Choux

Meer informatie over restaurant Choux

• Af te huren
Onno L.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Zoek een rood pand en je bent er. ;-)

We hebben een 5 gangen verrassingsmenu gekozen met bijpassende wijnen. De smaken zijn zeer divers en er wordt gigantisch veel werk besteed aan het gerecht, altijd leuk. 8 bereidingen in een gang is niet vreemd.
Wijnarrangement is bijzonder, geen basis wijnen. Geen enkele sprak er voor mij zo uit dat ik hem had willen kopen, sake bij dessert vond ik gewoonweg slecht gekozen.
Al met al een mooie ervaring, kan het best aanraden maar ik ga er niet terug, zo super was het ook weer niet.
Eylard H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Ontzettend goede keuken, heel verrassend, heel veel smaken. Goede en prettige bediening vanaf de amuses tot en met het heerlijke dessert. Karaf water zonder te vragen op tafel gezet en steeds aangevuld. Mooie wijnkaart met enkele open wijnen. Prijs/kwaliteit verhouding uitstekend 36 voor 3-gangen /44 voor 4-gangen en 60 voor de full monty 7-gangen! Wijnen 5-7 Euro per glas en vanaf 29 per fles. Bij alle menu's twee amuses en bij de koffie nog een mooie eclair, wat wil je nog meer, dit was onze eerste keer maar zeker niet de laatste. Wel reserveren want gisteren een woensdagavond, helemaal vol in dit niet kleine restaurant ! Een geef eigenlijk nooit een 10, maar nu wel.
Wel decafine expresso in huis halen....
anja R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Lekker gegeten, maar de service houdt niet over. De bestellling werd mondeling opgenomen wat tot verwarring leidde. Slokjes wijn in grote glazen. Het totaalbedrag van de rekening was niet in overeenstemming met de maaltijd. Voor het gemak berekende de ober zelf zijn fooi.
Henk234 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Fantastisch gegeten bij Choux, heerlijke en originele gerechten. Service ook zeer goed. Enige (kleine) minpuntjes, het blonde bier op fles stond niet koud en als je maar twee bieren hebt vind ik dit ronduit slordig. Ook vind ik het jammer dat er amper keuze (en kennis) is uit digestieven. Echter een heerlijke avond gehad bij CHoux!
Simon S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
We waren een weekend in Amsterdam en gingen hierheen. Jeetjemineetje wat een topzaak. Echt heel goed gegeten. Vertel maar niet verder.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Ik reis stad en land af met een vriend op zoek naar goed eten. daarbij schuwen we de sterren niet. misschien verwend daardoor maar dit restaurant kan beter. zeker de wijn-spijs. misschien heb ik een leesbril nodig maar de wijnen vond ik troebel en net noet goed passen bij het rund of de fazant. is nieuw ruig te hip??? de gerechgen zijn prachtig opgemaakt en zeker het dessert, maar de smaak is niet van het wauw wat ik ken. als dat op orde is dan kan het zomaar een bibje zijn.
oscar V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Gelukkig staat dit restaurant nog niet in de mainstream lijstjes. Je eet hier waanzinnig! In de hoofdrol groenten, maar dan op een absoluut waanzinnige manier gecombineerd. In veel sterrenrestaurants halen ze dit niveau bij lange na niet. De inrichting van de zaak is relatief eenvoudig en is niet geheel in evenwicht met het niveau van het eten. Is dat jammer? Ja en nee, het is maar waar je zin in hebt. Dan nog een speciaal woord voor de hele mooie wijn / spijs combinaties. Altijd met natuurwijnen die je verrassen en waar je heel gelukkig van wordt. Niet geschikt voor mensen die denken dat wijn en chardonnay aan elkaar gelijk zijn. Verborgen parel van Amsterdam.
F H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Na al tweemaal eerder heerlijk gegeten te hebben bij Choux, er ditmaal gaan eten met een wat groter gezelschap. Bijzonder hoe hoog het niveau en de originaliteit blijft. Ieder gerecht lijkt op niets wat ik eerder at, maar is toch toegankelijk en die combinatie kom ik vrijwel nooit tegen. Vriendelijk, professioneel personeel, maar niet stijf. Mooie (industriële) inrichting met leuk kijkje in de keuken. Heerlijke wijnen, met goede toelichtingen. Wat een zaak!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
We zijn genuanceerd over dit restaurant. De bediening is OK, vriendelijk en gericht op de klant. Het eten zag er mooi uit en smaakte ook naar behoren. Op de prijs/kwaliteit verhouding was ook weinig aan te merken, zij het dat de wijn te duur was. De akoestiek was slecht.
De echte kater kwam pas toen we thuiskwamen. Onze kleren stonken verschrikkelijk naar de (olie)geuren in het restaurant. Kennelijk is er te weinig geïnvesteerd in het afzuigsysteem. Dat is voor ons de reden om er niet meer heen te gaan.
John L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Culinair weekendje Amsterdam met onder andere Choux op het programma. Ontvangst en verdere bediening van hoge klasse, warm , losjes maar volle aandacht voor de klant. Zo "heurt" het.
Inrichting niet geheel mijn smaak , hoe zal ik het noemen : "de nieuw Amsterdamse stijl" ; men neme een industrieel gebouw, doet er zo min mogelijk aan en.... het is trendy . Het eten is van zeer hoge kwaliteit met een inventiviteit op smaakgebied die ik zelden heb mogen proeven BRAVO BRAVO
Jammer dat je op Iens geen foto's kan plaatsen daarom heb ik het geheel met foto's op tripadvisor gezet. Bedankt voor een culinair hoogstaande en warme avond.
A B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk origineel eten, fijne bediening en goede sfeer. Alleen de akoestiek is wat minder maar dit restaurant is een nieuwe favoriet.
Sia T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Heb een leuke avond gehad in Choux maar deel niet de laaiende recensies. Bijzondere smaken dat zeker maar vond ze op een gegeven moment op een bepaalde manier allemaal wat op elkaar gaan lijken. Ik kook veel en graag, ga regelmatig uit eten, maar misschien was het gewoon niet helemaal mijn smaak, dat kan ook.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben het 7-gangenmenu genomen. Dat leverde ons een super-avond op! Wat een mooie gerechten, met als toppers voor mij de lavasmayonaise, zwezerik en het gerecht met vacherin mont d'or en eekhoorntjesbrood. Om de patrijs niet te vergeten! Met verrassende bijpassende wijnen van de enthousiaste sommelier en fantastische champagne van Laval (smaaksensatie, en bio natuurlijk). Gaat dit proeven!
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
In restaurant Choux wordt uitstekend gekookt. Kiezen uit drie voorgerechten, een tussengerecht, drie hoofdgerechten en drie desserts. Een leuke amuse bouche van een stukje haring. Het voorgerecht was voortreffelijk van smaak. Een koolvis met vele gerechtjes erbij waardoor een grote mengeling van smaaksensaties ontstaat. Mooi op elkaar afgestemd. Alle gerechten waren overigens een veelheid van eten in mooie sauzen en mousse op het bord. Het doet een klein beetje rommelig aan, maar de smaken zijn zeer goed. Het tussengerecht van eekhoornbrood was mooi, met vele uitstekend smakende bijgerechten. Het hoofdgerecht patrijs was voortreffelijk, zacht en mooi gegaard. Met o.a. Italiaanse groente en een heerlijke mousse. De op de huid gebakken vis wqs zeer goed. De bijbehorende wijnen waren, zeker voor € 7,- per glas, wat matig van smaak. Het kaas dessert was prachtig en bijzonder van smaak evenals de andere twee desserts, chocolade en een yoghurtachtig dessert. Een gezellig comfortabel, brasserieachtig restaurant. Zeer vriendelijke en vlotte bediening. Zeker value for money (driegangen voor € 33,-).
zomaar1 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Wat fijn was het hier! Heerlijk gegeten en ik werd verrast, wat altijd leuk is. De bezoekers vond ik wat zakelijk (maar misschien lag dat aan de 2 mannen in pak die er naast ons zaten) en dat spreekt mij wat minder aan. Tegelijkertijd voelt Choux qua sfeer en eten fris en eigenzinnig op een hoog niveau. Ik kom hier zeker terug!
joop R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Mooie lunch 4 gerechten. Er uit sprong een voorgerecht met bleekselderij, appel, walnoot & kerrie. een tussengerecht met eekhoorntjesbrood, hoofdgerecht de roodbaars mooi subtiel op smaak. Bij de wijnen was vooral de als aperitief geschonken AOP Sauvignon Touraine, mooi fris, kruisbes fruit, klein bittertje. De Elzas Gewurztraminer niet mijn smaak. De Pinot Noir Pfalz heel mooi. De mousserende herrie bij het lekkere dessert beviel niet.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Gisteren heerlijk gegeten. We kozen voor de zeven gangen plus bijpassende wijnen. De gerechten waren subtiel en verfijnd. Zelden zo goed gegeten, Wijnen vulden de gerechten perfect aan.
Tjeerd N.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
De akoestiek in het restaurant is matig, je kan elkaar slecht verstaan. De ober moest diverse keren herhalen wat hij vertelde aan een tafel met vier gasten.
Wij kregen een amuse vooraf. Deze was voortreffelijk. Er was gekozen voor een wijnarrangement bij alle gerechten. Echter, er was geen één wijn die passend was bij het gerecht. Immers, bij een wijnarrangement verwacht je dat de wijn de smaak van het eten versterkt en andersom.
De bediening was arrogant en niet attent op vragen en bood matige service. Een gast dronk alleen bier en moest diverse keren vragen om nog een glas bier.
Als voorgerecht had een deel van het gezelschap eend met biet, dit was goed maar de combinatie met biet werd niet geheel begrepen. Het vis voorgerecht was goed. Het tussengerecht tagliatelle van koolraap met doperwten was smakelijk.
Het hoofdgerecht was vis en ree. Deze waren goed.
Dessert was een kaasplankje, dit werd met weinig smaak gepresenteerd. De anderen hadden een dessert met komijnekaas en wilde perzik. De komijnekaas was zeer overdadig, zelfs overheersend, het leek of de kok niet de smaken wist te combineren. Bij het dessert werd door een van ons gevraagd om whisky. De drie soorten die genoemd werden konden de gast niet bekoren waarop de bediening zo verbouwereerd reageerde dat zij vergat om de laatste gast te vragen wat zij wilde drinken en de bediening liep van de tafel weg. Dit was een enorme tegenvaller. Aan het eind werd om koffie gevraagd, deze werd niet geserveerd. De ober ging daarna in discussie met de gast over de bestelling of deze wel geplaatst was.
Het eten was goed, ook al was er een misser met het combineren van diverse smaken. De bediening stelt zich zeer arrogant op en geeft high fives aan gasten (w.s. vrienden) maar reageert niet professioneel op punten van kritiek. Bij het presenteren van de rekening wordt gevraagd of de avond naar wens is geweest en tegelijkertijd wordt de rekening op tafel gegooid zonder het antwoord af te wachten. Al met al was de bediening de domper op de avond ondanks dat we lekker gegeten hebben. Een sommelier is geen overbodige luxe voor de prijs die je betaalt.
sofie-renee .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk 3 gangen lunch gegeten! Perfecte bediening die de manier van bereiden van de gerechten duidelijk en helder konden overbrengen aan ons, want soms was het bijna 'voor een leek' niet te begrijpen. Dat is exceptioneel in de horeca, naar onze ervaring. Aardige inrichting, leuk dat je zo de keuken in kan kijken en kan zien hoe de mise-en-place voor de avond op gang komt, terwijl je zelf een heerlijke lunch geserveerd krijgt. Maar nogmaals: complimenten voor de bediening!
j_fien .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Al tijden ons favoriete restaurant en heerlijk om de hoek bij java-eiland. Bediening is professioneel maar niet te formeel. Eten is altijd top en de wijnen zijn altijd bij passend. Ik kan choux aan iedereen aanraden!