Meer informatie over restaurant Centraal Ketelhuis

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 10:00 - 16:00
Zaterdag 11:00 - 17:00

• Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Via sensodyne actie op de website van Het Ketelhuis gekomen. Prachtige fotos en in het echt net zo mooi en sfeervol. Serene uitstraling door de mooie natuurlijke kleuren in hun inrichting en prachtige linnen gordijnen. Er is veel ruimte tussen de tafels. En ook een gedeelte waar je gezellig op de bank kan chillen of eten. We zijn hartelijk ontvangen. De high tea bestond uit drie rondes: 1: hartig (paddestoelensoep: goed gekruid en smaakvol, quiches: droog maar smaakvol met geitenkaas en gedroogde tomaten, twee soorten mini broodjes: klein, karig belegd, maar toch smaakvol)
2: zoet : druiven, met een frisdrankje ( limoen, munt en nog iets) , even later ook de scones.
3: zoet: citroentaartje(?) erg leuke combi van zoet en zuur, met een schaaltje met chocolade en koekjes, pindarotsjes en brownie.

We hebben het niet op gekregen. De thee werd slechts eenmaal bijgevuld. Dat had best nog een keer gekund.

We hebben een super middag gehad. Alleen kwaliteit eten was ok. Ik raad het zeker aan om te komen ervaren.
Bedankt voor je recensie butterflywai1! Fijn dat het zo goed is bevallen. De puntjes ter verbetering zullen we meenemen. Hopelijk tot een volgende keer. Groeten team Centraal Ketelhuis
Mariabt .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Bijzondere industriële lunch-locatie in het Amersfoortse Soesterkwartier. Relaxt in een bank met veel kussens genoten van een lunch met thee en verse salades: 1x geroosterde pompoen; ook geschikt voor veganisten! 1x salade met ham: oa. met peer, rucola en opgefrist met granaatappel-pitjes. Deze was bijzonder smakelijk en prettig dat er we olijfolie bij kregen.
Bedankt voor je recensie Maria! Fijn te horen dat het goed bevallen is. Graag tot een volgende keer!
Mary T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Via Sensodyne-actie Hightea bij het Centraal Ketelhuis. Niets dan lof! Van soep tot zoet - alles smaakte even heerlijk. De hoeveelheden meer dan voldoende. Ondanks de grote, hoge ruimte sfeervolle uitstraling, behaaglijk warm en knus gevoel. Bijzonder interieur, divers met grappige elementen, evenals het servies. Het team: hartelijk en snel. Ondanks de drukte geen stress-uitstraling. Makkelijk te bereiken met zowel trein, als auto. Gelegen op een mooie plek, vrij parkeren. Zeer aan te bevelen! (reserveren gewenst)
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Volstrekt onverwacht liepen we tegen een Blokkendoos aan - uit een ver spoors verleden. Naast een restaurant, dus zomaar 'ns binnen gestapt en geluncht. In de voormalige werkplaatsen van de NS zijn allerlei kleine bedrijfjes begonnen, plus een restaurant: het Centraal Ketelhuis. Schitterend is het geworden, en zo leuk dat dit met die mooie oude gebouwen is gedaan!
Op zich is de inrichting simpel, maar het ligt gewoon heel leuk, in een prachtig pand.
De bediening is erg aardig en attent, soms wat op het snelle af (en hup: daar gaat het bord al weg...).
De keuze beperkt zich tot de lunch: ze doen alleen aan lunch, borrel, of partijen. Op de kaart staan "kleine broodjes", voor 4 euro per stuk, en in combinaties van drie broodjes (11,50) of twee broodjes met een soepje (10,50). Daarnaast maaltijdsoep (6,75) of salades. We hebben diverse broodjes, de maaltijdsoep en de dagsoep geprobeerd, en het smaakte allemaal voortreffelijk. Lekkere zalm met eiersalade, heerlijke garnalenkroketjes, prima bloemkoolsoep. Heerlijk!
Waarom dan toch een wat zuinig cijfertje voor dat eten? Wij vinden het duur. Alles is een eurootje te duur. Want het zijn inderdaad: kleine broodjes.
AquaN .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Van een high tea genoten via de paradontax actie. Met een apperatief glas prosecco gestart en hierna heerlijke hartige hapjes zoals quiche, soepje en sandwiches genuttigd. Gevolgd door zoetigheden zoals scones, stukjes verse taart en chocolaatjes.
Bediening erg vriendelijk en behulpzaam en de locatie is een mooie ervaring. Zeker de moeite waard om snel weer terug te komen! Alleen jammer dat ze doordeweeks om 16:00 uur al sluiten
Tineke B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
We hebben gebruik gemaakt van de lunch. Een leuk concept, naast o.a. quiches en soepen er valt er te kiezen uit 3 vormen van mix&match lunch; je kunt bv altijd zelf een keuze maken uit diverse broodjes. Wij kozen voor het 'combinatie--trio' dat uit 2 kleine broodjes, 1 kleine soep en een kleine salade bestaat. De broodjes zijn met mooie producten belegd, de soep was een verrukkelijk vers bietensoepje (of een heerlijk aspergesoepje) en de salade was gewoon goed, niet speciaal. De chocolaatjes en de verse brownie bij de koffie zijn heerlijk. Leuke presentatie: een etagère met diverse soorten chocolaatjes.
De bediening is erg aardig en attent. De inrichting is echt top! Knap hoe dit Ketelhuis is omgetoverd tot een stoer en sfeervol restaurant.
Wij komen terug voor koffie en/of lunch.
Fijnproeverss .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Heerlijk geluncht in het Centraal Ketelhuis met heerlijke broodjes, soep en hartige taart. Het Ketelhuis ligt misschien niet op de meest centrale locatie in Amersfoort, maar het is de moeite waard om even een stukje om te rijden! Gratis parkeren voor de deur is een pluspunt. Het industriële karakter van het pand in combinatie met het gezellige interieur zorgen voor een fijne sfeer. De bediening is zeer vriendelijk.