect met een heerlijke wijn erbij is het top toefen bij Chung
Ramon_verhulst . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wij hadden met drie personen het pekingeend menu. Het eten was erg goed, we hoefden niet lang te wachten en de service was top. Echter mag er aan het exterieur en interieur, en met name de toiletgroepen wel wat vernieuwd worden.
Mtange . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
4 gangen chef keuze menu genomen. Begonnen met oesters en sashimi, sashimi was erg vers en lekker maar eigenlijk een beetje zielig op het bord neegekwakt, had qua presentatie beter gemogen. Tweede gang was schelvis, heerlijk krokant huidje, van binnen lekker zacht en prachtig gepresenteerd. Derde gang kregen we de beroemde peking eend flesjes en krokant gebakken buikspek. Allebei perfect bereid en lekker. Enige opmerking was dat de hoeveeheid buikspek de hoeveelheid eend ruimschoot overschreed. Hierdoor kreeg je voor elk hapje eend 10 hapjes spek en was de balans van de gang dus niet helemaal goed. Vierde gang kregen we een ontzettend malse kalfswang met thaise rode curry saus samen met rijst en mie. Erg lekkere afsluiter! Komen zeker nog eens terug maar nemen dan het peking eend menu.
Marcoenconchita . Fijnproever (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Weer heerlijk gegeten bij chung.We hebben ons laten verassen met een vier gangen diner,wat zeer lekker van smaak was en zeer gevarieerd.
Ook de bediening is gewoon top,atent en vakkundig .
Wij hebben vaker hier gegeten en blijven dat doen want chung steld ons nooit teleur
Reneverzijl . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijke pekingeend. Verschillende varianten. Mooi samengestelde lunch. Fijne bediening. Vlot en met kennis van zaken. Mooi uitzicht op de Meent. Terras kan iets frisser, dan nog meer uitstraling.
Suzanne V. Fijnproever (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Twee dagen geleden bij chung gegeten. Wat een verassing kregen wij elke keer weer op ons bord. Wij kozen voor het verassings menu. Wat erg mooi werd gepresenteerd. Goede wijn spijs combinatie die ons werd voor gelegd door onze onwijs attente en vriendelijke gastvrouw.
Carla M. Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
alles was lekker! Peking eend menu viel goed in de smaak en was zeer variërend ondanks dat alles met eend was :-) en de overige losse gerechten waren ook heerlijk
Anne-MarieKonigs . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Bediening is in één woord geweldig.
Attent, maar niet stijf; verklarend, maar niet langdradig. Wij hadden nog wat trek na het 3-gangen menu. De serveerster vroeg op een perfecte manier of we voldoende gegeten hadden, toch maar uitgebreid naar 4 gangen. Erg lekker allemaal!
Hooijmaijers . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Dit restaurant is helemaal top! De gerechten zien er schitterend uit en smaken nog beter.
Zeer vriendelijke bediening, die een goede uitleg over de gerechten geeft!
Frank M. Expertproever (7 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
De Rotterdamse Chinees noemen wij hem weleens. Heerlijk eten, leuke gerechten en vriendelijk en kundig personeel. Geen schep Chinees maar echte gerechten met een Franse invloed. Bij mooi weer is er een leuk terras waar je kunt plaatsnemen. Aanrader met een zeer uitgebreide wijnkaart.
Pikachuwong . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Ik heb de iens dinner deal gegeten afgelopen vrijdag. Vantevoren hadden wij niet goed gekeken naar wat het menu inhield dus werden we positief verrast met het aanbod. Ook lustte een van ons geen schelpdieren, maar daar kregen we heel vriendelijk een alternatief aanbod als vlees ter vervangen, erg vriendelijk. Beide arrangementen (zowel het vlees als schelpdieren/vis arrangement) waren erg lekker en alle smaken op het bord van 1 gang vulden elkaar precies aan. Personeel was ook heel professioneel en erg klantvriendelijk en het was ook erg mooi ingericht en een heel mooi terras.
De prijs voor het eten bij Chung is het echt helemaal waard, de iens deal maakte het er nog beter op.
Al met al: zeker een aanrader!
Glendavanveen . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Het was weer enige tijd geleden dat wij bij Chung hadden gegeten. Ter ere van onze 38 jarige trouwdag hebben wij het menu met gin tonic gekozen. En het was weer voortreffelijk. Wij begonnen met de gin tonic met pepertje en kruidnagel, heel fris en lekker en met de bentobox met garnalen dumpling, het krokante varkensspek en de sashimi van tonijn en zalm was dit een heerlijke combinatie. Verder volgde de coquilles in de schelp met asperges en truffel onder een deeglaagje en als hoofdgerecht, surf en turf halve kreeft en kalfswang, helemaal lekker. Mijn glas chardonnay was top en mijn man ging verder met bier. Ter afsluiting het dessert met oa cheesecake was een succes. Het personeel was heel vriendelijk en attent. Een aanrader en wij gaan zeker binnenkort hier weer eten.
Koen V. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Heerlijk gegeten! Een echte aanrader. Het buikspek lekker krokant, de cocquilles heerlijk bereid, de kreeft, de asperges,... alles was overheerlijk. Proficiat aan de chef.
Chey H. Meesterproever (31 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We hebben de iens-deal genomen. We begonnen met een bentobox met o.a. garnalenflensjes en een soort broodje met vlees en kimchi. Het vlees was overheerlijk, lekker knapperig. Het tussengerecht was bijzonder en werd geserveerd in een schelp. Hoofdgerecht een halve kreeft en als afsluiter verschillende stukjes dessert. Ben hier al eerder wezen eten en wederom heeft de smaken me zeer verrast (malstste vlees). Dit is een van mijn favoriete restaurants geworden en staat ver bovenaan. De gerechten zijn erg creatief gemaakt en origineel, hier wordt met passie gewerkt dus we blijven zeker terugkomen.
Wim G. Meesterproever (54 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Afgelopen vrijdag weer eens Chung bezocht die hoog op onze favorieten lijstje staat.
En opnieuw waren we enthousiast over de heerlijke verfijnde gerechten.
Onze gastvrouw Suki hanteerde de persoonlijke touch en ook het overige personeel was zeer attent. We hebben buitengewoon goed en smakelijk gegeten en alle gerechten begeleid door een heerlijke frisse huiswijn Sauvignon Blanc.
Het restaurant was zeer druk bezet en de keuken draaide overuren waardoor de gerechten toch vlot doorkwamen.
Duidelijk is dat er veel (stam)gasten waren die een goede band hebben met de heer Chung Wai Lui.
Harold T. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk verrassingsmenu gekregen met vele bijzondere gerechten! Leuk detail is dat de Pekingeend aan tafel wordt bereid. Geweldige gastheer en fijne vrolijke bediening. Mooi terras aan het water in het midden van het centrum. Een echte aanrader. Top restaurant!