Château Restaurant Neercanne

Cannerweg 800 6213 ND Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Château Restaurant Neercanne

Adelijk eten

Je kunt je geen indrukwekkendere omgeving voorstellen om te dineren dan Château restaurant Neercanne. Je eet à la carte in een verstrekkend kasteel in de Limburgse heuvels bij Maastricht. Je hebt uitzicht over de oude baroktuinen en de Jekervallei.

Meer informatie over restaurant Château Restaurant Neercanne

9,1
9,5
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Op de dag dat wij Neercanne bezochten was het weer zo mooi en stabiel dat alle tafels buiten op het terras waren gedekt. Echt een unicum om dit mee te mogen maken. Dit was voor ons de vierde keer dat we hier kwamen en het was dus de eerste keer dat we buiten konden dineren. Bij het invallen van de duisternis werd het terras prachtig verlicht. Bij Neercanne heb je echt het gevoel dat je van a tot z in de watten wordt gelegd. De entourage is schitterend, het personeel zeer professioneel en aardig en het eten is werkelijk fantastisch. Ik voel mij iedere keer weer zeer bevoorrecht als ik hier kom eten.
Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Afgelopen week hier onze 25 jarige trouwdag gevierd. Het blijft een prachtige ambiance en heerlijk eten. Wij startte op het terras met een drankje en twee heerlijke amuses. Een met een toastje van noten en zaden met paling creme en een stukje paling. De tweede was met avocade en wortel, een zeer verfrissende amuse. Gezellig binnen verder aan een ronde tafel. Wij hadden gekozen voor het 6 gangenmenu. De eerste drie gangen kwamen vlot en waren over heerlijk en prachtige bordpresentaties. Het hoofdgerecht duurde veel te lang en de melding dat de koks even weg waren (omdat er nog een party/evenement in het gebouw was) was zeer verrassend. Immer hadden wij onze eigen party! Dat was een groot minpunt en voor zo'n topniveau onbegrijpelijk. Hetgeen wij vaak in restaurants meemaken is dat de wijndrinkers rijkelijk voorzien worden, maar degene die een frisje drink niet. En ook hier bleek dat ikzelf (degene die alles had georganiseerd) moest vragen om een drankje. Hetgeen voor dit niveau ook niet normaal is. Het eten was perfect, maar het totaalplaatje wat minder.
Wij hadden ons er blijkbaar 'te veel' van voorgesteld.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Waanzinnige entourage op een fantastisch warme dag in augustus. Ontvangst op het balkon van Nederland. Personeel is zeer attent en professioneel. Je wordt hier ECHT als gast behandeld. Na een drankje en wat amuses hebben we binnen van het diner genoten. Wat een beleving ! Na de laatste gang zijn we weer buiten gaan zitten met een heerlijk glas Champagne. Team Neercanne, wederom onze complimenten !
Johnlodge .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
We hebben al meerdere malen heerlijk geluncht op het terras van het chateau, iedere keer een waar genoegen voor oog en smaakpapillen.
Aangezien we allebei van een goed glaasje wijn houden deze keer gekozen voor het totaalpakket , namelijk overnachten in het kruisheren hotel, met een taxi naar en van Neercanne waar we hebben genoten van een 7 gangen diner met aangepaste wijnen.

Het was weer een feest om er aan tafel "te mogen" zitten. het restaurant op zich straalt grandeur uit zonder oubollig te ogen. Chef Gilbert verbaasd ons iedere keer weer met zijn creaties die het goede evenwicht hebben tussen modern moleculair en toch in die mate dat het geen minimale gerechten worden.
Hij blijft de gerechten (en zichzelf ) ontwikkelen , nu waren er oosterse smaken met tosa dashi azijn die ons volledig verrasten.
De aangepaste wijnen deden de gerechten weer alle eer aan.
Het wordt misschien eentonig maar...................... Team Neercanne alweer bedankt voor een memorabele avond
John L.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Al een paar keer uitgekeken naar een mooie dag om weer te genieten van het terras maar vooral ook van de culinaire hoogstandjes die de keuken biedt.
Vandaag was het dan zover, mooi weer, een telefoontje of het terras open zou zijn en ja hoor we konden komen.
We kozen het lunchmenu
Startend met een schitterende amuse ( jammer dat Iens geen mogelijkheid heeft tot plaatsen foto's) en daarna een heel verfijnd 3 gangen menu met mooi aangepaste wijnen.
De ontvangst , de bediening , de sommelier en de keuken , het is een en al passie voor het vak.
Onlangs aten we in een , niet nader te vernoemen, tweesterrenzaak die niet op kan boksen tegen de gerechten die wij mochten genieten.
De kok Gilbert (bij ons vorig bezoek nog sous maar ondertussen zeer terecht gepromoveerd tot junior chef) kwam nog even aan tafel. Hier was hij weer ..............een brok enthousiasme. Wat een plezier om gerechten van deze man te mogen proeven. Vorige keer had ik de keuken al een 10 gegeven jammer dat er geen 11 bestaat
Het was weer een perfecte middag.
Team chateau Neercanne bedankt
Jodyverver .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Echt uitstekend gegeten en werd vooral heel blij dat de kok zijn best heeft gedaan om alles gluten en lactose vrij te maken. Smaakte echt fantastisch!
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Met veel geluk op 1ste Pinksterdag een tafel kunnen reserveren in dit prachtige, met 1 Michelinster bekroonde restaurant. Wat een ambiance! Geweldig! Een mooi glas Mailly champagne gedronken in de (mergelgrot !) bar en daarna aan tafel in het sfeervolle gedeelte van het chateau. Chefkok Hans Snijders weet zijn gasten te verwennen: tartaar van gemarineerde makreel met creme van garnaaltjes, langoustine en jus van snijbonen; Limburgse asperges met creme van ansjovis, gestoofde sukade van Black Angus rund met jus van sjalot. Dessert: sinaasappel op 6 manieren bereid en Valrhone chocolade dessert met Cointreau saus. Kortom, dit was puur genieten. Tel daarbij de sfeervolle ambiance op, het prachtige uitzicht (de locatie is prachtig) en de zeer vriendelijk en professionele bediening. Terecht een beleving, niet alleen voor de smaakpapillen. Wij gaan zeker terug om te dineren op een mooie zomeravond op het buitenterras. Ik kijk ernaar uit!
Coen W.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Chateau Neercanne maakt alles waar: een fantastische lokatie die niet voor niets de bijnaam draagt Balkon van Nederland, fraaie gerechten en wijnen met daarbij een zeer attente bediening! We besloten voor een zes gangen menu te gaan waarbij een aanpassing gemakkelijk mogelijk was aangezien we makreel een avond lang blijven eten ... Zo genoten we onder andere van fraaie amuses (met name een glaasje met avocado met gember, geroosterde quinoa met piment en wortelschuim met granite, wodka en limoen!), langoustine en garnaal met groene bonen dressing (!), coquilles, ree en een kaaswagen met zeer diverse lokale kazen. In plaats van het wijn arrangement kozen we een fraaie witte wijn van de buurman: hoeve Nekum (waar we de volgende dag twee dozen hebben opgehaald, het leek wel Frankrijk!). Vervolgens op aanraden van de sommelier een fraaie zware rode wijn uit Alto Adige in Noord Italie. Alles bij elkaar een fantastische beleving die we ieder graag aanraden. Lazen net pas op Iens dat je een aperitief in de grotten kunt drinken, daar waren we graag op attent gemaakt want dat wisten we niet en anders hadden we het zeker gedaan!
VirginieF .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Aperatief in de grotten, de wijnkelder van het chateau. Fraai. De ambiance vraagt om champagne, dorst vraagt echter om een lekker biertje. Geen bierkaart in de wijnkelder. Op basis van een globale beschrijving van onze wensen wordt een biertje van elders gehaald. We krijgen er een mooi gemaakt klein hapje bij.

In het restaurant zijn alle tafels in de grote zaal gereserveerd. Er is voor ons een tafel "in de doorloop", bij een raam met weids uitzicht. Wij gaan voor het Neerkanjer Menu (4 gangen, € 62,50). Voor speciale eetwensen wordt soepel afgeweken van het menu. De mooie lamsrugfilet Texelaar wordt voor mij, vegetariër en gelegenheids viseter, vervangen door een uitstekend stukje tarbot met wat extra mooie groente. Wel krijg ik, aan tafel, een lepeltje spekjus over mijn vis gegoten, iets dat men direct wil corrigeren. Zo waren er nog een paar onvolkomenheden in de bediening waaronder het lauwe water in de theepot na afloop van het diner. Overigens was de bediening op en top bereidwillig. Ondanks de drukte werden de gangen goed getimed opgediend. Het eten is van uitmuntende kwaliteit, alles is buitengewoon verzorgd. De verschillende smaken en de combinatie van krokant en soft, het is allemaal perfect in harmonie. Verrassend ook de bite van bijvoorbeeld de asperges, alles precies goed.

De Pinot Noir was wat voller dan wij verwachtten en ondanks dat wij de wijn op verzoek licht gekoeld hebben gedronken, proefden wij ook rijkelijk vanille. Water werd per fles geserveerd en telkens voor je ingeschonken.

De inrichting is in stijl met het oude kasteel. Een unieke plek om eens romantisch te dineren. Voor het toilet moet je via een smalle, steile trap naar boven, naar het hotelgedeelte
Alex R.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
We mochten hier weer eten, altijd een feestje om hier te mogen komen! We gingen voor een 5 gangen menu! Mooie ruime porties en de favourite blijft de zwezerik, te lekker! Mooie bijpassende wijnen maken het weer een extra feest! Goeie gastheren en een mooie omgeving zorgen ervoor dat we er snel weer komen.
Barend T.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Dit restaurant steekt boven het maaiveld uit. Als je in Maastricht woont is dat meegenomen, maar vanuit Amsterdam is het een stukje om dat desalniettemin meer dan de moeite waard is. Wij namen het menu du chateau - 5 gangen - met een wijnarrangement. De gerechten waren een voor een voortreffelijk: St Jacobschelpen, Turbot, Sukade van Angus Beef, kaasjes en een toetje. De wijnen - als dat kan - nog voortreffelijker. En dan de bediening: men stelt je op je gemak, men luistert, men schenkt 'a la volonte'... Ook zonder de zachte G zijn de gastheren en gastvrouwen van het kasteel uit de kunst.
Mirco R.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Wow, een groot feest. Beginnende met een champagne in de wijnkelder net leuke uitleg. Daarna het chateau in voor een voortreffelijk diner. De duif was werkelijk prachtig gegaard, mooie bijpassende wijnen. Zeer vriendelijke bediening, niet te stijfjes, niet te losjes, precies goed. Niet goedkoop,maar de locatie, service en eten zijn het waard.
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Als je aan komt rijden is de avond al goed, want wat ligt het kasteel er mooi bij. Het interieur is ouderwets&klassiek, maar doet wat versleten aan. Het eten was uit de kunst, de bijpassende wijnarrangementen pasten goed. Qua bediening was de dame in kwestie buitengewoon vriendelijk en behulpzaam, alhoewel sommige gerechten enthousiasmerender in plaats van beschrijvend gepresenteerd kunnen worden. Als je Neercanne en het Amsterdammertje in Loenen aan de Vecht vergelijkt wint de laatste wat ons betreft qua eten en service. Desalniettemin een topavond waar we 5 uur lang intens van hebben genoten!
Chantalbot .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Dat het kasteel sprookjesachtig is en de tuinen mooi, dat is bekend. Maar dat er een voortreffelijke vakkundige bediening is, is misschien minder bekend. Gedreven en ervaren heren gaven goed advies en vervulden je wensen zonder opdringerig te zijn.het eten is heerlijk. De kaastrolly was zeer lekker. Ze hadden alleen Nederlandse en Belgische kazen maar die waren ook bijzonder en heerlijk. Het glas port werd gewoon bijgeschonken zonder over extra kosten te praten.
Hidde W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Veel verhalen over neercanne gehoord maar waren zelf nog nooit hier geweest, eten was heel mooi bereid en mooi opgemaakt op het bord. Wij hadden het vijf gangen menu met wijn arrangement, hele mooie wijnen werden geschonken voor de prijs van het arrangement.

Het leukste van de avond is het feit dat je in de grotten lekker een glaasje champagne kan drinken voor het diner, dat vind ik zo gezellig en sfeervol. Zeker een aanrader!
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Ongetwijfeld de allermooiste plek van Nederland (al is het bijna geen Nederland meer) voor een zomerse lunch: het terras van dit Château met uitzicht over het dal van de Jeker. Leuke extra's als een eigen wijngaard en moestuin. We genoten van het jubileumarrangement ( in de 4-gangen versie €46). Zoals alle topkeukens blinkt men vooral uit in soepen en sauzen, verpletterend lekkere bouillabaisse en een fantastische madeirasaus bij de kalfslende. En een origineel dessert: clafoutis met pruimen plus een met hibiscusbloemen op smaak gebrachte sorbet. In deze imponerende omgeving verstomt al snel de kritiek, maar toch niet helemaal. Bij de gemarineerde zalm vooraf werd een zo zure vinaigrette geserveerd dat de smaakpapillen tijdelijk uitvielen. Gang twee liet al te lang op zich wachten, of de kabeljauw nog uit Scheveningen moest komen. En het drankenarrangement (€33,84) was aan de karige kant, met na de champagne slechts twee glazen wijn bij de vier gangen, of eigenlijk waren het wijntjes (vooral de rode wijn stelde teleur, te zwaar ook voor gerecht, plaats én tijdstip). Maar daar staat zoveel tegenover (neem de bietjes of de raapjes uit de moestuin) dat we meteen gaan sparen voor een volgend middagje Neercanne.
Ar T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Tja, je moet wel een enorme zuurpruim zijn als je iets te klagen zou hebben over dit restaurant. Een onvoorstelbaar mooi uitzicht, een prachtig terras en een unieke, zeer Limburgse ambiance. We hadden hier lunch op Zondag en veel beter wordt het niet meer. Het restaurant zat propvol, vooral met welgestelde Belgen en lokale Limburgse families op hun paasbest. Toegegeven, de wachttijden tussen de gangen voelden voor ons nèt iets te lang voor het mooie, maar eigenlijk moet je dat zien als onderdeel van de de statige gemoedelijkheid die hier nu eenmaal heerst. De gerechten zijn klassiek - inclusief de saus die nog met een mooi sauskommetje wordt geserveerd - maar wel degelijk eigentijds en bijzonder goed verzorgd. De bediening is niet van de al te dolle, maar is wel heel correct en voorkomend. Je hebt hier de razend interessante illusie van terug in de tijd gaan zonder dat het maar een moment achterhaald aanvoelt. Een onvergetelijke ervaring.
D.G. S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Chateau Neercanne is een beleving. Na ontvangst een aperitief op het terras met een geweldig uitzicht. Het eten was heerlijk met een zeer goed uitgekozen wijnarrangement. In het begin aangegeven bij het 5-gangenmenu dat kaas voor een van ons geen optie was. Werd meteen aangeboden dit te vervangen voor een ander gerecht. Tot aan de kaaswagen gingen de gerechten vrij vlot, echter enig minpuntje was de doorlooptijd vanaf het hoofdgerecht. Door onze geweldige gastheer dhr. Altink is dit prima opgevangen. Hij was zeer deskundig in de uitleg over de wijnen en de gerechten. Al met al een bijzondere avond bij Chateau Neercanne. Wij komen zeker nog een keer terug.
Nadine B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
Wij (mijn oma en ik) hebben vanmiddag (14-07-15) geluncht bij chateau neercanne voor de 2e keer. Beide keren zijn wij erg goed behandeld. Voor herhaling vatbaar. De inrichting is zoals men zou verwachten, erg romantisch en uitnodigend. De bediening is erg vriendelijk en niet "nep" zoals bij veel andere restaurants, er word oprecht interesse getoond en aandacht besteed. De gerechten (ganzenlever, ree, kalfswang & makreel) waren uitermate mooi opgemaakt en smaakte geweldig! Alle smaken apart kon je proeven. Wij reserveren snel weer!
Rishma D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Dit is echt een waanzinnige beleving, zowel het eten, decor als situering van het restaurant. de wijnkelder is echt subliem. Na het eten een glas wijn mogen nuttigen onder begeleiding van Dhr Lemmens die ons met veel passie veel over het restaurant en over het heerlijke eten heeft mogen vertellen. Hier komen we zeker nog eens terug. Dit restaurant mag een 2de Michelin ster verwachten. Sanitaire voorzieningen echt top geregeld en zeer schoon. En u moet de langoustine ( of 3 verschillende manieren bereid) echt proberen.
De bijpassende wijnen maken de avond echt compleet. Jammer dat je hier niet kunt overnachten.