Chao Phraya

• Terras
7,1
Iertjemiertje .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Wij eten hier regelmatig als we in de buurt zijn en het eten is echt heel erg lekker. Er komt een divers publiek van toeristen en Amsterdammers en vooral de prijs kwaliteit is erg goed. Ik eet meestal gebakken mie met garnalen, knoflook en peper. Aanrader! Echt lekker en heel betaalbaar. Interieur is goed, klein minpunt is alleen wel het toilet. Ruikt vaak niet zo fris, dus zoek een plekje niet te dichtbij dan is er niks aan de hand. Verwacht geen haute cuisine maar voor een snelle hap, helemaal goed!
Cenda .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Heerlijk gegeten, waren met groot gezelschap, iedereen was enthousiast. Vooraf hadden we saté, loempiaatje en Thom kai kai. Hoofdmaaltijd vegetarisch nummer 47 Thaise naam is me ontschoten. Maar ook de andere gerechten waren heerlijk. Ik proef altijd bij anderen. Niet te heet en authentieke Thaise smaak hoorde ik van mensen die vaak in Thailand waren geweest Echt aanrader lekker eten voor niet duur en ook nog eens gezond. Je ziet ze de verse producten in de Wokpan doen. Bediening super lief.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Afgelopen zaterdag na een bezoek aan Sail hier gegeten. We hadden eigenlijk een ander Thai restaurant op het oog, maar daar stond een lange wachtende rij, dus zijn we wat verder gaan kijken en kwamen bij dit restaurant uit. Het terras zat vol, maar binnen was meer dan genoeg plek.
Als drankje vooraf koos mijn geliefde voor een ijsthee en ik voor een De Koninck van de tap. Hierbij schrok ik trouwens wel van de uitzonderlijke hoge prijs die hiervoor werd gevraagd (al stond die prijs wel vermeld op de kaart en was in die zin dus geen verrassing).
Voor het voorgerecht bepaalde mijn partner haar keuze op de Tom Yam Koeng, waar ik voor de kipsaté ging. Volgens mijn gezellin smaakte de garnalensoep prima (maar waarschijnlijk niet zoals deze hoort te zijn: flink pittig). Hetzelfde kan van mijn saté worden gezegd, al miste ik de Thaise pittigheid. Ik denk altijd weer terug aan de wijze waarop wijlen mijn vrouw vroeger de kipsaté maakte. Dat is voor mij de Thaise saté zoals deze hoort te zijn. Flink pittig met een duidelijke kokossmaak, omdat zij de saté altijd insmeerde met kokosolie. De hoeveelheid saté was voor een voorgerecht meer dan voldoende.
Het hoofdgerecht voor mijn tafelgenote was een of ander garnalengerecht, dat haar goedkeuring wel kon wegdragen. Ikzelf opteerde voor de Paneng Nua. Hoewel de biefstuk zeker van een mooie malsheid was, vond ik de smaak ronduit flauw. Veel Thaise restaurants bieden de mogelijkheid om de mate van pittigheid van een gerecht te kiezen, door óf er naar te vragen óf door dit aan te geven met een aantal pepertjes. Nu is Paneng Nua niet een pittig gerecht bij uitstek (wel bij wijlen mijn vrouw, maar die maakte alles zeer pittig van smaak), maar toch wel een gerecht dat als enigszins “heet” te omschrijven valt. Voor mij zat aan deze Paneng echter vrijwel geen smaak. De rode curry was voor mijn smaak veel te flauw. De porties waren overigens wel van voldoende grootte. Bij het hoofdgerecht namen we nog wat te drinken. Het was warm en dus dorstig weer. Daarom bestelde ik een pul bier, die ook zeer flink aan de prijs was. Mijn disgenote hield het opnieuw bij ijsthee.
Een nagerecht behoefde mijn lief niet, waarop ik ook hiervan afzag.
Het personeel was vriendelijk en zeer flexibel, want er waren nogal wat klanten die zich van binnen naar buiten verplaatsten als er een plek vrijkwam op het terras. Dat vereist toch wel steeds aanpassing.
Qua smaakbeleving is dit tot op heden echter wel het minste Thaise restaurant dat ik heb bezocht. Wat mij betreft eigenlijk een beetje on-Thai.
Kenzosuai .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Ik vermoed dat Chao Phraya recentelijk van eigenaar is gewisseld. er heeft zich een wisseling gedaan in de bediening en in de keuken. Dat is ook zeker te merken aan het eten en de algehele sfeer.

in 2008 heb ik dit restaurant ontdekt en kwam hier toen met grote regelmaat. Helaas is het eten veel minder geworden, en vindt ik het van een ruime voldoende snel gezakt tot onder het niveau van Thais eten. Bij het bestellen van Thaise curries zitten vaak hele slierten beef of kip in, die je eerst weer fijn moet snijden.

Tevens ben ik van mening dat in een thais restaurant geen Amerikaanse spareribs bestelbaar moeten zijn, blijf dicht bij je eigen keuken. Patat en spareribs laat dat over aan de vele grill en steak restaurants die in Amsterdam de overhand hebben.

Ik kom niet meer terug, en raad iedereen aan een ander restaurant te bezoeken, als je lekker thais wilt eten.

Appels E.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Absoluut vermijden deze toeristenval. Het interesseert de bediening ogenschijnlijk niets wat het publiek van het eten vindt. Wij bestelden een fles witte huiswijn, en kregen rose in een fles die aangaf dat er een Chardonnay in zat, en die ook nog eens open was. Gewoon goedkope rosé leek uit een pak in een fles gegoten. Bij het afrekenen bleek opeens dat de prijs van de fles wijn met vijf euro was gestegen ten opzichte van de prijs op de menukaart. 23 euro voor een slobberwijn is overigens niet echt goedkoop, zeker niet voor een Thais restaurant, maar dat terzijde. Toen we opmerkten dat op de kaart toch echt een andere prijs stond voor de wijn, werd ons verteld dat de wijn duurder was geworden maar dit nog niet op de menukaart was vermeld. Toen we mededeelden dat we dat toch een ietwat vreemde gang van zaken vonden en dat we de prijs wilden betalen die op de kaart stond (bij de supermarkt of bakker betaal je toch ook niet opeens meer dan de vermelde prijs?) werd onze ober zelfs agressief in plaats van zijn excuses aan te bieden. Nog nooit meegemaakt zoiets, en echt schandalig. Het eten was overigens niet eens zo slecht voor zo'n waardeloze tent, en je kunt op zich lekker buiten zitten op een mooi terras. Maar er zijn zoveel goede Thaise restaurants in de buurt, deze moet iedereen links laten liggen. Vroeger kwam ik hier vaak, nu is het helaas verworden tot een ranzige toeristentent met niet-Thais personeel.
George D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Niet heel bijzonder allemaal, maar voor even een Thaise hap na het borrelen prima. Bestaat al jaren en algn niet geweest en er zijn veel leuker tentjes te vinden, maar de gerechten die we hadden waren gewoon voldoende. Kablejauw in pittige zoete saus. Kwaliteit van het personeel is voldoende en ook niet meer dan dat.
Antionius .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Een regelrechte tegenvaller in alle opzichten. Zo een slechte en ongeïnteresseerde bediening kom je zelden tegen. Gerechten worden naast elkaar in het midden van de tafel gezet en als je er naar vraagt wordt m.b.v. de nummers in de menukaart het bijbehorende gerecht aangewezen. Het eten wordt zonder liefde bereidt en dat proef je heel erg. Viskoekjes waren niet als zodanig te herkennen en de smaak was zeer teleurstellend. Bijbehorend saladegarnituur smaakte oud. Inktvisgerecht was smakeloos. Weinig vers en erg zout. Er wordt niet geluisterd naar wat je vraagt als je bijvoorbeeld apart wilt afrekenen. Er wordt 1 bonnetje op tafel gelegd waarnaar je zelf initiatief moet nemen om de betaling naar eigen wens te doen. Bij de kassa door een volstrekt vreemde medewerker met "je", "jij" en "jou" te worden aangesproken is ook niet geweldig. Vreemd Thais restaurant, slecht eten en nog slechtere bediening. Avoid!
Injo .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Wegens drukte bij onze favoriete Thai hier naar binnen gelopen. Voorgerechtje van thaise viskoekjes was erg smakeloos en duur (3 viskoekjes zo groot als een bitterkoekje voor 5,50 euro). De sateh had een hollandse sateh kunnen zijn. De thaise biefstuk en de vis in zoetzure saus waren redelijk van smaak. De presentatie was tevens onder de maat, de rijst lag als een rommeltje op het bord (wel genoeg). De gerechten waren zeer karig, waarschijnlijk gecompenseerd met de rijst. Afijn, geen aanrader.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
Mwoah, dit hadden we beter over kunnen slaan. Maar ja het regende zo hard dat je zo snel mogelijk ergens binnen wilde zijn en ach waarom zou je niet eens een keer iets proberen dat er een beetje toeristisch uit ziet.
Mijn favoriete Thaise soep Tom Kha Kai was flauw zonder enige pit. Ook het hoofdgerecht zou pittig zijn, maar was dat verre van. Extra betalen voor kommetje rijst is ook vreemd bij Thais eten. En dan de prijzen van het bier: 4,75!
Een handgeschreven briefje op de deur dat er niet gepind kan worden terwijl de automaat binnen gewoon op de bar ligt. 'Hij is stuk', maar even later zag ik iemand na veel aandringen toch pinnen...
Guido352 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Jammer genoeg is dit echt een tourist-trap. We hadden de gamba's in rode curry besteld. Voor 21 euro kregen we 4 oude gamba's. Ook hadden we rundvlees met groene curry. Ook helaas niet vers. We gaan vaak eten bij een Thai en dit was helaas onze slechtste ervaring. Het lijkt er op dat het personeel vaker klachten krijgt. Toen wij zeiden dat het tegen viel, haalden zij hun schouders op en ruimden zij af. Bij Nieuwmarkt zijn genoeg andere Thaise restaurants in de buurt waar je veel lekkerder kunt eten!
Cecile O.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Prima Thai (niet geweldig maar ook niet vreselijk) met allemaal niet-Thaise bediening (wij hadden de lollige ober...). Beetje prijzig maar ik heb heerlijk gegeten en het was een grote portie.
Guru A.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2013
Overall excellent food and very friendly service.

I had an excellent shrimp and mushroom soup as appetizer, followed by a very spicy chicken dish with basilicum and red peppers; presentation was very good and taste outstanding.
An open kitchen allows you to see how your food is being prepared, which is always a plus.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
Verassend lekker gegeten hier! Altijd de zaak een beetje ontlopen i.v.m. de lokatie (toeristen hotspot) en de entourage van het restaurant. Echter is het eten erg lekker en betaalbaar! De bediening correct, snel en een vleugje humoristisch.

Entourage is niet wat je verwacht van een Thais restaurant en oogt niet echt gezellig met grote tv's aan de muur met voetbal. Maar puur over het eten en prijs/kwaliteit ben ik zeer positief!
Jazz .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Druk en chaotisch restaurant met middelmatig eten. Hier gegeten met 5 personen. Het was nogal over-akkoestisch, dus een gesprek voeren was een hele klus. De bediening was slordig, gemakzuchtig en sprak nauwelijks nederlands. Ik begrijp overigens dat je in hartje Amsterdam niet je best hoeft te doen om de zaak vol te krijgen. Toch vond ik het vervelend dat ik ondanks 3 keer uitdrukkelijk (!) vragen het verkeerde voorgerecht kreeg voorgeschoteld (het werd ook niet rechtgezet) Ik bestelde iets te drinken van de kaart (fles Spa Rood, halve liter), maar dat was niet meer verkrijgbaar (Nee, dat hebben we niet, u kunt alleen 2 of 3 flesjes spa rood 200cl à 2,75 per stuk bestellen). Niet netjes! De tweede bestelling drinken werd vervolgens vergeten. Mijn hoofdgerecht (groene curry met biefstuk) was saai en onuitgesproken van smaak.
Kortom: typische toeristentent. Maar dat mag je verwachten in hartje Amsterdam
Richard C.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2012
Prima Thai maar de laatste tijd lijkt de eigenaar wat in een identiteits crisis te zitten gezien zijn laatste verbouwing. Wat is het nou? Een bierkot voor Engelsen of een Thais restaurant.? De gezellige chaos is typerend voor de Nieuwmarkt omgeving. Altijd roering. Niet verkeerd. De keuken is redelijk uitgekleed qua kaart. Het is nu stampen en omzet draaien. Het nieuwe barretje moet nog betaald worden waarschijnlijk. Daardoor schiet het op sommige punten als authentieke gerechten nog wel eens tekort. Dat kan beter.
Flos V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Jammer, ooit mijn favoriete Thai maar het is een beetje een eetfabriek voor toeristen geworden: duurder, personeel wat minder vriendelijk, eten wat minder pittig en de jasmijnthee per glas in plaats van het gezellige theepotje. Dat kan beter..
Enjoynelis .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2012
na n lange tijd weer eens thais gegeten bij Chao Phraya t was weer zo als gewoonlijk weer n goede hap voor een redelijke prijs. de crispy zeebaars in rode curry is een echte aanrader.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2012
Buitengewoon goed Thais restaurant. De heerlijkste mihoen en verschillende vleesschotels gegeten. Uitstekende kwaliteit. Bediening vriendelijk, met humor, klantgericht. Waren er vroeg in de avond. 'We komen er zéker weer terug. Van harte aanbevolen voor de echte liefhebbers!
D123456 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Het eten was redelijk tot goed. Service was niet echt top en de sfeer was redelijk chaotisch. Toch als je in de buurt bent van de nieuwmarkt, kan je hier goed eten. Prijs was normaal voor de kwaliteit van het eten. En je bent in de stad!