"Op een prachtige locatie achter het stadhuis vind je Restaurant Chung, op het water. Dat maakt het een fijne plek om in de zomer op het terras te zitten en ook bij minder goed weer is er genoeg plek. Als je over CHUNG hebt gehoord dan weet je dat je hier voor de pekingeend moet gaan die je zowel in de avonduren kunt eten als bij de lunch. Hoewel het restaurant bekend staat om de pekingeend, die mooi roze van binnen is, serveren ze ook andere Aziatische gerechten met een Europese twist, zoals de kalfswangetjes. Bij de pannenkoekjes met pekingeend raden ze een rode wijn aan, Pinotage, die perfect bij de hoisinsaus past.

Het is een hele beleving, want de pekingeend wordt aan tafel aangesneden. “Het gerecht is zo populair, dat mensen deze ook altijd vragen bij het verrassingsmenu” aldus eigenaar Chung Liu. Naast dat 3, 4 of 5 gangen menu is er een pekingeend menu, waarin 4 bereidingen van eend zitten voor slechts €37,50. Modern Aziatisch eten doe je bij Chung."

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl

INSIDER tip

Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl: "Vraag of ze je willen verrassen met een gerecht en je zult niet teleurgesteld worden."

Over het restaurant Chung

Aziatisch met een twist

Als basis de Aziatische keuken, maar dan wel met een Europese twist. Dit levert een spannend menu op waarbij je, zowel tijdens een lunch als tijdens een exclusief diner, van de ene verrassing in de andere valt. Bij al dat moois zijn prachtige wijnen uitgezocht die je maaltijd perfect complementeren. Tel daar de warme gastvrijheid bij op en je hebt een geweldige eetervaring die je niet snel zult vergeten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Chung

Metro Blaak / Beurs / Stadhuisplein Tram / Bus / Trein Centrum Rotterdam
  • Kom je met de auto?
    Zijstraat van de Meent. Een van de drukste straten van Rotterdam. Achter het stadhuis en daarom zeer geschikt voor trouwlocatie.
  • : Parkeergarage Meent

Maandag
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

Uitmuntend
9,3
9,1

Jouw recensie over het restaurant Chung

Indra D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Eerlijk en heerlijk eten. Met veel respect voor het eten en de klanten.
Gert-Jan S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
peking eend menu is een aanrader, alles lekker bereid en uitgelegd wat het is. de geadviseerde wijn is prima Mooie locatie.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Lekkere en originele kleine gerechten. Hoeveelheden precies goed voor de lunch. We zullen zeker teruggaan!
BobL .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Heerlijk gegeten, persoonlijke service en fijne ambiance! Probeer het Pekingeend-menu, echt een aanrader! Prijs/kwaliteit meer dan waard
Elise D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2018
Heerlijk eten, goede wijn, vriendelijke bediening.
Aroena L.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Ik had gekozen voor het verrassingsmenu: heb enorm genoten van het hoofdgerecht: hertenbiefstuk. Ook was ik aangenaam verrast toen ik 2 gerechten kreeg als voorgerecht, nl sashimi en coquille. Het flensje vond ik niet bijzonder maar al met al heerlijk gegeten!
De bediening kon wel beter uitleg geven toen ik een spa blauw besteld en een grote fles (750ml) water kreeg. Bij navraag bleek dit goedkoper te zijn dan een fles (0,33ml).
Bart P.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Prijs kwaliteit verhouding eten was echt meer dan goed. Wijnarrangement past goed bij het eten, maar tikkeltje aan de dure kant. Verder een hele mooie avond gehad. Bediening geinteresseerd, vriendelijk en snel! Wij komen zeker terug.
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Mooi restaurant met heerlijk eten! Wij hadden het peking eens menu gekozen en dit was verrukkelijk! De bediening was super vriendelijk en het eten werd snel op gediend.
Guus P.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Binnen twee maanden nieuw bezoek; na verrassingsmenu vorige keer (met kanttekening in de recensie) nu 5 gangen pekingeend menu. Goed, uitgebalanceerd, heerlijk, variëteit aan smaken/gerechten. Een foutje bij het opmaken van de rekening werd uitstekend gecompenseerd.
Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Ik ben hier regelmatig geweest en ben nog nooit teleurgesteld geweest. Alle gerechten zijn goed, de bediening is vriendelijk en attent en gerechten volgen elkaar in een goed tempo. In dit geval ging Chung ook nog eens above en beyond door om te rijden om mijn vergeten telefoon in m;n brievenbus te gooien. Top tent!
Mylene B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Op een zondagavond hier met 3 personen gegeten. We namen alle drie het 4-gangen peking eend menu. De eerste gang is meteen een klapper: een hele pekingeend wordt aan tafel aangesneden. En de pannekoekjes worden voor je gemaakt. De eend was heerlijk bereid met mooie cuisson. De tweede gang was een soepje, heel verrassend door het pittige en zuurtje, interessante smaken. De derde gang waren 3 bereidingen van peking eend, alledrie heel goed bereid; niets te veel, heel elegant en vooral heel smakelijk. Het dessert was eveneens sympathiek; lekker sesamijs met mouse van yuzu. Al met al was het eten echt heel goed. Evenals de service en de sfeer. Wat een aanrader!
Sem O.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Een van de beste dining experiences die ik ooit heb gehad. Chung is een ervaring die ik iedereen kan aanraden. De Peking eend is een life changer.
Jitse M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Goed gegeten, al vond ik wel een klein stukje plastic in de rijst. Hiervan heb ik een melding gemaakt en er werd met gepaste service op gereageerd. Verder zeker een aanrader voor vrienden/familie.
Janneke M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Ontzettend lekker en verrassend gegeten. De bediening was heel attent en vriendelijk., de sfeer was ook erg goed. We gaan zeker weer terug!
Denise D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Sfeer en locatie zijn goed. Prima eten maar erg aan de prijs voor hetgeen je krijgt. De prijzen van de drank zoals op deze site vermeld staan kloppen niet. Een glas wijn is € 6 en voor een flesje tonic (200 ml !) betaal je € 3,50. Te absurd. Daarnaast is het erg gehorig als het restaurant volop bezet is. Er zou iets aan de akoestiek gedaan mogen worden.
Alyssa V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Het eten was overheerlijk en de service was zeer goed. De baas neemt altijd de tijd voor zijn gasten en komt altijd even bij de tafel een gezellig praatje doen! Zeker om aan te raden!
Aimée V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening
Marianne N.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heel erg lekker gegeten maar toch denk ik dat er ruim gebruik gemaakt wordt van ve-tsin. Dat is heel erg jammer.
Last gehad van transpireren en erge dorst.
Beste mevrouw Niessen,

allereerst onze welgemeende excuses voor het ongemak. Wij gebruiken zelf geen vetsin in onze producten maar wel producten die geïmporteerd worden uit Azië. Mogen bevat dat sporen indien het uit dezelfde fabricage plek komt.
Graag wil ik u een tegemoet komen. Indien u ons een persoonlijk bericht via het info adres kan ik kijken wat ik voor u kan betekenen.

Nogmaals onze oprechte excuses hiervoor en graag ontvangen wij u de volgende keer alsnog.

Met vriendelijke groeten,

Chung
Maarten N.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten met zijn 4en. Wij hadden allemaal het pekingeend menu. Leuk de bereiding van de eend aan tafel. Mooi opgemaakte borden en de service was geweldig. Goede wijn die werd aangeraden bij de eend.
Ad N.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018