Château St. Gerlach

Joseph Corneli Allee 1 6301 Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over restaurant Château St. Gerlach

Proef de streek

Chef de cuisine Otto Nijenhuis laat zich inspireren door de Franse keuken en dit levert verfijnde, smaakvolle gerechten op. De keukenbrigade maakt zoveel mogelijk gebruik van producten van het landgoed en uit de regio. Het restaurant bevindt zich in de voormalige woonvertrekken en ademt een huiselijke en historische ambiance. De perfecte sfeer voor een avond genieten!

Meer informatie over restaurant Château St. Gerlach

Dinsdag t/m Zaterdag 19:00 - 21:00
Zondag Gesloten

Henkxxxxxxxx .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Avondvullend 5 gangen diner met wijnarrangement. Alles tot in de puntjes verzorgd, heerlijk eten en attente en deskundige uitleg en bediening. Een heerlijke belevenis, complimenten voor keuken en service!
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Gisteren ons 50 jarig huwelijk gevierd in deze werkelijk schitterende locatie. Wij waren hier diverse keren eerder geweest, maar ook nu weer onder de indruk. We hadden een gastronomisch arrangement geboekt met bijbehorende overnachting in een prachtige kamer. Men was er achter gekomen dat het onze huwelijksdag was, want er stond tevens een fles heerlijke " bubbels "op ons te wachten. We genoten van een heerlijk menu, voorafgegaan door zalige amuses, en bestond uit onder meer tartaar van gemarineerde kalfslende, Noordzee tarbot, gebraden Bresse duif , kazen en een vanille pannacotta als dessert. Voortreffelijk was alles. En dit dan begeleid door een heerlijk wijnarrangement.
De bediening was niet alleen zeer attent maar ook erg gezellig.
Chateau St. Gerlach blijft toch een echte toplocatie, waar je nog op een ouderwetse en dus voor ons op een "top " manier wordt verwend.
Geachte robtuinstra,

Hartelijk dank voor uw verblijf bij Château St Gerlach en de tijd die u genomen heeft om uw mooie ervaringen met ons te delen.
Wij zullen uw positieve feedback met alle afdelingen binnen ons landgoed delen; daar doen we het uiteindelijk voor! Wij streven altijd naar een traditionele gastvrijheid en willen onze gasten de beste service bieden.

Nogmaals hartelijk dank en hopelijk tot ziens.

Met vriendelijke groet, Esther Naseman, Guest Relations Coördinator
Bep V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Mijn man had voor mijn verjaardag 'n afternoon tea geregeld, het was goed weer wij wilde graag buiten zitten, nee ze serveerden binnen want het zou gaan regenen, er is geen druppel gevallen, ik vond dit niet klant vriendelijk van degene die de leiding had. De high tea was prima en de rest van het personeel was vriendelijk, maar toch.......
Geachte bep6,

Hartelijk dank voor uw bezoek aan Château St. Gerlach. Leuk te lezen dat u getracteerd bent op een afternoon tea op ons landgoed. Bij mooi weer stereven wij ernaar om buiten te serveren. Helaas was voor die dag regen voorspeld en wilden wij het risico niet nemen om buiten te serveren. Graag willen wij nog persoonlijk met u hierover communiceren. U kunt ons telefonisch bereiken onder het nummer 043 6088888.

Met vriendelijke groet,

Kathleen Savelkoul
Guest Relations

Reactie van proever:

De uitdrukking, wie betaald die bepaald zal u niet vreemd in de oren klinken, ik vind dat men zich moeite had moeten doen om aan de wens van de klant te voldoen.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
De lunch genoten op dit chateau. Wij hadden een mooie salade Focaccia Bistrot de Liège met runderlende 10,-
Beef sirloin ~ Rinderlende ~ à l’aloyau de bœuf
Deze was echt heerlijk. Rijk gevuld met mals rundvlees.
Mijn vrouw had de Focaccia vitamine zee 9,-
Smoked salmon ~ Räucherlachs ~ Saumon, deze was ook zeer smaakvol en mooi opgemaakt.
De (huiswijnen) waren uitstekend.
Mooie lokatie en prettige bediening!
Gegeten op 28 mei 2014
Motorsailer .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Zo gauw je het terrein op rijdt worden de verwachtingen al hoger gespannen. Prachtige entourage en de verwachtingen worden volledig waar gemaakt. Het is een sterrenrestaurant en dat is geheel terecht. Het begint met een aantal amuses, waar overigens bij ons iets mis ging. We kregen een zoveelste amuse op tafel: een koud soepje (dat hoorde uiteraard koud!!) Maar meteen daarna stonden obers klaar om een gang op te dienen. We hadden de amuse half op toen werd hij weer meegenomen. Het bleek voor een andere tafel bedoeld te zijn. Van de stress die dat ongetwijfeld achter de schermen heeft opgeleverd hebben wij overigens niets gemerkt.
Voor de rest waren de gerechten voortreffelijk en echt "sterren" Ook de wijnkaart was prachtig.
Aanrader!
Mikespanjaard S.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Na aangenaam verblijf in Maastricht hier gegeten en ik moet zeggen dat het echt een ouderwetse beleving is. Zeer correcte bediening en bereiding van de gerechten vakkundig en heerlijk. Dit is echt een avondje traditioneel uit. Heel erg top
Reinout T.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Al diverse keren komen wij hier met onze familie. Service is altijd goed en correct. Spontaan en behulpzaam. Op kerstavond (2013) hebben wij in het restaurant gegeten. Er wordt gelet op de "setting" van de gasten. Wij zat in een kleinere ruimte waar onze zoon van 4 jaar niemand kon lastig vallen. Het eten en wijn arrangement was zeer goed. Het maakte onze kerstavond helemaal compleet. Een echte aanrader voor iedereen om hier te eten en zeker een paar nachtjes in het hotel te overnachten.
JanNaaktgeboren .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2013
Na een lange wandeling door het mooie landschap van zuid Limburg kwamen we per toeval op een prachtig landgoed terecht. Chateau St. Gerlach. De naam klinkt al even statig als de aanblik van dit hotel/restaurant. Volledig in de stijl van weleer staan de gebouwen in het prachtige landschap. We zijn gestopt en hebben gegeten en gedronken in de Bistro van het restaurant. Heerlijk! Je proeft dat alles vers is gemaakt. De klassieke uiensoep heb ik nog nooit ergens beter gegeten dan op deze plek! Misschien iets te vroeg voor die dag, maar we hebben ons laten verleiden en hebben er een heerlijk zachte witte huiswijn bij gedronken. De medewerkers zijn attent en staan direct voor je klaar. De prijsklasse ligt iets hoger dan gebruikelijk, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de kwaliteit die geboden wordt! Absoluut een plek om naar terug te keren.
Jfranken .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2013

Tijdens de DiningCity-week op deze prachtige locatie gedineerd en het viel in de smaak,
Tartaartje van schelvis vooraf, een beetje flauw maar heel mooi gepresenteerd,
Tarbot , mooie gaarheid,portie mag voor de prijs iets meer zijn.
Schitterend bereid staartstukje van Black Angus met gulle rode wijnsaus: voortreffelijk.
Zeer goede wijnbegeleiding en geoliede bedieding met complimenten voor de bezielende leiding van de maitre.
Twee kleine puntjes waaraan je gemakkelijk kunt werken:
Zorg voor meer eigentijdse muziek, trekt ook jonger publiek aan.
Serveer betere koffie.
Al met al mag dit de pret niet drukken; wij hebben met onze vrienden een hele fijne avond gehad.
Dennis87 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2013
Gisteren bij Chateau St. Gerlach gegeten in het kader van de restaurantweek. Het eten was voortreffelijk, met een voorgerecht van gemarineerde schelvis, gebraden picanha als hoofdgerecht en een heerlijk dessert. Alle medewerkers waren vriendelijk en attent, en uiteraard is het chateau een prachtlocatie. Kortom, Chateau St. Gerlach is mijns inziens een Michelin ster waardig!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Alvast een kroonjaar gevierd met echtgenote en vrienden. In alle opzichten een feest. Met Neercanne een plek in Limburg die qua ambiance, uitzicht, sfeer en historie niet te overtreffen is. We hebben veel aan heer O te danken. De bediening is professioneel, geen lolligheidjes jegens of rond de klanten, fatsoenlijk gekleed en verzorgd . Geen pregnante geuren van lijf of parfum. Juist door de twee culinaire mogelijkheden voor een ieder wat wils.
Producten zijn perfect, fris en vers. Een aanrader om ook wat langer te blijven. Hond mag mee!!
Nathalie T.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Omdat we er eerder al meerdere malen logeerden, maar nog nooit het restaurant hadden bezocht, was het de hoogste tijd om eens te dineren bij Château St. Gerlach. Vol verwachting reden wij het prachtige landgoed op en bij aankomst werden wij hartelijk welkom geheten door de bediening.

Vooral het voorgerecht van tartaar van Simmentaler ossenhaas met piccalilly maakte grote indruk. Maar ook de rest van de gerechten was van hoge kwaliteit en smaakte zeer verfijnd. Het geheel ging vergezeld van een smakelijke amuse en heerlijk brood.

Goede wijnen, een prettige sfeer en de vriendelijke service van de bediening maakten de avond compleet. Wij hebben van het begin tot het einde genoten!
M R.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2012
We hebben met een gezelschap van 16 mensen gegeten en gelogeerd op Chateau St. Gerlach. Na een prettige borrel en verrast door de mooie appartement-kamers, viel het eten echt tegen. Als voorgerecht kregen we zalm die op zijn best lauw-warm was, maar dan niet gelijk verdeeld over de zalm. Het hoofdgerecht en dessert waren goed, maar niet bijzonder. Het duurde lang voor de gerechten werden opgediend en er was onvoldoende aandacht voor de voorkeuren van de gasten.
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2012
In juli hebben wij hier gegeten. Het restaurant ligt op een prachtige locatie en het interieur past daar helemaal bij. Klassiek, chique en sfeervol.
Het eten was heerlijk, wij wilden graag verrast worden en dat vonden zowel de sommelier als de chefkok erg leuk. We werden goed in de watten gelegd met mooie gerechten met leuke nieuwe smaaksensaties. Vele producten komen uit de regio of zelfs uit de tuin. De productkennis van het personeel is prima en de sommelier vertelt met passie over zijn vakgebied en over maastricht. Wij hebben erg genoten. Erg leuk was ook de gepersonaliseerde menukaart die we meekregen. Daarop stonden al onze gerechten en de bijbehorende wijnen. Wij denken dat ze niet ver van een michelinster afzitten.