Chalet Helenaheuvel

Meer informatie over restaurant Chalet Helenaheuvel

Dinsdag t/m Zondag 10:30 - 17:30

Dide T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
In de herfst past het plaatje van deze plek nog beter. Heerlijk bij de openhaard boven gegeten. Broodje warme geitenkaas was echt op te smullen en je wordt er uiterst vriendelijk geholpen. hele mooie plek.
Aarjanenbee .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Een boswandeling in de Kaapse bossen is niet compleet zonder lunch in Chalet Helenaheuvel (10 november 2016).
Prachtig gelegen en een leuke kaart. Wij namen een broodje rund en een broodje hert. Beiden niks op aan te merken. Daarbij een latte en een thee. Geweldige thee. Vers! Niet zo'n verfrommeld theezakje maar verse kruiden. Echt top. De keuze viel op 'zorgeloos'.
Sienie .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
De mooie ligging van dit restaurant in de Kaapse bossen hebben we uitgekozen om om een verjaardag de vieren met een hightea voor vrienden en familie. Het 'zoete"gedeelte was overvloedig en lekker. Ook werd er goed rekening gehouden met de dieet wensen van sommige gasten.Na een wandeling was ook het "zoute"gedeelte lekker, maar...te weinig en niet alles wat we hadden afgesproken was aanwezig. Er was uitgegaan van minder mensen dan dat wij hadden opgegeven, maar ook voor dat aantal was er te weinig klaargemaakt. Ik ervoer de lege schalen als heel gênant naar de gasten.
BHDJCB .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Hier een lunch brunch afgesproken voor een groep, helaas worden de afspraken niet gelezen en nagekomen, de verzorging van de lunch was niet goed en karig voor 20 personen. Mail gestuurd over e.e.a. met als reactie we hadden het te druk. Het was nota bene een regenachtige dag. Krijg je een groep dan hou je daar toch rekening mee met je bezetting. Ook de rekening gepresenteerd was niet volgens afspraak, is wel gecorrigeerd maar toch!.
Kort om leuke zaak voor een kopje koffie of een broodje maar voor meer moet je even verder kijken
MMeijerH .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gisteren een verjaardags borrel gegeven bij Chalet Helenaheuvel. Zeer vriendelijk en gastvrij personeel, heerlijke zelfgemaakte hapjes bij de borrel en prachtige locatie. Ook aan de kinderen was gedacht. Was super, echte aanrader!
Benenannemiek .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Prachtige locatie maar helaas! Met ouders koffiegedronken met gebak maar die smaakte niet vers en de appeltaart kwam vermoedelijk rechtstreeks van de groothandel. Koffie was wel lekker. De muntthee had 2 kleine takjes munt wat erg weinig is.
Toen na afloop bleek dat er teveel gebak was berekend werd de bon uit mijn handen gerukt en het geld voor mijn neus neergekwakt.
Geen enkele excuses. Niet voorherhaling vatbaar!
Micaela R.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
De natuur om Helenaheuvel heen is prachtig, de inrichting van de restaurant zelf is ook gezellig. Wij komen hier regelmatig voor een gebakje en drankje op het teras. Volgens mij wordt alles door hun zelf gemaakt en het is echt super lekker. Als ware scones liefhebber kom ik hier graag. De scones met jam en clotted cream zijn lekkerder dan de gemiddelde scone in Groot-Brittannië. Je kan altijd kiezen of je wel of niet in de zon wil zitten of in de schaduw van een van de grote bomen.
Theo M.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Een stevige wandeling op een mooie voorjaarsdag. Dan kom je langs Helenaheuvel. Een fraai gelegen terras . Een drankje en een broodje. Vandaag rosbief en lamspastrami. Mooi opgemaakt en smaakte prima.
Carla O.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Het decor kan niet anders dan een 10 opleveren; het is een unieke plek - de natuur is het decor. Leuke lunchkaart, lekkere soep en heerlijk, goed verzorgd broodje. Kortom: een aanrader.
Manita V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Heerlijk plekje in het bos. Perfect voor een gezellige lunch of een kop thee met een warme scone. Wij komen hier steeds weer terug.
Dyk .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Leuk gelegen, midden in het bos. Vriendelijke bediening. Leuk en fris decor. Heerlijke lunch gehad: Club Sandwich en Visserslatijn. Prachtig opgemaakt en smaakte heerlijk. Was redelijk druk voor de lunch, maar boven was ook nog voldoende ruimte.
Papa Piet .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wij hebben hier geluncht met twee kinderen op een prachtige warme zaterdagmiddag. Het terras is dan prachtig en sfeervol. Helaas waren er erg veel mensen die dat ook vonden. De keuken kon het niet aan. Bij het bestellen werd ons al gemeld dat het eten wel een half uur op zich kon laten wachten. Uiteindelijk kregen we na een uur wachten onze pannenkoeken en garnaalkroketten met brood. Garnaalkroketten waren prima van smaak, wel een beetje zoeken naar de garnalen. De pannenkoeken waren niet goed, te hard gebakken aan de buitenkant en niet gaar van binnen. De appel op de pannenkoek was zo dun dat hij niet te proeven was, dat was de extra euro niet waard vonden wij. De bediening bleef ondanks de enorme drukte uiterst voorkomend en vriendelijk, petje af!
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
11 september 2014 met een vriendin voor een lunch bij Chalet Helenaheuvel afgesproken.
Het blijkt een lekker plekje: een ruim terras met leuk uitzicht op hei en bos. Je kunt voor een tafeltje onder een boom kiezen (ideaal bij warm weer), maar dit bleek op deze dag echter wel met gevaar voor eigen leven….. Bij vlagen werden we ‘aangevallen’ door rondvliegende beukennootjes (waar we wel schik om hadden èn we kwamen na een paar uur ongeschonden uit de strijd!).
Toen we arriveerden kwam het personeel niet echt snel op ons af en toen mijn vriendin na enige tijd naar binnen liep om naar een menukaart te vragen, kwamen ze ietwat gestresst over.
Vanaf het moment dat we iets besteld hadden liep het eigenlijk steeds beter en men kwam sowieso vriendelijk over.
Beide lunchgerechten vielen erg in de smaak:
Het bruine broodje met salade van garnalen, zongedroogde tomaat, rode ui, diverse slasoorten en mooi op het bord (naast het brood) gepresenteerde cocktailsaus ging er goed in.
Mijn Beef-gerecht bestond uit een salade met ossenhaaspuntjes, gorgonzola en sugarsnaps met wat witbrood er bij en was heerlijk (mals vlees en goed op smaak)!
We sloten af met een lekkere latte machiato en licor 43 en namen tevreden en voldaan afscheid van elkaar.
Kortom: een prettig plekje waar je voor een prima prijs lekker kunt lunchen.
Een aanrader dus.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Voor een lunch met een vriendin wilde ik naar een restaurant in het bos met terras in de schaduw. Dan kom ik uit bij Chalet Helenaheuvel, prachtig gelegen in de Kaapse bossen, met een royaal halfrond terras, vanwaaruit je een mooi uitzicht hebt op bos en zandvlakte. En waar je schaduw hebt door een enorme boom die haar bladeren over vrijwel het gehele terras laat uitwaaieren. Onder die boom namen wij dan ook plaats voor een lunch. Van de kaart, kozen we eensgezind voor het Visserslatijn: een garnalenkroket , gerookte zalm, gerookte heilbot en rivierkreeftstaartjes, geserveerd met brood voor 11,25. Een prima hoeveelheid vis, alles was er, mooi opgediend en erg smakelijk. Bruin- en witbroodsneetjes erbij. Hoewel twee sneden meer had gemogen. Glaasje sauvignon blanc erbij en genieten maar. Na afloop afsluiten met een cappuccino, ook prima, heet en met een goede schuimlaag. We waren met z'n tweeën 34,50 kwijt. Bediening was vlot en geestig. Bracht het juiste, liet niets vallen, lette op dat het ons aan niets ontbrak en "vond het goed dat we bij vertrek betaalden". Ja, de locatie, het lommerrijke terras, de heerlijke vis en de aardige bediening zorgden ervoor dat wij daar lekker zaten.
P. V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Laatst met een gezelschap geluncht bij Chalet Helenaheuvel, wat een uitzicht en speciale plek.
Heerlijk op het terras, tafel stond al keurig gedekt klaar. Iedereen kreeg gelijktijdig het bestelde uitgeserveerd. Heerlijke broodjes, eigerechten en salades. Personeel zeer vriendelijk en correct. Een aanrader!
MagereGourmands .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2013
Met de kinderen na de boswandeling even afgestapt bij Chalet Helenaheuvel. Erg leuke locatie met prachtig zicht over de Kaapse bossen, die het gevaar loopt een standaard pannenkoekentent zonder meer te zijn, maar dat zijn ze niet.

De bediening (veel staf, te veel wellicht...) klinkt niet heel geinspireerd of geengageerd, op het randje onvriendelijk. Niet goed genoeg.

De taartjes zijn beter dan je vreest in dit soort plekken, maar het zijn natuurlijk geen echte hoogstandjes. De koffie is beetje standaard uit een automaat. Volgende keer een thee en een salade, we komen hier zeker terug, want in het genre bosrandetablissement is dit een fijne plek. Nu nog de service echt goed krijgen.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Na een stevige boswandeling door de prachtige Kaapse bossen op een mooie, zonnige zondagmiddag, besloten we hier met zes personen de lunch te gebruiken. Binnen was het afgeladen vol, buiten op het fraaie terras was een tafeltje vrij. En druk of niet, we werden snel door een alleraardigst meisje bediend. Eerst de ronde dranken, die vlot en heelhuids werden gebracht (even tevoren klonk namelijk een enorm geraas, en viel er binnen een compleet servies op de grond). De cappuccino was OK, heet en een mooie schuimlaag erop, en met een knapperig suikerkoekje erbij. En dan van de kaart de lekkere happen, althans, zo bracht de kaart het. Ik koos voor het desembrood met feta en champignons. een royale portie, stevige sneden brood en prima van smaak. Wel een beetje zout, want na afloop nog lang dorst gehouden. Een tafelgenoot nam de Waldkornbol met geitenkaas, gegratineerd met honing. Ook al een hele hoeveelheid, en erg machtig. Maar eveneens lekker en vers. De kleine man koos de bitterballen. Nou, dat was me een schaal met goudbruine, dampend hete jongens. Ze gingen straal op, zo lekker vond het mannetje het.
Alles bij elkaar waren we 54 euro kwijt. Niet goedkoop, maar het gebodene was het waard. Ook vanwege de bediening. want het was druk, binnen en buiten, de bediening jong en sommigen wat minder ervaren, maar ze waren zonder uitzondering snel in het bedienen, we hoefden nooit lang te wachten. En ze waren vooral ook vriendelijk en gastvrij. En daar komen we ook voor: je thuis voelen.
Ten slotte: de locatie is op een zonnige dag helemaal super. Vrij uitzicht over een heideveld en zandvlakte. een grote boom op het terras, die een natuurlijke schaduw afgeeft. Weids en stil. O ja en een loungebank met dito stoelen op het terras.
Een plek om aan te doen na een lange boswandeling!

Marga E.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2013
Op een woensdagmiddag met weinig zon een lunch gedaan op de Helenaheuvel. Helaas te koud om buiten op het mooie terras te eten. Vriendelijke ontvangst. De bediening is allen het zelfde gekleed in moderne outfit. We namen thee en konden kiezen uit verschillende verse theeën die ook heerlijk smaakte. Als lunch gerecht namen we beide een Waldkornbol met warme geitenkaas en een kleine verse salade erbij. De Waldkornbol was klein, het kon net. Met heerlijke geitenkaas die met de honing onder de grill is geweest. De bediening is vlot en netjes. Een minpunt is toch wel dat de honden meekomen naar binnen. Naast ons kwam aan een tafel een stel met een zeer grote hond, gelukkig waren we net klaar met eten maar voor ons wel een reden om gelijk weg te gaan terwijl we eigenlijk nog wel wat hadden willen drinken. Al met al een aanrader om met mooi weer in het bos te gaan eten.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Op een zondagmiddag in de lente zon genoten van het bos. Even lunchen Helenaheuvel. Lunchkaart was basis en traditioneel. Smaakte prima, de prijzen waren wat hoog maar de porties riant. Zeer enthousiaste bediendes die correct en vriendelijk je bezoek verrijken. De omgeving waarvan je op het terras kan genieten is fantastisch.
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2013
Prachtig gelegen, middenin de bossen en met een heideveld voor de deur. Vanaf terras geweldig uitzicht. Binnen is het decor een stuk slechter. Binnen is het koud, verwarming kapot. Tafel was niet schoon en op tafel stond een dode/uitgebloeide narcis. Even weghalen en iets anders neerzetten. Zet evt. geen plant op tafel, dat is beter dan uitgebloeide bloembollen. Toilet wel schoon. Bediening vriendelijk maar zou alerter mogen zijn.
Eten was een nipte voldoende. In elk geval te duur gezien prijs/kwaliteitsverhouding.