China Sichuan Kitchen

Warmoesstraat 17 1012 HT Amsterdam Nederland Kaart
31-204207833

Over restaurant China Sichuan Kitchen

De Sichuan-keuken is afkomstig uit de gelijknamige provincie in het zuidwesten van China. Kenmerkend zijn de uitgesproken smaken, met dank aan rijk gebruik van knoflook, chilipeper en sichuan-peper. Gelukkig kunnen wij er hier in Nederland ook van genieten. Op de Zeedijk en de Warmoes bijvoorbeeld, bij China Sichuan Kitchen. Het menu is goed geprijsd, de bediening is vriendelijk en elk gerecht zorgt voor smaakexplosies in je mond die je compleet doen vergeten waar je bent. Gewoon op de Amsterdamse Wallen.

Meer informatie over restaurant China Sichuan Kitchen

• Af te huren
Siwon86 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Voor het eerst gegeten bij dit restaurant. We hadden sichuan pork palace besteld. Het was heel pikant en deed zijn naam eer. Bij iedere hap was er een smaakexplosie. Het gerecht was wel erg groot, wat we niet verwacht hadden maar we konden het meenemen. Bediening was vriendelijk alleen niet altijd even oplettend ondanks dat het rustig was, maar dat was niet zo een heel groot probleem. Fijne muziek op de achtergrond, en mooi ingericht. Wij zullen zeker terugkomen en andere gerechten leren kennen.
Asian-taste .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
ik heb hier vaak gegeten met een groep vrienden, en ik vind het eten hier echt helemaal top. Het is echt een aanrader voor mensen die van spicy eten houden.
Satinora .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heeft het restaurant mogelijk een nieuwe kok ?
China Sichuan is sinds jaren ons vaste adres voor heerlijk eten als we 's avonds in Amsterdam zijn.
Gisterenavond konden we echter de gewoonlijke gerechten niet meer op de kaart vinden. Bovendien warende tofuschotel, de aubergineschotel en zelfs de rijst zo enorm zout, dat dit iedere smaak overheerste. Na onze opmerking hebben we gelukkig 'normale' rijst gekregen en is spontaan de tofuschotel vervangen. Toch bleek ook nu de saus nog zo zout, dat we zowel de tofu als de aubergine met zo weinig mogelijk saus hebben gegeten.
Mijn advies: laat de verfijnde kruiden tot hun recht komen, en plaats apart een zoutvaatje op tafel voor wie wil.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
-Wat mis ik het als ik hier enige tijd niet meer geweest ben. Steamed beef, sizzeling duck, fire fish.... Het liefste met veel mensen zodat we niets aan gerechten hoeven te missen! En plek waar we uiteindelijk altijd weer terugkomen.
David R.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2015
Ik begrijp de recensies hieronder echt niet. Het eten is echt een aanfluiting, zelden zo slecht gegeten. De gerechten waren zo zout en leek totaal niet op echt Sichuan food.

Helaas zijn er niet echt hele goede Chinese restaurants, echter andere restaurants op reguliersdwars zijn echt een veel betere opties dan deze aanfluiting.
Karinneke .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Voor het eerst hier gegeten. Het was heerlijk, lekkere tofu en verrukkelijke aubergine. Ik zal hier zeker nog vaker naar toe gaan.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Een goede gelegenheid als je in deze buurt voor een zeer redelijke prijs goed en lekker wil eten. Duidelijk een Sichuan keuken, waardoor meer keus in pittige gerechten. Zo is er voor een ieder een goede keus te vinden. Hadden samen 1 voorgerecht gedeeld en 2 hoofdgerechten genomen. Hebben natuurlijk ook de hoofdgerechten gedeeld en zo een goede indruk gekregen. De bediening was vriendelijk en vloten het ziet er best gezellig uit. Zal er zeker vaker gaan komen.
Thomas B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Wij komen hier al wat langer,
De kaart ontwikkeld zich mooi waardoor we kunnen blijven varieren met de gerecht. Al moet ik wel zeggen dat een aantal favorieten blijven terugkomen: steamed beef, mongolian beef en sizzeling duck en vooraf altijd maar weer die spicy dumplings. het is iedere keer weer heerlijk genieten. In januari gaan we weer met het bedrijf de start van het nieuwe jaar hier inluiden!
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Vanavond heb ik hier met twee disgenoten goed en lekker Chinees gegeten. We hadden als voorgerecht dimsum en loempiaatjes besteld. Die laatste waren niet erg gevuld, maar wel krokant gebakken. Ze vielen dus wat tegen. Maar de dimsum was uitstekend. Wel lastig om die glibberige noedels met stokjes uit een kommetje te halen, maar gelukkig hadden we ook "gewoon" bestek gehouden.
Vervolgens hadden we drie gerechten die we lekker hebben gedeeld: een heerlijk tahoe-gerecht, krokante pekingeend en een aubergine-gerecht. Die vielen alle drie goed in de smaak en persoonlijk vond ik de eend erg goed.
Het idee van voor- en hoofdgerecht kwam niet helemaal uit de verf doordat de aubergine al meteen met de loempia's en de dimsum kwam en de andere twee gerechten heel korte tijd later, maar dat heeft de pret niet gedrukt. Daarna was de snelheid er een beetje uit want het duurde na het afruimen even voor we koffie/thee konden bestellen; aan de drukte kon het op dat moment niet meer liggen. De rekening was 69 euro voor drie personen. Dus een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding! De menu kaart is in het Chinees, Engels en Nederlands, en dat levert grappige omschrijvingen op, vooral als je de Engelse en de Nederlandse versie vergelijkt. Taalgevoelige mensen zullen daar plezier aan kunnen beleven!
Als ik in de buurt ben, zal ik graag nog eens terugkomen en dan andere gerechten proberen.
Tobey .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Een aantal jaar geleden kwam ik hier wekelijks. Omdat het eten hier anders is dan bij de gemiddelde Chinees. Pittiger en minder zoet en vet. Er is ook veel keus. De Fire Fish is een goede.
Grootste verschil met toen zijn echter de porties, die zijn geslonken. Ik ben zelf geen grote eter maar ben je dat wel dan is dat jammer.
Personeel is vriendelijk. Ze hebben het vooral druk dus er is weinig aandacht.
De entourage kan veel slechter maar zeker ook beter. Het is er altijd wel erg warm binnen. Het geschuif van de stoelen op de witte tegelvloer is wel erg hard en scherp.
Maar het eten blijft lekker!
Loes L.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Hier voor het eerst gegeten. Drie gerechten besteld . De eerste Crispy Pork was heerlijk , maar de foto laat een hele grote schaal zien. Echter wij kregen slechts een zeer summiere versie, die zelfs bij één persoon in een holle kies past. De tweede schotel Shanghai tomaten/ei was lekker, maar niet spectaculair. De derde schotel Mountain sliced beef, was verrukkelijk. Kortom erg lekker gegeten in een leuke ambiance, maar de porties zijn wel heel erg aan de kleine kant voor dat geld. Andere mensen kregen veel grotere porties. Denken ze misschien dat twee vrouwen minder eten dan mannen? Jammer.
Lovetryingfood .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Voor de verjaardag van een vriendin zijn we hier wezen eten en we hebben heerlijk gegeten. Zelf houd ik erg van pittig en Aziatisch eten. Zelf reis ik regelmatig naar China en de Si Chuan keuken is een van mijn favoriete keukens. Dit restaurant serveert hier Si Chuanse smaken zoals het hoort te zijn, echt voortreffelijk, de smaken zijn rijk en gebalanceerd. De mensen die hier werken, zijn erg vriendelijk en de inrichting is heel klassiek Chinees. We hebben een hele gezellige avond gehad en was een goede ervaring om er gegeten te hebben. Dit is een aanrader voor de mensen die houden van pittig eten.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Bij toeval in dit restaurant beland. Wij hebben hier heerlijk chinees gegeten. Het restaurant was knus ingericht en het personeel was zeer vriendelijk. Wij hebben een voorgerecht, hoofdgerecht en koffie na besteld dit alles voor een klein prijsje.
Guus K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Maandag 30 december, na een middagje winkelen, hier neergestreken voor het diner. Ik heb hier vaker gegeten, en ben nog nooit teleurgesteld. Een bijzonder goede prijs-kwaliteit verhouding. Het eten is met zorg klaargemaakt en goed van smaak.

Deze laatste maandag van dit jaar als voorgerecht gedeeld loempia's en gebakken dumplings, te dippen in een lekkere pittige sesamsaus. Het door mij genomen hoofdgerecht "Sichuan Sliced Chicken" is een echte aanrader. Bijzonder gebalanceerd gekruid, scherp door rode peper en ook een heerlijk zoete toets van gember. Het door mijn man genomen "Roasted Mixed Meat" met eend, kip, varkensvlees viel bij hem ook in de smaak. De kok alhier is een ster in het krokant prepareren van varkensvlees en eend.

De zaak was vol, evenmin ontbrak het niet aan aandacht van het attente personeel.

Kray .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Het is natuurlijk niet de meest prettige locatie voor een restaurant, zo tussen de sexshops en smartshops. Er lopen voornamelijk studenten en in budget-hotels gehuisveste toeristen over straat en het restaurant is dan ook eenvoudig en geschikt voor de smallere beurs. In mijn studententijd kwam ik hier dan ook met enige regelmaat, maar in de jaren daarna heeft de keuken veel aan kwaliteit ingeboet en heb ik het van mijn lijstje geschrapt.

Recentelijk hoorde ik echter weer eens positieve geluiden over China Si Chuan Kitchen, en samen met een vriend besloot ik het er maar weer eens op te wagen. Het interieur is simpel en zoals je dat in een wat goedkoper Chinees restaurant zou verwachten, met uitzondering van de wandschildering die de baai van Napels lijkt uit te beelden, kennelijk een overblijfsel van de pizzeria die hier voor mijn tijd gezeten schijnt te hebben. Ondanks het feit dat ik gereserveerd heb is er geen plek voor ons. Blijkbaar schrijven ze reserveringen voor twee personen niet op ‘omdat er altijd wel plek is’. Behalve nu dus. Maar goed, binnen redelijke tijd weten de twee -slechts met steenkolen-Engels toegeruste- serveersters toch een hoekje voor ons vrij te maken.

Wij bestellen twee glazen witte wijn en nemen de kaart eens door. Het is een ruim opgezette kaart met raar vertaalde, soms vreemd aandoende omschrijvingen die doorgaans weinig specifieks te melden hebben. Dit heeft niet zozeer een storend, als wel een licht komisch effect. Gelukkig is de helft van de gerechten voorzien van een foto, dus daar varen we maar op. Het zou handig zijn als er van elk gerecht een foto was, maar dat paste waarschijnlijk niet. Ach ja.

Wij bestellen vooraf ‘spicy dumplings’ en ‘prawn sesame seeds’. Deze laatste worden omschreven als ‘three sesame prawns’, maar op de begeleidende foto staan er vier. Als de voorgerechten gebracht worden zijn er, conform de foto, vier garnalen gebracht. In plaats van dumplings krijgen we echter mini-loempiaatjes, en als we dit melden wordt gesuggereerd dat die loempiaatjes dan van het huis zijn en dat de dumplings zo komen. Netjes opgelost. Zowel de garnalen als de dumplings waren lekker, maar de loempiaatjes daarentegen erg vet en vrijwel smakeloos.

Als hoofdgerecht bestelden we ‘Fire Fish & Vegetables’ en ‘Sichuan Palace Pork’. Dit laatste gerecht kwam met de volgende omschrijving: ‘U zult geen spijt hebben van deze keus, het meest bestelde en heerlijkste gerecht van het restaurant’, dus dat moest ik haast wel nemen. Vijf minuten nadat de bestelling was opgenomen komt de serveerster ons vertellen dat we beter iets anders kunnen bestellen, want blijkbaar is het twee keer hetzelfde gerecht, maar dan één keer met vis en één keer met varkensvlees. Dat kun je uit de kaart dus onmogelijk afleiden. Maar goed, de ‘Fire Fish’ wordt op aanraden van de serveerster omgezet in ‘Royal Fish’. Het varkensvlees wordt geserveerd in een grote kom die tot de rand met saus gevuld is, en waaruit -met enig prikwerk- ook nog wat groente gevist kan worden. Het vlees is erg sappig en smakelijk. De stukjes vis zijn in beslag gefrituurd en worden met een sambal-achtig sausje geserveerd. Ook hier zijn we dik tevreden mee.

Dit is nu eens een echte Chinees, en het eten heeft dan ook niets te maken met de alom vertegenwoordigde en compleet verhollandste Chinees-Indische afhaalchinees. Hier wordt goed en lekker eten geserveerd, en weder het oubollige interieur noch de de trage –maar vriendelijke- bediening zullen mij ervan weerhouden hier terug te keren.

H K.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Wat een ontdekking---een echte Chinees Si Chuan in Amsterdam! Terug uit China kregen wij heimwee voor gerechten zoals 'spicy dumplings' en FIre fish. Gelukkig waren wij helemaal niet teleurgesteld. Zeer attente gastvrouw en service maar men gaat naar Si CHuan vooral voor de lekkere eten. Aanraders: dumplings, aubergine en tofu gerechten en Kung pao kip.
Rosapolak .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
Kom hier zeker 2x per maand voor de SiChuan chicken, lekkerste gerecht op de kaart. Ook de spicy dumplings zijn een aanraden, die saus.. jammie
Pryscilla A.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2013
Ik woon om de hoek en hoorde dat deze erg lekker is. Als je van pittig eten houd zit je hier aan het goede adres! Eten is heerlijk pittig, maar ze hebben ook mildere opties. Service was prima, niet meer en niet minder dan je verwacht bij de doorsnee chinees. Decoor is ook prima, niks bijzonders.
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Fijn restaurant voor wie eens anders Chinees wil eten. De keuken uit Si Chuan is zeer smakelijk, aangenaam gevarieerd en lekker heet, hoewel dit restaurant voldoende milde alternatieven biedt. Aantrekkelijke, betaalbare menu's. Decor is wat slonzig zoals bij de meeste Chinezen, maar de uiterst vriendelijke en snelle bediening maakt dat helemaal goed.
Elizabeth V.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2013
Voor een Chinees restaurant vind ik het hier altijd erg gezellig zitten. Het interieur is net iets knusser dan bij de gemiddelde Chinees. Erg leuk is de nieuwe menu kaart met duidelijke foto's zodat nu ook de normale Nederlander weet wat hij krijgt voorgeschoteld. Het eten is heerlijk en vooral de dumplings zijn de moeite waard. Eén van mijn favorieten!