Over het restaurant Chung

Aziatisch met een twist

Als basis de Aziatische keuken, maar dan wel met een Europese twist. Dit levert een spannend menu op waarbij je, zowel tijdens een lunch als tijdens een exclusief diner, van de ene verrassing in de andere valt. Bij al dat moois zijn prachtige wijnen uitgezocht die je maaltijd perfect complementeren. Tel daar de warme gastvrijheid bij op en je hebt een geweldige eetervaring die je niet snel zult vergeten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Chung

Metro Blaak / Beurs / Stadhuisplein Tram / Bus / Trein Centrum Rotterdam
  • Kom je met de auto?
    Zijstraat van de Meent. Een van de drukste straten van Rotterdam. Achter het stadhuis en daarom zeer geschikt voor trouwlocatie.
  • : Parkeergarage Meent

Maandag
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 17:00 - 22:30

Hélène V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Een heerlijke keuken. Altijd verrassend. Pekingeend een aanrader. Goede wijnen. Niet overslaan als je van Aziatisch houdt en in Rotterdam bent. Geen vergelijken met een "normaal" Chinees restaurant overigens.
Danielle M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Zalig gegeten!!!! Peking eend menu absolute aanrader! Heerlijke wijn. En geweldige bediening! Kortom een absolute aanrader.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Goede service, waarin ze meedenken. Met het mooie weer eerst een uitnodiging op het terras, alvorens we binnen gingen dineren. Aanrader is het 5 gangen verrassingsmenu met passend wijnarrangement of het peking eend menu (min. 2 pers.) Enig aandachtspuntje, je verwacht dat het desert inbegrepen is, maar dit is een extra gang naar keuze die je moet maken na het eten.
Rita S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Het was weer genieten, eten, wijn en de bediening.
Jose J.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heerlijk verrassingsmenu op een mooi terras. Jammer alleen dat er bij drie gerechten aardappelpuree zat, rijst zou beter zijn geweest bij het laatste gerecht. Voorgerechten waren heel lekker.
Patricia R.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Het eten was heerlijk! Zelfs de vegetarish verrasing menu van 4 gangen, zonder toetje, ik ben er super tevreden, normal gesproken de vegetarishe gerechten bij restaurants zijn saai o te eenvoudig qua smaak, deze was alles anders, bijzonder, echt een aanrader. De sfeer is rustig, lekker om te praten, goed bedienning. Ik kom er zeker terug. Top!
Lucienne S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Verrassingsmenu en pekingeend menu. Zo lekker en gevarieerd. Genoten en genoten. Dessert was ook zalig, pluim voor de keuken en bediening????????????
Mike T.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Eerste keer bij Chung en zeker niet de laatste!
Heerlijk drie gangen menu met bijpassende cocktails, dat door de geweldige Tom KaKai soep en tonijn/zalm sushimi als amuse en diverse hoofdgerechten wel 6 gangen leek. Onze gastvrouw verstond haar vaak: vriendelijk, open houding, verstand van zaken en zonder poeha. De prijs lijkt wat hoog, maar Chung is dat zeker waard. De inrichting is iets verouderd en kitchy.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Heerlijk malse shasimi van zalm en tonijn, met prima dressing, schelp met coquille asperges met krokant deeglaagje afgedekt, bentobox met gestoomde oester - mosselen - kokkels, hoofdgerecht iberico voortreffelijk gegaard met diverse groentes.
Doke L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
De positieve kant: Het eten was heerlijk! De gangen zijn niet zo groot, maar wel erg goed bereid en buiten kun je lekker op het terras zitten aan het water.
Negatief: We gingen voor een 4-gangenmenu, maar kregen uiteindelijk 5 gangen voorgeschoteld. Als dessert krijg ik een andere smaak ijs dan dat ik aangegeven had. Er stond een fout op de bon: Er was nòg eens extra 2x een dessert aangeslagen!
Conclusie: Goed opletten dus bij het aangeven van je menu/voorkeuren als je naar dit restaurant gaat!Mijn vriend en ik zijn het er over eens dat we voor een dessert ergens anders heen zouden gaan (niet zo indrukwekkend voor de prijs).
Luuk T.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Dit was mijn tweede bezoek. Beiden met grote groepen. Wij hebben met een grote groep een vijfgangenmenu met wijnarrangement genomen. De gerechten werden prachtig gepresenteerd en zeer goed van smaak. Zo werd bijvoorbeeld een hele kip voor de tafel aangesneden en in rolletjes gedraaid. De service was uitstekend. Er werd meegedacht met onze specifieke wensen. De ambiance en aankleding van het restaurant waren ook uitstekend.
Uko V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Weer prima gegeten bij Chung.
De vrije hand gegeven voor 5 ronde's met peking eend als enige must.
En Chung heeft ons echt positief verrast..

Service en gastvrijheid waren weer top.
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Verrassend lekker menu in een leuk restaurant met vriendelijke, informele bediening. Alles was lekker in het verassingsmenu!
Ufuk T.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Heerlıjk gegeten, zeer vriendelijk bediening en goed uitleg bij vragen :)
Valentine V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Altijd een goede ervaring om hier te eten: mooie gerechten in een smaakvol ingericht restaurant, prettige, attente bediening, steeds weer!
Bob R.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Super gintonic , wel 12,- p st.
3gangen menu bestond uit 4 kleine gangen.. bijzonder. Lang wachten, kwaliteit ruim voldoende. Portionering minimaal.. ik lust nog wel wat, en ben geen grote eter..
DanielT21 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Afgelopen week weer wezen eten bij Chung en we hadden weer fantastisch genoten. De sashimi is heerlijk vers en de speciale saus past mooi bij. Verder hadden we lekker vis en vlees gerecht genomen met bijpassende wijnen.
anoeks .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Het eten bij Chung is onwijs lekker, niet te vergelijken met het eten van de 'plaatselijke' Chinees! Voornamelijk de flensjes met Peking eend zijn de beste ooit, maar ook een gerechtje met coquilles en witte asperges, en een gerechtje van langoustine en lamsoren was heerlijk op smaak. Verder heeft Chung een goede wijnkaart en zeer kundige bediening. De inrichting zou een update mogen krijgen, maar dat doet niet af aan de gehele ervaring, dank voor een heerlijk verjaardagsdiner!
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Een ware belevenis! De gerechten zijn verrassend met veel oog voor detail. Smaken die je niet bij elkaar zou verwachten, zijn perfect gecombineerd. En we hebben genoten van de wijnen.
Bijzonder behulpzaam en correct personeel. De locatie is goed bereikbaar zowel ov als met de auto.
Merel D.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Met mijn familie heb ik mijn oma's verjaardag gevierd bij Chung. Zij werd 80 en is een kleine eter, maar ze houdt verschrikkelijk veel van (ik durf het bijna niet te zeggen) 'chinees eten' - denk aan categorie afhaalchinees. De afgelopen jaren proberen wij haar te overtuigen van het feit dat het hogere segment van de Aziatische keuken juist iets moois is, en bij Chung wisten zij haar (en mij!) te overtuigen.

Het was een woensdag, dus het restaurant was praktisch leeg, op een paar kleine tafeltjes en afhalers na. Dat was misschien maar goed ook, want mijn oma had aandacht nodig en dat kreeg ze zo volop. Wij vroegen de dame uit de bediening om simpelweg de tafel te blijven volladen met shared dining-gerechtjes, zodat het niet erg opviel dat ze niet zoveel at, maar dat ze wel alles kon proeven. De service was perfect en we hebben geen moment een lege tafel gehad.

Het eten was verrukkelijk. Van de perfecte verhouding in de sashimi tot de coquilles met witte asperges en truffel in bladerdeeg: het zag er geweldig uit. Mijn favoriet was wel de gestoomde oester met zwarte bonen. Na een aantal tussengerechten volgden uiteraard de beroemde pekingeendflensjes - erg leuk om te zien hoe zoiets aan tafel wordt klaargemaakt! Het dessert was prima: geen grote heisa - gewoon simpel en lekker. Mijn oma kreeg nog een fles wijn mee en ze was helemaal gelukkig.

Al met al hadden we een heerlijke avond met goede service en heerlijk eten. Ik was verbaasd over de lage prijs: ik eet wel vaker in dit segment en meestal betaal je je blauw, maar met zes personen vier uur lang eten, waren we amper 350 euro kwijt. Hopelijk neemt oma ons nog een keer mee!