Centra

Lange Niezel 29 1012 GS Amsterdam Nederland Kaart
31-206223050

Over restaurant Centra

Authentiek Spanje in hartje Amsterdam

Het oudste en meest sfeervolle Spaanse restaurant in Amsterdam met een uitgebreide keuken waar de pulpo a la gallega met precisie wordt bereid, de paella authentiek kokend op tafel staat, het speenvarken om op te zuigen is en waar de visschotels op de lavagrill worden klaargemaakt. Wil je alles proeven? Dan zet het personeel je tafel vol met de allerlekkerste tapas. Kortom, je waant je weer in Spanje en gaat nóg gelukkiger weer weg.

Meer informatie over restaurant Centra

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 23:00
Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi
6,7
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Bestaat het restaurant nog wel?
Ik kom hier al bijna 40 jaar en ik heb hier toen de Zarzuela ontdekt. De lekkerste visschotel ter wereld. Ik heb hier dan ook nooit meer iets anders besteld. Met enige regelmaat kwam ik van ver buiten de stad een Zarzuela verorberen. De inrichting bleef altijd hetzelfde, een soort van kantine met korte en lange tafels, niks van franje en trandy aanpassingen. Dat was de kracht van Centra.
Nu lees ik dat Centra door mismanagement (?) failliet is verklaard?
Het kan toch niet waar zijn.
Kan de kok zijn Zarzuela-recept niet prijsgeven aan zijn grootste fan?
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Spaans restaurant in de omgeving van de wallen waar het eten prima is. We hadden twee verschillende grote visschotels voor in totaal 4 personen. Bijpassende garnituur hield niet over. Salade was een combinatie van wat ijsbergsla met twee in partjes gesneden tomaten en diverse olijven maar zonder enige dressing/olie. Vis was heerlijk en in overvloed dus we gingen tevreden weg. Bediening was attent door regelmatig de bordjes met graten, schalen van de gamba's te vervangen. Ook kregen we regelmatig weer een schoon servetje want gamba's eten met je vingers betekent natuurlijk behoefte aan meerdere servetten.
Deplant .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Jee, wat een hoop zeurders hier! Veel Spaanser dan dit ga je het buiten Spanje niet vinden. En ja, dan is de aankleding niet hip. Maar je kunt jezelf een weekendje Madrid besparen door hierheen te gaan. Een bizar contrast met de gekte van de Wallen er omheen. Helemaal top.
Ehsparreboom .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
La Centra is een goed Spaans restaurant waarvan er weinig in Nederland te vinden zijn.
De kwaliteit van het eten (gegrilde vis) is goed. De witte huiswijn aan de te dure kant.
Ondanks het sleetse interieur is het restaurant sfeervol "Spaans" Wij komen hier terug !
Warner K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
In een `ouderwetse Spaanse ambiance` hebben wij lekker gegeten. De service was geroutineerd maar vriendelijk. De inrichting sober maar authentiek. Alleen in een geheel bezet restaurant is de akoestiek niet aangenaam, je kunt elkaar niet goed verstaan. Al bij al toch een herhaling waard!
Mtihvz .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij hebben zarzuela en paella gegeten, het was heerlijk. Het voorgerecht was ook heerlijk.
Alleen, de lange tafels die erg dicht bij elkaar staan vonden wij niet leuk.
De wijn was ook prima, maar €25- per fles vonden wij wel wat prijzig.
Prima restaurant.
Ideutekom .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Wij kwamen hier op de laatste dag van de AH restaurantactie en voelen ons afgezet: het voorgerecht mochten we niet zelf kiezen en bleek (achteraf ) behoorlijk aan de prijs; zo'n 12 euro voor pp twee garnalen, twee inktvisringen, een gehaktballetje en een kroketje. Wij hadden liever zelf iets gekozen, zonder vlees en voor minder geld.
Gelukkig viel er bij het hoofdgerecht wel iets te kiezen en konden we de vegetarische paella nemen. Die zag er prima uit.
Als toetje hadden we de keus tussen ijs en een koud caramelpuddinkje.

De tapas en de paella waren wel lekker, maar we zaten niet echt lekker rustig te eten, want het was bomvol / lawaaierig en het bedienend personeel was gestrest.
Akne .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
is slecht bevallen,mijn nichtje was niet lekker en wilde weg,

we zouden de drankjes enz.betalen,en ons voorgerecht[ah-zegelactie],

maar dat kon hij niet handelen en wilde toch het diner enz.geven en

afrekenen[42 euro]te gek,hij werd boos en verschuurde de bon,ga maar weg--------
ik heb 15 euro toch neergelegd,
slechte ervaring;
Juud77 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten, lekkere Spaanse chaotische sfeer .... voor ons perfect.
Lekker tapas en daarna een lekker kipje .... Top!

Obrigadisimo amigos
Riekje V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Op het laatste nippertje onze AHrestaurantkaart gebruikt voor drie personen. We kenden Centra van jaren geleden. De bediening en het eten zijn nog even goed. We waren er op zaterdagvaond rond 18.00 uur en werden in het begin goed ens nel bediend. Toe het zeer druk werd, liep ook de aandacht voor ons tafeltje terug, helaas. Afgezien daarvan was alles prima: het eten (tapas, zarzuela en paella en flan) de vriendelijke bediening en de hoeveelheid. We gaan ook zonder AHkaart zeker weer terug!
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Tja Centra is een begrip in Amsterdam centrum. Op de Wallen van de stad. Bijna altijd vol. Nu met het AH-menu helemaal feest. Ik kreeg de indruk dat de mannen het eigenlijk niet aankonden.

Het deed gelukkig geen afbreuk aan de kwaliteit van het geserveerde.
Maar pas na 45 minuten je voorgerecht brood en water (...). De eerste gang was een keuze van de chef. Vier tapasvarianten. Smakelijk!
In plaats van de bijna standaard aan te bevelen schotel met PAELLA VALENCIANA of ZARZUELA CATALANA kozen we deze keer CARNE DE TERNERA ESTOFADA CON PATATAS (€20,50)
Een verrassende goedgevulde stoofpot vulling gepresenteerd op een stalen schaal.

Het AH-menu schrijft ook een dessert voor. Vooruit dan maar. Een taartpunt amandelkoek met slagroom. Een sterke kleine kofiie maakt het laatste AH-menu (tje) af.

Huiswijn is per glas of karaf te bestellen.
Water van Amsterdam!

Weer om straat suist het geroezemoes van Centra na enige tijd na in je hoofd.
L.v.sluyter .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We hebben paella vis gegeten de rijst was prima maar te weinig vis erin.
Prijs kwaliteit matig.
Echt spaans wel gezellig
Nravanic .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
als een avondje in andalusie, heel warm en gezellig, spanstaal, laawai ...
verse vis met mosselen en garnalen, en lekker tapas ...
Teerling1110 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ongeveer vijftig jaar geleden at ik voor het laatst bij Centra. Ik was weer terug in de tijd. Niets was veranderd. Heerlijk Spaans eten, gewoon goede, attente bediening en het interieur lijkt in die vijftig jaar niet veranderd. Ik wacht niet nog eens vijftig jaar!!
Laetitia K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
De lekkerste paella van Amsterdam. Zeker een aanrader. We gaan zeker weer daar eten. Was de 2e keer. Sangria was geweldig.

Estrelladewi .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
De bediening was allervriendelijkst. Het eten smaakte goed. Een authentieke Spaanse smaak, met niet teveel poespas. Grote porties dus we gingen goed gevuld weg. De paella was erg lekker!
Euwema .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Aan de Lange Niezel is restaurant Centra een oase van originaliteit. Spaanse sfeer en idem hapjes. Simpele gerechten met liefde klaargemaakt.
M.werring8 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Heerlijk gegeten, prima bediening ondanks dat een van de twee alleen Spaans sprak. Restaurant ziet er niet aantrekkelijk uit maar het eten compenseert dat ruim!
Kosoe23 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Lekker gegeten. Voorgerecht lekker en voldoende. We hebben Paella en stoofpotje gegeten. Die Paella was een beetje zout.
Ing2015 .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Via de AH dinerbon hier gegeten. Je krijgt dan een door de chef samengestelde combi van tapas vooraf. Pittige chorizo, albondigas, garnalen en calamares kregen wij, met brood. Niets op aan te merken, gewoon lekker. Daarna konden we een hoofdgerecht kiezen, niet uit alle maar voldoende keus wat ons betreft. Onze Zarzuela voor twee was erg lekker en meer dan voldoende. Eenvoudig maar lekker huiswijntje erbij en over een karaf water werd gelukkig niet moeilijk gedaan. No nonsense tentje met lekker Spaans eten. Het was erg druk, maar de bediening was vriendelijk.