Over het restaurant Château St. Gerlach

In dit luxe à-la-carte-restaurant kookt chef de cuisine Guido Le Bron de Vexela verfijnde, Frans georiënteerde gerechten met ingrediënten van het landgoed en uit de regio. De voormalige woonvertrekken van het kasteel vormen het decor van het restaurant. Een huiselijk, geborgen decor dat past bij de sfeer van een familiebedrijf. De diverse salons hebben elk een eigen uitstraling die in harmonie is met de originele wand- en plafondschilderingen en bibliotheek. Het restaurant is beoordeeld met 16 punten in GaultMillau.

Het terras met uitzicht over het park nodigt bij mooi weer uit om het diner buiten te gebruiken. Château St. Gerlach is bekroond met 16 punten in de Gault Millau gids 2016.

Renowned for exceptional quality and outstanding service, Restaurant Château St. Gerlach’s à la carte menu is masterfully designed to delight both the eyes and palate. Occupying three of the Château’s traditional reception rooms, the restaurant’s visually impressive dishes are inspired by the opulent furnishings and elaborate wall and ceiling frescoes. Guided by French classics, Chef de Cuisine Guido Le Bron de Vexela and his team, use innovative techniques and modern influences to showcase the very best fresh, organic products derived from the estate gardens and local countryside. The restaurant has been rewarded with 16 points by renowned French guide Gault & Millau.

Meer informatie over restaurant Château St. Gerlach

9,5

Jouw recensie over het restaurant Château St. Gerlach

Bouke V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Top zaak vriendelijk personeel super kwaliteit eten, echt een aanrader voor iedereen

Prijs kwaliteit top
Locatie super
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Wij hebben van de zomer heerlijk buiten bij de Brasserie gegeten en gisteravond alweer een heerlijk diner in het restaurant genoten. Ook voor 2 vegetarische tafelgenoten was het een feestje. De sommelier wist ontzettend
leuk de begeleidende wijnen toe te lichten. In een woord, geweldig!!!
Marjon T.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Prachtige gerechten, mooi opgemaakte borden, attente bediening, prachtige locatie zowel binnen als buiten. We wilden het rustig aan doen, en daar werd rekening mee gehouden. We hebben een heerlijke avond gehad. Alleen de eerste traptrede als je uit de toilet weer naar beneden loopt is niet duidelijk zichtbaar. Misschien een lichtgevend stripje erlangs ?
E.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
mooie ambiance goede service goede presentatie rustgevende avond
Rolstoel vriendelijk.................................................................................................
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
We hebben er heerlijk en vooral zeer gevarieerd gegeten op een prachtige locatie. Ondanks redelijk wat tafeltjes bezet, heerste er een mooie rustige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.
V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Al vele malen in dit restaurant geweest,altijd van top klasse.zeer vriendelijke en bekwame sommelier.Absoluut ster waardig.
D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Geweldig gegeten in dit restaurant met een passend wijnarrangement.
Opsteker voor bediening met name sommelier voor zijn kennis en communicatieve vaardigheden.
Nike V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Het diner was echt helemaal super, mooie locatie en dankzij het schitterende weer zaten we buiten en dat is echt geweldig. Bediening echt helemaal top en echt puur verwennerij. Ik vierde mijn 50ste verjaardag en daar hebben ze ook echt heel gaaf aandacht aan besteed. Echt top!
FAJJ G.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Gezien het mooie weer konden we op het terras zitten en dat gaf een heerlijke ambiance. We hebben heerlijk gegeten van het 4-gangen diner met bijpassende wijnen ; kortom, we hebben genoten niet in het minste vanwege de perfecte bediening ...!!
Hartelijke dank hiervoor en zeker tot ziens . We kijken er met plezier op terug.
Floor Groot
Erik en Jelly H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Tot aan het dessert was alles uitstekend. Wij hadden een 4 gangenmenu met 4 gangen bijpassende wijnen besteld. Waarvan. 1 persoon een chauffeurs wijnarragement. Bij het dessert aangekomen werdt er geen wijn geschonken pas toen het dessert bijna op was kwam er iemand op het idee om te vragen of we er een bijpassend wijntje erbij wilden. Niet meer dus. Toen duurde het nogal voordat er iemand onze kant opkeek voor eventueel koffie te vragen. Dus wilden we de rekening waar we 2 keer om moesten vragen. Deze klopte niet, er werd een 4 gangen wijnarragement berekend en er werd nog extra wijn berekend wat we ook niet genuttigd hadden. Helaas een ontevreden gevoel over een avond die leuk begon.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Het eten zag er voortreffelijk uit. In de keuken hadden ze er kunststukjes van . Zag er heerlijk uit , wat een creatie !
Soms was het gewoon jammer om het op te eten. We hebben buiten gegeten in een heel insprirerende omgeving .
Het diner smaakte heerlijk en met alles er om heen zullen wij nooit weer vergeten
M.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
De locatie is fantastisch. De bediening is goed en het eten van een hoog niveau. De gangen werden gepresenteerd als echte kunstwerkjes.Groot minpunt zijn wel de porties, deze zijn belachelijk klein. Het dessert was 1 soeplepel groot en de kaas die we gepresenteerd kregen was slechts 2 luciferstokjes groot. Te klein om de smaak van de kaas te proeven. Ik besef ook wel dat men geen super grote porties krijgt in de "haute cuisine" , dit is ook niet nodig maar dit was echt wel belachelijk weinig. By the way , wij hadden het 7-gangenmenu genomen.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Service bediening liet te wensen over, bij serveren voorgerecht werd een leeg glas omver gestoten. Bij het serveren van het hoofdgerecht was de bediening even de weg kwijt, ondanks dat de medewerker een plattegrond had getekend van wie welke gerechten had besteld.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Prima gegeten en personeel ook goed, alleen het 7 gangen menu is bijzonder karig, alle gerechten zijn van amuse achtige omvang, zelfs het (hoofdgerecht) is bijzonder klein. bij binnenkomst staat er een gigantische mooie kaaswagen , maar helaas niet voor ons, wij krijgen twee mini stukjes.
Kortom een leuke tent maar je moet er niet komen om te eten... jammer
J.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
uitstekend eten en bediening, echt een aanrader. De sfeer was super gezellig en comfortabel met heel veel aandacht van de bediening en passie van uit de keuken die je merkt in elk plaat.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Reeds jaren zijn wij vast op post om te kunnen genieten van dit culinair wonder; Ongelooflijk vriendelijke mensen die met kennis van zaken praten en als geen ander weten in te spelen op hun cliënteel. Het waarderen van de klanten straalt men gewoon uit, zelfs vanaf het moment dat je één stap op het landgoed zet. Voor ons Belgen is het telkens weer een bevestiging dat Nederlanders veel menselijker met elkaar omgaan, dan wij norse Belgen. Jammer voor ons, chapeau voor jullie ! Mijn vrouw en ik kijken alvast uit naar ons volgende verblijf in jullie prachtig domein en warme mensen. Nogmaals, dank jullie wel. NB wachttijd kort bedoelen we mee ideaal, maar dat staat er niet tussen :-)
L.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
geweldige wijnen, rustige service
maar één opmerking, de kaasschotel was beetje teleurstellend na het zien van de kaastrolley
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Heerlijk genoten in een prachtige omgeving van een 7 gangendiner met bijpassende wijnen. Personeel keuken en restaurant hebben enorm hun best gedaan om er een mooie avond van te maken.
Bernd N.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Het was een fantastische belevenis in een perfecte entourage met een zeer goede bediening van geweldig lekkere gerechten
W.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Ik heb maar een woord...wauw !!!
Heel lekker gegeten, lekkere wijn, super bediening en heel mooi kader.
Wij hadden een zeer geslaagde avond en komen graag nog eens een keertje terug (maar dan blijven we wel overnachten).
Aan heel het team een dikke pluim !!!