Over het restaurant Château St. Gerlach

Laat u bij Château St. Gerlach in Valkenburg aan de Geul door ons restaurant- en keukenteam onder leiding van chef de cuisine Otto Nijenhuis verrassen met een mooie, Frans georiënteerde kaart. In de keuken wordt zo veel mogelijk gewerkt met producten van het landgoed en uit de regio. Om uw culinaire belevenis compleet te maken biedt de wijnkelder u een keur aan gerenommeerde wijnen.

Het à la carte restaurant Château St. Gerlach is gevestigd in de voormalige woonvertrekken van de adellijke familie van landgoed Château St. Gerlach. De diverse salons hebben elk een eigen uitstraling die in harmonie is met de originele wand- en plafondschilderingen.

Het terras met uitzicht over het park nodigt bij mooi weer uit om het diner buiten te gebruiken. Château St. Gerlach is bekroond met 16 punten in de Gault Millau gids 2016.

Beleef de heerlijke regionale producten in de gerechten van Château St. Gerlach in Valkenburg aan de Geul.

Renowned for exceptional quality and outstanding service, Restaurant Château St. Gerlach’s à la carte menu is masterfully designed to delight both the eyes and palate. Occupying three of the château’s traditional reception rooms, the restaurant’s visually impressive dishes are inspired by the opulent furnishings and elaborate wall and ceiling frescoes. Guided by French classics, Chef de Cuisine Otto Nijenhuis and his team.

Meer informatie over restaurant Château St. Gerlach

9,4

Jouw recensie over het restaurant Château St. Gerlach

M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
De locatie is fantastisch. De bediening is goed en het eten van een hoog niveau. De gangen werden gepresenteerd als echte kunstwerkjes.Groot minpunt zijn wel de porties, deze zijn belachelijk klein. Het dessert was 1 soeplepel groot en de kaas die we gepresenteerd kregen was slechts 2 luciferstokjes groot. Te klein om de smaak van de kaas te proeven. Ik besef ook wel dat men geen super grote porties krijgt in de "haute cuisine" , dit is ook niet nodig maar dit was echt wel belachelijk weinig. By the way , wij hadden het 7-gangenmenu genomen.
S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Service bediening liet te wensen over, bij serveren voorgerecht werd een leeg glas omver gestoten. Bij het serveren van het hoofdgerecht was de bediening even de weg kwijt, ondanks dat de medewerker een plattegrond had getekend van wie welke gerechten had besteld.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Prima gegeten en personeel ook goed, alleen het 7 gangen menu is bijzonder karig, alle gerechten zijn van amuse achtige omvang, zelfs het (hoofdgerecht) is bijzonder klein. bij binnenkomst staat er een gigantische mooie kaaswagen , maar helaas niet voor ons, wij krijgen twee mini stukjes.
Kortom een leuke tent maar je moet er niet komen om te eten... jammer
J.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
uitstekend eten en bediening, echt een aanrader. De sfeer was super gezellig en comfortabel met heel veel aandacht van de bediening en passie van uit de keuken die je merkt in elk plaat.
S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Reeds jaren zijn wij vast op post om te kunnen genieten van dit culinair wonder; Ongelooflijk vriendelijke mensen die met kennis van zaken praten en als geen ander weten in te spelen op hun cliënteel. Het waarderen van de klanten straalt men gewoon uit, zelfs vanaf het moment dat je één stap op het landgoed zet. Voor ons Belgen is het telkens weer een bevestiging dat Nederlanders veel menselijker met elkaar omgaan, dan wij norse Belgen. Jammer voor ons, chapeau voor jullie ! Mijn vrouw en ik kijken alvast uit naar ons volgende verblijf in jullie prachtig domein en warme mensen. Nogmaals, dank jullie wel. NB wachttijd kort bedoelen we mee ideaal, maar dat staat er niet tussen :-)
L.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
geweldige wijnen, rustige service
maar één opmerking, de kaasschotel was beetje teleurstellend na het zien van de kaastrolley
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Heerlijk genoten in een prachtige omgeving van een 7 gangendiner met bijpassende wijnen. Personeel keuken en restaurant hebben enorm hun best gedaan om er een mooie avond van te maken.
Bernd N.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Het was een fantastische belevenis in een perfecte entourage met een zeer goede bediening van geweldig lekkere gerechten
W.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Ik heb maar een woord...wauw !!!
Heel lekker gegeten, lekkere wijn, super bediening en heel mooi kader.
Wij hadden een zeer geslaagde avond en komen graag nog eens een keertje terug (maar dan blijven we wel overnachten).
Aan heel het team een dikke pluim !!!
Ans W.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Wij hebben met onze ondernemersclub EU2 genoten van een overheerlijk diner en een optimale gastvrijheid!
Chapeau voor St. Gerlach team!
V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Een uitstekend restaurant met bijzonder smakelijke gerechten. Men biedt er een goede service en het restaurant is sfeervol aangekleed en ingericht. Het personeel is erg gastvrij en weet zelfs na enkele dagen verblijf in het hotel en het restaurant wat je persoonlijke wensen/keuzes zijn van de dagen daarvoor. Zeer aan te raden!
Louis B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Wij hebben voortreffelijk gegeten, komen zeker terug. Heel vernieuwend: sterwaardig!!!!!!!
Erg gezellige ambiance. Het is geen straf om zo een donderdagavond door te brengen.
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Top restaurant super goed gegeten hadden een 7 gangen menu met bijpassende wijnen. Kan me niet herinneren zo goed gegeten te hebben. Wat wel opvallend is we hebben een aantal maanden geleden bij chateau Neercanne gegeten is van de zelfde eigenaar maar het niveau is velen malen hoger bij gerlag.
Harald C.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Lekker eten en heel fijne en vlotte bediening
w.maclainepont .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Goede en beschaafde bediening, kwalitatief en leuk opgediende gerechten in een sfeervolle en historisch ingerichte zaal in een mooie en ongerepte landelijke omgeving
John B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Een 5 gangen diner met wijnarrangement. Ook nog 3 amuses gehad. Het was geweldig en we komen zeker weer terug. Zeer vriendelijke bediening maar
Myrthe D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Gisteren hebben mijn vriend en ik gegeten in het restaurant van Chateau st. Gerlach en daarna overnacht in het hotel. We hebben er werkelijk heerlijk gegeten. De gerechten zijn klassiek, doch creatief en de wijnen zijn hierbij een zeer smakelijke toevoeging! We werden zowel in het hotel als in het restaurant geholpen door zeer correct en vriendelijk personeel. De hotelkamer was een prachtige plek om wakker te mogen worden. Erg goed verzorgd. Als je daarna ook nog verwend wordt met een uitgebreid vers ontbijt en een massage in de spa & wellness, heb je niks meer te klagen! Wij komen zeker terug!
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Een restaurant waar ze weten hoe ze mensen gastvrij moeten ontvangen en een zeer prettige avond kunnen bieden. Zeer professioneel op een ontspannen manier. Het eten is heerlijk en de sommelier heeft verstand van zaken, ook al geeft hij net wat te veel informatie op een zeer snelle manier zodat het niet iedere keer makkelijk bij te houden is. De entourage is fantastisch en met een overnachting in het bijbehorende hotel is het een feestje om hier te komen.
Beste Marijke J.,

Dank voor uw bezoek aan Restaurant St Gerlach en het schrijven van deze Review op Iens.
Uiteraard waarderen wij beide enorm.

Uw woorden is hetgeen wij voor ogen hebben en elke dag opnieuw nastreven. De gasten laten genieten op een professionele maar ontspannen manier in het schitterende Château. Het doet ons dan ook deugd een dergelijke recensie te lezen.

Wij hopen u een volgende keer weer te mogen begroeten op ons landgoed!

Met Zuid-Limburgse groet,

Pierre Haenen
Medewerker Reserveringen
Henkxxxxxxxx .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Avondvullend 5 gangen diner met wijnarrangement. Alles tot in de puntjes verzorgd, heerlijk eten en attente en deskundige uitleg en bediening. Een heerlijke belevenis, complimenten voor keuken en service!
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Gisteren ons 50 jarig huwelijk gevierd in deze werkelijk schitterende locatie. Wij waren hier diverse keren eerder geweest, maar ook nu weer onder de indruk. We hadden een gastronomisch arrangement geboekt met bijbehorende overnachting in een prachtige kamer. Men was er achter gekomen dat het onze huwelijksdag was, want er stond tevens een fles heerlijke " bubbels "op ons te wachten. We genoten van een heerlijk menu, voorafgegaan door zalige amuses, en bestond uit onder meer tartaar van gemarineerde kalfslende, Noordzee tarbot, gebraden Bresse duif , kazen en een vanille pannacotta als dessert. Voortreffelijk was alles. En dit dan begeleid door een heerlijk wijnarrangement.
De bediening was niet alleen zeer attent maar ook erg gezellig.
Chateau St. Gerlach blijft toch een echte toplocatie, waar je nog op een ouderwetse en dus voor ons op een "top " manier wordt verwend.
Geachte robtuinstra,

Hartelijk dank voor uw verblijf bij Château St Gerlach en de tijd die u genomen heeft om uw mooie ervaringen met ons te delen.
Wij zullen uw positieve feedback met alle afdelingen binnen ons landgoed delen; daar doen we het uiteindelijk voor! Wij streven altijd naar een traditionele gastvrijheid en willen onze gasten de beste service bieden.

Nogmaals hartelijk dank en hopelijk tot ziens.

Met vriendelijke groet, Esther Naseman, Guest Relations Coördinator