Chomicha

Kruisstraat 63 5612 CD Eindhoven Nederland Kaart

Over het restaurant Chomicha

Een warme deken

Het betekent letterlijk zonnetje, maar Chomicha is ook de naam van zijn moeder. Eigenaar Mohamed laat zich door beide inspireren om je het beste van de Marokkaanse keuken voor te schotelen. Eten is belangrijk in het land, waar het hoofdgerecht traditiegetrouw in een tajine bereid wordt. Het restaurant is warm verlicht, rustig en vol met leuke Marokkaanse spulletjes!

Meer informatie over restaurant Chomicha

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 17:00 - 00:00

Youssra D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Top restaurant, zowel het uiterlijk als de sfeer als het eten, enigste minpuntje de thee kon beter...
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten. Wij kennen dit restaurant al wat langer en komen er altijd weer terug. Wij smelten voor de vegetarische taijne en de couscous.

Een echte aanrader
Lucille A.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Ontzettend leuk de verjaardag van mijn partner gevierd met het lekkere 3 gangen menu. Glutenvrij was geen probleem!
Tinus K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
De service was uitstekend, je voelt je welkom en de eigenaar is uitermate vriendelijk. Dit gecombineerd met het heerlijke eten, lekkere smaken van het proeverij menu, maakten onze avond Plesant. Leon en Tinus
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Wij hebben hier echt eerlijk gegeten! De vriendelijke man
Anniek S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Kreeg het gevoel van onderbezetting.
Lang wachten op eten en geen bijvulling van drankjes.
Het eten zelf en het restuarant zijn wel erg aantrekkelijk.
John K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Heerlijk getafeld. We hebben het 4-gangs menu gedeeld. Dit was plenty voor ons twee. Bediening is attent, zeer aardig en zonder fratsen. Ongelooflijk dat deze tent niet voller zit op zondagavond!
Sharon V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk voorgerecht! #garnalen Superlekker hoofdgerecht! #Tajine Vriendelijk personeel. Een aanrader! Het was onze eerste keer dat we in aanraking kwamen met de marokaanse keuken. En dit was zeker niet de laatste keer!
hettysmeets .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten, met allerlei verschillende voorgerechtjes. De bediening was erg vriendelijk. Omdat het warm weer is hebben we buiten gezeten dat is wel minder gezellig en sfeervol als binnen.
margotvandekerkhof .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wij waren hier nog nooit geweest. Onze ervaring is dat we heel gastvrij ontvangen waren en we vonden het een hele open sfeer. De Bediening is top evenals het eten! Wij komen zeker nog terug!
Imane C.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Al een aantal keer bij Chomicha gegeten en het eten is top!!! Heerlijke Marokkaanse keuken met een eigen twist, waardoor je zelfs als Marokkaanse verrast wordt. Gezellige sfeer en top service! De locatie is zo verzorgd, dat ik het als trouwlocatie heb gebruikt waarna alle gasten alleen maar te spreken waren over het lekkere eten!
Fati_123 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Het was een onvergetelijke gezellige avond, vrijgezelle feestje, enorm genoten, we zijn verwend door personeel en zaakvoerder, kers op de taart was het dessert en zeker voor toekomstige bruidje ze had het niet verwacht, aangepast muziekje, gedimd licht en heel de zaak was mee... Super!!!
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Gisteren hier met 4 vriendinnen heerlijk gegeten.Het Marokkaanse Proeverijtje is een echte aanrader als je niet bekend bent met de Marokkaanse keuken. De gezellige sfeer en uitstekende no nonsense bediening maken dit restaurant samen met de heerlijke gerechten tot een topper onder de Eindhovense restaurants.
delsur .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Een leuke avond gehad met een vriendin. De mezze waren echter niet erg speciaal. Toch hebben de service, het decor, en de borden op de andere tafels mij nieuwsgierig gemaakt naar een volgend bezoek. Dan maar eens de origineel Marokkaanse gerechten proeven!
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Mijn vijfde bezoek in vijf jaar. Bij binnenkomst wordt het tekefoongesprek direct afgebroken om ons welkom te heten. De grande dame van 89 wordt de zachtere zitting van de bank geadviseerd. En dan kan het Marokkaanse feestje beginnen. Hartelijke bediening, heerlijke gerechten, prettige sfeervolle ambiance met mooi houten meubilair. De gerechten (waaronder een heerlijke vissoep), de smaakjes, de verse ingrediënten, alles draagt bij aan opnieuw een uitstekende maaltijd. Hoewel de prijzen iets gestegen zijn tov vorige keren blijft het in balans met de eveneens gestegen kwaliteit. Het zijn van die leuke 'plekken om te ontdekken'.
Willow2010 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wat een fijn restaurant en vooral, wat een gastvrij, mooi en verzorgd restaurant. Gisteren voor het eerst uitgeprobeerd, op de bonnefooi. Het bleek het 5-jarig jubileum en we werden welkom geheten met een glaasje prosecco. Het restaurant is heel mooi ingericht, fijne atmosfeer, goede akoestiek, prettig licht (hoewel het misschien voor het lezen van de menukaart iets te donker was... maar daar kwamen we ook nog wel uit), mooie, niet overheersende muziek, precies goed. Bediening heel attent, professioneel en vriendelijk, maar niet te formeel. Ook duidelijk een kindvriendelijk restaurant. Dat geeft altijd een warm gevoel. We aten een tajine en een couscous gerecht. Deze waren royaal en zeer smakelijk met een ruime hoeveelheid verse groente. Van mij hadden de gerechten nog iets sterker gekruid mogen zijn (persoonlijke smaak), maar ik heb weinig ervaring met de Marokkanse keuken en heb dus ook geen vergelijkingsmateriaal. De rode huiswijn smaakte bijzonder lekker bij het eten. We hadden helaas niet zo heel veel tijd en hebben alleen een hoofdgerecht gegeten, maar de volgende keer gaan we er nog wat uitgebreider voor zitten! Ik las op de website dat Chomicha 'zonnetje' betekent. Het was een zonnige ervaring op een overigens ook zonnige dag! Gefeliciteerd met het jubileum.
Lekkereten_yesplease .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Gisteren hier gegeten met een groep mensen, waaronder een paar moeilijke eters. Op het moment dat zelfs zij hun bord errr, tajine helemaal lege hebben weet je dat het eten goed was. Zeer vriendelijke bediening en erg sfeervol ingericht.
Prijs/kwaliteit zat ook zeer goed.

Chomicha is zeker een aanrader als je eens wat anders wilt dan je standaard Franse keuken.
ReaHagen .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Op basis van goede recensies ben ik hier gaan eten, maar ik was toch teleurgesteld. De jongen in de bediening was erg aardig (de zoon neem ik aan), maar de service was traag. Het duurde erg lang voordat de gerechten kwamen; eenmaal gepresenteerd, viel het tegen. We hadden de Marokkaanse tapas genomen. Diverse kleine hapjes op een grote schaal. Het zag er feestelijk uit, maar het smaakte niet speciaal. Lekkerste van alles was nog de aioli saus.
Han R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
N gezellig, sfeervol en warm Marokkaans restaurant, met het gerecht Mezze n reis door Marokko gemaakt, vergezeld door Brabantse Mohamed, (geleerd van ons Mam.. :-) )n goedlachse gastheer en kok!
N aanrader voor zowel intieme etentjes alsook grotere gezelschappen!

brabo1 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
3 keer hier super goed gegeten. Elke keer Mezze genomen. Hoef je niet zelf te kiezen en je krijgt vanalles wat in kleine bakjes op een grote zilveren schaal. Ziet er gezellig uit en het is allemaal HEERLIJK. Schoon restaurant. Op de banken aan de zijkant zit je heel gezellig, rest van het restaurant vind ik wat sfeerloos. Thee na afloop in leuk zilveren kannetje. Echt een aanrader als je eens tapas-achtig wilt eten, maar dan anders.