Over het restaurant Chez Antoinette

De verfijnde Portugese keuken

De Portugese keuken loopt hier als een rode draad door de menukaart. Bijzonder? Jazeker. Verfijnd? Echt wel. Hier serveren ze eten in de meest pure vorm, zo eerlijk als het maar kan. Je eet er prachtige visgerechten en geniet nog even na met een speciale port of madeira. Wat een bijzondere ervaring.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Chez Antoinette

• : parkeergarage de boreel

Maandag Rustdag
Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
We hadden een AH-reservering en ter plekke het menu van de patron gekozen (dwz AH menu + € 10 en dan meerdere gerechten van het menu in wat kleinere porties). Het bleek voor ons een goede keuze. We hebben lekker en ruim voldoende gegeten. Professionele en vlotte bediening. Al met al zijn we prima tevreden over onze avond.
Rika S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heerlijk gegeten en een goede bediening. Nu met een AH-kaart maar voor ons een restaurant om terug te komen. Juist zo'n oud gebouw geeft extra sfeer.
immevis .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Heerlijk gegeten, alles klopte, van de prachtige locatie in het Deventer bergkwartier,tot de ontvangst tot de inrichting ,het eten en de heerlijke wijnen.
Ik kom zeker terug.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Zeer vriendelijke bediening, heel gezellig restaurant en erg lekker eten. We werden netjes ontvangen en we kregen een fijne plek toegewezen.
We kozen voor a la carte ipv menu van de chef. Dit is ons erg goed bevallen. De sardines waren heel erg lekker, net als als de coquille. Hoofdgerecht van tournedos was echt heel goed van kwaliteit. Nagerecht met sinaasappel was lekker maar niet super bijzonder.
De wijnen die we bij de gerechten kregen pasten echt erg goed. We hebben echt genoten vanavond!
gerbelse .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Een zeer plezierig restaurant met een prettige sfeer, goede bediening en lekker eten. Ook nog eens gelegen in een prachtig stukje oud Deventer, aan te bevelen.
Harro W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
De ontvangst was heel hartelijk en we werden netjes naar de voor ons gereserveerde tafel geleid.
Nadat ons drankje opgenomen was en gebracht werd, kregen we een uitleg van het op de Portugese gastronomie gebaseerde menu. Op elk gerecht werd een korte toelichting gegeven. Ook bij het dessert, dat later gekozen werd, kwam een professionele toelichting, waarna we bij het uitserveren van de kazen nog wat extra's kregen.
Gelet op de verhouding prijs-eten-service verdient Chez Antoinette in onze optiek een ster. Dus een 10.
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Met aandacht bereid, kwalitatief goed en een prachtige sfeer.
Rustig en indrukwekkend restaurant.
Medewerkers zijn zeer vriendelijk en hartelijk
Barbara P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Tweede kerstdag heerlijk gegeten bij Chez Antoinette. Gezellige ambiance en zeer vriendelijke service.
Robin M.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Na het kerstspel op school wandelen we het bergkwartier in. Via het mooi verlichte steegje worden we naar onze tafel begeleid. Binnen is het sfeervol (maar zo'n pand vraagt volgens ons om meer!) met zicht op de bergkerk. Wát een topplek. Vooraf wat brood om te delen en een Spaanse peper, wel heet niet scherp. De bediening is uitstekend. Leuk om wat meer te horen over de gerechten en ook het wijnarrangementje dat we kiezen. Met de nadruk op ‘tje’, want dit is ons pré Kerstdiner en de verwachting is dat er ook komende dagen veel en lekker gegeten gaat worden. We kiezen allebei balletjes van linzen met komkommer, biet en palhais-geitenkaas. Bijzonder smakelijk. In combinatie met een wat stevige rosé, die mijn vrouw koos. Of met een ‘groene’ wijn (mijn keuze). Ik vervolg met de dorade, terwijl mijn vrouw het vegetarische hoofdgerecht met pompoen kiest. De bijbehorende koekjes van bloemkool vallen niet in de smaak. Naast mijn vis wordt een witte wijn ingeschonken in een glas (maatje vissenkom). Eentje met wat houtrijping. Goede keuze. De vis is gewoon goed en lekker. Niet meer, maar ook niet minder. Bij mijn kazen (ik kies ze vaak, maar het was al weer even geleden) bestelde ik Pedro Ximenez. Als vanzelfsprekend zou ik bijna zeggen. Na het inschenken van deze sherry bleef er nog een bodempje in de fles zitten. De fles bleef op tafel staan, exemplarisch voor de bediening. Perfect! Veel schaap en de Portugese lepelkaas was om je vingers bij af te likken. Mijn vrouw koos voor de vanilleparfait, met een gestoofd peertje in witte port. Dat ze op het punt stond om er nog een te bestellen zegt denk ik voldoende over deze combinatie haar aangenaam verraste. Met een handdruk nemen we afscheid. Hier komen we zeker terug. Misschien ook maar eens in de minder donkere maanden.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Zoals altijd gezellig en prima eten met heerlijke Portugese wijnen. De tips over welke wijn bij welk gerecht zijn zeer aan te bevelen.
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Voor de kalfslever zou ik omrijden naar Deventer. Zelden zo lekker en zo goed klaargemaakt. De sfeer hier is helemaal top, het gastheerschap wordt op uitzonderlijke wijze ingevuld. Een plek helemaal op je gemak.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Prachtige locatie in het centrum van Deventer en zeer vriendelijke bediening. Fijne wijn spijs combinaties. We komen zeker eens terug!
L B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Prettige ontvangst. Leuke kaart, met goede toelichting erbij; dito over de wijnen. Attente bediening waarbij de verschillende gangen op het goede moment werden geserveerd.
Ria K.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Alles was prima voor elkaar. Het enige verbeterpunt en ons minpuntje : te snel opgediend. We komen graag terug bij restaurant Chez Antoinette.
jpgmnillesen .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
De gerechten waren erg smakelijk en het geheel was erg aangenaam! De bediening was wel wat snel met de kaart en het voorgerecht kwam ook o.i. te snel
Blootens .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Het was niet de eerste keer dat we bij Chez Antoinette hebben gegeten en opnieuw zijn we niet teleurgesteld. Prettige ontvangst. Rustige en net iets luxere gelegenheid. We kwamen met de AH-restaurantactie en konden kiezen uit drie voor- en hoofdgerechten en twee nagerechten. De gerechten waren onderling verschillend genoeg om een keus te kunnen maken. Vooraf een klein verrassingsgerechtje en een mandje brood met dip, olie, boter en zout. Standaard een fles water op tafel.
Heerlijk gegeten! Geen druk om snel weg te gaan, dus twee keer koffie na gedaan.
We komen zeker nog een keertje terug.
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Heerlijk eten wat echter zeer snel achter elkaar geserveerd wordt. Geef daarom zelf duidelijk aan dat je even wil wachten met de volgende gang. De bediening (m.n. eigenaar) is joviaal maar daardoor af en toe onbeholpen in zijn uitspraken.
ericvanderhave .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Prima eten, vooral de nek van het wild zwijn, goed wijnadvies en vriendelijke bediening. Fijne atmosfeer en een aangename temperatuur.
Betsy D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Heerlijk gegeten, alle lof voor de eigenaar die speciaal voor een veganistische variant van het AH menu voor mij zorgde. Interessante uitleg over Portugese wijnen die mooi harmonieerden met de gerechten.
grimmli1 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Wij aten het AH surprise menu. Als voorgerecht een voortreffelijke octopussalade en een wat flauwe linzenballetjes.
Twee prima hoofdgerechten: op de huis gebakken dorade en nekbrood van wild zwijn.
Ter afsluiting een ijscompositie en een zeer smakelijk kaasplankje.
Uitstekende bediening en deskundig wijnadvies. een aanrader.