Chez Georges

Herenstraat 3 1015 BX Amsterdam Nederland Kaart
31-206263332

Over restaurant Chez Georges

Aangenaam en ontspannen etentje

Chez Georges is een intiem restaurant in het hartje van Amsterdam. Gasten kunnen er zeker terecht voor een aangename avond, want het charmante restaurant kan elke gast bekoren.
Het interieur van Chez Georges is zeer aangenaam en ontspannend. Gasten genieten er volop van de intieme sfeer terwijl ze ook kunnen profiteren van culinaire hoogstandjes. Het vriendelijke personeel van dit restaurant doet er alles aan om hun gasten thuis te doen voelen en staat bijgevolg bekend voor zijn gastvrijheid en vriendelijke bediening.

Meer informatie over restaurant Chez Georges

Maandag t/m Zaterdag 13:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi
A A.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Gegeten op een doordeweekse avond. We waren bijna de enige in het restaurant en kregen dus genoeg aandacht. Restaurant oogde ietwat ouderwets maar wel knus. We bestelden een zeven gangenmenu en over het algemeen smaakte dit goed (goeie afwisseling vis en vlees). De porties waren meer dan genoeg en volgden elkaar in een goed tempo op. Minpuntjes waren de ietwat te rauwe coquille, de te gare kreeft, frisdrank had geen prik (toen we dit aangaven kregen we meteen een nieuwe met excuus dat er weinig frisdrank werd gedronken en dat de flesjes misschien te oud waren), lichte gebrek aan de spanning in de gerechten en zonde van de magnetron die zo af en toe gebruikt wordt. Voelde aan als vergane glorie. Op zich prima avond, maar niet voor herhaling vatbaar!
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Komen al jaren bij Chez George en ondanks dat George zelf 'niet meer is' dwaalt zijn geest nog altijd rond in de heerlijke gerechten en de typische sfeer.
Deze zondagavond is wellicht een 'private-dining' maar dat doet niet af aan de sfeer en zeker ook nit aan de kwaliteit van het eten. Het menu Gastronoom is als altijd subliem.
Mooi voorgerecht van Steak-Tartare, Eendenborst, Rilletje, Foie Gras en Serrano Ham.
Gamba met coquille en kreeft, Griet en als hoofs een mooie Rossini en Ossenhaas met paddestoelen. Afsluiter van de avond is een mooi kaasplankje.

Kwaliteit van eten en bediening is top en in combinatie met de mooie en zeer betaalbare wijnen ongekend in Amsterdam. Na een kopje koffie stappen we als zeer tevreden genieters de deur uit!
Kathy V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Chez Georges is gewoon al jaren onze topper. Prijs kwaliteit is fantastisch, Je bent echt eenheden avond uit, je wordt erkend met de heerlijkste gerechten, geen lif lafjes maar echt volle smaken. Kortom een lust voor het oog en de maag en dan ook nog een fantastische bediening op hoog niveau!!!
Kathy en Rob
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We hebben als menu de "Belgiscjhe wandeling" genomen. Een 7 gangen menu en we kunnen nu nog steeds niet bepalen welk gerecht het lekkerste was... Alles klopte, de smaak, de porties, de sanenstelling...kortom heerlijk gegeten is de huiskamersfeer van dit fijne restaurant...
Johannes S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We hebben een heerlijk 7 gangen diner gehad met prima wijnen. In eerste instantie hadden we niet echt de indruk dat we meer dan welkom waren. Echter nadat we beide het 7 gangendiner en een dure wijn hadden besteld, leek het wel of de stemming van de bediening naar het positieve toe veranderde. We kregen een plaats dichtbij de bar/keuken toebedeeld en konden zodoende alle gesprekken volgen van het personeel.
Nico K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Wij hebben de Belgische wandeling gedaan en echt alle gerechten waren heerlijk, prima op elkaar afgestemd. Heel bourgondisch en gezellig, mooie wijnen , leuke eigenaren en bediening.
Wij hebben 'n top avond gehad.
Marco G.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij hebben van een heerlijk vijf gangen diner genoten met ook uitstekende wijnen er bij dit restaurant is heel gezellig een voortreffelijke ambiance in een hele mooie omgeving de bediening was ook helemaal top heel gezellig en helemaal prima wij komen zeker snel terug veel herhaling's gevaar.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Chez Georges stond op de wishlist, we hebben er gegeten, en staat nu op de bucketlist. Het was heel veel genieten! Bij binnenkomst was ik even verbaasd over de kleinheid van het restaurant: gelijkvloers een ruimte met drie tafeltjes, een souterrain met de bar en de keuken, en een entresol met een paar tafeltjes. Het interieur is druk, vooral vanwege het behang en andere curiosa, maar kwam in de loop van de avond toch steeds vriendelijker over. Na een biertje begonnen we met een amuse: een bisque van kreeft met garnalen en brood. Erg lekker! We kozen voor het viergangenvoorjaarsmenu en daarbij een fles pinot noir. We begonnen met coquilles met spinazie en hollandaisesaus. Het tussengerecht was Gentse waterzooi met gekonfijte eend, aardappel, room en truffel. Het hoofdgerecht was een tournedos rossini met eendenpaté, rodewijnsaus, haricots verts, aardappelgarnituur en een gegratineerd krokantje met kaas. Het was allemaal even verrukkelijk. Vooral de Gentse waterzooi, weliswaar erg machtig, was bijzonder smaakvol. Het dessert tenslotte bestond uit een wafel (of die uit Brussel of Luik kwam weet ik niet) met warme maraschinokersen (de echte natuurlijk) en twee soorten ijs waaronder vanille-ijs. De timing van de verschillende gangen was wat mij betreft optimaal. Na dit copieuze maal sloten we af met koffie met friandises en een poire williams. Chez Georges is kortom een uitstekende plek om traag te genieten van Belgische en Franse gerechten en waar de gast door goede service absoluut niets tekortkomt.
ROBBOR .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Het menu " Du marche " is een aanrader 4 gangen vlees en gevogelte ,uitgebalanceerd met div. Smaakbelevenissen uit de klassieke Franse keuken ,kortom dat doet een mens goed na al die modernismen bij veel andere restaurants.plus De wijnkaart is al 30 jaar dik in orde. Dus aanrader!!
Rick L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Je merkt dat klassiek Frans Belgisch koken hier geen nieuwigheid van een jonge chef is, maar stoelt op langdurige maar niet versleten ervaring. Klassiek Belgisch/Franse keuken van uitmuntende kwaliteit.
In een huiskamerrestaurant van hoog niveau. Rustig maar zeker niet leeg. Prachtig gedekte tafels en sfeervol. Heerlijke wijn en zeer deskundige bediening. De voortgang van een gevarieerd 5 gangen diner is zodanig goed, dat je niet om 00.30u, dodelijk vermoeid nog op je dessert moet wachten. Het tempo wordt perfect aangepast aan de wensen van de gasten. Ouderwetse kwaliteit met, dankzij een uitstekende mise en place, perfecte timing van de gerechten.
Carletta B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Chez Georges is heel apart van sfeer,eten,warmte en een bepaalde gezelligheid in vele vormen.
Alles wat op je bord komt is verzorgd en met aandacht voorbereidt! De chefkok is in mijn smaak
een chef met veel aandacht voor zijn klanten! kleine dingen met een glimlach,goed opgemaakt
en de bediening is zeer kundig,zowel voor de uitleg van de menukaart als voor de wijnkaart!
Passende wijnen met het juiste gerecht!
p.s. dit is een plek om altijd terug te komen,Alexander van Ingen
Pieter A.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Voorgerecht plat du charcuterie met 3 soorten eend was heerlijk. Verder was het eten goed en de bediening vriendelijk. Een aanrader.
Fap .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Chez Georges stond al tijden op ons verlanglijstje. Daar houden wij wel van dat intieme huiskamer gevoel met een entresol, een sous en een bas, leuk!. Bij binnenkomst vallen meteen de keurig gedekte tafels op.
De ontvangst door de heren was gastvrij en dat bleef de hele avond zo.

We kozen voor het zevengangen menu: Lekkerbek. We werden vooraf gewaarschuwd dat, omdat we aan de late kant waren, de kok dan alles in een korte tijd moet persen. Keurig, dan kunnen we zelf beslissen of we dan een andere keuze willen maken!

Als amuse kregen we een oester, nu zijn wij daar gek op maar zegt natuurlijk niets over de creativiteit van de kok. De kok is ervaren en heeft zijn mise en place goed op orde zodat alles op tijd en keurig wordt geserveerd. De gerechten zijn inderdaad Bourgondisch. Het enige was dat hoewel Bourgondisch de sausen minder vet hadden gemogen, dat stem je af in een menu. Maar we hebben voortreffelijk gegeten.

En dan zie je de mooie wijnkaart zoals het in een goed (Belgisch) restaurant behoort. De witte huiswijnen zijn goed op temperatuur en prima. Ze hebben dan ook goede halve flesjes, wij kozen voor de rode Dom. Peyrelon.

In totaliteit kunnen we zeggen dat dit een uitstekende keus is geweest t.a.v. zowel het eten en de vriendelijkheid van de bediening, de kok en zijn secondante.

Oh ja tot slot, we kregen drie uur vooraf een sms’je om ons aan de reservering te herinneren. Uitstekend, niet alleen om ons te attenderen maar natuurlijk ook voor de uitbater, die zoals dat helaas vaker gebeurd in de horeca met een No Show wordt geconfronteerd.
Per V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Leuk. Uitstekend. Rijk. Gezellig. Goed hoor. Het is een knusse setting. Ongetwijfeld ook fijn in de zomer, maar in de winter krijgt het iets extra's. Warm, fijn. Niet te druk. Fijine ouderwetse bediening. UItstekende wijn gedronken. Met recht een classic.
Franse-Franck .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Bij Chez Georges (& Betsy) wordt de klassieke Franse keuken in ere gehouden. Dat doen ze al jaren en over al die jaren is de smaak en de kwaliteit van een constant hoog nivo. Zoals het hoort in deze keuken wordt er veel aandacht besteed aan de sauzen, die bijzonder smakelijk zijn en waarschijnlijk ook bijzonder calorierijk. De bediening is on-Amsterdams goed. Twee ober-kelners die hun vak tot in de puntjes verstaan. Snel, discreet en bijzonder terzake kundig. Het wijn arrangement dat ze ons aanboden was werkelijk grandioos. Er zijn nogal wat horeca gelegenheden in Amsterdam die hun personeel eens op verplichte stage naar dit restaurant zouden mogen sturen.
Chez Georges blijft een van mijn Amsterdamse favorieten.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heel gezellig Anton Pieck-eten. Ik denk dat dat de culinaire ervaring bij Chez Georges het beste omschrijft. Warme kitscherige inrichting met keurig gedekte tafels met gesteven linnen en kleurige onderborden. Aimabele en hoog ervaren heren in de bediening die immer op het juiste moment weten bij te schenken. Gerechten die zoals hiervoor al vastgesteld tamelijk stevig zijn, maar waar je op een of andere manier toch vijf gangen naar binnen weet te werken omdat het zo lekker degelijk Oud-Belgisch kookvakwerk is. En dan zit je voor je het weet zo vier uur aan tafel en heb je een héél gezellige avond gehad.
Schoonhsalonlorelei B.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Het eten was zoals altijd prima, de ambiance prettig en de bediening vookomend en vlot. Er was een grote maar, de chef kwam briesend naar boven gestormd toen een van mijn tafelgenotes meldde dat zij een knoflookallergie heeft. Volgens hem kun je dan niet in een Frans restaurant eten en hij zei dat hij de avond daar voor twee gasten naar buiten had gezet die hetzelfde hadden aangegeven. Wij bleven verbijsterd achter. Drie maaltijden kwamen met knoll ook en een Idd zonder. Bij het vertrek begon hij er weer over. Heel onprofessioneel en bijzonder klantonvriendelijk. Ondanks mijn vorige ervaringen bij Chez George komt ik daar nooit meer terug. Als de chef een slecht humeur heeft kan hij dat niet op de gasten uit leven. Jammer!!!!!!
Chris W.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Alles top, bediening, advies, combi met wijn, mooie tafel en gerechten. 4 gangen genomen, gevarieerd en niet ontploft van de hoeveelheid.
Marcia L.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Een heerlijk avondje met familie bij Chez Georges. Het eten was voortreffelijk (menu gastronomique) met een mooie wijn erbij. De service was perfect.
Terence A.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Chez George is een klein restaurant. Wel klassiek maar super knus en sjiek aangekleed. De staff is zeer vriendelijk maar ook zeer bij kennis als het op wijn en het menu aankomt. Veel uitleg over de juiste combinatie van gerechten en wijn keuze. Dit vind ik zeer prettig. Het menu is compact maar toch uitgebreid. Veel vis en ook veel vlees gecombineerd in mooie complete gerechten. Alle maar dan ook alle gerechten waren subliem. Wij 6 man hadden het menu Cuisine de Marche. Van begin tot eind word je verwend. Aanrader dus.