Over het restaurant Chez l'Hêtre

Te gast bij een culinaire belofte

Nicky van de Beuken is de veelbelovende chef van Chez l‘Hetre. Op jonge leeftijd won hij het Glazen Kalf, voor zijn voortreffelijke bereiding van kalfsvlees. Hij laat zich inspireren door de Frans-internationale keuken, maar uiteindelijk wordt het menu bepaald door wat het seizoen te bieden heeft. Het gastvrije team zorgt ervoor dat je hier een hele gezellige avond beleeft. Hou de agenda in de gaten voor de Bubbles, Beats and Bites avonden met life cooking, muziek en dans.

Meer informatie over restaurant Chez l'Hêtre

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen
Uitmuntend
9,4
Udo W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Sfeervol restaurant met uitstekende gerechten en vriendelijk personeel. We hebben een zeer aangename en avondvullende avond gehad. We komen zeker terug. Het is zeer aan te bevelen om in dit restaurant eens te reserveren.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
We troffen een restaurant met een heerlijke ambiance en een prima sfeer. Bovendien was het een heerlijke maaltijd. Wij vonden de prijs voor en viergangen-Chef-diner (net geen € 40,00 per couvert) voor datgene dat er geboden werd zeker niet te hoog.
Mmepiepschuum .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Het restaurant vierde haar tweede verjaardag, we kregen ons eerste drankje daarom cadeau, heel leuk! De ober had een opvallend, beetje nasaal, stemgeluid...wel grappig, en wouw, wat een vakman en wat een service. De inrichting doet wat oubollig aan en past echt niet goed bij die hippe, perfecte fusion-keuken en de leeftijd van de eigenaar! Maar laat je daar niet door misleiden: De keuken was wat ons betreft een topverrassing, de kok is terecht al eens verkozen tot best jonge kok van Nederland! Heerlijke voorgerechten....de huisgerookte zalm, ravioli en orientaalse gamba's! Uitgebreide wijnkaart ook, super Sancerre erbij gedronken. Ook prima te doen met onze kids, van 7 en 11. Dus ....gaat dat vooral proeven!
Marysabel B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Heerlijk gegeten, goede aandacht van het personeel.
Dave En Monika V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Heerlijk gegeten met een vriendelijke ontvangst van de gastheer.
De keuze van het eten werd toegelicht en je krijgt wijn advies voor bij het eten.
Altijd een genot om bij chez l hetre te eten.
Rick B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het was echt heerlijk. Hier kom ik zeker nog eens terug. Leuk aangekleed alleen een beetje fris qua temperatuur achterin
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Een fijn en sfeervol restaurant met een gezellige inrichting en hele goede professionele bediening. De gerechten zijn mooi opgemaakt en hebben bijzondere ingrediënten.
Conny B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Het eten was er super!!! De bediening zeer vriendelijk. Het is er goed toeven. Super avond gehad en heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar!!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
goede locatie, super kok en vriendelijk personeel
Hay G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
heerlijke avond gehad

Groet,
Hay
Jeanne G.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Wat valt er nog te vertellen. Beleef het en laat je verrassen. Een een woord : het is gewoon geweldig! Zowel het diner, wijn zijn super, en de bediening is uiterst gastvriendelijk .
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Voorheen Chez Philippe, waarschijnlijk jarenlang het meest gewaardeerde restaurant in Venlo en vernoemd naar zijn Franse chef Philippe. Tegenwoordig wordt de zaak geleid door een nieuwe chef, de jonge en enthousiaste Nicky van de Beuken. En omdat een beuk in het Frans hêtre genoemd wordt ... voilà ... Chez l'Hêtre. In een ver verleden heb ik een keer bij Philippe gegeten maar dat is misschien wel twintig jaar geleden. De verjaardag van mijn moeder was een goede aanleiding voor een hernieuwde kennismaking. Het eerste dat opviel was de behoorlijk gedateerde inrichting, vooral achterin. Vloerbedekking op de grond en in het midden een soort leefkuil omgeven door luchtige draperieën. Dit is toch echt jaren tachtig. De service was prima en de timing tussen de vier gangen uitstekend. Voor we hieraan begonnen kregen we brood met boter, olijfolie en zout. Het brood werd tot aan het hoofdgerecht steeds weer aangevuld maar was niet bijzonder: gewoon wit en bruin stokbrood maar niet vers afgebakken. Ook het water werd steeds aangevuld. Op zich prima natuurlijk, maar als halfvolle glazen elke tien minuten worden bijgeschonken, begint het toch wel behoorlijk storend te worden (de karaf met water stond immers gewoon op tafel). We kozen allen voor het viergangenmenu, de dames voor het menu met vis en ik het menu met vlees en vis. Geen onvertogen woord over de verschillende gangen: alle gerechten waren op smaak en geraffineerd. We hadden de terrine van gerookte forel met tuinkruiden en een crème van zeekraal en gemarineerde shiitake en de wildpaté met rodekool en chocoladesaus vooraf. Het tussengerecht bestond voor allen uit een rouleau van tongschar met een kervelsaus, parelcouscous en pompoencrème. Als hoofdgerechten hadden we de kabeljauw en het wilde zwijn, elk met diverse groenten en paddenstoelen, bijpassende saus en aardappeltjes in de schil met knoflook uit de oven. En omdat alles om je vingers bij af te likken was – en niet omdat we nog honger hadden – genoten we na met een kaasplankje of met after eight, een pure chocolade sorbet met ganache, pepermunt mousse en eiwitschuim. Bij dit alles dronken we uitstekende huiswijnen, chardonnay en syrah. Chez l'Hêtre is zeker een waardig opvolger van Chez Philippe en gezien de jonge leeftijd van de chef zou je mogen verwachten dat het niveau de komende jaren nog behoorlijk zal stijgen. Ik ben vast van plan om dat in de gaten te houden.
Daisy W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Hartelijk en goed personeel! Voortreffelijk eten. Wij nemen meestal het menu en de scampi's. Warme sfeer waarbij je je altijd welkom voelt!
christel P.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
gisteravond voor de 1ste keer geweest na wisseling van de wacht. Nieuwe jonge chef Nicky heette ons warm welkom. Philippe was wel nog aanwezig. inrichting heel erg mooi, doet nu rustiger aan. Wij hebben gekozen voor het viergangen menu met bijpassend wijnarrangement. we zijn weer verrast met bijzondere smaken en composities. sfeer gemoedelijk en bediening alert op lege glazen. weer een top avond gehad. Nicky: ga zo door!
treborsonava .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Wat een verademing en wat een klasse. Van de vlotte en korrekte bediening waaraan niets ontbrak tot aan de prestaties van wat ons betreft meesterkok Philippe. Gaan hier zeker vaker eten met mijn Gemma en zijn onder de indruk van de grandioze gastvrijheid van ook de partner van Philippe ! Wij voelden ons thuis en een beetje in Frankrijk. Chapeau Gemma et Robèrt
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Ik vond het helemaal geweldig, en mijn vriend ook. Ik weet niet wat we gegeten hebben want het is al te lang geleden, een 4 gangen menu met lekkere wijn. De bediening is heel vriendelijk, vooraf kun je ff blijven zitten in de gezellige binnenkomhoek tot je aan tafel geroepen wordt. Persoonlijk vindt ik de rechterruimte gezelliger/intiemer maar omdat daar zo weinig plaats is moet je wel vantevoren reserveren en aangeven dat je daar wil zitten! Maar de linkerruimte (het grote restaurant) is ook leuk en gezellig, dat moet ik wel zeggen. De prijzen zijn goed te doen voor een restaurant met zo'n goede naam vond ik. En we gaan zeker nog eens terug (waarschijnlijk wel vaker dan eens)
Jerzwy .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
Na wat recensies op internet te hebben gelezen werd onze (die van mijn vriendin en mijzelf) meer dan aangewakkerd voor Chez Philippe. Na toch wat kleine twijfelingen (aangezien op de website zelf niet veel qua menu stond) toch geboekt en echt een goede keuze geweest.

Eenmaal binnen is het even wennen aan het donkere interieur maar al snel voelt het fijn en warm aan, wat de sfeer natuurlijk alleen maar ten goede komt. De ober echt zeer goede gastheer met leuke verhalen goed de tijd voor je neemt. En dan nog maar niet te spreken over de chef zelf Philippe, wat een plezier om deze man als (mede) gastheer te hebben. Zijn liefde voor koken voel je (en proef je al bijna) in wat hij je verteld over de gerechten en bereidingen. Al snel wordt je meegesleurd in zijn heerlijke bourgondische levensstijl. Wat overigens zeker niet alleen bij ons te merken was, maar ook bij de andere gasten die met een lach van oor tot oor zaten als hij weer aan tafel zijn verhalen kwam vertellen.

Ik besloot het kreeftenmenu te nemen aangezien ik daar al zoveel positiefs over gelezen had. Ik vertelde dat dit de eerste keer zou gaan worden dat ik verse kreeft ging eten. Philippe werd erg enthousiast en hij beloofde mij een smaaksensatie voor te schotelen, en hoe! ..... wat een genot om dit gegeten te hebben!! Ook de kalf van mijn vriendin was echt geweldig gemaakt en smolt op de tong. Om niet gelijk het water uit uw mond te laten lopen zal ik het menu kort samenvatten ..... Wauw!

Zonder enige twijfel is dit een avond en een belevenis die mijn vriendin en ik zeker niet snel zullen vergeten (aangezien ik deze recensie schrijf na 6 maanden is daar al enigszins het bewijs van). Venlo is naar onze beleving zeker geen leuke stad, maar dankzij dit restaurant een stad waar we zeker terug gaan komen. Alleen maar zodat we hier weer een avondje weg kunnen dromen in een heerlijk bourgondisch leven.

Is er dan echt geen minpunt aan dit restaurant horen we jullie denken?
Om geheel eerlijk te zijn moet ik zeggen dat de prijs/kwaliteitsverhouding niet helemaal juist is. Aangezien je toch echt veel meer kwaliteit krijgt dan waar je voor betaald. Alhoewel dat dan weer geen minpunt is voor ons als klant zijnde.

Dus al met al, zeker een aanrader
christel P.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Dit was ons derde bezoek aan Chez Philippe, maar zeer zeker niet de laatste keer. Telkens weer worden we verrast met zijn menu. Ik heb hier nog nooit een menukaart gezien. Vooraf wordt het menu uitgelegd en kun je aangeven als je iets niet lust. Deze keer kregen we een 4 gangen diner. als voorafje: een terrine van vis en garnalen, aardappelsalade en asperges, alles gemaakt op Aziatische wijze. De asperge was rood ( rare gewaarwording) van de babipangang kruiden, maar wat een genot. als extra gerechtje kregen we paprika sorbet: daar had ik wel n hele kom van kunnen eten! Het voorgerecht bestond uit: zalm met een mousseline van venkel. Ook heel erg lekker. het hoofdgerecht was lam met een heerlijke jus, asperges en oven gebakken aardappels. Het nagerecht was hemels, vooral de espuma van witte chocolade. De bediening is alert en komt tijdig glazen bijvullen. Al met al weer een geweldige avondvullende ervaring.
Robanja .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Ha Chez Philippe,,voor ons gisteren avond de eerste keer dat we bij jullie hebben gegeten. Samen met de fam Collin die daar bekend is!!! Het is een zeer gezellig en gemoedelijk restaurant waar je je meteen thuis voelt. Het eten is heerlijk,complimenten aan de kok Philippe en alle andere!! ook de bediening heel vriendelijk en gastvrij. ga vooral zo door. wij komen zeker nog een keer terug. Groeten Rob en Anja uit Haelen
Hallo, Rob en Anja,
Hartelijk dank hiervoor! Tot n volgende keer.
Vele groetjes
Irmgard, Philippe en ons team
Annemiek D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2014
Voor het eerst hier gegeten. We waren met een gezelschap van 11 mensen. Wat een mooi eten en wat een prachtige gastvrijheid. Je wordt ontvangen alsof je hier al jaren komt. De stijl oogt nonchalant maar ondertussen weet men precies waar ze mee bezig is. Dat kenmerkt de echte klasse! Een absolute aanrader!!