Chinese Muur

Smidsstraat 2 7021 AC Zelhem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Chinese Muur

Annelies .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Bij dit restaurant in Zelham kun je prima een avondje (Nederlands) Chinees gaan eten. Het is een restaurant zoals je dat in Nederland van een dergelijk etablissement verwacht: traditioneel Chinees ingericht met een groot aquarium, ruime porties en een (in dit geval buitengewoon) vriendelijke service.

Want vooral die vriendelijke service valt op. De gastvrouw vergewist zich er tot drie keer aan toe dat ze onze bestelling goed heeft begrepen en dat alles 'oké' is. En dat is het: de saté met bami smaakt mijn beide tafelgenoten (1 volwassene, 1 kind) prima en ook mijn ossenhaas in een saus met verse gember is oké. Het is allemaal niet bijzonder -vooral de nasi en bami zijn zoals ze 'standaard' (maar wel een beetje saai) worden geserveerd, en dat geldt ook voor de gewokte groenten die ik als side dish besteld heb. Maar slecht is het ook zeker niet: het is Chinees eten aangepast aan de Nederlandse smaak.

Echter, zonder de Nederlandse zuinigheid, en dat blijkt vooral bij het dessert. Op het schoteltje van de koffie van mijn tafelgenote ligt een ruim assortiment chocolaatjes en mijn vanille-ijs met gember wordt geserveerd mét slagroom én een extra (vierde!) bol ijs. Omdat het nog vakantie is, vertelt onze gastvrouw. Als ik de slagroom van mijn ijs schep (ik hou niet van slagroom) biedt de inmiddels ook op de werkvloer aanwezige eigenaar twee keer aan een nieuw dessert voor me te maken, zonder de slagroom. Maar da's allemaal niet nodig: zo gaat het ook.
En als mijn nichtje haar kinderijsje op heeft, krijgt ze nog een lolly mee voor op weg naar huis. Iedereen blij!

Theo_Meijer .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Volgens mij hebben ze een andere kok of de vaste kok is omgeruild met een andere want ze maken eindelijk niet alleen maar kinderachtige fruithapjes. We hebben in de loop van jaren hier regelmatig gegeten en verbaasden ons over het gebruik van fruit (ananas, bananen, druiven etc.) in bijna alle gerechten. Dat heeft absoluut niets met de Chinese keuken te maken maar met de boertjes die hier komen eten en gewend zijn aan rijst met rozijnen.
Sinds kort dus bijna geen fruit meer door alles maar de smaak van de gerechten is nog steeds afgestemd op het lokale publiek; boertjes die van zoet houden.
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Boven verwachting! Deze 'traditionele' Chinees springt met kop en schouders boven zijn collega's uit. De zaak ziet er prachtig uit, schoon en mooi gedecoreerd. Het eten smaakte goed, vers en verfijnd. De eigenaar is een vriendelijke, correcte man met humor! We komen er nog eens terug.
Janvdd .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Enorme keus aan gerechten. Zowel de "normale"- als bijzondere gerechten zijn van hoge kwaliteit. Bediening is zeer attent en de wachttijden tussen de gerechten geven geen aanleiding tot klachten. Een heel ouderwetse, fijne ervaring!! Als we weer in de buurt zijn, komen we zeker weer terug bij dit restaurant.