Over restaurant Chez Antoinette

De verfijnde Portugese keuken

De Portugese keuken loopt hier als een rode draad door de menukaart. Bijzonder? Jazeker. Verfijnd? Echt wel. Hier serveren ze eten in de meest pure vorm, zo eerlijk als het maar kan. Je eet er prachtige visgerechten en geniet nog even na met een speciale port of madeira. Wat een bijzondere ervaring.

Glas champagne

Inpa .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Madelon V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Portugees restaurant met een bijzonder prettige ambiance. De gerechten en wijnen waren een smaaksensatie. Eigenaar is zeer gastvrij en zorgt ervoor dat zijn personeel dit ook is. We hebben met de AH restaurant actie zegels gegeten en er werd zeker niet zuinig gedaan met het eten. Ook brood en de fles kraanwater werden niet berekend. Echt waar voor je geld, hier komen we zeker nog eens terug.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wat hebben wij een leuke avond gehad bij Chez Antoinette. Ondanks de gezellige drukte had patron Alain tijd voor een praatje en een paar uitstekende wijn tips. Hij is trots op de tent en dat straalt van hem af. Het eten was goed en precies genoeg, en de tijd tussen de gangen was ondanks die drukte niet lang. Als ik toch een kanttekening moet plaatsen dan is het de Deventer koek bij het kaasplankje. Maar ik snap de keuze. Wij hebben een top avond gehad en komen zeker een keer terug.
T. A.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gastheer vriendelijk, in voor een lolletje maar soms net wat te amicaal. De dames werden op voorhand al meteen wat kortaf aangesproken met 'jij' en 'je' (n de trant van.....en wat wil jij eten dan....). Hij gaf daarentegen wel een mooie uitleg over de wijnen en bij het betalen op een leuke manier aandacht. We kunnen ons voorstellen dat sommige mensen het zoals ik al schreef net wat te amicaal vinden. Het eten was echter top! Ik had de las nek en die was super mals en erg lekker. We hadden AH bonnen dus een aangepast menu maar het was zeker geen tweederangs menu en er was veel om uit te kiezen. Inrichting is zo-zo maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Aanrader!
Jannie B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
De keuze van het menu voor de AH restaurantactie vond ik aan de sobere kant. Jammer, want wij hebben er eerder gegeten en altijd voortreffelijk. Het nagerecht(de kazen)was wel heel erg lekker.
MeertEET .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
super gezellig restaurant in de binnenstad. Heerlijk gegeten, porties wat ons betreft aan de ruime kant. Gastvriendelijk personeel. Sfeertje met het oud-bruine cafe erbij. Hadden we nog wel een afzakkertje kunnen doen. ik kom graag terug. Toptent!
Kristel B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij chez!
Voldoende keuzemogelijkheden.
Tussen het voor en hoofd gerecht
mocht naar mijn idee iets meer ruimte zitten. Verder goede service en gezellige sfeer!
Laurens S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Leuke entree, centraal gelegen in Deventer, kennis van spijzen en dranken was zeker aanwezig. Wij mochten kiezen uit een fraai assortiment van gerechten ivm de ah actie, was allemaal goed en lekker.
Jasper E.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Sommige porties waren klein. Dessert limoen taartje matig. Lamsvlees prima en de wijnen zeer goed van interessante inheemse druivenrassen. Toch prima avond gehad ,
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Prima restaurant, heerlijk gegeten! Mooie keuze uit de gerechten, ook voor de restaurantactie.
Prachtige nieuwe wijn uitgezocht door de sommelier.
De zeer persoonlijke bediening voegt iets toe aan het avondje uit, al kan ik me ook voorstellen dat sommige deze aandacht too much vinden.
Wij hebben genoten.
Manfred O.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Via de AH actie weer eens op bezoek gegaan in Deventer. Wat hebben wij een spijt dat we niet eerder zijn gegaan!!! Al bij het ontvangst al gelijk een goede sfeer. Vriendelijk welkom geheten door Alain Legel. De bediening was vriendelijk en attent. Het eten was verassend, heerlijk en een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding! Binnenkort weer terug want dan staat er wild op de kaart!!
Carlos L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vriendelijk personeel en eigenaar . Ik als portuguees kon ik niks Portuguees proven en terug vinden buiten de wijn en likeur (erg duur)om.
De smaak van het eten was goed maar weinig en erg duur.
In Portugal krijg je pataat van echte aardappelen en hier was fabrieks pataat.
Voor mij geen tweede keer.
Diana Z.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
N goed restaurant, eten altijd goed, wijnen prima en bediening netjes
Huub V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Zeer gastvrije ontvangst en bediening, met een bijzondere kaart en goede smaken. Unieke locatie midden in het oude bergkwartier en gezellige inrichting.
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We kennen dit restaurant al heel lang. De ontvangst is altijd hartelijk. De eigenaren zijn aardig en doen hun best om het iedereen naar de zin te maken. Ook de wijnen die worden aanbevolen zijn lekker en betaalbaar.
Voor een fijne avond kan je rustig naar Chez Antoinette gaan.
Bettyv .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We vonden het eten wel lekker maar hadden er meer van verwacht. We hadden een menu met vooraf groentesoep die we wel erg simpel vonden en weinig gekruid was. Als hoofdgerecht hadden we schol met een tomtatensaus met ansjovis was erg lekker . We hadden er graag een lekkere risotto of paella bijgelust ( portugese keuken?) maar kregen er ongezouten friet bij. Nagerecht was prima al was de vijg bij het kaasplankje wel erg taai. Lekker gegeten maat net iets te simpel voor die prijs. Er valt meer van te maken vonden wij!
Erik G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
zeer enthousiast ontvangen en een leuke en goede uitleg bij het menu en de wijnen. heerlijk gegeten, we komen zeker terug
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gebruik gemaakt van de AH bon. Ondervonden dat de Portugese keuken niet onze voorkeur is. Mooie gelegenheid om dit zo te ontdekken. Vriendelijk personeel en leuke sfeer.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Na een stedentrip naar Lissabon wilde ik het Portugese gevoel even vasthouden. Dat is heel goed gelukt in dit Portugese restaurantje in Deventer.
De locatie is net van de Brink af in een pittoresk straatje, het restaurant zelf heeft verschillende ruimtes en oogt cosy en gezellig.
Het eten is erg goed, ik heb sardines gegeten en een voorgerecht van ham. Ook de klassieke Portugese bacalhau staat op het menu.
Dit alles hebben we laten begeleiden met Portugese wijn, daar kwam ik eigenlijk voor. Een mooie vinho verde. Nou, dan kan je je hart ophalen, genieten hier. De uitbater is, terecht, erg enthousiast over zijn Portugese wijnen. En die zijn niet duur. Genieten dus, ik ga gauw weer eens terug.