Choux

• Af te huren
Voordelig
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
We zijn genuanceerd over dit restaurant. De bediening is OK, vriendelijk en gericht op de klant. Het eten zag er mooi uit en smaakte ook naar behoren. Op de prijs/kwaliteit verhouding was ook weinig aan te merken, zij het dat de wijn te duur was. De akoestiek was slecht.
De echte kater kwam pas toen we thuiskwamen. Onze kleren stonken verschrikkelijk naar de (olie)geuren in het restaurant. Kennelijk is er te weinig geïnvesteerd in het afzuigsysteem. Dat is voor ons de reden om er niet meer heen te gaan.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We zijn genuanceerd over dit restaurant. De bediening is OK, vriendelijk en gericht op de klant. Heit eten zag er mooi uit en smaakte ook naar behoren. Op de prijs/kwaliteit verhouding was ook weinig aan te merken, zij het dat de wijn te duur was. De akoestiek was slecht.
De kater kwam pas toen we thuiskwamen. Onze kleren stonken verschrikkelijk naar de (olie)geuren in het restaurant. Kennelijk is er te weinig geïnvesteerd in het afzuigsysteem. Dat is voor ons de reden om er niet meer heen te gaan.
John L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Culinair weekendje Amsterdam met onder andere Choux op het programma. Ontvangst en verdere bediening van hoge klasse, warm , losjes maar volle aandacht voor de klant. Zo "heurt" het.
Inrichting niet geheel mijn smaak , hoe zal ik het noemen : "de nieuw Amsterdamse stijl" ; men neme een industrieel gebouw, doet er zo min mogelijk aan en.... het is trendy . Het eten is van zeer hoge kwaliteit met een inventiviteit op smaakgebied die ik zelden heb mogen proeven BRAVO BRAVO
Jammer dat je op Iens geen foto's kan plaatsen daarom heb ik het geheel met foto's op tripadvisor gezet. Bedankt voor een culinair hoogstaande en warme avond.
A B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk origineel eten, fijne bediening en goede sfeer. Alleen de akoestiek is wat minder maar dit restaurant is een nieuwe favoriet.
Sia T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Heb een leuke avond gehad in Choux maar deel niet de laaiende recensies. Bijzondere smaken dat zeker maar vond ze op een gegeven moment op een bepaalde manier allemaal wat op elkaar gaan lijken. Ik kook veel en graag, ga regelmatig uit eten, maar misschien was het gewoon niet helemaal mijn smaak, dat kan ook.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We hebben het 7-gangenmenu genomen. Dat leverde ons een super-avond op! Wat een mooie gerechten, met als toppers voor mij de lavasmayonaise, zwezerik en het gerecht met vacherin mont d'or en eekhoorntjesbrood. Om de patrijs niet te vergeten! Met verrassende bijpassende wijnen van de enthousiaste sommelier en fantastische champagne van Laval (smaaksensatie, en bio natuurlijk). Gaat dit proeven!
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
In restaurant Choux wordt uitstekend gekookt. Kiezen uit drie voorgerechten, een tussengerecht, drie hoofdgerechten en drie desserts. Een leuke amuse bouche van een stukje haring. Het voorgerecht was voortreffelijk van smaak. Een koolvis met vele gerechtjes erbij waardoor een grote mengeling van smaaksensaties ontstaat. Mooi op elkaar afgestemd. Alle gerechten waren overigens een veelheid van eten in mooie sauzen en mousse op het bord. Het doet een klein beetje rommelig aan, maar de smaken zijn zeer goed. Het tussengerecht van eekhoornbrood was mooi, met vele uitstekend smakende bijgerechten. Het hoofdgerecht patrijs was voortreffelijk, zacht en mooi gegaard. Met o.a. Italiaanse groente en een heerlijke mousse. De op de huid gebakken vis wqs zeer goed. De bijbehorende wijnen waren, zeker voor € 7,- per glas, wat matig van smaak. Het kaas dessert was prachtig en bijzonder van smaak evenals de andere twee desserts, chocolade en een yoghurtachtig dessert. Een gezellig comfortabel, brasserieachtig restaurant. Zeer vriendelijke en vlotte bediening. Zeker value for money (driegangen voor € 33,-).
Zomaar1 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Wat fijn was het hier! Heerlijk gegeten en ik werd verrast, wat altijd leuk is. De bezoekers vond ik wat zakelijk (maar misschien lag dat aan de 2 mannen in pak die er naast ons zaten) en dat spreekt mij wat minder aan. Tegelijkertijd voelt Choux qua sfeer en eten fris en eigenzinnig op een hoog niveau. Ik kom hier zeker terug!
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Mooie lunch 4 gerechten. Er uit sprong een voorgerecht met bleekselderij, appel, walnoot & kerrie. een tussengerecht met eekhoorntjesbrood, hoofdgerecht de roodbaars mooi subtiel op smaak. Bij de wijnen was vooral de als aperitief geschonken AOP Sauvignon Touraine, mooi fris, kruisbes fruit, klein bittertje. De Elzas Gewurztraminer niet mijn smaak. De Pinot Noir Pfalz heel mooi. De mousserende herrie bij het lekkere dessert beviel niet.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Gisteren heerlijk gegeten. We kozen voor de zeven gangen plus bijpassende wijnen. De gerechten waren subtiel en verfijnd. Zelden zo goed gegeten, Wijnen vulden de gerechten perfect aan.
Tjeerd N.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
De akoestiek in het restaurant is matig, je kan elkaar slecht verstaan. De ober moest diverse keren herhalen wat hij vertelde aan een tafel met vier gasten.
Wij kregen een amuse vooraf. Deze was voortreffelijk. Er was gekozen voor een wijnarrangement bij alle gerechten. Echter, er was geen één wijn die passend was bij het gerecht. Immers, bij een wijnarrangement verwacht je dat de wijn de smaak van het eten versterkt en andersom.
De bediening was arrogant en niet attent op vragen en bood matige service. Een gast dronk alleen bier en moest diverse keren vragen om nog een glas bier.
Als voorgerecht had een deel van het gezelschap eend met biet, dit was goed maar de combinatie met biet werd niet geheel begrepen. Het vis voorgerecht was goed. Het tussengerecht tagliatelle van koolraap met doperwten was smakelijk.
Het hoofdgerecht was vis en ree. Deze waren goed.
Dessert was een kaasplankje, dit werd met weinig smaak gepresenteerd. De anderen hadden een dessert met komijnekaas en wilde perzik. De komijnekaas was zeer overdadig, zelfs overheersend, het leek of de kok niet de smaken wist te combineren. Bij het dessert werd door een van ons gevraagd om whisky. De drie soorten die genoemd werden konden de gast niet bekoren waarop de bediening zo verbouwereerd reageerde dat zij vergat om de laatste gast te vragen wat zij wilde drinken en de bediening liep van de tafel weg. Dit was een enorme tegenvaller. Aan het eind werd om koffie gevraagd, deze werd niet geserveerd. De ober ging daarna in discussie met de gast over de bestelling of deze wel geplaatst was.
Het eten was goed, ook al was er een misser met het combineren van diverse smaken. De bediening stelt zich zeer arrogant op en geeft high fives aan gasten (w.s. vrienden) maar reageert niet professioneel op punten van kritiek. Bij het presenteren van de rekening wordt gevraagd of de avond naar wens is geweest en tegelijkertijd wordt de rekening op tafel gegooid zonder het antwoord af te wachten. Al met al was de bediening de domper op de avond ondanks dat we lekker gegeten hebben. Een sommelier is geen overbodige luxe voor de prijs die je betaalt.
Sofie-renee .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk 3 gangen lunch gegeten! Perfecte bediening die de manier van bereiden van de gerechten duidelijk en helder konden overbrengen aan ons, want soms was het bijna 'voor een leek' niet te begrijpen. Dat is exceptioneel in de horeca, naar onze ervaring. Aardige inrichting, leuk dat je zo de keuken in kan kijken en kan zien hoe de mise-en-place voor de avond op gang komt, terwijl je zelf een heerlijke lunch geserveerd krijgt. Maar nogmaals: complimenten voor de bediening!
J_fien .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Al tijden ons favoriete restaurant en heerlijk om de hoek bij java-eiland. Bediening is professioneel maar niet te formeel. Eten is altijd top en de wijnen zijn altijd bij passend. Ik kan choux aan iedereen aanraden!
4hoepels .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wat een gaaf restaurant! Met een groep gegeten. Heerlijk menu, maar bovenal geweldige biologische wijnen. Onder de indruk van de deskundige, vriendelijke bediening.
Sunshow B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Echt een van mijn favorieten ...
Elke maand andere kaart en echte verassingen telkens weer ..
De 7 gangen is de leukste en beste verassing natuurlijk en het bijbehorende wijn arrangement is ook echt superb ....
KEEP IT UP...
Sancho
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wij aten met zijn vieren bij Choux, in de voormalige garage van een jeneverfabriek, en het was heerlijk! Eigenlijk viel alleen de postelein-amuse een beetje tegen; niet echt een opwarmertje voor het lekkers wat erna kwam. Het is moeilijk na te vertellen, maar dit aten we ongeveer: schelpen, koolvis, zeewier, eend, kers, biet, hazelnoot, asperge, sesam, kervel, schol, langoustine, cantharel, venkel, ree, rabarber, polenta, komijn, wilde perzik, lavendel, vlierbloesem en een kaasplankje. Het waren stuk voor stuk kunstwerkjes, zonder overdreven priegelig te worden. Haute cuisine zonder poespas. Bij elke gang kwam Figo vertellen over ongefilterde natuurwijnen en fermentatie. Leuk extraatje, maar aan het eind van de avond heb je zoveel verschillende dingen door elkaar gedronken dat je wel een sterk gestel moet hebben. Heb je dat niet dan zou ik de wijn a la carte bestellen. De bediening was wisselend. Van supervriendelijk en attent tot afgeleid en slordig. Choux zat stampvol, misschien lag het daaraan. Dit merk je ook aan het geluidsniveau: daar kan geen akoestische plafondisolatie tegenop. We hadden soms moeite om elkaar te verstaan. Kan ook aan de grote groep naast onze tafel liggen. Al met al was het zeker een aanrader en we komen dus terug. Met zijn vieren waren we 330 euro kwijt.
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Opnieuw naar Choux. Het is weer een feestje geweest om daar te zijn. Het 4 gangen diner en de bijzondere wijnen overtroffen weer onze (hooggespannen) verwachting. Prachtig opgemaakte borden met uitstekende en bijzondere gerechten. De bediening is heel fijn. En zelfs de rekening viel weer mee. Dit is gewoon de nieuwe top in Amsterdam. Hoop niet dat Michelin dit restaurant gaat opnemen, maar zij zitten op het hoogste niveau en het blijft heerlijk eerlijk!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Choux ligt aan de ventweg behorende bij De Ruijterkade en als je vanaf Amsterdam CS komt aanlopen, vraag je je af of hier echt een restaurant van naam gevestigd is. Maar het is er, in een rood pand, in een ruimte die vroeger wellicht een heel andere bestemming heeft gehad, en het ziet er nog leuk uit ook. Aan de achterkant wordt je een kijkje gegund in de keuken met een bedrijvigheid die hoort bij een restaurant dat waarschijnlijk elke avond vol zit. De service was uitstekend: lekker losjes, attent en vriendelijk. We kozen het viergangenmenu en ook de timing tussen de gangen was wat mij betreft perfect. We kregen een amuse bestaande uit een krokant gebakken nugget van boskip met een dillemayonaise. Grappig, ik kom er nu tijdens het schrijven van de recensie pas achter dat een boskip geen hoen is dat in het bos rondscharrelt, maar een zwam met een structuur en smaak die aan kip doet denken. Er kwam een karaf water op tafel en bij het voor- en tussengerecht werd brood geserveerd met een lichte kruidenkaas. Het brood vond ik wat minder omdat het een wel heel harde korst had. Het voorgerecht was eend met kersen, eendenlevermousse en rode biet en het tussengerecht bestond uit witte asperges met een gerookte eidooier, kruiden en een schuimpje van het een of ander (sorry, maar ik heb niet alles kunnen onthouden). Beide gerechten waren erg lekker. Mijn hoofdgerecht bestond uit feta met paprika en andere groenten en kruiden. Lekker maar niet opzienbarend. Mijn nagerecht viel daarentegen weer wel zeer in de smaak: oude komijnekaas met geroosterde perzik, amandelmelk en lavendel. Al met al bijzondere gerechten, verfijnd in smaak en met nadruk op groenten en kruiden. Tenslotte nog een opmerking over de akoestiek. Hier wordt veel over geklaagd in recensies maar ik heb er totaal geen last van gehad terwijl toch elk tafeltje bezet was. Wellicht een probleem bij grotere groepen.

Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
wat een smaak en beeld explosie!
vlotte bediening, goede kennis van wijn, gerechten ontspannen geserveerd. en wat zijn ze mooi: goed op smaak, bijzondere combinaties. echt een top restaurant. En dat ook nog eens voor nette prijzen. Enige wanklank zou de akoestiek moeten zijn, want als Choux vol zit, merk je dat aan het einde van de avond als je naar buiten loopt de stilte van de stad in.
Choux is een weldadig gevoel in je buik, een lach op je gezicht en een piep in je oren.
Charlotte L.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
De verwachtingen voor Choux waren hoog, want de reserveringstijd was maar liefst 6 weken. Maar vooral het eten en de prijs/kwaliteitverhouding maakte die verwachting volledig waar. De keuze is uit drie menu's: vega, vis of vlees. In die volgorde. Fijn dat er weinig keus is.
Het eten is voortreffelijk. Verse ingredienten die allemaal goed terug te herkennen zijn. Spannende smaakcombinaties, terwijl ze met vrij normale ingredienten koken. Veel groenten, kruiden, weinig vet, maar wel vullend. De wijnen erbij waren heerlijk , goed gekozen bij de gangen en bijzonder. Niet de standaard wijnen die ieder restaurant schenkt. Alles bij elkaar hoog niveau keuken!!
Het interieur is informeel, warm en niet te hip. Ook het publiek was op de avond dat wij er waren gelukkig niet super Amsterdams hip.
De bediening was heel vriendelijk, maar een beetje gehaast. Daarnaast duurde het lang voordat onze bestelling door kwam. Voor zover ik weet is het iedere avond vol in Choux, dus je zou verwachten dat ze daar wel beter mee om kunnen gaan.
Het meest positief verassend is de prijs/ kwaliteit verhouding. Ik heb zelden zo goed gegeten voor zo'n goede prijs. Fantastisch dat ze ondanks hun populariteit zo betaalbaar blijven.