Over het restaurant Chez Paul

Gastronomie op topniveau

De keuken van de zon staat hier centraal. Daarmee wordt bedoeld dat Zuid-Frankrijk en Italië nadrukkelijk invloed uitoefenen in de keuken. Geen fratsen, maar herkenbare gerechten waarbij smaak, geur, kleur en spontaniteit samenkomen.

Meer informatie over restaurant Chez Paul

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 19:00 - 21:00

Uitmuntend
9,2
9,2
addy M.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Gezellige sfeer, prima eten, uitstekende gastheer en gastvrouw. Ontspannen sfeer, kortom prima. Aanrader voor iedereen. Er komt zeker een volgende keer.
Anneterwindt .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Persoonlijke, fijne service met uitleg bij elk gerecht en elke wijn. De tijd tussen de gerechten door was ongeveer een uur, maar het wachten werd beloond!
Mathias V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Wat een fan-tas-ti-sche ervaring! Dit was zonder meer het beste moment van onze midweek Valkenburg!!!
Meteen bij het binnenkomen warm en vriendelijk onthaald en Paul kwam ons gelijk persoonlijk welkom heten. Heel fijn. Over het eten kunnen we kort zijn, het was TOP. Zeer verzorgd, lekker en mooi gepresenteerd. Waaw!

Paul is een liefhebber van lekkere wijnen en die passie deelt hij heel graag met zijn klanten. Bij elk gerecht serveerde hij prachtige, passende wijnen en hij kwam die ook steeds persoonlijk inleiden.

Zeer onder de indruk! Wij wonen in Kortrijk (BE), niet vlakbij dus, maar komen zéker terug.

Proficiat aan het ganse team.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het restaurant is sfeervol ingericht , huiskamer ideede chef is uiterst vriendelijk .
Heerlijk gegeten , lekkere wijnen erbij. Een aanrader
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Ik had gevraagd naar water uit de kraan. Op de rekening stond een fles eaux de vie luxe voor € 12,50 en een mineraal water voor € 3,50. Dit doet helaas afbreuk aan een verder voortreffelijk diner en bijzonder goede sfeer. De persoonlijke aandacht van Paul werd door mij zeer op prijs gesteld.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We hebben fantastisch gegeten alles was heerlijk,de wijnen waren zeer goed afgestemd op verschillende onderdelen van het diner.
Wat erg opviel is individuele(huiselijke) en familiaire sfeer.Het decor op het terras was verrassend smaakvol ingericht, het weer(temperatuur)werkte daarin dan ook goed mee.
Een absolute aanrader!!
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijke verfijnde en exclusieve gerechten. Perfecte wijn/spijs combinaties. Zeer vriendelijke en professionele bediening. En dat alles voor een zeer schappelijke prijs.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Gisteravond weer bij Chez Paul gegeten. Ons favoriete restaurant als we in Limburg zijn. Het was weer een en al genieten. Het warme welkom, het heerlijke eten en de geweldig lekkere wijnen. Een top avond! We verheugen ons nu alweer op de volgende keer. Michiel en Esther
Lucien M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten met bijpassende wijnen.
Wekelijks wisselend menu biedt voldoende variatie voor iedereen.
Iedere gang bevat vis en vlees keuze, vlees ging gepaard met orgaanvlees.
Zelf ben ik een groot liefhebber van orgaanvlees, maar misschien dat niet iedereen hier zo happig op is.

Zeer vriendelijke en educatieve bediening door Paul en zijn dochter.
Het restaurant is de inspanning van een heel gezin dat zich met veel liefde inzet om de gasten een mooie avond te bezorgen.
Marcha J.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We zaten vrijdag 22 juli, heerlijk in de tuin. De chef Paul heeft ons heerlijke gerechten EN heerlijke wijnen voorgeschoteld. De wijn werd gul geschonken en toen ik nog een extra glaasje wilde en aangaf dat ik daar graag voor wilde betalen (we hadden het wijn arrangement), werd onmiddelijk gezegd dat dat niet hoefde. De eigenaar Paul heeft liefde voor zijn vak en de producten. Kortom een prachtige zomer avond in Limburg!
MoniqueHuub .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Vanavond alweer heerlijk gegeten hier.
Gelukkig wonen wij niet zo heel erg ver van Valkenburg, dus een paar keer paar jaar laten wij ons door Paul, Marion en kinderen culinair verwennen!
Alles klopt hier: de ambiance (vanavond op het terras), de bediening (altijd keurig, maar niet té stijf), het eten (overheerlijke kreeft, fantastische eendenlever, overheerlijke krokante zwezerik met vers geschaafde truffel) en dan het toetje... om je vingers bij af te likken!
Mooi wijnarrangement en dat alles voor een hele goed prijs.
Aanrader..!!
philippe.vanhove2 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heel heel fijn en lekker! Goede ontvangst en bediening heel vriendelijk en vlot maar niet te snel. Zeker een aanrader. Windlicht op tafel en flessen op bar niet afgestoft klein detail maar eten meer dan voortreffelijk. Niet goedkoop maar met plezier betaald voor heerlijk eten.
JosephSouren .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk & Eerlijk gegeten, heel lekker en top dessert! Culinair genoten met uitstekende ambiance en service. Fijn dat er biologische ingrediënten werden gebruikt!
HenkTineke1979 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Full House: alle tafels bezet! Wellicht daardoor gehaast, druk en heen en weer vliegen tussen de gasten door. Paul was snel afgeleid, weglopen en pas een kwartier later weer terug, daardoor ging de bestelling bijna de mist in. De gerechten waren prima, de wijnen minder spannend. De wachttijden tussen de gerechten waren te lang; de desserts kwamen pas tegen half 12! We hebben ons prima vermaakt, maar de sensatie van ons eerste bezoek ontbrak.
Elliott H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Stijlvol restaurant aan de rand van Valkenburg. Warm maar enigszins sobere inrichting met voornamelijk grijstinten. Men had voor deze avond een menukaart met keuze uit resp. 3 voor of tussengerechten, 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten. Met kiest 3,4,5 of 6 gangen, al dan niet aangevuld met een bijpassend wijnarrangement of wijn van de kaart. Wij gingen voor een 4 gangen menu met aangepaste wijnen.

Gastheer Paul is enthousiast en weet veel te vertellen over zijn wijnen. Over de wijnen gesproken, verrassende wijnen, zowel wit als rood de volle/krachtigere in hun soort. Laat dat nou net mijn smaak zijn. Gelukkig waren ze steeds in balans met het eten, anders kan het natuurlijk tegenvallen.

Als voorgerecht hadden we ganzenlever aangevuld met een gebraden borstfilet en boutje van kwartel. De (biologische) ganzenlever sprong er uit, zalig zacht en van goede kwaliteit.

Als tussengerecht kvitsoyzalm met asperges, aangevuld met een polonaise van scharrelei, een gepocheerd ei, liverham en paddenstoelen. In balans en erg smakelijk, maar niet heel spannend.

Als hoofdgerecht kalfsvlees; zwezerik, lendestuk en wang. Aangevuld met risotto met zomertruffel, wat paddenstoelen, bladspinazie en morieljessaus. Wat mij betreft het beste bord van de avond. Mooie en diverse bereidingswijzen, perfect gegaard.

Het nagerecht hebben we overgeslagen, omdat we het hoofdgerecht al niet meer op kregen.

Dat brengt mij ook naar de kritiek over deze avond. De gerechten waren iets aan de grote kant voor dit niveau restaurants. (ook de wijnen worden genereus geschonken, dit vind ik persoonlijk minder erg).

Het grootste probleem was dat er te veel tijd tussen de gerechten zat. We waren even voor 19:00 binnen. Rond 19:30 kregen we het voorgerecht, rond 20:40 het tussen gerecht, en pas om 22:10 (!) het hoofdgerecht. Na zo lang wachten is de trek in mij geval aardig weg, en dit was voor ons een domper op de avond. Allicht om de gerechten synchroon te laten lopen in de keuken, met gasten die 5 of 6 gangen besteld hebben?

De jonge bediende welke een aantal van de gerechten en amuses kwam toelichten stampte de teksten er snel uit, bijna onverstaanbaar. Het helpt niet dat ik als “noord-hollander” wat meer moeite met de zachte G heb, maar de gastheer bijvoorbeeld was prima te verstaan. Ondanks dat ik denk dat Paul een goede gastheer is - gezien de andere recensies - kwam dit bij ons niet zo uit de verf. Het kwam allemaal wat gehaast over.

We moesten flink ons best doen om uiteindelijk de rekening te krijgen. Toen we wederom moesten wachten om de "map" gevuld te overhandigen zijn we zelf maar vertrokken. Helaas de rode lijn van de avond, wat afbreuk doet aan de totale belevenis. Eten is nogmaals dik in orde, maar organisatorisch en qua service kan het stukken beter.

Uiteindelijk stond de niet genuttigde 4e gang wél op de rekening (2p. totaal €160,00) echter de gedronken espresso's niet.
bart.smeets .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Een geweldige locatie en voortreffelijk geserveerde gerechten. BOB wijnarrangement is een aanrader. Paul is absoluut niet karig met het schenken van de drank. Het enige dat ik toch nog steeds over the top vind, is €11 voor een huisgemaakt aperatief. Dit zou vriendelijker qua prijs kunnen. Bottom line: wij komen op zeker terug. Top zaak!!!!!
A.E. D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Wij (Fons en Daniëlla de Haan) zijn op Woensdag 25 Mei hier wezen eten, en het was echt geweldig, wij hebben genoten van het specialiteitenmenu met overheerlijke zeekreeft, enz.
De service is hier ook top! Je voelt je hier echt een "gast"!!
Het enige puntje wat wij konden vinden was dat Paul wel de prijzen een klein beetje in de gaten moet houden, want het moet natuurlijk wel een feestje blijven!
mtm.gilissen .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gezellig en top sfeer. Wederom lekkere seizoensgebonden gerechten. Heerlijke wijnen. Wij hadden gekozen voor Duitsland. Wij komen hier graag nog een keer terug.
OnN .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Paul is een geweldige gastheer die de tijd neemt om het menu door te nemen en heerlijke bijpassende wijnen serveert bij de diverse gerechten. Het gebraden borstfilet en boutje van kwartel met gegrilde ganzenlever super, de tafelgenoten hadden de gepocheerde zeekreeft, heerlijk. Biefstukje van zalm met limburgse asperges, wij vonden de zalm iets te droog, maar ach dat was het enige (min)puntje. Vervolgens een heerlijke tarbot en sint-jakobsvruchten, en de tafelgenoten kalfsvlees, zwezerik en risotto met zomertruffel. Vervolgens een proeverij van zeven(!) boerenkazen met weer een heerlijk glas. De porties zijn ruim voldoende, de wijn (wijnarrangement) bijzonder royaal. Dit was voor ons de 2e maal en nog beter dan de 1e. Onze tafelgenoten (culinaire smulpapen) bijzonder verrast en hebben, net als wij, genoten van het heerlijke eten, de bijzondere wijnen en natuurlijk Paul (en zijn team)! Geweldig! Wij komen zeker weer. Jammer dat het niet naast de deur is, maar ach een weekend in Limburg om Paul te bezoeken is zeker geen straf.
jpjensma .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heerlijk gegeten, de tarbot en de chocolade bombe zijn ware aanraders. Wijn die nu eens een keer niet 4 keer over de kop ging, dus voor 45€ een heerlijke wijn gedronken.

Ik zou het iedereen aanraden