Over het restaurant Château Restaurant Neercanne

Adelijk eten

Je kunt je geen indrukwekkendere omgeving voorstellen om te dineren dan Château restaurant Neercanne. Je eet à la carte in een verstrekkend kasteel in de Limburgse heuvels bij Maastricht. Je hebt uitzicht over de oude baroktuinen en de Jekervallei.

Meer informatie over restaurant Château Restaurant Neercanne

9,2

Jouw recensie over het restaurant Château Restaurant Neercanne

Marc J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Het 5-gangenmenu met inbegrepen wijnen was goed maar persoonlijk vond ik het niet echt top. Veel werd echter goed gemaakt door de uitmuntende service en het prachtige kader. Vandaar dat ik ze een tweede kans geef!
Roland C.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wederom voortreffelijke keuken
We komen er jaarlijks
Het niveau blijft hoog, de gerechten verrassend en verfijnd
De locatie, daar kunnen we kort over zijn, die is uniek
Het personeel erg vriendelijk en kundig
En het ene Michelin restaurant is het andere niet!
Niets ten nadele van andere Michelin koks, iedere kok zijn eigen kookstijl, maar wat Chateau Neercanne betreft verbaast het ons dat er hier niet inmiddels een tweede ster is behaald!
Arie B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
als je wilt weten hoe in Nederland anno 2017 gedineerd moet worden, dan is hier de gouden standaard te proeven en te ervaren. Geweldig. Hier voel je je ècht gast.
Ellen H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk gegeten in Chateau Neercanne. Vooraf was aangegeven dat 1 iemand zwanger is en daar is zeer goed rekening mee gehouden. Wij hebben genoten van het 7 gangen diner, absoluut sterwaardig.

Helaas voor ons was dezelfde avond een groter gezelschap aanwezig, wat overduidelijk zorgde voor problemen in de keuken. De wachttijden liepen op een gegeven moment tussen 2 gerechten door op tot 50 minuten. Aan de bediening heeft dit niet gelegen, want na herhaaldelijke verzoeken om de gerechten sneller op elkaar op te dienen, kwamen zij helaas telkens terug met 'de keuken doet zijn best'.

De entree is aan de achterzijde van het chateau in een soort partytent, persoonlijk vonden wij dat wel aan de sfeer afdoen. Maar het uitzicht vanuit het restaurant maakte dit weer goed. Prachtig.

Tot slot bevinden de toiletten zich op de eerste verdieping. Wellicht is dit logistiek niet anders te regelen, maar voor iemand die slechter ter been is of bijvoorbeeld hoogzwanger, een hele klim.
Regine W.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Deze keer weeral super genoten!!! Het was top!!! Zéér lekkere lunch en een hartelijke ontvangst.
Kijken al uit naar volgende keer.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Als van ouds lekker gegeten in dit prachtige kasteel. Personeel gaf zeer deskundig informatie over het eten en de bijpassende wijnen.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Wat is dit toch een fantastisch adres, een chef kok die al ruim 30 jaar achtereen een Michelin ster draagt en een assistent met grote kwaliteiten. Tijdens ons culinair rondje in Zuid-Limburg is dit telkens weer een hoogtepunt. De ontzettend gastvrije en vriendelijke bediening met grote kennis van wijnen wat met de grootste liefde voor het vak telkens weer uitgebreid wordt toegelicht. Een topadres en superieure kwaliteiten worden hier gepresenteerd. Grote klasse.
John L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Mooi weer , dus op naar ons favoriete terras : Chateau Neercanne.
Afgesproken met een paar Belgische vrienden die hier nog niet geweest waren. Normaliter gaan we graag op culinaire ontdekking naar nieuwe restaurantjes die we vinden door Iens en of tripadvisor, maar...............er is in de loop der jaren een kleine groep restaurants ontstaan waar we periodiek naar toe gaan. Chateau Neercanne is er zeer zeker een van en niet alleen door het mooie terras maar zeer zeker voor de kookkunsten van de chefs. Ons ( keuken) contact is Gilbert die ook ons dit keer wist te verrassen met zijn creaties.
Passie en vakmanschap is wat dit restaurant uitstraalt. Ook deze keer weer een dikke proficiat!!!!
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Aperitief en amuses op het prachtige terras met onovertroffen uitzicht. Binnen een prachtige tafel met een heerlijk menu met o.a. rode mul, zeebaars, reebout en reefilet. Dessert van aardbeien, echt hemels. We hebben een topavond gehad en niet in de laatste plaats door onze geweldige en kundige gastvrouw Annemarie.
jelle P.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Snip verkouden en nog steeds overweldigd door de fantastische smaken en combinaties. Geen vreselijke poespas maar gewoon heel erg mooie en smaakvolle gerechten. De service is ook elke keer erg goed, precies de goede verhouding tussen chique en gastvrij/gezellig. Ik blijf terug komen en dat zeg ik bijna nooit over restaurants met een of meer sterren. Prijs is voor dit niveau ook ronduit schappelijk. Nadeeltje is toegang naar toiletten, voor mensen slecht ter been niet handig om een trap op te moeten.
J44 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Teleurstellend.
Heel defensief gekookt. Niet vernieuwend genoeg. Zelfs fantasieloos.
Als je als kok van een sterrenrestaurant je vlucht zoekt in een bearnaisesaus.... Ook overige gerechten werden vullend gemaakt door veel te zware sauzen. De hoeveelheden op het bord waren bedroevend weinig. Een minispruitje door tweeën delen, een aardappel van 1x1x1 cm. Een haricot verts, minder dan 1 cm groot. Dat kan echt niet meer anno 2016 en dat voor 169 euro.
Al met al z'n ster zeker niet (meer) waard.
M D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Op 2 de Kerstdag gegeten met vrienden. Mooie klassieke inrichting met klassieke linnen gedekte tafels.
We begonnen met 2 amuses mooi van smaak. We hadden gekozen voor het wijnarrangement klassieke wijnen waaronder een Duitse Riesling, een Monsanto uit Spanje, Chinon uit de Loire, rode Languedoc en als laatste een Cateaux du Layon waren allemaal wijnen met elegantie. Sluiten ook goed bij het eten.

We begonnen met;
Hamichi met koningscrab en garnaaltjes met een frisse jus van snijboon en Yuzu geweldig gerecht mooi in balans.

Daarna Tarbot van de gril met ansjovis crème en vinaigrette van grotchampignons en sambal azijn. Wat lekker was dit.

Langoustines met spitskool en bearnaise saus. De langoustine waren iets te droog.

De topper van de avond Gnocchi met Mimolette kaas en truffel geen schaafsel maar mooie plakjes echt geweldig gerecht.

Super malse Black Angus contrefilet met hemelsemerg , groentjes, sjalotten compote.

Zeer mooi dessert! wat een complexe smaken Appelchutney met saffraan, peperkoekijs en peperkoekijs crème van Dulcey chocolade.

Mooi klassiek gekookt met nieuwe invloeden en mooie presentatie. Geen schuimpjes of moleculair koken hier maar pure smaken.
Geweldige bediening en een zeer goede uitleg van de wijnen.
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Op de dag dat wij Neercanne bezochten was het weer zo mooi en stabiel dat alle tafels buiten op het terras waren gedekt. Echt een unicum om dit mee te mogen maken. Dit was voor ons de vierde keer dat we hier kwamen en het was dus de eerste keer dat we buiten konden dineren. Bij het invallen van de duisternis werd het terras prachtig verlicht. Bij Neercanne heb je echt het gevoel dat je van a tot z in de watten wordt gelegd. De entourage is schitterend, het personeel zeer professioneel en aardig en het eten is werkelijk fantastisch. Ik voel mij iedere keer weer zeer bevoorrecht als ik hier kom eten.
Marjolein A.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Afgelopen week hier onze 25 jarige trouwdag gevierd. Het blijft een prachtige ambiance en heerlijk eten. Wij startte op het terras met een drankje en twee heerlijke amuses. Een met een toastje van noten en zaden met paling creme en een stukje paling. De tweede was met avocade en wortel, een zeer verfrissende amuse. Gezellig binnen verder aan een ronde tafel. Wij hadden gekozen voor het 6 gangenmenu. De eerste drie gangen kwamen vlot en waren over heerlijk en prachtige bordpresentaties. Het hoofdgerecht duurde veel te lang en de melding dat de koks even weg waren (omdat er nog een party/evenement in het gebouw was) was zeer verrassend. Immer hadden wij onze eigen party! Dat was een groot minpunt en voor zo'n topniveau onbegrijpelijk. Hetgeen wij vaak in restaurants meemaken is dat de wijndrinkers rijkelijk voorzien worden, maar degene die een frisje drink niet. En ook hier bleek dat ikzelf (degene die alles had georganiseerd) moest vragen om een drankje. Hetgeen voor dit niveau ook niet normaal is. Het eten was perfect, maar het totaalplaatje wat minder.
Wij hadden ons er blijkbaar 'te veel' van voorgesteld.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Waanzinnige entourage op een fantastisch warme dag in augustus. Ontvangst op het balkon van Nederland. Personeel is zeer attent en professioneel. Je wordt hier ECHT als gast behandeld. Na een drankje en wat amuses hebben we binnen van het diner genoten. Wat een beleving ! Na de laatste gang zijn we weer buiten gaan zitten met een heerlijk glas Champagne. Team Neercanne, wederom onze complimenten !
johnlodge .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
We hebben al meerdere malen heerlijk geluncht op het terras van het chateau, iedere keer een waar genoegen voor oog en smaakpapillen.
Aangezien we allebei van een goed glaasje wijn houden deze keer gekozen voor het totaalpakket , namelijk overnachten in het kruisheren hotel, met een taxi naar en van Neercanne waar we hebben genoten van een 7 gangen diner met aangepaste wijnen.

Het was weer een feest om er aan tafel "te mogen" zitten. het restaurant op zich straalt grandeur uit zonder oubollig te ogen. Chef Gilbert verbaasd ons iedere keer weer met zijn creaties die het goede evenwicht hebben tussen modern moleculair en toch in die mate dat het geen minimale gerechten worden.
Hij blijft de gerechten (en zichzelf ) ontwikkelen , nu waren er oosterse smaken met tosa dashi azijn die ons volledig verrasten.
De aangepaste wijnen deden de gerechten weer alle eer aan.
Het wordt misschien eentonig maar...................... Team Neercanne alweer bedankt voor een memorabele avond
John L.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Al een paar keer uitgekeken naar een mooie dag om weer te genieten van het terras maar vooral ook van de culinaire hoogstandjes die de keuken biedt.
Vandaag was het dan zover, mooi weer, een telefoontje of het terras open zou zijn en ja hoor we konden komen.
We kozen het lunchmenu
Startend met een schitterende amuse ( jammer dat Iens geen mogelijkheid heeft tot plaatsen foto's) en daarna een heel verfijnd 3 gangen menu met mooi aangepaste wijnen.
De ontvangst , de bediening , de sommelier en de keuken , het is een en al passie voor het vak.
Onlangs aten we in een , niet nader te vernoemen, tweesterrenzaak die niet op kan boksen tegen de gerechten die wij mochten genieten.
De kok Gilbert (bij ons vorig bezoek nog sous maar ondertussen zeer terecht gepromoveerd tot junior chef) kwam nog even aan tafel. Hier was hij weer ..............een brok enthousiasme. Wat een plezier om gerechten van deze man te mogen proeven. Vorige keer had ik de keuken al een 10 gegeven jammer dat er geen 11 bestaat
Het was weer een perfecte middag.
Team chateau Neercanne bedankt
jodyverver .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Echt uitstekend gegeten en werd vooral heel blij dat de kok zijn best heeft gedaan om alles gluten en lactose vrij te maken. Smaakte echt fantastisch!
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Met veel geluk op 1ste Pinksterdag een tafel kunnen reserveren in dit prachtige, met 1 Michelinster bekroonde restaurant. Wat een ambiance! Geweldig! Een mooi glas Mailly champagne gedronken in de (mergelgrot !) bar en daarna aan tafel in het sfeervolle gedeelte van het chateau. Chefkok Hans Snijders weet zijn gasten te verwennen: tartaar van gemarineerde makreel met creme van garnaaltjes, langoustine en jus van snijbonen; Limburgse asperges met creme van ansjovis, gestoofde sukade van Black Angus rund met jus van sjalot. Dessert: sinaasappel op 6 manieren bereid en Valrhone chocolade dessert met Cointreau saus. Kortom, dit was puur genieten. Tel daarbij de sfeervolle ambiance op, het prachtige uitzicht (de locatie is prachtig) en de zeer vriendelijk en professionele bediening. Terecht een beleving, niet alleen voor de smaakpapillen. Wij gaan zeker terug om te dineren op een mooie zomeravond op het buitenterras. Ik kijk ernaar uit!
Coen W.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Chateau Neercanne maakt alles waar: een fantastische lokatie die niet voor niets de bijnaam draagt Balkon van Nederland, fraaie gerechten en wijnen met daarbij een zeer attente bediening! We besloten voor een zes gangen menu te gaan waarbij een aanpassing gemakkelijk mogelijk was aangezien we makreel een avond lang blijven eten ... Zo genoten we onder andere van fraaie amuses (met name een glaasje met avocado met gember, geroosterde quinoa met piment en wortelschuim met granite, wodka en limoen!), langoustine en garnaal met groene bonen dressing (!), coquilles, ree en een kaaswagen met zeer diverse lokale kazen. In plaats van het wijn arrangement kozen we een fraaie witte wijn van de buurman: hoeve Nekum (waar we de volgende dag twee dozen hebben opgehaald, het leek wel Frankrijk!). Vervolgens op aanraden van de sommelier een fraaie zware rode wijn uit Alto Adige in Noord Italie. Alles bij elkaar een fantastische beleving die we ieder graag aanraden. Lazen net pas op Iens dat je een aperitief in de grotten kunt drinken, daar waren we graag op attent gemaakt want dat wisten we niet en anders hadden we het zeker gedaan!