Chung Ching

Straatweg 107 3054 AC Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Chung Ching

Dik K.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Bijna 3 jaar geleden dat we hier voor het laatst hebben gegeten. Het is nu in ieder geval GEEN wok restaurant meer. Alles is ingericht voor sushi.
Wij hebben toch gekozen voor Chinees eten, dus de tafel moest verbouwt worden, het kan dus nog wel Chinees eten....
Tafels zijn overigens erg kaal, geen kleedje of andere aankleding. Servetten zijn van papier.

De bediening
Ze staan erg vaak aan je tafel om glazen op te halen, het is meerdere keren voorgekomen dat ze een niet leeg glas wilde meenemen.... De mogelijkheid tot vragen of iets bestellen was hierdoor wel weer eenvoudiger.
Toen we binnenkwamen was het nog niet zo heel druk, maar we moesten toch erg lang wachten op.... eerste drankje, de kaart(daar hebben ze er niet veel van), voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. Drankjes tussendoor waren er wel snel.

Het Eten:
vooraf
tomatensoep, gebakken banaan en pangsit goreng. Tomatensoep was rijk gevuld, er zat zelfs kip in, smaak was goed, gebakken banaan was wat bleekjes maar smaakte wel goed(beetje weinig poedersuiker), bij de pangsit goreng zat erg weinig saus, maar ook hier de smaak was goed.

hoofdgerecht
tipan compleet, tipan zalm, babi pangang. tipan compleet is met kip, varkenshaas en ossehaas, erg lekker van smaak. Tipan zalm, dat was echt super lekker. De babi pangang was niets op aan te merken, is ook een gerecht waar de Chinees mee bekend is geworden volgens mij (-:

nagerecht
Ijs met banaan, dame blanche en een ijscoup voor 2. Het standaard fabrieks-ijs, weinig smaak.

Alle porties waren vrij klein, zowel het hoofdgerecht als het nagerecht, maar de smaak van het hoofdgerecht was echt heel goed.

Al met al een reden om nog een keer te gaan.... ten minste... als ze dan ook nog steeds Chinees serveren, want dat lijkt bij dit restaurant een hele grote uitzondering te zijn. Terwijl het wel bijna helemaal vol zit met allemaal sushi-eters.
Vanberkelkadoos V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Hier komt ik nooit meer. Had een tomatensoep besteld maar dat was een zware domper. Soep smaakte flauw, zeg maar gerust geen smaak. Soepkom heet water met wat kleurstof en verdwaalde stukjes kip. Had ook nog een kipsate besteld maar dat kon mijn eerste teleurstelling ( de tomatensoep ) niet doen vergeten maar had er een tweede teleurstelling bij. De sate was wel mals maar moest de smaak erbij bedenken. Nee hier kom ik niet meer.
MYL .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Uitermate teleurstellende ervaring bij Chung Ching Rotterdam; gegeten met een gezelschap van 6 personen.
Bij binnenkomst troffen wij een kaal visglas, waar eens de tropische vissen zwommen en een leegstaande vleugel. Er kwam pas na 5 min iemand naar ons; speciaal gevraagd of wij nog chinees konden eten omdat wij de indruk kregen aan de gedekte tafels dat men alleen maar sushi serveerde. Tijdens het lopen naar de tafel werd onze drankbestelling al opgenomen(?) waar we vervolgens wel ruim 10 min op moesten wachten. Menukaarten moesten we even op wachten omdat ze in gebruik waren bij de andere tafel (?). Op dit moment hebben wij al getwijfeld om weg te gaan. Voorgerecht geserveerd nadat wij al ruim een uur binnen waren; Pangsit zeer vet gebakken; hoofdgerechten op koude borden zonder warmhoudplaatjes. Gerecht voor de laatste persoon kwam pas 10 min nadat de anderen hun gerecht al hadden; bij deze persoon was wel alvast de bami op het bord geschept. Koulou Kai was bijna koud opgediend; bijgerecht mihoen karig bereid, witte mihoen zonder kruiden/groente. Schotels met bijgerecht mihoen werden opgediend alsof het de borden waren, zelf moeten vragen om borden? Tipan Mixed complete was niet te eten; vlees flauw smaakloos en taai, wellicht alleen op de grilplaat gelegd, te lang doorgebakken en vervolgens in een sausje gelegd.
Ons beklag bij de ober leverde alleen de opmerking dat het aan de keuken doorgegeven zou worden en er op dat moment geen chef aanwezig was. Nogmaals gevraagd of men gestopt was met de chinese keuken, aangezien wij toch anders gewend waren van dit restaurant (wij kwamen hier toch al jaren, weliswaar eens per jaar, maar dit hadden wij nog nooit meegemaakt). Het onsmakelijke eten hebben wij nauwelijks opgegeten en zijn vertrokken. Wat een teleurstelling.
Sofia D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
SUper lekker gegeten met de wijn en spijs route. Hele nette bediening en heerlijke wijn. Bediening nam de tijd om uitleg te geven bij het gerechtje (coquille) en die was HEERLIJK. Smaken van de wijn in combinatie met het gerecht waren ook met zorg uitgekozen.
Echt een aanrader.
Greypitchen .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2013
Let op iedereen!
Chung Ching is al enige tijd ALLEEN een Sushi Restaurant.
De bediening is zeer chaotisch. Let op wat U heeft besteld en wat
U heeft gegeten!
Eten is voldoende maar kan niet tippen aan andere sushi restaurants.
Michelbr .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2013
Op Koninginnedag hier gegeten met een grote groep en gekozen voor het onbeperkt wokken/grillen arrangement.

Bij Chung Ching heb je voldoende keus qua gerechten en ligt er voor ieder wat wils. Zo kan je hier kiezen voor een summier aantal sushi en dim sum gerechten, de grillplaats, wok, standaard chinese gerechten in warmhoud bakken en zelfs voor patat met snacks.

De verscheidenheid aan gerechten die je kan laten wokken/grillen valt beperkt te noemen (circa 3 soorten vis en 3 soorten vlees met bijbehorende groenten).

Echter doordat men hier kan kiezen voor diverse mogelijkheden kan je van alles nog wat proberen. Persoonlijk vond ik de sushi redelijk flauw maar die werd goed gecompenseerd door o.a. de dim sum en het laten grillen en wokken van de garnalen, zalm en het vlees.

Conclusie:
Eten: Oke, zeer veel keus en voor ieder was wils.
Service: Goed, er werd regelmatig gevraagd of er bij geschonken kon worden en de lege borden werden snel weer weg gehaald.
Decor: typisch Chinees met een leuk aquarium wat onze dochter prachtig vond.

Al met al hebben we hier een geslaagde avond gehad en komen hier volgend jaar maar dan met Koningsdag zeker weer terug (jaarlijks zo een beetje een vast ritueel).
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
De bediening was snel met afruimen en nam tijdig drankjes. We zijn goed bediend. De salades waren prima, enkel de keuze uit het vlees- en viswaren om te grillen was beperkt. Standaard wok-restaurant. Niets bijzonders, maar wel leuk voor een zaterdagavond met vrienden.
Guusk .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2012
We waren hier al eerder wezen eten via Groupon.
Het eten was toen erg lekker.
Voor herhaling vatbaar dus.
Helaas was het nu een stuk minder.
Zowel de tomatensoep als de haaienvinnensoep waren erg zout.
We waren met zijn vijven en hadden afgesproken om 19.30u. Misschien was dit wel te laat, want de meeste bakken waren op een bodempje na leeg, en zijn ook niet meer gevuld de rest van de avond.
De bediening was ook matig, en we moesten vaak ons vuile bord zelf afruimen.
Dit was een teleurstellende ervaring.
Dik K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Vandaag voor de 2e keer met 6 personen daar gaan eten. Het is leuk om een keer te gaan wokken. Er zitten natuurlijk wel wat nadelen aan, je bent altijd onderweg :-). En je eet te veel :-(

Het eten voor de wok en bakplaat waren ruim voldoende aanwezig en na het wokken of de bakplaat zeer goed te eten. De patatjes, daar heb ik geen goed woord voor over. Taai, Klef en Koud.

Het was erg goed te merken dat de vakantieperiode daar is. het was erg stil.

Het is voor herhaling vatbaar...