Meer informatie over restaurant Chez Alexander

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag 13:00 - 22:00
Dinsdag en Woensdag 12:00 - 22:00
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,6
Potjes .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Met de familie daar gegeten.In het voorgerecht van mijn vrouw zat een haar,de Mixed grill zat totaal geen smaak aan ook was het vlees zeer droog.
Gw1957 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Lunch met partner bij Chez Alexander gedaan.
Thaise kippensoep was niet slecht maar ook niet super lekker.
Kipsate met friet en wat atjar, er zou wat meer sla garnituur bij mogen.
friet was niet echt lekker, waren alle kleine stukjes friet de kipspies was goed.
Tenslotte de salade met kipstukjes ook niet echt onze smaak, een wat slap geheel.
Wel vriendelijke bediening.
Kort om wij zullen geen vast lunch klanten worden bij Alexander.

Julius B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Afknapper! Ik wilde met ma even wat gaan eten en wij waren de enigste mensen die er zaten. Ik moest zelf naar de bar om drinken te bestellen EN zelf de menukaart van een andere tafel pakken.
reden: deze werknemers waren te druk met hun eigen eten.
Ik ben zelf een horeca man en een gast staat bij mij op nr 1, bij Chez dus duidelijk niet!
Eet gerust een hapje en neem de tijd voor jezelf maar niet ten koste van de gasten.
Jammer en dus GEEN potentiële vaste gast er bij.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Zin in weer eens wat anders en dus voorafgaand aan theaterbezoek nu eens binnengestapt bij Chez Alexander op dat gezellige eetplein in Almere. Het is vroeg en rustig, maar toch al de nodige tafeltjes bezet. Video van open haard in de hoek en dat doet het leuk op een dag dat je aan de temperatuur niet zou zeggen dat het lente is.
De bediening is vlot en jong. We schrikken van de wijnprijzen en besluiten het maar bij een glas te houden. Prima wijntje, dat wel, maar dat mag ook wel met bijna vijf euro per glas.
De keuze uit de eenvoudige menukaart valt op de mixed grill en de Tortellone. De mixxed grill is prima en dat geldt ook voor de Tortelone. Omdat we nog tijd over hebben gaan we ook voor een toetje. De lieve dame van de bediening raadt de chocoladeverrassing aan en dat blijkt een voortreffelijke keuze.
Nog een bakje koffie en een verse muntthee na en dan afrekenen. Net geen 61 euro. Da’s op zich niet veel, maar overwegende dat we het bij één glaasje wijn hebben gelaten, valt het ons toch qua bedrag toch een klein beetje tegen. Lekker gegeten, zonder meer, maar of het voor herhaling vatbaar is?
JDMA .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Afgelopen zaterdag waren we bij Chez Alexander in Almere om onze gekregen bon 'luxe lunch voor twee' te gebruiken. Ontvangst was prima evenals de bediening. De bestelde champignonsoep kwam snel en was erg lekker. Mijn partner koos voor de plate met schnitzel die nogal slap was. Zelf koos ik voor de carpacciosalade die er prachtig uitzag. Na optillen van de carpacccio kwam echter sla tevoorschijn die oud en hier en daar zelfs snotterig was. Bij de bediening aangegeven dat dit niet fijn was. Salade kwam zonder commentaar terug in exact dezelfde staat! Buitengewoon teleurstellend was de reactie bij de kassa: oh sorry. Gebruikte consumpties afgerekend en geen enkele tegemoetkoming of handreiking voor de niet te eten salade, laat staan welgemeende excuses. Alleen pure desinteresse, schandalig! Voor mij de eerste en zeker de laatste keer bij Chez Alexander! ZEKER GEEN AANRADER!!
Ted K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We kwamen hier terecht via een arrangement van Utopolis, voor 25 euro p.p. een bioscoopkaartje inclusief een 3 gangen diner. Dit is zeker een aanrader voor een avondje uit. We konden kiezen uit alle gerechten van hun menu's variërend van 12,50 tot 27,50. Alle gerechten waren zeer smaakvol, zeker gelet op de prijs van uitstekende kwaliteit. De bediening was attent, vlot en enthousiast. Bedankt voor de top avond, wij komen zeker terug!
Esmee S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Vandaag van een high tea genoten bij Chez Alexander. Wij hadden een gift for you gekregen en besloten om hier lekker te eten.

We hadden netjes gereserveerd, maar kwamen zelf wat later. Hier werd niet moeilijk over gedaan. De bediening was zeer vriendelijk en legde uit wat we allemaal kregen en konden bestellen. Vond dit een luxe high tea, zoals beloofd!

Tussendoor kreeg onze baby, uiteraard, een volle luier...wanneer we net lekker aan het eten waren. We waren al aan het nadenken waar we hem eventueel later konden verschonen, maar kwamen er al snel achter dat er op de wc een verschoning mogelijkheid was. Keurig met aankleedkussen geregeld!

Enige minpuntje is dat het allemaal wel dicht op elkaar zit, waardoor de kinderwagen op geen enkele manier handig aan de kant gezet kon worden. Voor ons meer dat wij ons dan opgelaten voelen dat wij te veel ruimte innemen. Vanuit de bediening werd hier helemaal niet raar of vervelend over gedaan.

Heerlijk dagje uit gehad, weer voor het eerst sinds de kleine geboren is. Zeker een aanrader en zullen hier vaker terug komen!
Larissaelise .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Hier een gezellige avond gehad met mn partner. Wel vond ik het persoonlijk erg luidruchtig die avond omdat er een stuk of 6 kleine kinderen rondhuppelden en er een speelhoek voor ze was. Mijn partner had de schnitzel die erg lekker was, salade was prima en de champignons goed gebakken. Dan had ik de tortelone met tomatensaus, saus erg lekker en zoet alleen de tortelone zelf niet lekker vers. Volgens mij of al heel vroeg van te voren gekookt of gewoon oud. Maar met de saus erbij was het oké. Dan als nagerecht een crème bruLee gegeten, die ik niet zal aanraden aan anderen. Er zit weinig smaak aan en wordt niet warm geserveerd. De slagroom daarentegen is lekker vol van smaak en vers. Maar voor 6 euro vind ik de kwaliteit te mager. Dan als laatste opmerking vind ik de prijzen van de drankjes veels te duur. Een glas wijn is al 3.85 en voor die prijs geen vol glas gekregen. Het restaurant zelf ziet er wel gezellig uit.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Hedenavond gegeten bij Chez Alexander , sorry maar zeker geen waar voor je geld.
Zalm was goed maar het kleine beetje groente smurrie waardeloos.
Mixed grill was zeker het geld niet waard 3 kleine stukjes vlees redelijk
gebakken en welgeteld 12 patatjes p.p.
NIET voor herhaling vatbaar.

Ton en Ellen.
Beste Ton en Ellen,

dank voor uw bezoek en recensie.
jammer om te horen dat het u niet bevallen is, ondanks dat wij u meerdere malen hebben gevraagd of het naar wens was en het gesmaakt heeft heeft u ons een positief antwoord gegeven. wij hadden liever een direct antwoord gehad en nog iets voor u kunnen betekenen.
u schrijft dat u niet waar voor uw geld kreeg, en dat terwijl u nog wel 1 hoofdgerecht gratis heeft gehad! wij serveren niet al teveel groentes, deze worden vaak niet opgegeten, maar als u tussendoor aangeeft dat u graag meer zou willen en dat geld ook voor de 12 patatjes, dan serveren wij graag gratis meer aan u. wij vinden het nou eenmaal zonde als eten in de prullenbak verdwijnt.
aangezien het niet voor herhaling vatbaar is kan ik nu niks voor u betekenen, ik wens u heel veel succes in de horeca en zou het op prijs stellen als u mij persoonlijk nog een keer te woord zou willen staan.
alvast bedankt. Team Alexander, 036-5247978
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Een heerlijk terras op de Belfort in Almere (het restauranten pleintje), waar moeite is genomen om te kunnen zitten van mei tot en met september. Prima saté en lekkere zalm en uitstekende service. Hier niet wachten tot je de aandacht van de ober heb kunnen trekken, ze vragen gewoon regelmatig of alles naar wens is. Ook aandacht voor de kinderen als wat moet worden aangepast.
AllyMcRassie .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Samen met mijn moeder hebben we gebruik gemaakt van het High Tea arrangement. Ik was wat huiverig vanwege de eerdere ervaringen op Iens, maar eerlijk gezegd viel het me mee. We kregen als eerste een glaasje prosecco. Na even hebben moeten wachten, kregen we de sandwiches en de zoete hapjes. Er werd keurig uitgelegd wat we kregen. In eerste instantie leek het wat weinig, maar eigenlijk was het precies voldoende. Ook werd bij ons gevraagd of we nog extra thee wilden. Daar werd niet moeilijk over gedaan. Ik kan me voorstellen dat sommigen de prijs/kwaliteit verhouding niet vinden kloppen. Het is misschien wel iets te duur. En de sandwiches mogen wel wat meer variatie hebben ipv alleen maar komijnekaas en kip. Maar al met al hebben wij goed en rustig gegeten. En de service was prima en vriendelijk.
Martinb78 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Bij Chez Alexander eet je prima voor een prima prijs. Niet heel bijzonder. De ambiance is bijzonder prettig, een combinatie tussen chique en lounge. Er goed gelukt. Er heerst een rustige sfeer, zelfs wanneer het druk is. Het personeel is jong en doet enorm zijn best waardoor het allemaal een beetje te wordt. Een tandje minder zou het minder geforceerd maken. Een bijzonder prettig tentje met van tijd tot tijd hele leuke aanbiedingen, in de gaten houden dus!
SandravD1984 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Meerdere malen hier gegeten en nog nooit klachten ergens over gehad. Vorige week weer geweest met een lunch bon die we hadden gehad. Hiervoor konden we een soep en een broodje uitkiezen van de kaart.
Beiden waren heerlijk (champignonsoep was goed gevuld en het broodje wat meer dan voldoende). Bediening zeer vriendelijk. Enige nadeel was dat de versgeperste jus aan de duurdere kant was (4 euro)
Jolanda A.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
heel gezellig restaurant met enkele toppers in de bediening, we komen er vooral om te lunchen maar ook diner is prima! aanrader is de club sandwich met kip of zalm, ik heb hem nergens beter gegeten! de koffie is ook heel goed en de wijnen zijn bovengemiddeld!
Hacabala .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Mijn ervaring: slecht: afspraak via website: snel en makelijk. 4 personen, gregen een plek toegewezen precies onder een luidspreker waardoor het voor ons idee deze te luid stond
bestelde een carpaccio, echter deze was " warm" ipv koud geserveerd....
Bestelde een mix grill...3 kleine stukjes vlees op een spies gelegt op een hoopje smurrie mixje van groentes voor €19,80 smaak redelijk tot goed
Bestelde 2 x een biefstuk, waarvan er 1 taai was,
M.a.w weinig voor veelste veel geld, ( op verschillende websites staan nog oude prijzen)
Bediening: loopt rond in een gescheurde broek op gypen...bij de naam "Chez" had ik meer verwacht, eens maar nooit meer.
Barry
Vinhon .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
vanmiddag wezen luchen bij chez alexander in almere
wij hebben 2 soepen genomen en beenham met honing mosterdsaus
de soep die we genomen hadden waren tom ka kai soep en de champignon soep met truffel
was lekker geen op en aanmerking erover
beenhaam met honing-mosterd saus was goed belegd en goede smaak .
locatie was prima
service was snel en restaurant zag strak uit.
Betty K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Weggejaagd bij een ander restaurant vanwege de slechte service kwamen we hier terecht en gelukkig maar. Heerlijk gegeten en geweldige service. Eten was vers en met zorg bereid. Wij komen zeker terug. Moest wel erg lachen om die mensen met zo'n high tea bon. Kom op zeg, voor een dubbeltje op de eerste rang?
Gerbil04 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Vanmiddag met mijn vriendin via vakantieveiligen een high tea gedaan bij chez Alexander in Almere. Wat een slechte high tea ik kan u vertellen wat we kregen.
4 kleine sandwiches een heel klein ragoutbroodje 2 stukjes spekkoek een stukje wortel taart
2 scones ( heel.klein) 2 hele kleine cupcakes
4 kaaskoekjes 2 bonbonnetjes en thee ik denk dat de waarde 8 euro voor 2 personen was dus absoluut geen aanrader. Gewoon zonde van je geld. Je bent als je gewoon normaal eet binnen een half uur klaar. :-(
Ik was er vorig jaar een keer geweest maar toen was het stukken beter met nog wat warme dingen erbij. Erg jammer
Almeerse-familie .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Met ons tweetjes waren wij in 45 min klaar met de zgn high tea. Ja ook met langzaam eten en tijdrekken. De hapjes waren uitzonderlijk klein en weinig en eenvoudig. Hier moest EUR 16,95 p.p. voor worden betaald. Het is geen vergelijk met een echte Engelse High Tea. We zouden onbeperkt thee mogen drinken maar het personeel zit hier echt niet te wachten bestellingen. Er wordt letterlijk weg gekeken wanneer je nog een kopje thee wenst te bestellen. Na afloop hebben we gezellig op de markt wat gegeten want onze maag bleef knorren.
De locatie van Chez Alexander is makkelijk te bereiken en het interieur heeft een moderne uitstraling. Het gebruik van de wc is af te raden wanneer je 1,80m of langer bent. Het is een te krappe ruimte waar men aan alle wanden wel een wc-rol houder, handdoek automaat, zeeppomp etc heeft hangen. Ook bij de hygiëne plaats ik vraagtekens. Nee, dit lokaal doen wij niet meer aan.
Wijniejongenotter .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Via vakantie veilingen bon verkregen.
traktatie voor mijn vriendin, maar helaas wat een tegenvaller was dit.
De high tea was erg weinig. Met een
half uur waren we klaar. Jammer
Ik vond het genant tegenover mijn vriendin, om een reis hiervoor
vanuit Rotterdam te ondernemen.