Chateau Holtmühle Die Alde Heerlickheijt (Bilderberg)

Kasteellaan 10 5932 AG Tegelen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Chateau Holtmühle Die Alde Heerlickheijt (Bilderberg)

Maandag vanaf 10:00
Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 21:30

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Christel P.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
wonende in Tegelen zijn wij met vrienden voor de 1ste gaan eten bij het Chateau. maar zeer zeker niet voor de laatste keer. Wat een verassing: Ontvangst, bediening, sfeer en vooral het menu, geweldig!
wij kozen voor een 4 gangen menu, met als voorafje de gerookte zalm, de oester op oosterse wijze of de gerookte paling. de rooksmaak overheerste jammer genoeg.
als amuse kregen we een glaasje met pompoen op verschillende manieren bereid: erg verrassend en lekker.
daarna de bitterbal van champignon.
als voorgerecht had ik de
Tonijn
Sashimi ?tofu ? sushi komkommer ? zeewier.
wat een smaak explosie, dit was voor mij het hoogtepunt van het menu.
de witte huiswijn complimenteerde het geheel.
als tussen gerecht gekozen voor:
Schelvis & Octopus
Paella ? chorizo ? artisjok ?Piquillio.
schelvis was perfect gegaard. smaak goed.
hoofdgerecht:
Kabeljauw
Macadamia ? Chinese broccoli ? gember ? basmati rijst
wederom de vis perfect gegaard en op smaak gebracht. verrassing was de crème van macadamia.
dessert:
Passie
Bretons zanddeeg ? bittere chocolade ? steranijs (ijs)
perfecte afsluiter voor een heerlijke avondje uit.
dit was zeer zeker niet de laatste keer dat we hier gegeten hebben.

HdeGroot .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Het is een kleine kaart. Wij kozen het 3 gangen (keuze) menu voor € 37.50 p.p.
De presentatie is prachtig. De smaak prima. De porties zijn heel klein.
Er werd ons gevraagd of wij speciale dieet wensen hadden. Ik heb heb een fobie voor 3 boontjes met een strikje eromheen en vroeg dus om wat meer groente. Dat was geen probleem. Alleen staat er dan toch € 3.50 extra op de nota.
Er wordt ook heel karig omgegaan met de hoeveelheid wijn en kaasplankje als nagerecht. 4 hele dunne plakjes en 1 stukje brood. ( samen delen dus )
Aan het eind toch € 125.00 afgerekend. Het was lekker, maar zeker goed voor de lijn.
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
We hebben ons 5 jarig huwelijk bij deze vestiging van Bilderberg gevierd. Het diner was heerlijk!

Vooraf hadden we Livar ham en zalm. De ham was goed, de gerookte zalm was overheerlijk, waarbij ook de presentatie een feestje was. We kregen een heerlijke bitterbal van paddestoel als amuse. Het voorgerecht was een romige risotto voor mijn vrouw en heerlijke gamba's voor mij, het hoofdgerecht was Livar varkensvlees als plakje en als rookworst met zuurkool. Als toetje had de ober een leuke verrassing geregeld met de chef om ons te feliciteren met onze feestdag. Bij elk gerecht genoten van een bijpassende wijn waarbij de ober ons elke keer wat leuks over de wijn wist te vertellen. De smaak van elke wijn paste uitstekend bij het gerecht.

Al met al is ons bezoek aan dit restaurant zeer positief!
Theo P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Voorgerecht bestaand uit een kleintje bouillon, filet Americain en tartaar lekker, niet spectaculair.
Hoofdgerecht van kloostervarken: smakelijk gegaard vlees en een lekker stukje rookworst. Vond de groenten iets te gaar en weinig kleurbalans.
Prima bescheiden kaasplankje.
Aan de opmaak is erg veel aandacht besteed.
Bediening zeer attent.
Kwaliteit van de huiswijnen wit en rood is goed. De verstrekte hoeveelheid per glas is minder gastvrij dan het personeel.
Wel één van de betere hotelrestaurants op een schitterende locatie met prima sfeer.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Een arrangement geboekt incl. 3-gangendiner. De ober adviseerde ons als aperitief een mousserende wijn uit Limburg. Wat hij er niet bij vertelde was dat het € 12,50 per glas was (daar kom je pas aan het eind v.d. avond pas achter). De les is dus dat je altijd moet vragen wat het kost als men je iets adviseert en dat vind ik bij een avondje uit niet altijd fijn. Maar goed, de amuse was verder lekker. Het voorgerecht, 3 kleine gerechtjes, was lekker. De filet american niet bijzonder en dat geldt ook voor de bouillon. Het hoofdgerecht was varkensvlees. Buikspek, grilworst en aardappeltjes met spek. Zou het zelf nooit gekozen hebben. Het nagerecht was heerlijk. Cheesecake en ijs. De bediening vriendelijk en attent. De locatie is ook prima. Het was onze 3e keer hier, maar voorlopig wel even gehad nu.
Marieke G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Ik was in het hotel voor werk en had voor de lunch doorgegeven dat ik vegan ben. ik verwachtte een aardappelpureetje en salade, maar tot mijn GROTE VERRASSING had de kok zich helemaal uitgeleefd in creativiteit en een tapas-lunch vegan style gemaakt met 6 verschillende gerechten. allemaal even overheerlijk! Veel uit egien moestuin en zo gevarieerd, ik heb echt nog nooit zo genoten, bijv. de macademia-rozen creme/dip bij de groene asperges...het groentegerecht met casavechips...enzomeer...

Mijn collega (niet vegan) kreeg zo de smaak te pakken dat hij mij vroeg samen te dineren die avond, vegan style, en de kok (BAS) heeft werkelijk geexcelleerd: een varieteit van versheid en originaliteit in vegan gerechten...ongekend...zo heerlijk heb ik (als vegan) nog nooit gegeten in Nederland...zeker niet in een Bilderberg hotel. Bas, enorm bedankt, je hebt je EN ingeleefd EN je hebt ongelooflijk veel talent. Echt waar. Iedere kok kan van jou leren.

Ik kom snel en vaak terug.

Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
We zaten op eigen verzoek in de serre. Er zijn 2 restaurants, de Orangerie en die Alde Heerlickheijt. Wij dachten dat het verschillende locaties waren maar dat was bij nader inzien niet zo. Dat was ons niet duidelijk. Vooraf 's middags hadden we het hoofdgerecht van mijn man al besproken. Dit was heel soepel vervangen van een andere menukaart. Hierbij was het personeel heel vriendelijk en behulpzaam. 's Avonds kregen we niet de menukaart aangeboden door de bediening. Ik had bij nader inzien mijn eerdere idee over het hoofdgerecht willen veranderen. We waren zo verbouwereerd dat we geen kaart kregen dat we het ook vergaten te vragen. Een wijnkaart kregen we ook niet te zien. Mijn man had Livar varken en dat was goed. Ik had hertkalf op 2 manieren bereid. De filet was echter te lang gegaard want hij was droog. Voor een gerecht van bijna 30 euro is dat een misser. Ook kregen we geen supplementen (friet/sla). Op mijn bord lagen slechts een paar schijfjes aardappel. Er was geen dessertkaart: je kon kiezen uit kaas of dame blanche. De koffie van mijn man werd vergeten. Al met al een behoorlijke domper op het verblijf in de Holtmuhle aangezien de prijs niet was balans is met de geboden kwaliteit.
Eeeten .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Twee overnachtingen gedaan in Chateau Holtmühle met een culinair arrangement; een 5-gangen en een 3-gangen diner.
De eerste avond hebben we heerlijk gegeten en genoten. De amuse was een grote sushi met tonijn en rijst, met een mooie en verfijnde smaak, heel vers ook. De overige gerechten waren allemaal met vis omdat wij geen vlees eten. Elk gerecht op zich was verfijnd van smaak en in de juiste porties. De bediening was zeer vriendelijk en attent. De eerste avond in de serre gezeten, lekker licht en je kijkt uit op het water.
De tweede avond hebben we eveneens goed gegeten, dit was in een soort werfkelder met uitzicht op het terras en de tuin. Toen we onze wens uitspraken voor een ander nagerecht dan op het menu stond, boden ze zonder problemen een andere optie aan. We kregen cheesecake New-York style. Deze was echt heerlijk, nog nooit zulke lekkere cheesecake gegeten. Zelfs na de 2 voorgaande flinke porties eten, konden we deze door de luchtigheid nog makkelijk op.
Door onze eerdere goede ervaringen met dineren bij andere Bilderbergen hadden we ook hier weer hoge verwachtingen. Chateau Holtmühle heeft deze hoge verwachting weer helemaal waargemaakt en we komen er graag nog een keer terug. Behalve het heerlijke eten en de uiterst vriendelijke service was ook de kasteelkamer mooi, ruim en met een heerlijk bed. Echt een aanrader dus.
Rojomase .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Omdat we een traject van het Pieterpad wilden lopen , hebben we een nachtje bij Chateau Holtmühle geboekt. 's Avonds heerlijk gedineerd in de Oranjerie, waarschijnlijk vanwege het mooie weer en dan zit je daar veel gezelliger met uitzicht op de prachtige vijver.
We hadden ervoor gekozen om ons te laten verrassen door de chef en daar hadden we geen spijt van. Vanaf de eerste amuse was het een compleet feest. Een variatie van kleine voorgerechtjes , een tussengerecht van op de huid gebakken kabeljauw, een hoofdgerecht van op verschillende bereidingen van lam. Daarna een heel goed uitgebalanceerd kaasplankje, vervolgens afgesloten met een verrukkelijk dessert. De huiswijnen die we hebben gedronken waren van een heel goede kwaliteit.
Een avond genieten dus.
Bouwe K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Lang weekend in het Hotel gelogeerd. Entourage erg mooi en smaakvol. Personeel attent, behulpzaam en vriendelijk. je voelt je echt verwend in dit Hotel.
Op Vrijdagavond in het hotel gegeten. Er zijn 2 mogelijkheden, een redelijk aan de prijs a la carte restaurant en een brasserie. Toen wij er verbleven was de brasserie ruimte niet geopend (te weinig bezoekers) maar mochten we in de restaurant ruimte ook de brasseriekaart gebruiken. Kaart is leuk en biedt veel waar voor zijn geld. De sate was meer dan lekker de bediening super.
Hotel en restaurant zijn aanraders!
Guido M.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Nachtje Chateau Holtmühle en het was restaurantweek. Een mooi menuutje samengesteld door de koks. Wel het bekende werk zoals een op de huid gebakken visje, meen baars maar alles wel erg goed uitgevoerd en ook inwisselen van dessert voor kaas gaf geen enkel probleem. Uitmuntende service, jammer van de relatief jonge porten op de kaart.
Erwins .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
het hotel en het restaurant prachtig, de sfeer gemoedelijk, het eten was heerlijk maar erg kleine hoeveelheden (heb patat nabesteld) dit was gewoon te weinig en de bar ging echt dicht terwijl we graag nog iets wilden bestellen.
LindaEnArnold .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Afgelopen weekend een nacht verbleven in dit hotel. Prachtig kasteel en kamers. Van te voren een 3-gangen menu gereserveerd. Bij binnenkomst kregen we een tafel toegewezen waarna vervolgens een hele tijd niemand van de bediening langs kwam. Uiteindelijk kregen we de kaart te zien, bediening bleef weer hele tijd weg. Broodmandje werd na 2 keer vragen pas geleverd na de amuse. Leek erop dat personeel niet goed gestructureerd werkte, erg rommelig. Geeft wel goed advies over de wijnen. Amuse was bitterbal van garnalen, helaas met slappe korst. Voorgerecht terrine van wild zwijn, goed op smaak. Hoofdgerecht biologische kip met pasta en cantharellen, eenvoudig maar lekker. Dessert frambozentaartje, heerlijk! Hierna nog een kaasplankje, iets aan de kleine kant maar lekker, hierbij om een glas port gevraagd, ook nu moesten we 2 keer vragen en kwam het glas pas halverwege het kaasplankje. Kortom, mooie setting, eten ok maar de bediening mag wat meer aan de oplettendheid werken.