Celik

Hof 13 A 3811 CJ Amersfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Celik

ewschutzmann .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Getipt om er een keer te gaan eten....dus dat gaan we doen. Interieur is wat oubollig, gedateerd. Die avond had het publiek een hoog "o,o cherso"-gehalte. De bediening was erg vriendelijk. Het eten daarentegen was aan de flauwe kant, de echte Balkan smaak/aroma ontbreekt! Daarvoor moet je kennelijk toch in Turkije of Griekenland zelf zijn. De prijs daarentegen was redelijk! Maar komen we daar nog eens terug? We denken van niet!
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
IENS-topper?
Hier ga je naar toe, als je geen zin hebt om te koken, maar ook niet te duur uit wil zijn. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, of een keuken met een eigen karakter. De Sigara böregi (fetakaas in bladerdeeg) was op zich goed, maar de saus die erbij geserveerd werd smakeloos. Calamares was prima, maar van de zalm- en victoriabaarsspies had ik meer verwacht. Bovendien was de knoflooksaus zonder yoghurt en dus veels te vet en te machtig. De Vranac - een wijn die in 1982 wereldberoemd was - leek wel verf. Na een paar glazen moet je niet naar een vrouw lachen, want dan zie je haar nooit meer terug. Een serveerster was goed op de hoogte van de restaurants in Amersfoort. De rest van de bediening was vriendelijk, maar liet een steekje vallen door mijn jas op het einde niet aan te reiken. Kortom: goed, maar niet geweldig.
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Op de dag zelf telefonisch gereserveerd. Het zat helemaal vol. We konden vanaf 19.30u wel terecht. Prima!
We hadden lovende recensies gelezen en waren erg benieuwd naar dit restaurant.

Het was inderdaad druk, maar niet te druk. We werden redelijk snel geholpen op het terras. Tijdens ons eerste drankje besloten we om naar binnen te gaan (aangezien het buiten een beetje te frist werd). Dat was geen probleem en we werden begeleid naar een tafeltje binnen. (Prijs voor een Amsterdammertje: €2,50.)
Binnen ziet er er nogal gedateerd uit. Het heeft wel iets weg van een Chinees restaurant (vanwege de 'tussenschotjes'). Er was een 'saladebar'. Tzatziki, verse uit, pepertjes in het zuur, tomaat + komkommer en groene sla.
Verder hadden we de 'mediteraan plate' besteld voor 2 personen. Een gehaktrol, een hamburger, een klein stukje kipfilet, spek en een spiesje. De gehaktrol en hamburger waren in ieder geval niet zelf gemaakt en dat is jammer. Je merkt dit duidelijk aan de textuur: een tikkie richting rubber. Al het vlees kwam van de BBQ. Koteletje was helaas te lang gebakken en dus droog. Kipfilet was prima! Spek en het spiesje ook gewoon prima.
We kregen er een 'peperoni-sausje' bij. Lees: Knorr pepersausje. Wat jammer dat dit niet gewoon zelf wordt gemaakt!
Er zat ook een bolletje rijst gemengd met tomatenpuree op de schaal. Samen met wat erwtjes uit een pot. Wat jammer dat deze dan uit een pot komen! Dergelijke erwtjes zien er gelijk een stuk minder aantrekkelijk uit en hebben nauwelijks structuur. Verse erwtjes is voor een restaurant bijna onmogelijk, maar ik zou toch adviseren om dan diepvries erwtjes te gebruiken. Die zijn in ieder geval groen. En hebben smaak en structuur.
De patat was goed gebakken. De Nederlandse mayonaise was goed.

Ik snap best dat er goede recensies binnen komen voor dit restaurant. Dat komt door de mensen die ik daar heb gezien. Het zijn de mensen die doorgaans in Turkije ook immens genieten van een all-inclusive hotel. Helemaal niets mis mee, natuurlijk! Maar ik ben heel ander eten gewend en hecht waarschijnlijk wat meer waarde aan kwaliteit en smaak.

Al met al: een prima restaurant als je Knorr-wereldgerechten helemaal fantastisch vindt. Ben je op zoek naar iets culinairs? Zoek dan gerust even verder.
Matthijs V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Ik ben gisteren samen met mijn vrouw gaan eten bij Celik. Bij binnen komst zag ik meteen een wat verouderd en saai interieur. Er kwam een dame van de bediening naar ons toe die er helemaal niet als service medewerker bediening uitzag. Haar kleding zat zo strak om haar lichaam dat je werkelijk elk detail van haar lichaam zag,en haar schoenen waren ontzettend smerig. wij zijn aan onze gereserveerde tafel gaan zitten en bestelde ons eerste drankje, mijn vrouw een zoet wijntje en ik een groene ijsthee. De bediening (slecht geklede dame) kwam met inderdaad een wijntje maar voor mij had zij gewone mierzoete ijsthee ingeschonken waar ik niet om gevraagd heb,toen ik hier wat van zij kreeg ik de melding dat ze geen groene ijsthee hadden (of dit een probleem was?) ons voor gerecht was Garides Scampi's in spaanse knoflooksaus. Toen dit geserveerd werd viel mij meteen op dat er 7 gewone bijna witte garnaaltjes op mijn bord dreven in een rose getint sausje waar na proeven ook nog eens helemaal geen smaak aan zat.
als hoofd gerecht hadden wij een Chateua briant Tournedos besteld (rijk geserveerd stond er op de menu kaart) toen deze geserveerd werd zag ik meteen dat dit geen tournedos was maar een in model gesneden biefstuk die ook nog eens veel te gaar gebakken was. Deze lag bovenop een aantal plakken brood om het vet te absorberen . Rondom dit vlees was dit gegarneerd met een schepje dopwerten een schepje rijst en een enkel aardappel puree toefje. daarnaast werd er een bakje patat geserveerd. Salade mag je bij Celik zelf pakken uit een salade bar,,maar ook hier is de keuze belabberd . fijn gesneden sla,, plakjes komkommer met daardoor stukjes tomaat,, een soort yoghurt met iets er doorheen,,en wat rouwe uien ringen,, dit alles smaakloos zonder enige dressing of kruiden (voelde mij net een konijn bij zijn voerbak toen ik dit zag). Na dat wij hadden gegeten (zeer flauwe smaken) wilde ik eigenlijk meteen weg gaan want een nagerecht dacht ik moeten wij maar niet doen. Toch kregen wij van de eigenaar (vriendelijke vent) een kopje koffie aangeboden van de zaak bij het proeven van die koffie trokken direct al mijn gezicht spieren samen,,pfff dat was sterke koffie,,brrrr deze dus niet opgedronken.wij zijn weggegaan en komen daar dus nooit meer.
Janet V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Heerlijk met z'n tweeën gegeten. Het was vrij druk, maar omdat we mooi op tijd waren, konden we zonder reservering toch eten. We kozen voor een schotel voor ons samen, de Chateau Briant. En wat hebben we daarvan genoten!! Goed vlees, heerlijk gebakken en lekker mals en mooi op een schaal geserveerd. De saladebar is eenvoudig, maar wel lekkere salades. Het nagerecht was ook erg lekker. De sfeer is gezellig en het personeel draagt daar zeker een steentje aan bij! Lekker eten en heel betaalbaar, we komen zeker nog eens terug!
Maddy D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben hier met 6 personen gegeten. Zeer gastvriendelijk personeel in een gezellig druk restaurant. Het smartlappenfestival was nog gaande en het was goed druk, maar we hebben niet echt lang op onze gerechten hoeven te wachten.
Er komt gelijk een mandje stokbrood met kruidenboter op tafel en niet lang nadat we besteld hadden, kwamen de voorgerechten al door.
Ik had de scampi's en die waren prima, alleen vond ik de Spaanse knoflooksaus te flauw.
Verder waren alle voorgerechten, gepaneerde kaas, inktvisringen en de honingmeloen ook prima.
Als hoofdgerecht had ik de Mix gril, lekker, meer dan genoeg vlees, maar het smaakt allemaal wel een beetje hetzelfde.
Ook de andere hoofdgerechten: entrecote, roversvlees, roverssabel en mediterraan speciaal waren genoeg en in orde.
Ik verheugde me al op het nagerecht: de Palatschinke, een flensje met vanille ijs, slagroom, noten en chocoladesaus. Helaas was het flensje koud en al wat taai, maar de smaak op zich was goed. Van 1 van de gasten was de palatschinke vergeten en toen die als nog doorkwam, was die wel nog heerlijk warm en vers...
Al met al hebben we heerlijk gegeten met wat kleine opmerkingen, maar ik zou hier zeker nog een keer gaan eten.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Geocachen is onze hobby en na een kleine dag speuren in de omgeving van Amersfoort en een stevige ronde door de binnenstad kregen we al vroeg trek. Keuze genoeg in deze stad!
Celik zat om 17.30 uur al goed vol en dat is een goed teken. Binnen merkten we dat er veel vaste klanten waren. We werden vlot en vriendelijk bediend, ook later toen men zelf opmerkte dat de glazen leeg waren.
We kozen de Buftek en de Zigeunerspies. Het vlees aan de spies was van prima kwaliteit en was smakelijk gekruid.
Wel miste ik heel erg een (rode) saus er bij.
De saladebar was eenvoudig.
Het nagerecht werd de Baklava, netjes opgemaakt, bolletje ijs er bij en slagroom.
Een lekkere koffie kostte slechts € 1,80.
De hele rekening viel trouwens mee, voor € 45 eet je hier met twee personen je buikje rond.
Tijdens het eten liep de zaak nog verder vol. Er waren ook wat grotere gezelschappen en vrij veel kinderen. Dat maakte het wat onrustig en lawaaierig. Geen probleem, je komt hier niet om romantisch te tafelen bij kaarslicht.

Robin T.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Het is zo fijn dat er nog restaurants als Celik zijn! Dit is een klassiek eethuis zonder pretenties en zo beoordeel ik het ook. Men serveert er een rechttoe rechtaan Balkankeuken in een entourage die allesbehalve hip en trendy is en daarmee een aanbevolen adres voor wie niet wars is van enige nostalgie en traditie, qua gastvrijheid een warm bad zonder de opdringerigheid van voortdurend hengelen naar complimenten van de gasten.
Wie voor de deur staat van Celik en de menukaart bestudeert, moet vanwege de lage prijzen en het daarvoor gebodene geen hoogstandjes te krijgen. Maar men bereidt hier prima gegrild vlees, gehaktballetjes en -staafjes (ik zou ze Turkse of Zuid-Slavische frikadellen noemen) en de beste schnitzels van Amersfoort, begeleid met tomaten- en ravigottesausjes en de knapperigste friet die je je kunt wensen. Ook de sigara böregi (fetakaas in bladerdeeg) voldoen aan de culinaire eisen. En ook al is het restaurant in Turkse handen, de aanwezige Zuid-Slavische wijnen zijn top: ik koos de soepele Vranac (Montenegro), helaas niet per glas verkrijgbaar maar een fles voor 17,95 is ook nu zo verkeerd. Kortom: Celik is een goed adres om zonder hoge verwachtingen buiten de deur te eten en zo denken veel mensen erover, want het is er meestal goed bezet.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Krap, het is vooral krap. Oké, het is vrijdagavond en dus druk, maar ruimtes van slechts vijftien centimeter tussen de tafeltjes en twintig centimeter tussen de rugleuningen van de stoelen zijn wel een beetje té. Het aan ons toegewezen tafeltje is aan twee kanten ingesloten door vaste banken en aan de derde kant door het tafeltje van de buren. Moet er iemand naar het toilet, dan moeten anderen - zélfs van het gezelschap naast ons! - dus schuiven. Al snel nadat we ons hebben gesetteld, krijgen we de menukaarten en ons eerste drankje, maar vervolgens duurt het ruim twintig minuten voordat we kunnen bestellen. We kunnen de wachttijd enigszins veraangenamen door ons tegoed te doen aan de saladebar. Hoewel Celik een mediterraans restaurant heet te zijn, vind je dat nauwelijks terug in de saladebar: blaadjes sla en rauwe uien overheersen, en er is nog geen olijf te bekennen! Onze menukeuze valt op de 'Huis Plate, geflambeerd aan tafel', een schotel voor twee of meer personen. Omdat alles - en 'alles' betekent hier inderdaad: héél erg veel - op een grote platte schaal ligt uitgespreid, koelt het ook allemaal erg snel af. De beide waxinelichtjes in de rechaud doen hun uiterste best, maar bij een schaal van deze afmetingen is dat een kansloze missie. De schaal is dan ook eerder koud dan dat-ie leeg is... Zit het met de kwantiteit wel snor, de kwaliteit stelt teleur. Het is allemaal een beetje te doorbakken en daardoor droog. De entrecote onderscheidt zich in niets van de kotelet, de cevapcici (Balkanworstjes) hebben dezelfde consistentie als de raznjici (varkenshaas op pen). Het geserveerde biertje lijkt rechtstreeks uit de vriezer te komen. Het is zó koud dat het al is doodgeslagen voordat het goed en wel in het glas zit. Wil ik een tweede biertje, dan moet ik bijna halsbrekende toeren uithalen om de aandacht van het personeel te trekken. Dat ligt niet aan het personeel zélf, laat dat gezegd zijn, maar er is eenvoudigweg te weinig personeel voorhanden.
Abrevoort .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Op grond van de aanbeveling in de ranking van Iens besloten we dit restaurant eens te proberen. Een goed besluit. Wat een leuke ontvangst! En direct een glas water met ijs. Daarna een buitengewoon plezierige bediening, niet opdringerig, maar precies goed. We waren met vijf personen en iedereen koos iets anders. Alles fraai geserveerd en van prima kwaliteit. De huiswijn (rood) is goed. De prijzen zijn, zeker voor dit eten, laag. Een restaurant waar we zeker vaak zullen terugkomen!
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Naast zeer smakelijk eten is het ontvangst erg gastvrij! Al meerdere malen bij Celik gegeten en het leuke is dat je herkent wordt door het personeel wanneer je weer langs komt. Het bedienend personeel is zeer toegankelijk voor vragen of een leuk gesprek. Het restaurant heeft een geruime menu kaart met een mooie prijs-kwaliteit verhouding, vaak ook met een leuke aanbieding. Hoeveelheid per portie is precies goed en je vertrekt altijd met een voldaan gevoel. Ik blijf hier terugkomen, dit restaurant is zeker een aanrader!
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Gisteren met 4 personen gegeten bij
Celik. Net uitgeroepen tot het beste
restaurant van Amersfoort. Dus dat moest wat beloven. Bij binnenkomst viel het al tegen. Een onaangename geur in het restaurant bij binnenkomst. Stoffige inrichting. Verwelkte rozen op tafel. Het personeel is wel heel vriendelijk. We bestelden de plate voor 4 personen. En oh...wat schrok ik van de hoeveelheid vlees die ik zag. Daar kon je wel 10 personen mee voeden. Jammer dus dat bij afloop zo ontzettend veel overbleef. Ook de opmaak viel zwaar tegen. Alleen patat erbij en rijst die zich verstopte onder de bergen vlees. En je mocht salade pakken bij het buffet. Als vleeseter wordt je zeker gelukkig in dit restaurant. Voor ons mag het vele onsjes minder zijn. Jammer dat er zo met eten omgegaan wordt.
P V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Samen met mijn vrouw hier wezen eten, hetgeen voor ons heel speciaal was, omdat het pand waarin Celik gevestigd is vroeger (jaren 70) onze uitgaansgelegenheid was en we elkaar hier hebben ontmoet. (voor insiders dancing PAX).
De zeer attente ober wist hier alles van en liet ons hier een krantenartikel over lezen.

Als voorgerecht namen we de Garides (Scampi's in originele Spaanse knoflooksaus) en de Krab cocktail met een romige cocktailsaus.
Mooie scampi's en echte krab (niet uit blik)
Voor het eten kozen we voor het roverssabel deze werd aan tafel geflambeerd hetgeen heel verrassend was.
Als dessert de Baklava met vanille ijs en dubbele expresso.
Alles erg smakelijke en heel goed betaalbaar.
Je bent bij Celik echt een avondje uit en we komen zeker terug.
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Door de ranking gingen we hier eten. Benieuwd door de hoge scores bestelden we een vlees en visschotel. Alles smaakte goed en verzorgd maar geen culinaire ervaring te noemen. Prima, een lekkere biefstuk spies en vis met diverse soorten. Aangevuld met eenvoudige bijgerechten. De inrichting is gedateerd, beetje klassiek maar dat speelt geen rol voor het eten. De bediening is attent en prettig.
Prijs en kwaliteit kloppen met elkaar, leuk voor gezinnen met kinderen. Hartje stad heeft het een mooie ligging aan een groot plein. De hoge ranking op de lijst verbaasde ons en dit restaurant valt wat ons betreft iets uit de toon. Wil je een goede maaltijd voor een redelijke prijs dan is dit de plek.
Renate77 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Geweldige service, heerlijk en betaalbaar eten. Wij komen hier zeker een keer per maand. De gastvrijheid is hier uitmuntend!
Evelien V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Zojuist gegeten bij Celik. Mijn ouders waren er al eens eerder geweest en de eigenaar wist hun namen nog, dit is dan ook precies hoe ze bij Celik hun klanten benaderen, hartelijk en gastvrij. Bij binnenkomst was het druk maar niet vol. Het decor is ouderwets knus en geeft je enigzins het gevoel dat je op vakantie bent. Wij werden al gauw geholpen en de eigenaar stelde zichzelf voor. Met ons gezelschap hadden wij de Mediteraan Plate, een enorme berg met diversen soorten vlees welke opzichzelf al ontzettend goed smaakte. De bijgerechten van de saladebar maakte het geheel compleet samen met de heerlijke frites. Gedurende ons hoofdgerecht kwam er een enorme groep binnen en werd het steeds drukker. Ondanks het feit dat ze met zijn tweeën aan het uitserveren waren bleven zij ontzettend vriendelijk en gastvrij.
Al met al is dit absoluut een aanrader en zullen wij zeker nog eens terugkomen!
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Wederom weer eens weten eten bij Celik. Wat een heerlijk restaurant blijft dit. Super gezellige, vriendelijke en gastvrije bediening. Lekker rovers vlees gegeten. Was weer super goed. Lekkere huiswijn erbij, die super goedkoop is. Nog een likeurtje van de zaak gekregen na afloop. Helemaal top. Ook vandaag was de zaak tot de laatste stoel bezet. Dat zegt wel wat.... Bedankt team Celik. Tot de volgende keer maar weer.
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Gisteren met zijn vijven wezen eten bij Celik, midden in het centrum. We werden hartelijk ontvangen door, bleek later, onze gastheer van de avond. Als voorgerecht de mezzes gekozen en we kregen een prachtige plaat vol met verschillende kleine gerechtjes die we met zijn vijven konden delen. Alles even lekker. Als hoofdgerecht koos iedereen voor zich. Ikzelf deelde een huis plate (was voor 2 personen) met iemand en deze werd aan tafel geflambeerd. Aan het vlees zat een heerlijke grill smaak. Iedereen had heerlijk gegeten, de biefstuk (die 1 van ons had) was ook heerlijk mals. Heerlijke dikke frieten en sausen erbij. Het enige puntje was, dat het nogal veel was. Van zo'n huis plate kon je makkelijk met zijn 3 a 4-en eten. Nu moesten we wat laten liggen. Verder een geweldige service en supervriendelijk personeel. Hier gaan we zeker nog een keer naartoe.
Mark-delft .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Bij toeval terecht gekomen op het terras van restaurant Celik. We zouden later op de avond, het was pas half 6, gaan eten bij een ander restaurant. De huiswijn smaakte naar meer en we bleven langer dan gedacht. Wat ons opviel was dat 30-40 procent vaste klant was, maar vooral dat de andere klanten net zo hartelijk ontvangen werden. We besloten te blijven en daar hebben we geen spijt van gehad!
We bestelden een Huis Plate en daar hadden we een goede keus mee gedaan. Alles was even lekker (misschien net iets teveel). Al het personeel was even aardig en vooral even betrokken en wist precies wat er geserveerd werd. Hier kan menig (Hollands) restaurant nog wat van leren!
Wij wonen helaas niet in de buurt, maar als wij weer in Amersfoort zijn komen we zeker hier weer eten.
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Goed eten voor een mooie prijs. Super vriendelijke bediening en goede service. Wat wil je nog meer, wat mij betreft een van de betere restaurants van Amersfoort. Komen zeker weer terug. Bedankt team Celik!!