Meer informatie over restaurant Céramique

Ine R.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Na een dagje Maastricht met mijn dochter hier terecht gekomen met mijn dochter. Aangetrokken door de grote keuze aan vegetarische gerechten. Mijn dochter had een heerlijke curry met 5 soorten linzen, ik een perfecte citroenrisotto met asperges van het seizoen. Hele lieve mensen, ondanks drukte (er kwam gelijk met ons een grote groep binnen) kregen we alle aandacht. Helaas woon ik niet in Maastricht, anders zou ik hier graag regelmatig komen.
Peultjes .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Dit restaurant gekozen om zijn goede score wat betreft duurzaamheid en het ruime aanbod van vegetarische gerechten. De ontvangst verliep wat stroef, we werden naar een tweepersoons tafeltje op de ongezelligste plek gedirigeerd terwijl er nog ruimschoots grotere tafels vrij waren (en bleven). Wisselen mocht dan toch. Er kwam lekker brood en olie om in te dopen. De Salade “Ceramique” van mijn tafeldame was zeer goed. Dat geldt niet voor de 'Huisgemaakte Garnalen Kroketten', de korst was stevig gebakken, op het randje van te hard. De inhoud een non-descripte substantie die geen (stukje) garnaal bevatte en er zelfs niet naar smaakte. Volgens de keuken waren de garnalen bij het vullen net niet in deze twee kroketjes terecht gekomen...
De de quinoa-salade als hoofdgerecht was prima, wel een zwaktebod om daar frietjes bij te serveren, toch meer iets voor een frietkot. Het hoofdgerecht van Indiase bloemkool kikkererwten Dahl was eveneens naar wens, lekker die bijtgare groente er bij. Jammer van de witte basmatirijst, bij een duurzaam georiënteerd restaurant zou je de volkorenvariant verwachten. 18,50 is voor dit gerecht wel wat aan de prijzige kant. De chardonnay viel wat tegen, in de afdronk restte weinig smaak. De Walnoten Honing parfait als toet smaakte heerlijk! We hebben het naar ons zin gehad.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Samen met een vriendin na een dagje shoppen op vrijdagavond hier gegeten. We hadden een 4gangen menu voor 37,50. Alle gangen waren werkelijk heerlijk!!! Ook waren ze soepel toen mijn vriendin een ander nagerecht wilde bestellen. Vriendelijke bediening, voldoende vlot (het was druk) en wij vonden het interieur simpel (veel hout) maar erg warm! Vooral de kwaliteit van het eten was zo goed dat we graag een recensie achterlaten!
TD W.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Op zich een nette zaak, met goed eten, maar geen uitschieter. Het was het allemaal 'net niet'. Met 5 personen aan een 4-persoons tafeltje terwijl er ook tafels aan elkaar geschoven hadden kunnen worden en dan als 5e persoon telkens rakelings door bedienend personeel gepasseerd worden - matig.
Voorgerechten wisselend; garnalenkroketjes prima, brood met smeersels minder goed geslaagd. Hoofdgerecht goed, flinke portie ook, maar 20 euro voor een relatief eenvoudig vegetarisch gerecht is wat pittig.
Voor een eetcafé doet Céramique het best goed, maar er moet niet de pretentie komen dat het meer dan een eetcafé is.
Foodandfit .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Bijzondere combinatie in de smaken, scampi's met oude kaas op gegrilde courgette, heel lekker. Als dessert Kweeperen chutney met citroensorbet, ook bijzonder, fris, licht. Gingen naar buiten met een voldaan gevoel, gezond gegeten.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Buiten valt de regen gestaag naar beneden, maar binnen in eetcafe Ceramique is het warm, droog en gezelllig druk. Blank hout overheerst in de lange pijpenla met drie verdiepingen. De inrichting is eenvoudig en het publiek opvallend internationaal. De kaart is uitgebreid en valt op doordat het hele boekwerken blijken te zijn met recensies en (kinder)tekeningen achterin. Meer inhoudelijk valt de kaart ook op door de royale keuze en doordat het verschillende vegetarische en zelfs veganistische opties biedt. We beginnen met een paddenstoelenravioli met een zeer romige truffelsaus eroverheen en direct wordt de toon gezet: de keuken houdt van flinke porties en stevige smaken. Het is lekker, maar wel van het type van-dik-hout-zaagt-men-planken: weinig subtiel. Dat zien we ook terug in het hoofdgerecht, konijn op zijn Maastrichts. Ook hier weer een flinke hoeveelheid met een zware zoetzure saus. Pluspunt is dat de keuken niet te zuinig is met de groenten; dat zien we wel eens anders. Die groenten mogen dan wel iets minder rauw op het bord. De twee stukken cheesecake na zijn ook weer vol van smaak en vullend: een bescheiden stuk was meer dan genoeg geweest. Maar het smaakt wel. De keuken mag wel iets meer tempo zetten af en toe. De wijn wisselt wat van kwaliteit: de chardonnay is wat flauwtjes, maar de syrah is een stuk beter. De bediening is vriendelijke en ontspannen, maar de muziek begint na enige tijd wat te irriteren: een dof dreunen alsof er bij de buren een huisfeest gaande is. Dat past niet in zo'n eetcafe. Maar alles bij elkaar niet slecht en tegen een schappelijke prijs.
Liesbeth M.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Tijdens een weekendje Maastricht hier op een drukke vrijdagavond zonder reservering toch met 4 personen kunnen eten. En dat is niet tegengevallen... Om te beginnen een goede fles witte wijn, een karaf kraanwater en lekker donkerbruin brood met olijfolie en boter. Een van ons nam de vegetarische Indiase bloemkool kikkererwten Dahl, een ander de proeverij van kogelbiefstuk en de sliptongetjes voor de andere personen. Wat ons opviel was dat alle gerechten met aandacht en oog voor detail waren gemaakt en dat is zeker niet altijd wanneer er zowel vis, vlees als een vegetarisch gerecht wordt besteld. Complimenten hiervoor. Het was wel prettig geweest om iets meer te horen over de verschillende biefstukken. Een was duidelijk malser dan de ander, maar nu was helaas niet duidelijk welke de voorkeur had, Zuid-Amerikaans of regionaal. Na de hoofdgerechten duurde het wel erg lang voordat de nagerechten werden geserveerd en helaas vielen die wat tegen. Toch een mooie 8....Service was goed, decor prima, maar een beetje schraal, inrichting had iets warmer gemogen.
Cleocapricorn .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Afgelopen vrijdag zijn wij met twee personen gaan eten bij eetcafé Ceramique nadat ik online georiënteerd had op restaurants in Maastricht. Op Iens stonden veel positieve recensies en ook op het blog 'De Groene Meisjes' kwam het eetcafé positief aan het licht. Als vegetariër (en ook als veganist) leek je goed terecht te kunnen en was er keuze op het menu, genoeg redenen voor ons om er te gaan eten tijdens ons weekendje weg. Helaas hebben we hier spijt van gekregen. We kwamen rond 6 uur binnen in een vrij leeg restaurant. Toen ik thee bestelde heb ik twee keer moeten vragen om de honing binnen een half uur ondanks dat er bijna niemand was. Ons eten kwam pas rond half 8 terwijl we een van de eerste waren en mensen die later binnenkwamen hun eten eerder geserveerd kregen. Ik denk oprecht dat men ons vergeten was, maar excuses bleef uit. De bediening was vooral bezig met de vaste klanten en onderling te kletsen aan de bar. De prijzen waren fors voor de porties (zeker betreffende het voorgerecht wat we hadden gekozen) dus dat bovenop het wachten was geen positieve reclame. Al met zullen wij hier zeker niet terug komen. Er zijn betere zaken waar je meer waar voor je geld krijgt en betere service!
Neortic .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Leuk restaurant, eerste drankje duurde wat te lang had vlotter gekund.
Als voorgerecht garnalen en vega ravioli. Garnalen waren prima, de ravioli in een plas saus dat kan beter iets minder saus en iets meer bite.
Het hoofdgerecht biefstuk en zuurcorn was daartegen voortreffelijk.
Als desert een drankje genomen.

De plaats van het restaurant ligt tussen het station en de maas, echt gezellig met veel kroegen en restaurants.
JoepHermans .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
We zijn vorstelijk ontvangen en hebben heerlijk gegeten. Het menu van de chef is een aanrader en het wijnadvies perfect afgestemd op het menu. In ons geval een spaanse rode wijn van de hoogste wijgaard van Europa. Heerlijk bij het hertebiefstuk met groenten, frites en salade. Voorgerecht ravioli gevuld met paddestoelen en een heerlijke saus. Ook het dessert was heerlijk. Echt een aanrader.
De bediening is hartelijk. De ontspannen ambiance van eetcafé Ceramique past helemaal bij dit leuke stukje van Maastricht.
Michel A.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Donderdagavond 15 oktober zocht ik weer een plek om even te eten. Van buiten af vond ik het er gezellig uit zien (was al donker buiten). Een tafeltje voor 1 persoon was nog beschikbaar. De kaart wordt op een mooie manier aangeboden (in een boek waar je ook nog wat in achter kant laten (schrijven)). Als voorgerecht de tomatensoep met een basilicum-mascarpone crème. Heel smaakvol! Voor het voorgerecht werd ook wat brood geserveerd met boter en een zeer lekkere olijfolie. Als hoofdgerecht zuurvlees besteld gewoon super lekker. Ook genoeg groenten daarnaast en tevens een grote schaal frieten en salade met daarbij de eigen dressing. Salade en Friet was gewoon te veel naast het al heerlijke vlees.
Ik kom zeker nog een keer terug hier.
JeanHila .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Onlangs heb ik met mijn familie bij Ceramique gegeten. Daar mijn vader een zeer bijzonder en lastig dieet heeft (géén suiker, en géén koolhydraten) is uit eten gaan altijd lastig. Van te voren contact op genomen met het restaurant, wat professioneel en aandachtig werd afgehandeld. Het restaurant kon voor mijn vader een maaltijd op maat maken die bijzonder goed smaakte! Chapeau! Ook de andere maaltijden waren erg lekker, de gegrilde groenten en het vlees waren in het bijzonder erg goed. De maaltijden waren bourgondisch en royaal van formaat, geen mini hapjes zoals je wel vaker ziet in de betere restaurants. Het decor was niet heel bijzonder (hoeft ook niet!) en de ruimtes waren prettig.

Al met al zeker een aanrader, en als je een bijzonder dieet nodig hebt kunnen ze er super goed mee om gaan. Ontzettend fijne interactie met de bediening en de baas. Heerlijk limburgs!
Julia S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Vanwege het mooie weer hebben buiten gezeten. Dat was best dicht op de andere tafeltjes en even wennen om op je eigen gesprek te concentreren. Maar het was wel heel fijn om buiten te kunnen zitten in een leuke ambiance en het gaf ook wel weer een leuk contact met de tafelburen. Binnen was het voor zover we konden zien ook mooi en warm ingericht. Een beetje aan de donkere kant, maar dat kan ook komen doordat het buiten nog erg licht was.

Ik heb de Brochette van ossenhaas BBB,aan een spies geregen met gorgonzolasaus gegeten. Gevraagd of het goed gaar mocht zijn. Dat was het: perfect nog helemaal mals! De saus was ook heerlijk zacht en niet te overheersend. Heel fijn was dat de saus in een apart glaasje werd geserveerd, zodat je zelf de hoeveelheid voor over het vlees kon kiezen.
Er bij lekkere salade en frieten.
Mijn tafelgenote had de quinoa-salade, die ook heerlijk smaakte.
Ook de desserts smaakten super: rabarber aardbei ananas chutney met bolletje sorbet en aardbeien met vanille-ijs!

Leuk detail is de menukaart: een boekje met voorin het menu en de rest van de pagina's voor de gasten om wat te schrijven en/of tekenen.
Doornbos .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
We waren een weekend in Maastricht en hadden geluk met een tafeltje buiten zonder vooraf te reserveren.
Ik vond zelf de tafeltjes wel heel dicht tegen elkaar aan staan wat niet echt een gevoel van privacy gaf, hoewel we natuurlijk ook voor een tafeltje binnen met meer ruimte hadden kunnen kiezen.

Heel vriendelijke bediening en het eten werd vlot geserveerd.
Heerlijk biologisch eten en goede porties. De vriendin met wie ik was is zwanger en wilde haar vlees doorbakken maar niet taai hebben, ze vertelde dat het vlees helemaal top was!
We hadden het toetje besteld en deze werd helaas vergeten, bediening nog een keer aangesproken en er werd excuus gemaakt, toetje volgde toen vlot. Ook weer heerlijk!
Vond zelf alleen 17,50 voor een salade wel aan de prijzige kant, maar was wel erg lekker.

Zou als ik in de buurt ben hier zeker terug komen!
Maikel V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Afgelopen zaterdagavond heel fijn gegeten hier. Reserveren is noodzakelijk want men heeft het druk (en terecht).
Hoewel het al erg druk was toen we binnen kwamen werden we snel door iemand anders dan de gastvrouw aan onze tafel gezet. Daarna verliep alles zoals zou verwachten in een eetcafe. Bediening had het druk, maar wel oog voor alle klanten, en het team is overduidelijk erg goed op elkaar ingespeeld.
Begonnen op advies met de Le Berticot witte wijn, lichtzoet niet mijn eerste keus maar wel erg lekker, daarna over gegaan naar de drogere (biologische) Passerel ook deze huiswijn viel erg in de smaak.
We hebben het viergangen menu genoten :
Ravioli, gevuld met paddenstoelen, Scampi “Ceramique”, Sliptongetjes en na hadden we Walnoten Honing parfaiten en de Tiramisu.

4 gangen was aan de ruime kant, maar wij zijn ook geen grote eters.
Gerechten waren allemaal goed op smaak, en toen we de rekening kregen bleek de prijs kwaliteit verhouding erg gunstig te zijn voor de klant.
Voor een hele nette eerlijke prijs, een hele fijne avond gehad en heerlijk gegeten.
Hier komen we als we in de buurt zijn zeker een keer terug !
Sjuul V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Gewoon puur eten en niet teveel poespas.
Heerlijke ravioli van ricotta en eerlijke entrecote. Het was druk, maar de bediening gaf genoeg aandacht aan gasten. Boven zitten blijft jammer... Reserveren daarom handig.
Etienne V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Weer gaan eten in de céramique, een garantie voor een geweldige avond.
Knoflooksoepje, heerlijk van smaak, mooie zachte knoflooksmaak, een aanrader! Daarna de hertebief, zeer mals vlees, perfect van cuisson, goed van smaak, lekkere bospaddenstoelensaus naar keuze. En dan natuurlijk mijn favoriete lekker knapperige gewokte groente, super! De wijn, Rioja was een prima begeleider van deze mooi avond.
Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding en natuurlijk de geweldig vriendelijke en alerte bediening door de lieve en knappe meiden.
Het was weer een "feest"!
Tot gauw, ik heb alweer ontwenningsverschijnselen!
Jokeenerik .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
We hebben een heerlijk 4 gangen diner genuttigd in een sfeervol restaurant, zeer enthousiaste bediening die de tijd voor je neemt. Vegetarisch, biologisch, veganistisch alles goed van smaak. Zeker aan te raden. Reserveren is aan te bevelen. Restaurant ligt in de wijk Ceramique, net over de brug in een gezellig winkelgebied. Hier komen we zeker nog eens terug????????????????
Inus75 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Voor de tweede maal bij Ceramique gegeten en wederom was alles naar wens. Prima eten en een losse, vriendelijke bediening. Dit is een uitstekend eetcafe voor "normale" mensen en geen zaak voor mensen die altijd maar praten over "bittertjes", "zuurtjes" en "smaakexplosies". Een vegetarisch driegangenmenu voor €27,50 is gewoon zeer netjes en helemaal als de kwaliteit gewoon prima is. Karaf kraanwater wordt kosteloos op tafel gezet en een extra bakje frites of mandje brood wordt ook niet berekend. Ook de wc`s zijn netjes en schoon. Wij komen hier in de toekomst graag weer terug.
TobieRoelofs .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
matig eten en slechte bediening / service
Het matige eten wordt bedekt met een berg garnituur.
Bediening die geen moeite doet om je het gevoel te geven dat je een welkome gast bent!
Voor ons geen Ceramique meer.