Chalet Bergrust

Meer informatie over restaurant Chalet Bergrust

6,2
Mathieu H.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Fijne mensen, ik kom al heel erg lang met regelmaat op deze prachtige plaats samen met mijn familie om even te ontspannen na een heerlijke wandeling. Wij voelen ons daar altijd welkom, leuke vlotte bediening, soms zelfs een beetje te snel, en heerlijke biertjes en koffie. Zo nu en dan blijven we hangen om te eten, lekkere dingen op de kaart en tegen betaalbare prijzen. Het kan er zo nu en dan erg druk zijn maar het is het wachten op een tafeltje zeker waard. Wij verheugen ons op ons volgende bezoek
Preuveke-Mestreech .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Weer eens gegeten bij Bergrust en jammer genoeg werden we er niet blij van. De spies van varkensvlees is niet lekker gebakken of gegrild maar gewoon wit vlees met een heel matige saus en frietjes. Na drie hapjes van de salade fregola had ik genoeg, zo smakeloos en hij zou geserveerd worden met notensla maar die was er niet bij .Wat ontzettend jammer, de bediening is vriendelijk , maar niet attent. Voor een drankje is het een prima lokatie.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Vandaag samen met het gezin hier gegeten. KJ dermenu vind ik prijzig, bijna 9 euro. De frikandel was geen smakelijke, het was de goedkoopste in zijn soort. De brochette van varkenshaas was slecht. Het vlees was droog en de saus smakeloos. De frieten kwamen toen we het hoofdgerecht bijna op hadden. Het meisje van de bediening was vriendelijk.
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Vandaag geluncht in Chalet Bergrust met mooi uitzicht op de stad.
Eenvoudige inrichting, leuke kaart met gevarieerd aanbod aan smakelijke lunchgerechten.
Vriendelijke bediening en eveneens vriendelijke prijzen.
Nienke1987 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Zoals altijd heerlijk geluncht bij Bergrust met een prachtig uitzicht. Gastvrije bediening en een gezellige sfeer. Als je naar Maastricht gaat, mag je Bergrust niet overslaan.
Nathalie R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Het uitzicht is prachtig, en daar houdt het dan ook mee op. Trage bediening, doen vooral hun best je te ontwijken. Borrelplank is gewoon een vettige berg fantasieloze frituurhapjes en 6 kilo kaasblokjes met wat smakeloze worst. Bij weg gaan nog geeneens een goedendag.
Voor ons niet meer, zat andere plekken in Maastricht waar je je wel welkom voelt, met of zonder uitzicht!
Foodandfit .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Als mensen hoogstaande culinaire acties verwachten dan....je zit op een berg met uitzicht en een lekker drankje, het eten is goed, de bediening ook. Mijn hond is het daar ook mee eens, en mijn modderschoenen ook. Als ik op sjiek wil, ga ik wel aan de andere kant van de berg, Neercanne. Bergrust kom ik al jaren, zal ook altijd zo blijven, top!
Zelda84 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Op zaterdagmiddag geluncht bij Bergrust. Het terras ligt prachtig met weids uitzicht. Bediening is vriendelijk maar het eten liet erg lang op zich wachten. De hamburger ('burger bergrust') vond ik meer op een platgestampte frikandel lijken. Niet lekker. Naar mijn idee recht uit de vriezer de frituur ingegaan, niet wat ik had gehoopt! Frietjes waren bruin, te lang gebakken. Kortom, Bergrust is leuk voor een drankje en een mooi uitzicht maar om te eten zou ik ergens anders heen gaan.
Sliepo .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Vanmiddag na een wandeling even bij Bergrust gezeten en een kopje soep en iets te drinken genuttigd.
Mijn champignonsoep was gewoon erg lekker, dat mag gezegd worden.
Alleen vond ik de hoeveelheid soep iets aan de kleine kant.
Ook de uiensoep van mijn vrouw was dik in orde.
Vriendelijk personeel en een erg mooie lokatie.
Uiteraard komen we hier nog eens terug.
Raymond D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Wij hebben genoten van de Sylvesterparty op 31 december.
Hapjes waren genoeg, lekker en nette porties.
Complimenten daarvoor.
Uitzicht om 12.uur van het vuurwerk was fantastisch kon genieten van wat Maastricht te bieden heeft aan vuurwerk. Onder genot van een goed en lekker glas bier en champagne!!!

Team Chalet Bergrust BEDANKT.

Frans V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
De sfeer van Bergrust is zondermeer uniek. Prachtig uitzicht over Maastricht.
Jammer dat ze onder de luifel meerdere tafels en stoelen geplaatst hebben.
Je merkt dat dit cafe/restaurant erg commercieel bezig is en iedere meter gebruikt voor de klanten , dit gaat tenkoste van de kwaliteit. Ook voor de niet roker niet zo gungstig om daar te gaan zitten, je wordt letterlijk vergast door de rokers. Wat meer tussenruimte was beter geweest.
Eten is redelijk. Nagerecht is zeer goed. Nogmaals voor de sfeer een uitstekende locatie. Voor het eten zijn betere restaurants aan de vijfsprong.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Na lange tijd zijn mijn vrouw en ik weer een keer gaan eten op Chalet Bergrust, omdat het gelegen is in onze woonwijk. Omdat de zaak vernieuwd is, waren we vol hoge verwachtingen naar Bergrust gegaan. In het verleden was de kwaliteit van het eten en de bediening erg wisselend geweest. Bij de ingang stond een bord, waarop salades werden aangeprezen.
Ik nam de salade Val Dieu en mijn vrouw de salade lardons met een gekookt ei en taugé.
Het eten werd sneller opgediend, dan wij van Bergrust gewend waren. Bij de salade Val Dieu viel mij op dat de sla wel miniem aanwezig was. Dat verwacht je niet bij een hoofdgerecht, wel bij een voorgerecht. Het kaasje was wel lekker klaargemaakt. Bij de salade Lardons ook weinig salade. De spekjes waren nauwelijks gebakken, de taugé ontbrak, maar het gekookte ei bleek een rauw ei te zijn, waarvan de "snot" en het eigeel door de salade liep. Absoluut niet smakelijk. Mijn vrouw heeft de bediening hierop opmerkzaam gemaakt. Ze hebben haar bord mee teruggenomen naar de keuken en ze mocht een ander gerecht uitzoeken. Omdat ze erg huiverend was, heeft ze gekozen voor een uiensoep. De uiensoep was niet erg lekker.
Uiensoep wordt afgedekt met een stuk stokbrood en gesmolten kaas. Geen stokbrood dus, maar beschuit.
We hebben de salades betaald en zijn teleurgesteld naar huis gegaan.
Om te eten gaan we niet meer terug naar Bergrust, maar wel voor koffie of bier.
RobbertS .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Qua eten hebben we redelijk eenvoudig geluncht omdat we rechtstreeks aankwamen van de A2 om de St Pietersberg te bezoeken (de tour start naast Bergrust, er zit een VVV loket in het gebouw). Natuurlijk de beste vlaai van Zuid-Limburg geproefd. De kids vonden de kruisbessen wat eng, zelf deden ze me aan vroeger denken, heerlijk. Verder kruimel-roomvlaai, verrukkelijk!
Qua lunch zijn ze verder gewoon goed.
Décor is natuurlijk heel mooi, uitkijkend over de Maasvallei waan je je echt in het buitenland. Veel buitenlands publiek (India, China, UK, etc). De bediening was druk met van alles en zag niet altijd de klanten, ondanks dat nog niet de helft van het terras vol zat. Ach ja, je moet hier geen haast hebben :-)
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
De zomer keert nog even terug en we genieten ervan met een glaasje witte wijn op het terras van Bergrust. Zo'n terras en vooral zo'n uitzicht over Maastricht zou elk restaurant zich wel wensen. Maar het is toch echt al september en de temperatuur daalt toch sneller dan gedacht, dus na het drankje vluchten we naar binnen, waar we even denken in een berghut terecht te zijn gekomen. Het eten verheft zich net iets boven het eetcafe uit. Als voorgerecht nemen we een geitenkaassalade. Die pakt wel erg royaal uit met vooral veel groenvoer en brood. De parelhoen is ook al behoorlijk uit de kluiten gewassen, maar wel mals. De hoen wordt geserveerd met flinke stronken groene asperges en een grote kom frietjes. Het blinkt niet uit in orginaliteit en bourgondisch genieten zouden we het niet willen noemen (daarvoor zijn de smaken iets te vlakjes), maar na een fikse wandeling over de St Pietersberg is het hier best aardig eten. In het begin loopt de bediening elkaar een beetje voor de voeten, maar ze zijn vriendelijk en later marcheert het al wat beter.
Gyanvliegen .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Lekker geluncht bij bergrust. Zelf had ik de garnalenkroketten en een vriend had de 'brochette' bergrust. Allebei goede gerechten met lekker brood en een prima garnituur. Bediening was vriendelijk en alles ging op een goed tempo, niet te snel, niet te langzaam. Icm het uitzicht een top plek om heerlijk te genieten.
Restaurant-keuring .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
2 verschillende menu's besteld, menu 1 ( rib-eye met soep vooraf ), menu 2 ( Victoria baars ).
Soep was wel oké maar niet echt bijzonder, de rib-eye was niet boterzacht zoals vermeld, maar taai en veel vet. De victoria baars was wel goed maar de groente wat erbij was geserveerd was smaakloos. De groene asperges die bij de rib-eye waren geserveerd waren zo taai als oude bamboe.
De patat was te bruin gebakken en de mayonaise was geserveerd in waardeloze kartonnen slappe bakjes.( waarom niet in glazen of porseleinen bakjes, bang voor extra afwas ).
De wachttijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht is veel te lang.( bijna 1 uur )
Prijs/kwaliteit verhouding is niet in orde, veel te duur voor het geen wat er geserveerd wordt.
Je betaald voor de mooie locatie.
Niet voor herhaling vatbaar.
Tip voor de kok, proef eens de gerechte die je voorbereid alvorens deze aan de klant te serveren.
Preuveke-Mestreech .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Op een heerlijke avond neergestreken op een van de mooiste plekjes van Maastricht. Onze eerste kennismaking met de nieuwe eigenaren, enthousiast en zeer vriendelijk. De parelhoen was een tikje droog,maar wel smakelijk en het zuurvlees heerlijk. Een goede portie frites erbij.
Prijs-kwaliteit verhouding is goed. Wel een tip; probeer het niet te chique te maken met moeilijke amuses enzo. Bergrust is een eetcafe met een dito uitstraling waar je naar toegaat als je een eerlijke maaltijd wilt zonder poespas.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Een leuke horeca gelegenheid op de St.Pietersberg in Maastricht.
Hier word je vriendelijk ontvangen en kun je op je gemak genieten van de prachtige omgeving, lekker drankje en eerlijk eten.
En dat voor een goede prijs kwaliteit verhouding. Dat kun je niet meer van veel gelegenheden zeggen. Fijn de nieuwe eigenaren, Maastrichtenaren met hart voor de zaak en leuke iedeeen. Heel verfrissend. Mannen veel succes. Wij lopen bijna ieder weekend wel binnen. De deur staat er altijd open met vriendelijke medewerkers (sters). John, Monique en Maike onze viervoeter die ook altijd welkom is.
Loesje77 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Het was een ervaring om nooit te vergeten, maar dan is de meest negatieve zin van het woord. Vooral het amateurisme is stuitend. Zo klungelig ga je niet met gasten om! Het enige positieve is de prachtige locatie. Onlangs zijn nieuwe eigenaren gestart met het uitbaten van deze prachtige plek. Mijn advies: stop hiermee! Het gemis aan horeca ervaring is op alle fronten merkbaar. Te beginnen bij de bediening. Voordat er überhaupt contact gemaakt kon worden met een ober waren we een half uur verder. We hebben in de tussentijd diverse mensen zien vertrekken en mensen binnen zelf hun drankjes zien halen. Aangezien het mooi weer was en we genoten van het uitzicht besloten we toch geduldig te wachten. Na onze drankjes en club sandwich besteld te hebben begon het wachten opnieuw. Na ruim een half uur gaan informeren of ze ons vergeten waren. Na 10 minuten werden de gerechten geserveerd. Een erg eenvoudige sandwich met veel te dikke plakken kipfilet. Wat een beschamende vertoning. Voor ons geen tweede keer, dat moge duidelijk zijn.
Maudy En Paul M.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Het is dat de locatie en het uitzicht fantastisch is, want van de bediening en de prijs/kwaliteit moet je het niet hebben! Verschaald bier, bestellingen vergeten, lang wachten, foutieve rekeningen, we hebben het allemaal op dezelfde middag mee mogen (moeten) maken!