Chocoase

Frans B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
R S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ik ging samen met een vriendin van mij voor een high tea naar chocoase. De website zag er goed uit, en de foto's op de website ook, dus waren de verwachtingen ook hoog. Eenmaal daar aangekomen, van buiten echt een enorm mooi pand, dus de verwachtingen stegen weer. Maar van binnen.. ik schrok echt, zo mooi als het pand van buiten is.. Is binnen niks meer van terug te zien. Het lijkt net of er niet genoeg geld is om de boel een beetje op te knappen. Ik ben gerust gauw tevreden, maar ik had net zo goed in de voetbal kantine kunnen zitten. Waar misschien nog wel meer sfeer is. Lege ruimte, weinig tafels, tafels leeg, vieze ramen en gewoon heel ongezellig. Bediening was vriendelijk. Alleen het eten en de thee sloeg eigenlijk nergens op. Onze theekan was al een tijdje leeg en hebben gewacht tot deze weer gevuld zou worden. Maar dit gebeurde niet eerder tot je het zelf aangaf. We hebben het eten opgegeten, trokken onze jas aan en zijn weg gegaan. Erg jammer. Want er kan zo iets leuks van gemaakt worden.
R S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
T van R.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Met manlief uit eten gegaan met een dinerbon voor twee. Dinerbon betrof een hoofdgerecht. We hadden zeewolf besteld. Helaas was de zeewolf nog rauw. Bleek later een stel naast ons ook op zelfde moment rauwe zeewolf opgediend te krijgen. Bediening was onverschillig. Kreeg geen excuus van de kok of bediening voor rauw hoofdgerecht. Voorgerecht paddestoelensoep: proefde als Unox blik soep.
suzanne_slegers .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Écht heel lekker eten! Hoofdgerecht zalm was mega goed! Jammer dat het zo rustig was want het is echt een aanrader! Gaan dus!
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Eten was van matige kwaliteit.
Supermarkt voedsel tegen de hoofdprijs.
Uitzicht was top, maar de inrichting was jammer. Gemiste kans.
Bediening was ook matig.

Doen we niet nogmaals.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Je ziet amper wat terug van de historie, nauwelijks aankleding, niets op tafel, oude lelijke planten aan de muur, vieze ramen, vies bestek op tafel, rommel bij de toiletten. Eten matig, best weinig vlees, slechts 4 plakjes ossehaas. Serveerster vriendelijk, maar ongetraind, leunt op tafel, hangt over je heen. Nee nooit meer hier eten!
Elaine V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Prettige ontvangst, prima tafeltje met uitzicht op het Spaarne. Heerlijke smaken thee, lekkere verse sandwiches, scones,cake en chocolade lekkernijen waren van prima kwaliteit. Kortom genoten van de high tea!
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk geluncht bij Chocoase. Tweemaal een hamburger besteld, helaas miste we de uienringen die erbij hoorden. Verder was het heel erg smakelijk! Ben er vaker geweest en het uitzicht is altijd prachtig. Top!!
Haarlemschechickie .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Bij binnenkomst werden we meteen vriendelijke ontvangen en kregen we een mooi tafeltje aan het water. We hebben voor af allebij de heerlijk tonijn carpaccio gegeten en het was erg lekker. Als hoofd had ik de diamant osshaas en die was perfect gebakken! Als desserts hadden we een lekker kaas plankjeet een goed Portje er bij! Het personeel was uiterst vriendelijk en we werden goed geholpen. De locatie is natuurlijk ook prachtig!! Overal was het een goede ervaringen en ik zal zeker terugkomen!
chero202 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Personeel onvriendelijk bij binnenkomst, geen goedemorgen, er was niet geveegd, een smerige vloer, smerige tafeltjes met niets er op, de ramen waren smerig.
De wachttijd op twee koffie met gebak was 15 minuten, we bleven zolang zitten om te kijken hoe slecht het zo kunnen zijn, heel slecht dus.
Marie-José C.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wij hebben hier afgelopen zondag gedineerd met drie mensen. We hadden een keuzemenuutje met drie gangen. Ik had een carpaccio en een bestelling was een tonijncarpaccio. Het was prima, maar inderdaad wel wat weinig. Als hoofdgerecht had ik de ossenhaas besteld, die lekker was met goede jus, maar de groenten waren zo uit het vocht erbij. Net iets te weinig smaak. Aantakel was er ook zalm besteld, zag er goed uit. Een van ons bestelde de parelhoen, die goed was klaargemaakt.

Als toetje; de chocolade fondu, met chocolade zoals die hoort te zijn! En ruim voldoende. Een van ons bestelde het kaasplankje; goed verzorgd en goede variatie en aankleding.

Over het algemeen is het eten van goede kwaliteit, maar wel wat weinig. De locatie is schitterend, de oude Droste-fabriek aan het water.
Ik zou er zeker nog eens naar terug gaan.
Els R.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij hadden gisteren tijdens onze fietstocht een mini hightea. (Via Gift for you). Er stonden alleen maar horrorrecensies, daarom waren onze verwachtingen niet erg hoog.
Natuurlijk kan overal over gezeurd worden, maar wij vonden het gewoon goed! Bovendien een superaardige bediening.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
had er ook heel wat van verwacht maar helaas toch spijt van ossenhaas m rauw gevraagd krijg je door gebakken, aardappeltjes rauw en niet lekker gebakken bord terug gegeven. ja hoor dan krijg je rauw vlees, alles was op 1 bord gedaan dat vind ik zo jammer. vond het er ook erg saai geen kaarsje of bloemetje op tafel. het kaasplankje ging er mee door tot verhouding van het eten. maar ook op een bord plaats van een plankje.aan het personeel en de afwasser ligt het echt niet alles zag er schoon uit die waren erg vriendelijk top jongens. als het concept misschien zou veranderen zou ik het aan raden want de locatie is erg mooi
Janine B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Met Social Deal bonnen een drie-gangen menu gegeten aan het water. De carpaccio en zalm waren prima, de hoofdgerechten lekker (parelhoen en zwaardvis), maar het toetje viel mij een beetje tegen. De chocoladeproeverij was een hele hoop mouse, twee cakejes en een bolletje ijs wat eigenlijk koude mouse was. Voor de prijs van de bonnen was het prima, maar de normale prijzen lijken mij wat hoog voor de kwaliteit van het eten.
Loranna S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Gisteren hier genoten van een high tea. Ik ging er van uit (na alle slechte recensies) dat het niet echt heel erg de moeite waard zou zijn. Gelukkig werd ik positief verrast. Bediening was aardig, high tea was prima. 3 sandwiches, een gezond, eentje met omelet en eentje met tonijnsalade. Brood was goed en vers. Daarnaast kreeg ieder een scone (prima) en een stukje cake. Deze was wat droog maar prima te eten. Een plakje brownie en een stukje chocoladetaart die beide heerlijk waren. Voor dat geld 10 pp via VakantieVeilingen vond ik het een heerlijke high tea.
Ruby S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Samen met een vriendin een eind gereden voor de high tea, gewonnen via vakantieveilingen. Viel erg tegen!!

Wat ons als eerste opviel was dat de tafel erg smerig en plakkerig was. De theeglazen waren erg klein en de theepot was kapot. Het eten was weinig, 2 kleine broodjes, harde scoons, mini cakeje en een mini brownie pp. Veel te weinig room voor de scoons die ook nog heel zuur was. We vroegen ons af of dit alles zou zijn en dat was het helaas ook. Het cakeje was een hele hap uit en toen ik vroeg om een nieuwe werd er chagrijnig gereageerd en duurde het een tijd voor we een nieuw cakeje kregen die ook helemaal plat was.. Na een half uur hadden we het daar ook wel gezien, was niet gezellig.

Absoluut geen aanrader als je voor de high tea wilt gaan. Het enige positieve was dat er leuk uitzicht was, maar omdat de ramen smerig waren konden we zelfs daar niet van genieten. Eerste en de laatste keer.
escorpio .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Geboekt via Social Deal. Er waren goede gerechten op de kaart, alleen voor vegetariers maar 1 hoofdgerecht en geen voorgerecht. Dit werd echter aardig opgelost en ik kreeg een uitstekende salade met lauwwarme geitenkaas en meloen. Het vega hoofdgerecht was ook lekker, soort quiche punten in filodeeg met heerlijke vulling. De rundercarpaccio en de zalm bleken ook lekker. Samen namen we de chocolade fondu ( logisch als je in de oude Droste fabriek gaat eten) met veel vers fruit een bolletje ijs en lange vingers. leuk.
Minpuntje, een glaasje of karafje (kraan)water was verboden.. erg flauw.
De locatie is erg leuk, meteen aan het water, het Spaarne.

Joyce G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
De locatie van dit restaurant is prachtig met uitzicht op het spaarne. We kwamen voor een high tea. De tafel waar we aan zaten was erg plakkerig. De etagere en thee kwamen heel snel. Alle producten worden gelijk op tafel gezet. Het zag er allemaal erg karig uit. En voor een restaurant met de deze naam verwachtte ik iets anders. De hoeveelheid jam en creme voor op de scones is veel te weinig. We hadden dit met een lekkerweg kaart besproken en kaart bij binnenkomst afgegeven. Omdat alles al op tafel staat kan je dus ook weer weg zonder dat het bedienend personeel nog aandacht aan je hoeft te schenken.
htwisk .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
18-5 er een high tea genuttigd met mijn dochter in chocoase.
Bonnen via vakantieveilingen gekocht, was niet duur maar was nog té slecht voor dat bedrag (15 euro).
Prachtig pand prachtige locatie de oude droste fabriek,je kunt er zóveel moois van maken,veel glas .
De ramen in het restaurant zijn wel héél lang geleden gelapt.
Scones droog en smaakloos,brood van de sandwich was uitgedroogd.
Toilet was echt vies haren in de wastafel,spiegel vies en vol met spetters,onder de wasbak stond een lege emmer mayonaise i.p.v. een afvalemmertje met deksel. In de hal was het zo' n rommel het leek wel een verhuizing.
Jammer dat je nergens de historie van dat mooie pakhuis/fabriek terug kon vinden op foto's of schilderingen,place mats of tafel .
Kortom zéker géén aanrader,chocoase er is nog veel werk aan de winkel!!