Ceviche y Maas

• Af te huren

Jouw recensie over het restaurant Ceviche y Maas

frank D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Het is hier prima eten in een soort Peruaans eetcafé in een kantine-achtige sfeer. Bediening is snel en vriendelijk op een avond dat het zo’n 60% bezet is. Ceviche vooraf is heerlijk en de lomo saltado als hoofdgerecht smaakt ook goed. Ook de desserts (beignets en pudding) zijn smakelijk. Eigenlijk is het enige kritiekpuntje de prijs. Voor alleen het eten (drie gangen a la carte) betaalden wij toch al 43 euro per persoon. Daarvoor kun je ook in een luxe restaurant eten in plaats van in een eetcafé.
Morris T.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Leuke ervaring. Authentieke Peruaanse gerechten met duidelijke smaken. Mooi opgemaakte borden. Vlotte, ietwat zakelijke bediening. Over smaak valt niet te twisten. Het traditionele voorgerecht met rauwe vis is door de bereiding m.b.v. zuur bijzonder/even wennen, maar niet onsmakelijk, maar naar mijn oordeel ook geen enorme smaaksensatie. De overige van de aan onze tafel gepresenteerde gangen waren minder bijzonder en ondanks de keurige presentatie minder verrassend. De hoeveelheden zijn voor de kleine eter. Kies om voldoende gegeten te hebben voor het diner met 4 gangen. De locatie is met eenvoudige middelen sfeervol ingericht. Voor mij zou een herhalingsbezoek alleen interessant zijn wanneer de kaart geregeld wordt aangepast.
Bourgondier1989 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Lekker gegeten hier: het eten smaakte goed en authentiek. De porties zijn wat karig maar de Anticuchos de Corazon, Aji de Gallina en Suspiro Limeño de Lucuma zijn aanraders qua smaak. De Pisco sour smaakte goed maar ook hier weer een wat karige hoeveelheid. Personeel is vriendelijk alleen werd ons tussendoor niet gevraagd of we nog wat wilden drinken, hier moesten we zelf om vragen. Prijs/kwaliteitsverhouding en het personeel kunnen en moeten beter om dit een echt goed restaurant te kunnen noemen.
Marieke W.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Katendrecht is een van mijn favoriete plekjes in Rotterdam aan het worden en Ceviche Y Maas is een absolute aanwinst. Nog geen echte ervaring met de Peruaanse keuken maar al wel eerder Ceviche op maar niet zoals dit. Wat een heerlijke smaken. Je ziet en proeft echt dat er aandacht gaat naar de gerechten. Wij gingen voor een 3-gangen en een 4-gangen menu omdat we het dessert wilden splitsen. Dit was geen enkel probleem. Ceviche Mixto en Aji de Gallina zijn favoriet maar ik kom zeker terug om ook de andere gerechtjes te proberen. Soms iets langer wachten maar wanneer het eten op tafel komt begrijp je waarom en is het meer dan waard. Lekker uitgebreid tafelen en fijne bediening. Toen ik vroeg of een Pisco Sour erg zuur was werd zelfs hier rekening mee gehouden en had mijn Pisco iets meer een zoetje erin dan die van mijn tafelgenoot. Heerlijke cocktail overigens, wij zijn fan!
S. T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Van de week hier wezen eten. Had al langer gehoord van het bestaan van dit restaurant. Als langduring liefhebber van de Peruaanse keuken (al tientallen jaren in diverse landen, naast in Peru zelf, allerlei Peruaanse restaurants bezocht) is het natuurlijk welkom dat het aanbod Peruaanse restaurants in Nederland groter wordt.
De naam van het restaurant suggereert dat de ceviche de specialiteit is, en daarnaast claimt het restaurant ook een pisco bar te zijn, dus ook de afdeling pisco's en pisco-cocktails zou een van de sterkere punten zijn, zou je denken.
Reservering moest telefonisch, kon niet online, ook niet via hun website. Er was helaas geen ruimte meer op het tijdsstip dat we wouden, daarom maar een ander tijdstip gekozen.
Eenmaal aangekomen was ontvangst prima. Tafel toegewezen gekregen. Vreemd genoeg waren er maar een paar tafels bezet. Gedurende de avond zou duidelijk worden waarom niet op alle tijdstippen gereserveerd kon worden: de keuken heeft maar een zeer beperkte capaciteit, waardoor er slechts een paar tafels tegelijkertijd bediend kunnen worden. Ondanks dat het restaurant zo'n 10 a 12 tafels heeft. Naarmate de avond vorderde werden langzamerhand de overige tafels wel bezet, maar dus met niet-etende klanten. Er waren maar een paar tafels die tegelijkertijd konden eten. Consequentie is dan ook dat je als klant erg lang moet wachten op je gerecht.
Niet echt prettig, zeker niet indien je, wanneer je bord eenmaal aankomt, geconfronteerd wordt met de minieme hoeveelheid voedsel dat er op ligt: het lijkt meer een amuse-proeverij dat je in letterlijk twee happen wegwerkt dan een fatsoenlijk gerecht waar je even van kan genieten en een redelijk voldaan gevoel aan overhoud. De prijzen zijn erg hoog voor de hoeveelheid die je geserveerd krijgt. Kan zijn indien je op een toplocatie zit met wat michelin sterren, maar daar hebben we het hier zeker niet over.
We hebben ceviche besteld en om te drinken pisco sour. Op papier de twee sterke punten van het restaurant. Verder hebben we er anticuchos bij besteld, voor het geval de ceviche niet zou vullen (wat dus het geval bleek te zijn, we dachten alleen niet dat het zo extreem zou zijn).
De ceviches waren, zoals eerder aangegeven, bijzonder klein. Paar tientallen gram vis, niet meer. Wat uitjes, vijf tot acht maiskorreltjes, klein blaadje sla, twee schijfjes zoete aardappel ter grootte van een euro-munt. Dit heet dan "ceviche de bandera", zeg maar de ceviche die het vaandel draagt. Werkelijk bizar. Ik hoop niet dat het om de Peruaanse vlag gaat, want elke Peruaan zou zich diep schamen voor de porties die hier geserveerd worden.
Wat betreft smaak was de ceviche helaas ook teleurstellend. Kleine blokjes vis, vlakke smaak, geen bite, geen scherpte. Niet echt vies, maar zeker niet goed te noemen. Eerder middelmatig. Middelmatig, klein en erg prijzig. Geserveerd na lang wachten. De zeevruchten-ceviche had zelfs een stukje avocado aan boord (waar dit ingrediënt nou vandaan komt kan ik ook niet plaatsen... Mexico misschien? Ik dacht dat dit restaurant Peruaans pretendeert te zijn). Conclusie is duidelijk: slechte ervaring, niet aan te raden. Dit is beslist niet een plek waar men met trots een ceviche kan serveren.
De anticuchos bleken ook erg klein te zijn. Daar waar je een paar stokken met flinke brokken mals vlees verwacht waar nog rook van afkomt, met sausje en aardappeltjes, bleek er een lilliputter versie op het bord(je) te liggen. Qua smaak niet slecht moet ik zeggen, maar wel erg minuscuul, platte stukjes vlees in een sate formaat, soort kindermenu-variant. Was ook zo op. Na beide gerechten nog aardig wat ruimte in de maag overgehouden. Gelukkig ligt de Fenix food-court er schuin tegenover.
Ten slotte, de pisco sour. De pisco sour was OK. Iets te prijzig (8 euro) voor de hoeveelheid en de kwaliteit, maar wel te drinken. Jammer dat dat ie zonder ijs gemaakt wordt, waardoor hij wat lauw is. Goed te drinken maar niet als bijzonderheid of specialiteit in dit restaurant aan te bevelen.
De bediening was prima, vriendelijk en vlot. Niks op aan te merken.
Al met al echter een flinke onvoldoende. Dit restaurant heeft zeker meerdere verbeterpunten: de keuken moet echt sneller functioneren, de wachttijden zijn vervelend lang, waardoor je je als klant al begint te irriteren voordat het eten arriveert. Ten tweede, de porties zijn werkelijk veel te klein, waardoor je na het lange wachten niet een gevoel van opluchting, maar van oplichting krijgt. Het is niet nodig om zulke kleine porties te serveren en de klanten te pijnigen. Ten derde: de ceviche kan echt beter. Geen avocado of maffe pureetjes, geen slappe, lauwe dressing. Indien het gerecht in de naam van het restaurant voorkomt dan moet het gerecht ook fatoenlijk geserveerd kunnen worden. Dat is in dit restaurant jammer genoeg nog niet bereikt.
Joyce D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Wij hebben drie uur binnen gezeten voor een voorgerecht en een hoofdgerecht. De Ceviche was niet lekker en zeer karig (de naam van het restaurant en de prijs van de ceviche doen vermoeden dat je de beste ceviche ooit geserveerd krijgt, helaas niks was minder waar). Het hoofdgerecht was ook niets bijzonders en ook erg karig. Erg overpriced (voorgerecht en hoofdgerecht en 2 drankjes p.p. à 90 euro per stel). Voor ons echt een weggegooide avond en weggegooid geld. Eens en nooit meer! Bah!
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Gisteren met m'n zus heerlijk gegeten bij Ceviche y Maas. De ceviche, causa, anticucho, lomo saltado, pisco sour en toetjes waren erg lekker van smaak en ware kunststukjes qua opmaak.
Personeel was attent en erg vriendelijk.
Ceviche y Maas vertegenwoordigt de Peruviaanse keuken (uitgeroepen tot de beste keuken van Latijns - Amerika) perfect en is echt een aanrader om eens uit te gaan proberen.
Melissa L.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Het eten was lekker maar we hebben er ontzettend lang, meer dan een uur, op moeten wachten. Een besteld tussengerecht: hebben we nooit gekregen. Hierbij, we hebben nooit een excuus of uitleg ontvangen. Dat vinden we eigenlijk het vervelendst. De wijnkaart moet écht veel beter - te weinig keuze en de kwaliteit laat te wensen over.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Uitstekend gegeten in dit restaurant "op Katendrecht" . Ik nam het 4-Gangen- menu: tiradito Nikkei heerlijke zalm met rocato en soja, vervolgens de minestron een rundersoep,als hoofdgerecht de fuertes gewokte ossenhaas en als toetje de flan de quinoa. Met passende wijnen was het een genot. Zeer vriendelijke bediening.
Lee M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Erg lekker eten en uitstekende bediening. Leuke inrichting, modern en verzorgd. Verfijnde smaken, prima wijnkaart. Een erg fijne ervaring.
mm-proever H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gezellig restaurant met een goede keuken. Wij waren er op zondag en het was niet druk, dus niet lang wachten op onze gerechten. Wij hadden natuurlijk cheviche, lekker fris en pittig en als tussengerecht aardappelbergjes met octopus, superlekker, en als hoofdgerecht ossenhaasstukjes, ook goed klaargemaakt, maar niet heel bijzonder. De wijntjes waren ook prima en de bediening keurig. Wij hadden genoeg aan 3 gangen en hebben heerlijk gegeten.
Margot30 R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
topavond gehad bij Ceviche y Maas. heerlijk gegeten. allemaal bijzondere gerechten. Peruaanse rode wijn gedronken die super was bij de ossenhaas. Sophia heeft ons verwend. onze zoon met lastig dieet heeft ook gesmuld. absolute aanrader voor wie eens iets anders wil!
Ferdinand M.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Katendrecht is 'booming' en dit restaurant past daar goed in! Een moderne, zakelijke doch niet kille inrichting, een zeer goede en vlotte bediening en echt perfect eten. Op alle punten een aanwinst. De porties zijn aan de kleine kant, dat is geen verwijt, maar houd hier rekening mee. Bij 'normale' trek is een driegangenmenu goed te doen.
Wat fijn om een Peruaans restaurant in Rotterdam te hebben.
Christian O.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Nieuwsgierig geworden naar de Peruaanse keuken besluiten we hier te gaan eten. Keurige verzorgde zaak. Vegetarische voorgerecht is klein maar prima van smaak. De soep is vlak van smaak maar zeker niet slecht. Bij het hoofdgerecht gaat het alleen mis. De fricasse lijkt zo op de soep van het voorgerecht, dat je eigenlijk gewoon twee keer hetzelfde zit te eten. En het hoofdgerecht de rundvleesreepjes is zo klein dat het een voorgerecht lijkt. Dit betekend gewoon dat je wel voor het vier gangen menu moet gaan. Als je al een tussengerecht hebt besteld mag je alleen nog een voorgerecht kiezen of anders 15 euro voor een nieuw (mini) tussengerecht betalen. Jammer, dit doen we dus niet meer.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Alweer een nieuw restaurant op het Deliplein. Ceviche is altijd al 1 van mij favoriete gerechten en dat knalt er hier echt uit. Ik heb alledrie de uitvoeringen geproeft waarbij de zalm er echt met kop en schouders bovenuit steekt. Andere gangen zijn ook goed maar knallen er nog niet echt uit. Restaurant is erg sfeervol en knus, net als het terras. Neem zeker ook een Pisco Sour, super cocktail!
Kenneth K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Ik ben nog nooit in Latijns-Amerika geweest en ik had een Mexicaanse associatie bij de Peruaanse keuken. Hoe verkeerd kun je het hebben!?
Dit was een zeer bijzondere avond met heerlijke gerechten die ik nog nooit had geproefd. We begonnen met de Ceviche: heel bijzonder en smakelijk. Toen een vissoep, die voor mij als tussengerecht wel wat zwaar was maar ook weer erg lekker. De derde gang was een soort ragout van kip: ook weer zeer smakelijk. We rondden af met een dessert van donuts van pompoen en zoete aardappelen met siroop. Die moest ik echt delen anders kreeg ik hem niet op. Bij de gerechten een aantal zeer lekkere wijnen gedronken uit Peru (nooit geweten dat Peru een wijn producerend land is).
Ik lees de kritieken hier over kleine porties en die kan ik eigenlijk niet goed begrijpen. Ik ben 1.91 en houdt van lekker eten. Voor mij was dit zeer ruim voldoende.
Het restaurant is zeer leuk, licht en fris ingericht en de bediening was attent en vriendelijk.
Als ik weer in Rotterdam ben weet ik waar ik ga eten!
Cristian V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Formule met 2,3 of 4 gangen. Prijs/kwaliteit verhouding nog niet optimaal. Hoewel de gerechten wel authentiek zijn kwamen ze voor mij niet helemaal uit de verf. Porties aan de kleine kant en sommige ingredienten wat vlak voor wat je zou verwachten. Verzorgd ingericht restaurant met keuken in het vizier. Aardig terrasje. Aanwinst voor het plein qua verscheidenheid aan keukens, maar moeten nog sleutelen aan het totaal.
Marielle W.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Dit restaurant ligt op een mooi plekje aan het Deliplein en lijkt een aanwinst. Al snel bleek dat de keuken de hoeveelheid gasten niet aan kon. En ook de bediening liet steken vallen na de prettige ontvangst. We hebben ruim een uur op het voorgerecht moeten wachten. En hoewel de omschrijving van het gerecht veelbelovend was, was het een mooi opgemaakt bord met weinig smaak. Het voorgerecht van mijn tafelgenoot bestond uit twee minispiesjes met vlees. Het werd ook weer lang wachten op het hoofdgerecht. Ook hier mooie opgemaakte borden (we hadden iets met eend) en weinig diepe smaken. Het geheel leek op een zeer matig indiaas rijstgerecht met een paas eendeborstfiletjes erop. Al met al met een prijs van 28 euro een restaurant waar ik niet meer naar terug zal gaan.
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk gegeten op een vrijdagavond. Bijna alle tafeltjes waren bezet, waardoor het wel wat erg rumoerig was (ruimte klinkt al gauw erg hol). Met een pisco sour en ceviche (niet van zalm!) kwamen de herinneringen aan Peru helemaal terug. Ook de hoofdgerechten - arroz con pato en lomo saltado - waren erg smakelijk en naar ons idee echt Peruaans. Afgerond met arroz con leche (brulée!) en een brownie met daarbij heerlijke dessertwijn (vooral de Torrontes was erg lekker) 'van het huis' omdat er iets mis was gegaan met onze hoofdgerechten en we daarop wat lang moesten wachten. Erg vriendelijk! En wij komen zeker een keer terug.
yvette I.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ik had veel goede recensies gelezen en vond de keuken in Peru erg lekker. Helaas waren de porties niet zo groot als daar. Het is blijkbaar echt een trend om 4 gangen te serveren met hele kleine porties en dat voor 40 euro.
De bediening liet bij binnenkomst een tijdje op zich wachten en was kortaf. Jammer want wij voelden ons niet heel erg welkom hierdoor. Het eten zelf was lekker en de ceviche erg mooi opgediend. Als kennismaking met de Peruaanse keuken een aanrader, maar kom niet met een hele lege maag.