Choux

De Ruijterkade 128 1011 AC Amsterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Choux

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Choux

Casper V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Topervaring! De gerechten waren echt prachtig, al denk ik dat het decor nog wat aandacht behoeft.
De bediening was wel echt perfect en het tempo van de avond was ook zeker niet mis.
Luuk H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Prima restaurant met groente in de hoofdrol. Mooie combinaties en spannende keuzes. Waar feestje op je bord. Leuke amuse, goed uitgelegd wat de bedoeling is (met je handen, in een keer in je mond). Snap het brood niet helemaal, grote stukken, te delen, maar met zakenrelaties niet echt prettig. Houden goed rekening met dieet. Prima wijnbegeleiding.
Casper V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
Ik vond elk gerecht nog verrassender dan de ander, fantastisch gedaan. Choux is met recht een ‘verborgen parel’ en verdient het om meer krediet te krijgen in Amsterdam. Een absolute aanrader, niet in de laatste plaats door de bediening en de sfeer!
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
De gerechten en de natuurwijn waren heerlijk.
Hier niets op aan te merken.
Ik kwam speciaal voor de natuurwijn.

Daar dit iets heel bijzonders is, was het zeer teleurstellend dat geen enkel persoon van de 7 man die aan onze tafel is geweest ook maar iets heeft vertelt over deze wijnen.
Een van de weinige restaurants die alleen maar natuurwijn heeft in Amsterdam, is iets unieks.
Dat er een bediening staat die hier zichtbaar niet mee bezig is, is erg verdrietig.

Op de bediening heb ik dus wel iets aan te merken. Misschien is het iets van de bediening in Amsterdam, maar in vergelijking met steden als Parijs en London vond ik ze erg onprofessioneel, vervelend en passie loos.
Er werd op een automatische piloot gewerkt, de tafels werden afgewerkt, borden op tafel gezet, mijn gezelschap was even naar het toilet en er werd een nieuw gerecht neergezet. Niemand kwam daarna terug om het gerecht uit te leggen. Zoals ik als zei, geen woord over de natuurwijn of uberhaupt dat het geen 'gewone' wijn was, maar natuurwijn. Geen grapjes, charme, lach, zeer zeer onpersoonlijk. Geen kennis van kunde, maar gewoon een baantje waarvan het leek alsof men niet kon wachten totdat de avond over was.
Mijn normale bankpas werd 2 x van de tafel gegrist terwijl ik niets had gezegd en hem gewoon had neergelegd. Toen ik hem bij de tweede keer terugpakte kreeg ik een verongelijkte blik en antwoord terug. Zeer ongemakkelijk en onprofessioneel bij het afhandelen van de rekening.... Daarna liep de ober in kwestie weg, kwam opeens weer terug en vroeg "Heb jij al jouw spullen?". En ik werd nog net niet de deur uitgeduwd. Het maakt me vooral triest, omdat zulk soort eten en zulk soort wijn een feestje is. Er gaat ook in die natuurwijnen enorm veel werk en liefde zitten om zoiets te produceren. Wanneer dit aan de lopende band en zonder enige betekenis wordt neergedonderd op tafel, dan moet je je toch wel afvragen of je het wel helemaal begrepen hebt of dat je toch weer een van de vele restaurants ben. Wil je geld verdienen of mensen bewust maken van duurzame wijn en lokale producten? Tip: strengere selectie personeel of beter betalen?
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
"Mierig" in het schenken van de wijn en in de portionering van de gerechten. De keuze van "bijpassende" wijnen in de combinatie met gerechten was niet erg gelukkig (hoewel: over smaak valt niet te twisten). De smaak/kwaliteit van de gerechten was niet verkeerd, maar zeker niet heel bijzonder; wel te duur voor de geboden kwaliteit. Geen tweede keer.
John L.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, bijzondere wijnen en super bediening.
Geweldige uitleg en uitstekend advies van de wijnen door Figo van Onna.
Zeker een aanrader!
Ivar D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Ambitieuze keuken met spannende smaken, slaat soms wat ver door. De steur was wat raar van smaak maar was ook de eerste keer ;-) dessert was prachtig totdat ze er een halve kerstboom over uit storten aan tafel, wel overheerlijk!!
Aanrader maar wel flink aan de prijs.
ronnie N.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Wat een teleurstelling. Gingen voor een verrassingsmenu, kregen uiteindelijk gewoon elementen van de kaart. Wijn arrangement werd ingeschonken zonder enige uitleg, bediening was ngeinteresseerde en arrogant. Geen aanrader
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Het restaurant is vrij kaal en minimaal ingericht. Houten tafels en stoelen, een betonnen vloer en middenin een grote rode trap. Kwestie van smaak uiteraard, maar niet geheel mijn smaak. Het kreeg een wat kille bijna schoollokaal uitstraling. Bovenaan de trap was een feest gaande, wat voor veel onrust zorgde. Wij zaten naast de trap en hoorden veel herrie en er kwamen continue mensen op en van de trap.
De bediening was allen vriendelijk, maar niet erg snel. We moesten lang wachten tot we de kaart kregen, wat te drinken en tussendoor leken we af en toe vergeten. Over de wijnen konden ze ons redelijk wat vertellen.
Dan het eten: je kunt kiezen tussen drie of vier gangen, of een verrassingsmenu van de chef. De kaart is veel gericht op groentes, wat helaas niet helemaal in de smaak viel bij ons. De groenten waren saai en niet anders of bijzonder bereid, waardoor het wat kaal en niet erg smakelijk leek. Een gang heb ik helaas niet opgegeten, omdat ik het echt niet lekker vond. Als reactie kreeg ik "ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat iemand dit niet lekker vond", terwijl ik enkel zei dat het mijn smaak niet was. Zelfs het toetje was op groentes gebaseerd en toen waren wij er wel een beetje klaar mee.
Het kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk, en dan was dit gewoon niet onze smaak. Maar als je enkel groenten serveert, was de bereiding hiervan in ieder geval niet bijzonder.
Lois S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijk eten van hoge kwaliteit en leuke, interessante twists. Helaas was de bediening niet wat we gehoopt hadden. De dames in de bediening kwamen niet sympathiek over, vertelden op een onaangename haast betweterige toon over het menu wat ons een erg onwelkom gevoel gaf. Jammer! Want de inrichting is sfeervol en het eten zelf is top. Hopen dat hier aan gewerkt wordt want voor ons is er nu eigenlijk geen reden tot terug komen. Onze leeftijden zijn tussen de 22 en 24 dus wellicht vond de bediening het apart dat wij hier kwamen dineren?
Joyce J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Gisteren voor het eerst bij Choux gegeten voor mijn zusjes verjaardag. 7 gangen met bubbels vooraf en wijn arrangement. Wat een feest! Heel verassende smaakcombinaties die, behalve bij het laatste dessert, spot on waren. Zelf ben ik niet zo’n fan van vin nature, of nog wat ongetraind maar wat een mooie wijn spijs combi’s. Sake met flowersprout en cassis. Te gek! Melkchocolade met blauwe kaas en duindoorn! Hoe leuk om zo verrast te worden. De grote hoeveelheden groente en fruit zorgen ook voor een fijn gevoel achteraf, niet prop vol. En door de schappelijke prijs ook niet erg dat de inkoopkosten daardoor natuurlijk ook lager zijn. Heel mooie ervaring en alles in balans. Heel erg bedankt Choux!
sara K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Afgelopen woensdag hier geweldig gegeten. Wij kozen voor het 7 gangen verrassingsmenu en ieder gerecht was even lekker! De wijnen waren top!
De service was vriendelijk en ze weten hoe het werkt. Ze konden ons steeds de juiste wijn aanraden! Super ervaring!
Jolijn W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Erg matig gegeten in dit restaurant.

Het begon al bij binnenkomst, we hadden gereserveerd maar om 20.30 zouden de volgende mensen aan onze tafel staan. Wij waren stipt op tijd maar kregen toch te horen dat een aantal menu's niet konden omdat we "haast" hadden. Wij hadden geen haast, het restaurant had ons alleen haast opgelegd.

Prima, wij zitten en we begonnen met een glaasje bubbels. Altijd lekker.
Vervolgens hebben we 20 minuten op de kaart en het brood/amuse moeten wachten. Als we dan "haast" hebben zorg dat ook dat je een beetje vaart achter de boel zet.
De gerechten waren best wel prima, ware het niet dat 3 van de 5 gerechten GROEN was. Misschien nog wel overheen te komen, maar weinig creatief. Overal werd zuring doorheen gedaan waardoor al deze gerechten praktisch hetzelfde smaakte. Een gemiste kans voor de overige ingrediënten die er op lagen. Veel was ook koud, pas bij gang 3 begonnen de gerechten warm te worden. Voor het feit dat dit het herfst menu was vond ik dat laat.

De sommelier die we aan onze tafel hadden kwam ook over alsof ze haar eerste avond had (wie weet was dat ook wel zo) ze sprak erg zacht waardoor we allemaal over de tafel moesten leunen om haar te verstaan en ook bleek ze niet zo veel van de wijnen af te weten als we haar iets vroegen. Ze moest regelmatig naar de keuken of haar collega's van de bediening toe om te checken wat het antwoord op onze vraag was. Vaak zagen we haar dan ook niet meer terug. Halverwege de avond hebben we een andere sommelier gekregen die er duidelijk meer van af wist en ook een vele male positievere en gezelligere energie had. De energie die je zoekt als je een avondje uitgebreid gaat dineren.

Al met al hadden wij hoge verwachtingen van Choux, maar deze werden niet waar gemaakt. Erg jammer, en wij zullen dan ook niet terugkeren.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heerlijk gegeten, leuke combinaties en niet al te grote porties. Mooie wijn spijs combinaties als je een wijnarrangement neemt Goede prijs kwaliteit verhouding.
Ray H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Choux is een echte topper. Fijne vlotte en deskundige bediening. Soms komt de keukenbrigade de gerechten zelf brengen. Wij hadden 5 gangen menu waarbij we geen een keer teleurgesteld werden. De wine pairing ook top met verrassende maar zeer smaakvolle keuzes. Choux is een blijver en absolute aanrader!
Gianluca O.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Wij hadden Choux al een tijd op ons lijstje staan, na de recensie in het Parool en alle hoge cijfers on line, maar komen na een keer niet meer terug. Het storends was de bediening die – ik kan het niet anders beschrijven – nogal neerbuigend deed. Ik bestelde een gerecht met ‘oester’ en toen ik geen oester trof, zei de jonge vrouw dat dat er wel degelijk inzat, namelijk in de saus - een gewone beurre blanc – en dat had ik “niet goed geproefd”. De Rhône wijn smaakte nergens naar en toen ik er iets van zei werd er geantwoord dat ik de “heldere, schone smaak” moest leren waarderen. Alles is erg conceptueel en ik denk dat de meeste mensen die hun waardering uitspreken meer van het concept van het restaurant houden dan van het eten en de wijn – alles is op alle fronten ‘goed’ en ‘verantwoord’. Echt fijn eten en een wijn heb ik niet gehad. Een Française naast ons heeft de wijn teruggestuurd en kreeg het aan de stok met de jonge sommelier die erg geloofd in zuivere en biologische wijnen. De jonge bediening doet, kortom, alsof je nog nooit in een goed restaurant bent geweest en nog nooit een goede wijn hebt gedronken. Tenslotte kregen we tot drie keer toe een verkeerde, veel te dure rekening. De laatste keer was het verschil klein genoeg dat we betaald hebben zonder nog een keer op een andere rekening te wachten.
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Wij waren razend enthousiast. Een ruim, superdruk maar daardoor erg gezellig, trendy restaurant. Professionele bediening, vriendelijk maar druk en daardoor soms wat afstandelijk. Maar vooral verrukkelijk, bijzonder eten. Wij namen het menu Choux met bijpassend (Bob) wijnarrangement. Elke gang was voor mij een verrassende ervaring, bereidingen en ingrediënten echt vernieuwend en de biologische wijnen hoorden er gewoon bij. Ons gezelschap van vier was het er roerend over eens: dit was top!
saskia V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
dat het eten hier fantastisch is is duidelijk als je andere resencies leest. ook met allergieen wordt goed rekening gehouden. alle lof dus voor de keukenbrigade! de jongen die ons bediende liet echter behoorlijk wat steken vallen . bij uitleg over de gerechten leek hij wel een robot maar dat tot daar aan toe. echter na het eten legde hij de rekening op tafel zonder dat we daar al om gevraagd hadden. nadat we hadden betaald kwam hij wederom zonder dat we erom vroegen met de jassen aanzetten terwijl we nog even aan het napraten waren. andere punten voor aandacht zijn de accoustiek en wij vonden het vreemd dat er geen decafe koffie was.
Joey V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Choux was absoluut een van de leukste en lekkerste restaurants waar ik ooit heb gegeten. Fantastische leuke creatieve gerechten. Attente bediening en leuk dat het keuken personeel het eten brengt en er wat bij verteld. Ik kom hier zeker terug
Marene A.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
In geen tijden zo goed gegeten. Wat een openbaring! 5 gangen met bijpassend wijnarrangement. Porties zijn klein, maar wat mij betreft prima. Hele goede bediening en verrukkelijke wijnen. Een plek om naar terug te gaan.