Chez Paul

Broekhem 130 6301 HL Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over het restaurant Chez Paul

Gastronomie op topniveau

De keuken van de zon staat hier centraal. Daarmee wordt bedoeld dat Zuid-Frankrijk en Italië nadrukkelijk invloed uitoefenen in de keuken. Geen fratsen, maar herkenbare gerechten waarbij smaak, geur, kleur en spontaniteit samenkomen.

Meer informatie over restaurant Chez Paul

de bus stopt voor de deur

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 19:00 - 21:00

Uitmuntend
9,3
9,2
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Ongelooflijk lekker gegeten. Alles was gewoon top! Wat ook zo' n extraatje is dat Paul zelf zijn gasten ontvangt. Hij is een gastheer op en top. Als we weer eens in Limburg komen nemen we zeker de moeite om weer bij hem te gaan dineren.

Marijke de Moor
Moor Performance
MathSalden .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Regelmatig verrast Chez Paul hun gasten met een all in arrangement, zoals bij voorbeeld op 9 juni jl. Wij hebben genoten van een 4 gangen keuzemenu inclusief tafelwater, een fles wijn, in ons geval een bijzonder mooie pinot blanc van Meyer-Fonné, en koffie na, voor €120 per 2 personen.
Na de amuses openden we met een lauwwarme salade met gepocheerde zeekreeft met een heerlijke zomerse begeleiding van erwtensla, tomaat en paprika en een citrusdressing.
Her vervolg bestond uit een vol smakende bisque van zeekreeft met geroosterde gambastaart en rouille. De bijgeserveerde broodstengel met dotjes yoghurt-dragonzalf voegde echt iets toe. Een topgerecht..
Als hoofd genoot ik van een heerlijke kalfsfilet met een licht-elegante saus met morieltjes begeleid door parelgort met truffel en paddestoelen. De groentegarnituur bestond uit asperge en bladspinazie. Hoewel de morieltjes en paddestoelen wellicht een herfstig gerecht doen vermoeden zorgden de lichte saus en groentegarnituur juist voor een zomerse touch. Tevens mocht ik even proeven van de heerlijke scholfiler van mijn vrouw, waar de begeleiding bestond uit een Noilly Pratsaus, aardappel -venkel mousseline en asperge, zeekraal, lamsoren en prei. Eveneens een prachtig gerecht.
Als wijnbegeleiding genoot ik van een houtgerijpte cabernet sauvignon van Paul Mas uit de Languedoc.
Als dessert kozen we voor resp. Een mooi bord met boerenkazen en een dessert van aardbeien, hazelnoot , witte chocolade, gel van limoen en vanille roomijs.
Afgesloten werd met een lekker kopje koffie en een mini crème brulée.
De portionering is ruim te noemen, evenals de tijd tussen de gangen.
Maar je bent bij Paul dan ook echt een avond "onder de pannen" wat zeker door het aangename gastheerschap van de patron zelf geen straf is ( al misten we wel Claudine, de dochter des huizes, die op stage is in een ander kwaliteitshuis:-)
Kortom een tophuis voor liefhebbers van Franse keuken in een ongedwongen sfeer met een excellenteb prijs/kwaliteit verhouding.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Bij Chez Paul is het prima eten. Paul is een goede en prettige gastheer. Zijn dochter werkt prettig mee. De avond dat wij er waren hadden zij het behoorlijk druk. Toch geven zij hun clienten alle aandacht. Daardoor werd het wel een beetje een lange zit. Het menu voorstel was heel gevarieerd en zeer aantrekkelijk. geprijst. De smaken waren geweldig. Heel subtiel en verfijnd. Voor liefhebbers zeker een aanrader.
Johnwetzels .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Op koningsdag voor het eerst gegeten bij Chez Paul, waar we hartelijk ontvangen worden door de gastheer in een zeer sfeervolle entourage.
Het menu biedt ons veel keuzes en als visliefhebber kan het menu royaal aan onze verwachting voldoen.
Prachtig opgediende borden met veel diversiteit en uitstekende wijnen worden hierbij geschonken, waarvan de gastheer alle details met veel passie toelicht.
We hebben hier koninklijk gegeten en vonden het een absolute aanrader.
Complimenten voor de gastheer en zijn team!
Wij komen graag weer terug.
Harry H.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Wij komen regelmatig bij Chez Paul, echter deze keer vond ik erg teleurstellend. Lange wachttijden, ruzie in de keuken, en een haar op de asperges!!
Daarbij ook nog in eerste instantie het verkeerde vlees ontvangen uit de keuken, ik had om doorgebakken Ossehaas gevraagd en kreeg Lamsvlees!! Uiteindelijk kreeg ik Ossenhaas dat rose gebakken was terwijl ik tot 2x keer toe om doorgebakken had gevgraagd. Ze probeerden het wel nog op te lossen met een nieuw stukje vlees, echter na twee keer te moeten wachten heb ik daar maar van afgezien. Voor het ongemak kreeg ik wel een bolletje ijs extra. Echter toen wij weggingen wilde ik dat wel kenbaar maken aan de eigenaar dat ik teleurgesteld was en de volgende keer graag beter wenste, echter wilde hij daar niks van weten en deed kortaf? Jammer een gemiste kans. En hoogstwaarschijnlijk 5 vaste klanten minder.
paul.amkreutz .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Zoals wij inmiddels vaker hebben mogen ondervinden bij Chez Paul. Het was weer uit de kunst. De menukaart, de wijnkaart, de bediening, en de gastvrijheid.
Ewout M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Een heerlijk weekendje weg in Valkenburg en dit diner was de kroon op het weekend. Knus, intiem restaurant, eten was top, goede wijnen, zeer vriendelijke bediening. Niets op aan te merken, we komen zeker nog een keer terug.
pierre K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
een woord uit de kunst geweldig
Hannie S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Onze tafel werd een beetje vergeten. Aandacht meer bij de 'vaste' gasten. Jammer.
Bob T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Recensie Valentijnsdiner 14 februari 2017

Als het even kan komen wij vanuit onze woonomgeving nabij Amsterdam 2 tot 3 keer per jaar naar Zuid Limburg. Meestal met Pasen en Kerst, dit jaar ook ter gelegenheid van Valentijnsdag. Googelend op 'Valentijnsmenu' ontdekten wij dat ook restaurant Chez Paul aan de rand van Valkenburg, waar wij al een paar keer heel goede dingen over hadden gehoord en gelezen, voor deze bijzondere dag een speciaal menu had samengesteld.

Na het versturen van een e-mail met een paar vragen werden we heel correct door Paul zelf opgebeld om ons te antwoorden, en zo kwam op een plezierige manier de reservering tot stand.

De avond zelf werden wij ontvangen zoals het gaat als je goede oude vrienden bezoekt. Niets gespeeld of gemaakt maar echt vanuit een vriendelijke en gastvrije instelling.

En dan het diner zelf, wat een geweldig feest was dit !

Na een verrukkelijke amuse, 'n extraatje dat niet op de kaart stond en waarvan ik mij de uitleg van Paul niet meer kan herinneren (bij iedere gang krijg je 'n uitstekende uitleg van Paul), maar wel dat het heerlijk was, konden we naar keuze voor 3, 4 of 5 gangen kiezen.

We aten topgerechten als:
- Bretonse Sint-Jakobsvruchten met erwtencrème, avocado, hazelnoot, erwtensla en groen gekleurde kroepoek van wasabi.... hmmm !!!
- Filet van wilde tarbot met paksoi, parelgort met eekhoorntjesbrood, een klein Romanesco bloemkooltje, wat jonge bladspinazie, een beukenzwam en overheerlijke wintertruffel... hmmm !!!
- Een fraaie porseleinen kaas'plank' met zeven boerenkazen van de Franse affineur Hennart. In antwoord op onze vraag vertelde Paul dat de gebroeders Hennart (de derde generatie, sinds 1922 !) één van de allerbeste adressen voor Franse kaassoorten is. Bijzonder aardige mensen bovendien, die hij in zijn Franse jaren van 2005 tot 2011 heeft leren kennen. Deze uitleg werd volledig waargemaakt door de volle smaak van de zeven boerenkazen, in combinatie met een speciaal stukje brood en een lepel met appel-perenstroop... hmmm !!!.
- Een dessert met de luisterrijke naam 'Klassieke chocoladebal Dame Blanche', op een bijzondere en creatieve wijze geserveerd, inclusief een Valentijns hartendiefje... hmmm !!!
- De (decafé)koffie en de cappuccino van Paul leken lekkerder dan ooit elders, met heerlijke friandises, waaronder ouderwets lekkere bitterkoekjes en chocoladetruffels... hmmm !!!

Ook de huiswijn die Paul serveert getuigt van zijn brede vakkennis en zeer goede smaak op het gebied van de verzorging van een compleet en feestelijk diner.

Bovendien lijkt het wel alsof iedere gang bij Chez Paul door een kunstschilder is verzorgd, alle gerechten zijn stuk voor stuk feestelijke schilderijtjes op een bij het gerecht passende schotel of bord.

Samengevat was het diner bij Chez Paul een feest voor alle zintuigen, tegen een voor dit hoog culinaire niveau heel schappelijke prijs. Eten, service, decor en prijs-prestatie verhouding, 4x een 10 !
Hilde C.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Kwaliteit voor een ster
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Volgens mij zat de zaak vol maar Paul had voor iedereen aandacht. Heerlijk gegeten en natuurlijk gedronken. Mooie bijpassende wijnen. Geen minpuntje te ontdekken tenzij je duur van het diner in ogenschouw neemt. De gerechten hadden elkaar sneller kunnen opvolgen. Anderzijds met de kinderen en aanhang uitgebreid kunnen bijpraten.
A P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
hebben een prachtig diner genoten bij chez paul vriendelijke bediening goeie wijn keuzes heerlijke gerechten het restaurant is mooi ingericht op n rustieke de chef kwam regelmatig aan tafel met suggesties voor de wijn hebben er een aantal mogen proeven
addy M.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Gezellige sfeer, prima eten, uitstekende gastheer en gastvrouw. Ontspannen sfeer, kortom prima. Aanrader voor iedereen. Er komt zeker een volgende keer.
Anneterwindt .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Persoonlijke, fijne service met uitleg bij elk gerecht en elke wijn. De tijd tussen de gerechten door was ongeveer een uur, maar het wachten werd beloond!
Mathias V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Wat een fan-tas-ti-sche ervaring! Dit was zonder meer het beste moment van onze midweek Valkenburg!!!
Meteen bij het binnenkomen warm en vriendelijk onthaald en Paul kwam ons gelijk persoonlijk welkom heten. Heel fijn. Over het eten kunnen we kort zijn, het was TOP. Zeer verzorgd, lekker en mooi gepresenteerd. Waaw!

Paul is een liefhebber van lekkere wijnen en die passie deelt hij heel graag met zijn klanten. Bij elk gerecht serveerde hij prachtige, passende wijnen en hij kwam die ook steeds persoonlijk inleiden.

Zeer onder de indruk! Wij wonen in Kortrijk (BE), niet vlakbij dus, maar komen zéker terug.

Proficiat aan het ganse team.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het restaurant is sfeervol ingericht , huiskamer ideede chef is uiterst vriendelijk .
Heerlijk gegeten , lekkere wijnen erbij. Een aanrader
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Ik had gevraagd naar water uit de kraan. Op de rekening stond een fles eaux de vie luxe voor € 12,50 en een mineraal water voor € 3,50. Dit doet helaas afbreuk aan een verder voortreffelijk diner en bijzonder goede sfeer. De persoonlijke aandacht van Paul werd door mij zeer op prijs gesteld.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We hebben fantastisch gegeten alles was heerlijk,de wijnen waren zeer goed afgestemd op verschillende onderdelen van het diner.
Wat erg opviel is individuele(huiselijke) en familiaire sfeer.Het decor op het terras was verrassend smaakvol ingericht, het weer(temperatuur)werkte daarin dan ook goed mee.
Een absolute aanrader!!
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijke verfijnde en exclusieve gerechten. Perfecte wijn/spijs combinaties. Zeer vriendelijke en professionele bediening. En dat alles voor een zeer schappelijke prijs.