Chapoo! Lekker Eten & Drinken

6,4
6,8
P V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Spareribs bestelt zeer slechte kwaliteit. Vlees viel van bot. Gewoon super slecht. Het motto 'bent u tevreden vertel het rond en indien ontevreden vertel het ons' gaat hier niet op. Wordt niet op gereageerd. Wil je afrekenen moet jezelf naar binnen om na 2x vragen voor mekaar te krijgen. Advies alleen koffie bestellen en veel geduld hebben en niet eten.
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Een mooi terras en vriendelijke bediening. Helaas was mijn varkenshaas voor de helft taai en te gaar. De spareribs waren wel lekker. Het dessert was wel goed.
EHJ .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Met in gedachte ( van een jaar of 2 geleden) een goede keuken voor een nette prijs en een originele kaart zijn we weer eens gaan eten bij Chapoo. Bediening en decor prima en ongedwongen. Kaart nu alledaags en behoudend. Het eten was helaas echt onvoldoende. Een flammkuchen van zalm en garnalen : flauw, slechte combinatie van smaken en niet lekker. De varkenshaas droog en niet mals. Nog even wat spareribs van mijn disgenoot geproefd: overgaar en smaakt als opgewarmd vlees ; magnetron opgewarmd ?? De keuken was voorheen echt beter. Met zoveel concurrentie in de buurt dus reden om hier niet meer te gaan eten. Helaas.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
We worden vriendelijk welkom geheten. Een vaag gebaar dat ergens bij het raam onze tafel is. Het is donker. Er is nauwelijks verlichting. De aankleding helpt ook niet want de wanden, de stoelen, de tafels alles is zwart. Er is weinig sfeer daardoor. De lampjes met schedeltjes helpen ook niet mee aan de sfeer en maken het geheel ietwat schimmig en obscuur. Het eten op je bord is nauwelijks zichtbaar.
Het eten is lekker en goed klaar gemaakt. Porties zijn zeer ruim. Meer dan de helft was over. Er werd verzuimd ons te vertellen dat er bij de soep ook brood is, en dat we met de brood met smeersels dan wel erg veel brood zouden hebben.
Bediening was redelijk. Beetje onbeholpen en mogelijk doordat we boven zaten niet zo attent. We moesten iets te lang wachten op de kaart. En om de rekening te krijgen moesten we naar beneden lopen.
Geert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gelokt door een gezellige gevel terecht gekomen bij Chapoo in Zutphen.
De amuse wordt aangekondigd als crostini met tonijnsalade, maar blijkt een zacht stokbroodplakje met de verdenking van "prefab" tonijn met ui en mayo.
Vooraf boerenbrood met smeersels. Dit dekt de lading goed: Het bruin brood is nog redelijk vers, maar de aioli, pesto en kruidenboter zijn dertien in een dozijn en ontberen finesse.
De rode wijn is een voor €4,50 per glas te magere Tempranillo.
Het hoofdgerecht van mijn disgenote is een maaltijdsalade geitenkaas. Een zeer ruim bemeten hoeveelheid groen met bovenop een bol geitenkaas met weinig fantasie.
Mijn wrap pittige kip smaakt op zich niet verkeerd, maar ook hier overheerst een flinke verdenking liefdeloos op bord kwakken van voorgebakken ingrediënten. Deze verdenking wil niet verdwijnen bij de garnituur: Slappe gefrituurde aardappelpartjes en een ongemengde bak sla-ui-tomaat met een hand vlokken Parmezaan precies in het midden. Ik vermoed Grana Padano en geen Parmigiano overigens.
Dan een tip voor de bediening. Als je een gezellige en informele sfeer wilt creëren dan mag je mij tutoyeren. Maar als U professionele routine wilt uitstralen, dan moet U mij beleefd met U aanspreken. Anders komt een gastvrouw die een dertig jaar oudere gast met jij aanspreekt zeer onaangenaam over.
Het decor krijgt een punt aftrek. Ook op maandagavond moet je kunnen eten zonder opdringerig vaatwas en schoonmaak lawaai. Gooi de tent anders dicht.
Ik hoop voor Chapoo dat onze ervaring een uitzondering betreft.
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Sfeervol restaurant met goede kaart met wisselende vlees-, vis- en vegetarische gerechten. Vooral de vegetarische wraps en risotto met groene asperges vonden wij super! Uitstekende Spaanse en Italiaanse huiswijnen per glas. Lekkere desserts met koffie na. Voor de kids maakte de kok een speciaal stukje kip met frietjes, prima service en geen moeite te groot :-)
Jetje89 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
18 maart samen met mijn vriendin wezen eten, broodplank met tomaten tapenade, aioli en kruidenboter was erg lekker. Vers brood, goed smakende smeersels, van het huis nog een kleine amuse gekregen.
Mijn voorgerecht terrine van zalm met geitenkaascreme en rucola was erg lekker, verse smaken en een goede portie. Mijn vriendin had canneloni bolognese, daar boven op lag rucola aangemaakt met balsamico dressing, erg jammer want die balsamico overheerste heel erg.
Min hoofdgerecht was kabeljauw met witte wijn mosterdsaus en groente crisps, wederom weer erg lekker, goede garing van de vis en lekkere saus. Salade met frisse dressing en aardappeltjes erbij die smaakte zeer prima. Hoofdgerecht van vriendin, stoofpotje kip jambalaia met creoolse rijst, en weer boven op de rijst lag rucola met balsamico dressing, smaak van de rijst was helemaal weg daardoor, het stoofpotje zelf was erg simpel en nogal flauw van smaak. Alsof het uit een pakje kwam. Geen dessert want we zaten vol. Muntthee en espresso besteld, geen honing bij de thee helaas. Mijn franse witte wijn smaakte wel lekker, zacht en fris. De bediening was heel verschillend, ene dame was zéér vriendelijk en gastvrij, de andere dame kwam nogal nors over en keek ook niet zeer vriendelijk. Mijn eten was echt erg lekker, heerlijke visgerechten. Jammer van de andere 2 gerechten. Vandaar het lagere cijfer. De Inrichting was leuk, modern/sjiek/warm en leuke muziek.
Tanya H.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Gisteren een poging gedaan te lunchen bij Chapoo. We zijn een midweekje in de Achterhoek en waren een dagje in Zutphen. We zagen Chapoo, het zag er mooi uit en er zat volk. Eén + één= twee dachten wij, dat moet goed zijn. We waren met zijn vieren en bestelden 3 x kroketten met brood en 1 x een Ciabatta bol met oude kaas. Niet zo'n hele moeilijke opgave voor de keuken dachten wij zo. Na drie kwartier en meerdere vragende blikken op de serveerster nog steeds geen eten gezien. Het kwam ook niet vanzelf bij de serveerster op om te vragen of ze iets voor ons kon betekenen aangezien de meerdere vragende blikken haar kant op. Dus zelf maar gevraagd of er verwacht werd dat onze lunch nog binnen enige tijd werd verwacht. Dit werd nagevraagd bij de keuken en er werd ons verteld dat dit nog 2 a 3 minuutjes ging duren. Dit werden er 10 en ik was inmiddels al opgestaan om onze drankjes af te rekenen en de lunch te laten voor wat het was toen daar onze kroketten verschenen. Maar nog geen Ciabatta met oude kaas... Die kwam er zsm aan werd ons verteld. Zo ook de mosterd... Alles duurde zo lang omdat er fout was gemaakt bij het invoeren in de kassa. Even later volgde de "Ciabatta". Dit was echter niet de bestelde Ciabatta maar een heel ander broodje en ook nog steeds geen mosterd. Dit was de druppel. Personeel gaf geen enkele uitleg of verdere excuses. Wij zijn opgestapt. We hebben geen hap gegeten. We hoefden niets af te rekenen. Een foutje kan gebeuren, maar een beetje nadenken door het personeel zou al een hoop schelen. Als men na 3 kwartier een simpele bestelling nog niet heeft dan moet er toch een lichtje gaan branden neem ik aan? Erg jammer.
Doornbos .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Vrijdagavond heerlijk gegeten bij Chapoo!
Gezellig, sfeervol restaurant, vriendelijke en vlotte bediening.
De wachttijd en tijd tussen de gerechten was prima.

We hadden beide een mosterdsoepje vooraf met spekjes en brood, erg lekker.
Als hoofdgerecht had mijn man spareribs waar goed vlees aan zat, soms heb je bijna alleen maar bot.
Ik had een stoofpotje kip, hierbij hadden we nog patatjes en salade.
Lekkere wijn erbij!
We zaten erg vol dus geen dessert genomen, wel thee en cappuccino.

Het is dat we niet in de buurt wonen, anders kwamen we zeker terug!
Jelle G.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Vrijdag naar Zutphen gegaan voor rondvaart door rivier de Berkel, erg mooie route. En daarna nog wat rongelopen in de stad. Toen we langs dit restaurant liepen dachten we, dit terras zit bijna vol dit moet wel iets leuk zijn om een hapje te eten. Ik nam twee Van Dobben kroketten met wit brood. Ik vond zelf de kroketten niet super lekker. Maar ja iedereen heeft een andere smaak :) Mijn zusje had de clubsandwich met zalm en dillemayonaise. Het was volgens haar lekker. Ik vond het eten minder dan dat het eruit zag. Het was wel gewoon een prima lunch!
Arnold P.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
De ligging van het restaurant was heerlijk, in het oude centrum, op de hoek van een relatief rustige straat. Het interieur was ruim en smaakvol. Geen lawaaimuziek. Zeer goede bediening.
We waren met vieren. De heilbot werd te slap van structuur en te flauw van smaak gevonden. De zwaardvis en de diamanthaas werden prima bevonden. Helaas werd bij de diamanthaas een kartelmes geleverd, in plaats van een scherp mes zonder kartels. De salade niet echt goed aangemaakt en wat weinig voor vier personen. De rode wijn (glas genomen, waarschijnlijk huiswijn) was apart en lekker van smaak.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Hier voor de lunch een uiensoep en een mosterdsoep besteld. De uiensoep was een totaal fantasieloze soep, wat aangebakken ui met bouillon en wat groenten. Een stukje brood met gesmolten kaas. De mosterdsoep was romig en erg vet. Brood met kruidenboter die kant en klaar leek...jammer dat er op veel plekken zo liefdeloos wordt gekookt. Een plek om niet terug te komen voor het eten.
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Met z'n vieren geluncht bij Chapoo. Via Internet een tafel gereserveerd. Van heerlijke salades genoten. De bediening is vriendelijk maar het kan nog iets beter (onderdeel van de bestelling vergeten). De sfeer is gezellig. De drukte laat al zien dat het een geliefd plekje is om te eten.
Owin P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Dinsdagavond prima gegeten samen met mijn vrouw. Kwalitatief goed eten tegen een redelijke prijs. De bediening was vriendelijk maar wat onattent. Borden bleven te lang staan en men had niet door dat we al behoorlijke tijd zonder drinken zaten. Goede sfeer, niet rumoerig terwijl de zaak halfvol zat.
Wj81 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Leuk restaurant in de binnenstad van Zutphen. De service was perfect: ze pasten direct bepaalde zaken van het menu aan toen ik zei dat ik zwanger ben. Dat heb ik weleens anders meegemaakt! Chapeau voor Chapoo dus! Een aanrader voor als je zwanger bent ook gewoon lekker wilt eten.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Heerlijk gegeten. Marokkaans stoofpotje is een aanrader. Gemoedelijke omgeving, prettige sfeer en een net hard genoeg muziekje op de achtergrond. Prijs & kwaliteit is prima in orde.
Heinterpstra .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2013
Gisteravond gegeten bij Chapoo in Zutphen, een leuke eigentijdse zaak, ruim van opzet. Het geheel zag er verzorgd uit. De bediening begon attent, maar gedurende de avond werd de focus wel minder, maar zeker nog voldoende. De stoofpot met friet was heerlijk, evenals de sate van varkenshaas.
Voor een eenvoudige maaltijd op een doordweekse dag heb ik heerlijk gegeten.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Heerlijk geluncht, alles vers en prima van smaak. Vriendelijke bediening. Zeer geliefde locatie in Zutphen. Gezellig druk, enig minpuntje: wat lawaaiig o.a. door de koffiemachine.
wim V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Slechts zelfgebakken appeltaart met een kop koffie gebruikt. Appeltaart heerlijk met echte slagroom. Restaurant werd door meerdere mensen aanbevolen. Leuke inrichting, goede koffie en alles netjes verzorgd!Wij komen terug!
Ankie50 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Grote zaak, leuk ingericht (wat later op de avond wordt het licht wat gedimd). Lekkere amuse van het huis, hoofdgerecht varkenshaas: mals vlees, maar weinig smaak - jammer. Het nagerecht vanillemousse met frambozensaus was super lekker! Prijs-kwaliteit goed in verhouding. Vriendelijke bediening.