Over het restaurant Chez Paul

Gastronomie op topniveau

De keuken van de zon staat hier centraal. Daarmee wordt bedoeld dat Zuid-Frankrijk en Italië nadrukkelijk invloed uitoefenen in de keuken. Geen fratsen, maar herkenbare gerechten waarbij smaak, geur, kleur en spontaniteit samenkomen.

Meer informatie over restaurant Chez Paul

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 19:00 - 21:00

Uitmuntend
9,2
9,1
pierre K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
een woord uit de kunst geweldig
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Hannie S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Onze tafel werd een beetje vergeten. Aandacht meer bij de 'vaste' gasten. Jammer.
Bob T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Recensie Valentijnsdiner 14 februari 2017

Als het even kan komen wij vanuit onze woonomgeving nabij Amsterdam 2 tot 3 keer per jaar naar Zuid Limburg. Meestal met Pasen en Kerst, dit jaar ook ter gelegenheid van Valentijnsdag. Googelend op 'Valentijnsmenu' ontdekten wij dat ook restaurant Chez Paul aan de rand van Valkenburg, waar wij al een paar keer heel goede dingen over hadden gehoord en gelezen, voor deze bijzondere dag een speciaal menu had samengesteld.

Na het versturen van een e-mail met een paar vragen werden we heel correct door Paul zelf opgebeld om ons te antwoorden, en zo kwam op een plezierige manier de reservering tot stand.

De avond zelf werden wij ontvangen zoals het gaat als je goede oude vrienden bezoekt. Niets gespeeld of gemaakt maar echt vanuit een vriendelijke en gastvrije instelling.

En dan het diner zelf, wat een geweldig feest was dit !

Na een verrukkelijke amuse, 'n extraatje dat niet op de kaart stond en waarvan ik mij de uitleg van Paul niet meer kan herinneren (bij iedere gang krijg je 'n uitstekende uitleg van Paul), maar wel dat het heerlijk was, konden we naar keuze voor 3, 4 of 5 gangen kiezen.

We aten topgerechten als:
- Bretonse Sint-Jakobsvruchten met erwtencrème, avocado, hazelnoot, erwtensla en groen gekleurde kroepoek van wasabi.... hmmm !!!
- Filet van wilde tarbot met paksoi, parelgort met eekhoorntjesbrood, een klein Romanesco bloemkooltje, wat jonge bladspinazie, een beukenzwam en overheerlijke wintertruffel... hmmm !!!
- Een fraaie porseleinen kaas'plank' met zeven boerenkazen van de Franse affineur Hennart. In antwoord op onze vraag vertelde Paul dat de gebroeders Hennart (de derde generatie, sinds 1922 !) één van de allerbeste adressen voor Franse kaassoorten is. Bijzonder aardige mensen bovendien, die hij in zijn Franse jaren van 2005 tot 2011 heeft leren kennen. Deze uitleg werd volledig waargemaakt door de volle smaak van de zeven boerenkazen, in combinatie met een speciaal stukje brood en een lepel met appel-perenstroop... hmmm !!!.
- Een dessert met de luisterrijke naam 'Klassieke chocoladebal Dame Blanche', op een bijzondere en creatieve wijze geserveerd, inclusief een Valentijns hartendiefje... hmmm !!!
- De (decafé)koffie en de cappuccino van Paul leken lekkerder dan ooit elders, met heerlijke friandises, waaronder ouderwets lekkere bitterkoekjes en chocoladetruffels... hmmm !!!

Ook de huiswijn die Paul serveert getuigt van zijn brede vakkennis en zeer goede smaak op het gebied van de verzorging van een compleet en feestelijk diner.

Bovendien lijkt het wel alsof iedere gang bij Chez Paul door een kunstschilder is verzorgd, alle gerechten zijn stuk voor stuk feestelijke schilderijtjes op een bij het gerecht passende schotel of bord.

Samengevat was het diner bij Chez Paul een feest voor alle zintuigen, tegen een voor dit hoog culinaire niveau heel schappelijke prijs. Eten, service, decor en prijs-prestatie verhouding, 4x een 10 !
Hilde C.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Kwaliteit voor een ster
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Volgens mij zat de zaak vol maar Paul had voor iedereen aandacht. Heerlijk gegeten en natuurlijk gedronken. Mooie bijpassende wijnen. Geen minpuntje te ontdekken tenzij je duur van het diner in ogenschouw neemt. De gerechten hadden elkaar sneller kunnen opvolgen. Anderzijds met de kinderen en aanhang uitgebreid kunnen bijpraten.
A P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
hebben een prachtig diner genoten bij chez paul vriendelijke bediening goeie wijn keuzes heerlijke gerechten het restaurant is mooi ingericht op n rustieke de chef kwam regelmatig aan tafel met suggesties voor de wijn hebben er een aantal mogen proeven
addy M.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Gezellige sfeer, prima eten, uitstekende gastheer en gastvrouw. Ontspannen sfeer, kortom prima. Aanrader voor iedereen. Er komt zeker een volgende keer.
Anneterwindt .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Persoonlijke, fijne service met uitleg bij elk gerecht en elke wijn. De tijd tussen de gerechten door was ongeveer een uur, maar het wachten werd beloond!
Mathias V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Wat een fan-tas-ti-sche ervaring! Dit was zonder meer het beste moment van onze midweek Valkenburg!!!
Meteen bij het binnenkomen warm en vriendelijk onthaald en Paul kwam ons gelijk persoonlijk welkom heten. Heel fijn. Over het eten kunnen we kort zijn, het was TOP. Zeer verzorgd, lekker en mooi gepresenteerd. Waaw!

Paul is een liefhebber van lekkere wijnen en die passie deelt hij heel graag met zijn klanten. Bij elk gerecht serveerde hij prachtige, passende wijnen en hij kwam die ook steeds persoonlijk inleiden.

Zeer onder de indruk! Wij wonen in Kortrijk (BE), niet vlakbij dus, maar komen zéker terug.

Proficiat aan het ganse team.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het restaurant is sfeervol ingericht , huiskamer ideede chef is uiterst vriendelijk .
Heerlijk gegeten , lekkere wijnen erbij. Een aanrader
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Ik had gevraagd naar water uit de kraan. Op de rekening stond een fles eaux de vie luxe voor € 12,50 en een mineraal water voor € 3,50. Dit doet helaas afbreuk aan een verder voortreffelijk diner en bijzonder goede sfeer. De persoonlijke aandacht van Paul werd door mij zeer op prijs gesteld.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We hebben fantastisch gegeten alles was heerlijk,de wijnen waren zeer goed afgestemd op verschillende onderdelen van het diner.
Wat erg opviel is individuele(huiselijke) en familiaire sfeer.Het decor op het terras was verrassend smaakvol ingericht, het weer(temperatuur)werkte daarin dan ook goed mee.
Een absolute aanrader!!
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijke verfijnde en exclusieve gerechten. Perfecte wijn/spijs combinaties. Zeer vriendelijke en professionele bediening. En dat alles voor een zeer schappelijke prijs.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Gisteravond weer bij Chez Paul gegeten. Ons favoriete restaurant als we in Limburg zijn. Het was weer een en al genieten. Het warme welkom, het heerlijke eten en de geweldig lekkere wijnen. Een top avond! We verheugen ons nu alweer op de volgende keer. Michiel en Esther
Lucien M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten met bijpassende wijnen.
Wekelijks wisselend menu biedt voldoende variatie voor iedereen.
Iedere gang bevat vis en vlees keuze, vlees ging gepaard met orgaanvlees.
Zelf ben ik een groot liefhebber van orgaanvlees, maar misschien dat niet iedereen hier zo happig op is.

Zeer vriendelijke en educatieve bediening door Paul en zijn dochter.
Het restaurant is de inspanning van een heel gezin dat zich met veel liefde inzet om de gasten een mooie avond te bezorgen.
Marcha J.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We zaten vrijdag 22 juli, heerlijk in de tuin. De chef Paul heeft ons heerlijke gerechten EN heerlijke wijnen voorgeschoteld. De wijn werd gul geschonken en toen ik nog een extra glaasje wilde en aangaf dat ik daar graag voor wilde betalen (we hadden het wijn arrangement), werd onmiddelijk gezegd dat dat niet hoefde. De eigenaar Paul heeft liefde voor zijn vak en de producten. Kortom een prachtige zomer avond in Limburg!
MoniqueHuub .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Vanavond alweer heerlijk gegeten hier.
Gelukkig wonen wij niet zo heel erg ver van Valkenburg, dus een paar keer paar jaar laten wij ons door Paul, Marion en kinderen culinair verwennen!
Alles klopt hier: de ambiance (vanavond op het terras), de bediening (altijd keurig, maar niet té stijf), het eten (overheerlijke kreeft, fantastische eendenlever, overheerlijke krokante zwezerik met vers geschaafde truffel) en dan het toetje... om je vingers bij af te likken!
Mooi wijnarrangement en dat alles voor een hele goed prijs.
Aanrader..!!
philippe.vanhove2 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heel heel fijn en lekker! Goede ontvangst en bediening heel vriendelijk en vlot maar niet te snel. Zeker een aanrader. Windlicht op tafel en flessen op bar niet afgestoft klein detail maar eten meer dan voortreffelijk. Niet goedkoop maar met plezier betaald voor heerlijk eten.
JosephSouren .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk & Eerlijk gegeten, heel lekker en top dessert! Culinair genoten met uitstekende ambiance en service. Fijn dat er biologische ingrediënten werden gebruikt!