Over restaurant Chez Paul

Gastronomie op topniveau

De keuken van de zon staat hier centraal. Daarmee wordt bedoeld dat Zuid-Frankrijk en Italië nadrukkelijk invloed uitoefenen in de keuken. Geen fratsen, maar herkenbare gerechten waarbij smaak, geur, kleur en spontaniteit samenkomen.

Meer informatie over restaurant Chez Paul

Service9,2/10
Decor8,8/10
Esther V. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Gisteravond weer bij Chez Paul gegeten. Ons favoriete restaurant als we in Limburg zijn. Het was weer een en al genieten. Het warme welkom, het heerlijke eten en de geweldig lekkere wijnen. Een top avond! We verheugen ons nu alweer op de volgende keer. Michiel en Esther
Marcha J. Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
We zaten vrijdag 22 juli, heerlijk in de tuin. De chef Paul heeft ons heerlijke gerechten EN heerlijke wijnen voorgeschoteld. De wijn werd gul geschonken en toen ik nog een extra glaasje wilde en aangaf dat ik daar graag voor wilde betalen (we hadden het wijn arrangement), werd onmiddelijk gezegd dat dat niet hoefde. De eigenaar Paul heeft liefde voor zijn vak en de producten. Kortom een prachtige zomer avond in Limburg!
MoniqueHuub . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Vanavond alweer heerlijk gegeten hier.
Gelukkig wonen wij niet zo heel erg ver van Valkenburg, dus een paar keer paar jaar laten wij ons door Paul, Marion en kinderen culinair verwennen!
Alles klopt hier: de ambiance (vanavond op het terras), de bediening (altijd keurig, maar niet té stijf), het eten (overheerlijke kreeft, fantastische eendenlever, overheerlijke krokante zwezerik met vers geschaafde truffel) en dan het toetje... om je vingers bij af te likken!
Mooi wijnarrangement en dat alles voor een hele goed prijs.
Aanrader..!!
Philippe.vanhove2 . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heel heel fijn en lekker! Goede ontvangst en bediening heel vriendelijk en vlot maar niet te snel. Zeker een aanrader. Windlicht op tafel en flessen op bar niet afgestoft klein detail maar eten meer dan voortreffelijk. Niet goedkoop maar met plezier betaald voor heerlijk eten.
JosephSouren . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk & Eerlijk gegeten, heel lekker en top dessert! Culinair genoten met uitstekende ambiance en service. Fijn dat er biologische ingrediënten werden gebruikt!
HenkTineke1979 . Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Full House: alle tafels bezet! Wellicht daardoor gehaast, druk en heen en weer vliegen tussen de gasten door. Paul was snel afgeleid, weglopen en pas een kwartier later weer terug, daardoor ging de bestelling bijna de mist in. De gerechten waren prima, de wijnen minder spannend. De wachttijden tussen de gerechten waren te lang; de desserts kwamen pas tegen half 12! We hebben ons prima vermaakt, maar de sensatie van ons eerste bezoek ontbrak.
Elliott H. Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Stijlvol restaurant aan de rand van Valkenburg. Warm maar enigszins sobere inrichting met voornamelijk grijstinten. Men had voor deze avond een menukaart met keuze uit resp. 3 voor of tussengerechten, 2 hoofdgerechten en 2 nagerechten. Met kiest 3,4,5 of 6 gangen, al dan niet aangevuld met een bijpassend wijnarrangement of wijn van de kaart. Wij gingen voor een 4 gangen menu met aangepaste wijnen.

Gastheer Paul is enthousiast en weet veel te vertellen over zijn wijnen. Over de wijnen gesproken, verrassende wijnen, zowel wit als rood de volle/krachtigere in hun soort. Laat dat nou net mijn smaak zijn. Gelukkig waren ze steeds in balans met het eten, anders kan het natuurlijk tegenvallen.

Als voorgerecht hadden we ganzenlever aangevuld met een gebraden borstfilet en boutje van kwartel. De (biologische) ganzenlever sprong er uit, zalig zacht en van goede kwaliteit.

Als tussengerecht kvitsoyzalm met asperges, aangevuld met een polonaise van scharrelei, een gepocheerd ei, liverham en paddenstoelen. In balans en erg smakelijk, maar niet heel spannend.

Als hoofdgerecht kalfsvlees; zwezerik, lendestuk en wang. Aangevuld met risotto met zomertruffel, wat paddenstoelen, bladspinazie en morieljessaus. Wat mij betreft het beste bord van de avond. Mooie en diverse bereidingswijzen, perfect gegaard.

Het nagerecht hebben we overgeslagen, omdat we het hoofdgerecht al niet meer op kregen.

Dat brengt mij ook naar de kritiek over deze avond. De gerechten waren iets aan de grote kant voor dit niveau restaurants. (ook de wijnen worden genereus geschonken, dit vind ik persoonlijk minder erg).

Het grootste probleem was dat er te veel tijd tussen de gerechten zat. We waren even voor 19:00 binnen. Rond 19:30 kregen we het voorgerecht, rond 20:40 het tussen gerecht, en pas om 22:10 (!) het hoofdgerecht. Na zo lang wachten is de trek in mij geval aardig weg, en dit was voor ons een domper op de avond. Allicht om de gerechten synchroon te laten lopen in de keuken, met gasten die 5 of 6 gangen besteld hebben?

De jonge bediende welke een aantal van de gerechten en amuses kwam toelichten stampte de teksten er snel uit, bijna onverstaanbaar. Het helpt niet dat ik als “noord-hollander” wat meer moeite met de zachte G heb, maar de gastheer bijvoorbeeld was prima te verstaan. Ondanks dat ik denk dat Paul een goede gastheer is - gezien de andere recensies - kwam dit bij ons niet zo uit de verf. Het kwam allemaal wat gehaast over.

We moesten flink ons best doen om uiteindelijk de rekening te krijgen. Toen we wederom moesten wachten om de "map" gevuld te overhandigen zijn we zelf maar vertrokken. Helaas de rode lijn van de avond, wat afbreuk doet aan de totale belevenis. Eten is nogmaals dik in orde, maar organisatorisch en qua service kan het stukken beter.

Uiteindelijk stond de niet genuttigde 4e gang wél op de rekening (2p. totaal €160,00) echter de gedronken espresso's niet.
Bart.smeets . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Een geweldige locatie en voortreffelijk geserveerde gerechten. BOB wijnarrangement is een aanrader. Paul is absoluut niet karig met het schenken van de drank. Het enige dat ik toch nog steeds over the top vind, is €11 voor een huisgemaakt aperatief. Dit zou vriendelijker qua prijs kunnen. Bottom line: wij komen op zeker terug. Top zaak!!!!!
A.E. D. Expertproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Wij (Fons en Daniëlla de Haan) zijn op Woensdag 25 Mei hier wezen eten, en het was echt geweldig, wij hebben genoten van het specialiteitenmenu met overheerlijke zeekreeft, enz.
De service is hier ook top! Je voelt je hier echt een "gast"!!
Het enige puntje wat wij konden vinden was dat Paul wel de prijzen een klein beetje in de gaten moet houden, want het moet natuurlijk wel een feestje blijven!
Mtm.gilissen . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gezellig en top sfeer. Wederom lekkere seizoensgebonden gerechten. Heerlijke wijnen. Wij hadden gekozen voor Duitsland. Wij komen hier graag nog een keer terug.
OnN . Fijnproever (4 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Paul is een geweldige gastheer die de tijd neemt om het menu door te nemen en heerlijke bijpassende wijnen serveert bij de diverse gerechten. Het gebraden borstfilet en boutje van kwartel met gegrilde ganzenlever super, de tafelgenoten hadden de gepocheerde zeekreeft, heerlijk. Biefstukje van zalm met limburgse asperges, wij vonden de zalm iets te droog, maar ach dat was het enige (min)puntje. Vervolgens een heerlijke tarbot en sint-jakobsvruchten, en de tafelgenoten kalfsvlees, zwezerik en risotto met zomertruffel. Vervolgens een proeverij van zeven(!) boerenkazen met weer een heerlijk glas. De porties zijn ruim voldoende, de wijn (wijnarrangement) bijzonder royaal. Dit was voor ons de 2e maal en nog beter dan de 1e. Onze tafelgenoten (culinaire smulpapen) bijzonder verrast en hebben, net als wij, genoten van het heerlijke eten, de bijzondere wijnen en natuurlijk Paul (en zijn team)! Geweldig! Wij komen zeker weer. Jammer dat het niet naast de deur is, maar ach een weekend in Limburg om Paul te bezoeken is zeker geen straf.
Jpjensma . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heerlijk gegeten, de tarbot en de chocolade bombe zijn ware aanraders. Wijn die nu eens een keer niet 4 keer over de kop ging, dus voor 45€ een heerlijke wijn gedronken.

Ik zou het iedereen aanraden
Janlemain . Meesterproever (18 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Bijzonder lekker gegeten.Van amuses tot dessert. Ook de presentatie door Paul persoonlijk was bijzonder origineel. De prijs was zeer redelijk met uitzondering van het aperitief, waarvoor maar liefst zonder vooraankondiging 12,50 euro per persoon in rekening werd gebracht. En dat terwijl een fles wijn nog geen 30 euro kostte.
Mary-Lou D. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten, wordt duidelijk gerund door iemand met passie voor het vak en hart voor de zaak!! De gerechten waren subliem en de bijpassende wijnen een genot!
Desirée P. Fijnproever (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Geweldig gegeten, zeer verfijnd en verrassend! Een zeer vriendelijke gastheer die zijn vak verstaat en heerlijke wijnen serveert! Een echte aanrader!
Wynandwimmers . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Het hele menu was heerlijk en niet te vergeten het bijpassende wijn arangement.
Het dessert met kaas was top. Gewoon een aanrader.
Emelymenken . Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wat een prachtige zaak! Mooie natuurlijke ingrediënten en fantastische combinatie's. Echt een aanrader. Patronen en zijn medewerkers zijn vriendelijk en echte gastheren.
Huub.meertens . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Het avondje Chez Paul is een prachtige ervaring geweest. In een zeer passende ambiance met een vriendelijke en zeer deskundige bediening, hebben we mogen genieten van een uitstekend driegangen diner met heerlijke wijnen. Met voor elk wat wils in een perfecte balans. Veel dank!!
Ibeusmans . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Top kwaliteit en gastvrijheid. Zeer genoten van de avond.
Goede combinatie van mooie wijnen bij het diner.
Zeer vatbaar voor herhaling komende tijd.
Angelo D. Meesterproever (26 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Het decor is huiskamerachtig. Persoonlijke begroeting en toelichting bij de wijnen door Paul zelf. Een minpuntje was wel dat Paul eerst zelf het kaasplankje zou verzorgdn, maar dat er onverwachts een ander opdook, waardoor ik opnieuw een keuze moest maken. De wijnen waren lekker, maar ook bij een Bob-arrangement, krijg je door bijschenken (wat op zich natuurlijk wel gastvrij is) zoveel wijn dat het onverantwoord is nog te rijden. Vier gangen waren voor ons ruim voldoende.
Het was een goede, gastvrije ervaring.