Cave Oporto

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

Berthine_ .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Gisteren na jaren weer eens met vrienden bij Cave Oporto gegeten.
Het eten was heerlijk (gamba's, sardientjes, tonijn en mixed grill), maar zelden zo'n onbeschofte en chagrijnige bediening gehad. Er kon geen lachje af. Voordat we konden afrekenen werden onze jassen over onze stoel gelegd.... de buitendeur stond al open.... jammer!
Grietje H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Na jaren een beetje uit het zicht te zijn verloren, weer eens bij dit restaurantje gegeten. Een hele goede beslissing. Het restaurant bevindt zich in een kelder waar het gezien de temperaturen op dit moment heerlijk koel was. Er is in de loop van de tijd weinig aan de inrichting verandert en zelfs de gastheer gaf blijk van herkenning. De kaart is nog steeds erg goed, pannetje met brood en kruiden vooraf, altijd lekker! Als voorgerecht de calamares en de gehaktballetjes gegeten, als hoofd een tonijnsteak, welke perfect gegrilld op tafel kwam. De kip piri piri, royale portie en lekker pittig. Bijlages goed, heerlijke frieten! Volgende keer blijven we niet meer zo lang weg!
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Na jarenlang nieuwsgierig geweest te zijn gisteren toch maar eens naar binnen gestapt in dit Portugees getint restaurantje.
Het decor is eenvoudig en vrij standaard. We werden hartelijk welkom geheten en kregen de gegratineerde broodjes aangeboden die prima waren.
Het hoofdgerecht Cataplana de peixe, een rijkelijk gevulde mix schotel met vis, inktvis, garnaal en mosselen was voortreffelijk. De tonijnsteak was ook smaakvol. Als toetje hadden wij een prima Portugese pudding en custard.
Al met al zeker een restaurant om eens binnen te wandelen. Voor de visgerechten kom ik terug.
Marreco .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Hoewel dit restaurant al sinds mensenheugenis in de Groninger binnenstad is te vinden, was het voor mij (en mijn meeste tafelgenoten) de eerste keer dat ik er ging eten. Daarvoor gold het alom bekende excuus (kelder, bedompt) daarvoor als de belangrijkste reden. In een weliswaar ietwat gedateerd decor, maar zonder claustrofobische kriebels, was het toch heerlijk eten in een goede sfeer met een prettige, niet opdringerige, bediening. Ook de 5 tafelgenoten waren aan het eind van de avond zeer tevreden. De gerechten op de gevarieerde kaart zijn prima in orde en goed betaalbaar.
Marco K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Hoewel het eten er erg lekker is, is de bediening slecht. We gingen er op een relatief rustige zaterdagavond eten (paar tafels onbezet) maar moesten meerdere malen vragen of de serveerster onze bestelling wilde komen nemen. Na de derde poging kregen we te horen dat het geen zin zou hebben om nu te bestellen "omdat de processen in de keuken niet goed lopen". Dat zijn zaken waar je je klanten niet mee lastig valt. Zichtbaar was dat serveersters expres klanten niet aankeken om zo geen bestelling te hoeven doorgeven, totdat er ruimte was in de keuken.
De weekaanbieding bleek op, waarna er niet gevraagd werd wat ik dan zou willen eten, er werd verteld welk gerecht in de plaats daarvan gemaakt was. Dat is opnieuw erg klantonvriendelijk.

Wij komen er niet meer.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Dwalend door een nat Groningen liepen we langs dit restaurant dat bescheiden aangegeven was en in de kelder gelegen was. Een beetje Portugees stond er buiten en dat was nou precies waar we voor in waren. Prima ontvangst, iedereen waar wij oogcontect mee kregen begroette ons of knikte vriendelijk, om 19.30 en ja de kelder zat vol maar de eerste gasten gingen net weg en na een paar minuten werden wij naar onze tafel gebracht! Na de vraag of wij wat wilde drinken en wat brood wilde kregen wij ons glaasje Port (geen Ruby aub maar Tawny of Vintage, die vrag werd overigens niet hlemaal begrepen maar later bleek ook niet vreemd want het was haar eerste werkdag, we kregen een 10 jaar oude port, prima!)) en een pannetje met 12 voortreffelijke warme stukjes stokbrood uit de oven gegratineed met knoflookboter. En opvallend we werden kregen niet direct de kaart opgedrongen....eigenlijk wel zeldzaam...voor mij zeker een plusje! Op de voorgerechten, de Gravad Lax, de Parma en Seranoham en de slakken met knoflook was niets op af te dingen.....gewoon goed! Weinig keus voor de wijn, vond ik in eerste instantie, maar de droge witte en de enige rode wijn op de kaart bleken een goede keus. Als hoofdgerechten kregen wij de runderhaas medaillons met gamba’s en knoflook mayonaise, “surf ‘n turf” en de gegrilde tonijnsteak met Spaanse peper, knoflook, limoen en koriander, beide prima op smaak en voldoende qua portie. Uiteraard zijn we geeindigd met wederom een 10 jaar oude pormaar HELAAS zonder een stukje kaas! Nou ja, laat dat dan onze enige minpunt zijn. Cava Oporto " felicitações ", ga zo door en tot volgend jaar!
Arvid B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
In de afgelopen jaren meermalen gegeten in dit zeer knusse restaurant. Elke keer is de bediening uitstekend en het eten is (constant) goed. Vanavond ook weer genoten van de pittige gehaktballetjes, pittige tonijnsteak en uitstekend rode huiswijn. Voor een avond uit met vrienden, is dit een van de beste plekjes van Groningen wat mij betreft. Knap ook dat het elke keer een succes is, dat lukt niet alle horeca-ondernemers. Aanrader!
Lotte_fr .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Erg sfeervol restaurant. Vooraf krijg je zalige knoflookbroodjes geserveerd. Dat is een goed begin. Het eten is heerlijk met een Portugese twist. De prijs-/kwaliteitsverhouding is prima. Vriendelijke, attente bediening zorgt voor een gezellige sfeer. Restaurant is zeker een aanrader. Al denk ik, dat reserveren wel verstandig is. Toen wij er aten, was het nogal druk.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Erg lekkere tonijnsteaks. Zeer smaakvol , ook voor kinderen .
Nagerecht proeverij (van alles wat) is aanrader. Leuke sfeer, goed personeel. Helaas woon ik niet in de buurt anders ging ik zeker terug.
Vangenten .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Gisteravond weer eens gegeten bij Cave Oporto. Het was heerlijk! We kozen voor een drie-gangen menu waarbij voor- en nagerecht een proeverij was en je elk hoofdgerecht van de kaart mocht kiezen. Carpaccio, geitenkaassalade, inktvisringen, Cataplana vis, crème brulee, chocolademousse en ijs. Alles even zalig! De bediening was bijzonder goed; wat een vriendelijke mannen. De sfeer in het restaurant is precies waar ik van hou; niet te licht en gezellig ingericht. Kortom; genoten. Dikke pluim voor Cave Oporto ????
Nico G.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Al jaren rij ik langs dit restaurant.....vandaag voor het eerst gegeten. Ik moet zeggen....heerlijk. Geen fancy verhalen, gewoon lekker eten in een comfortabele omgeving. Bediening is vriendelijk, prijzen zijn goed en belangrijkste ....eten was heerlijk. Kortom...aanrader. Hier ga ik vaker heen.
Boksook .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Prima gegeten. De eendenborst gehad. Lekker, maar velletje had iets knapperiger gekund. Sfeer en service zijn erg prettig. Op een of andere manier blijft dit restaurant altijd hetzelfde. Wat goed is moet je niet veranderen!
Lekker Ite I.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Verrukkelijke scampi met rode peper/limoen/koriander. Van frango piri piri verwacht ik dat deze echt heet is, dat was hij niet. Gelukkig werd er gauw een goed pittige saus gebracht waarmee dit euvel verholpen kon worden. Verder top! Salade wel erg 'hollands', met mosterddressing ipv. puur met olijfolie/azijn/zout/peper. Vriendelijke en snelle bediening. Alles bij elkaar zeker voor herhaling vatbaar.
Hippie H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Het reserveren voor een groep van 34 personen ging goed er werd goed geluisterd naar de wensen, vegetariers e. d. En ze denken goed mee met de personen die glutenvrij eten. Eigenlijk moet dit normaal zijn, maar dat is in veel restaurants niet zo. Het eten was lekker en de bediening was goed. Wij hebben een hele lekkere en leuke avond gehad.

Dank aan het iedereen van Cave Oporto
Ericgisela .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij cave Oporto. Eerst heerlijke broodjes vooraf gehad die uit de oven komen en rijkelijk zijn belegd met kruidenboter. Daarna hoofdgerecht. Mijn vrouw had vleesschotel met rijst die meer dan goed op smaak was. Ikzelf had een heerlijke bereide varkenshaas die elke hap beter ging smaken. Wij gaan hier zeker vaker genieten van de goede prijs kwaliteit verhouding.
Korsse .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Heerlijk gegeten! Smaakvolle presentatie en goede (onhollandse) porties.
Bediening vriendelijk en snel. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Wellicht enig punt van verbetering: hoewel sfeervol verlichte kelder zit je, met name achterin, in de walm van de keuken. Maar dat mag de pret niet drukken.
Segalfredo .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
We begonnen met een stokbroodje met kruidenboter uit de oven. Lekker. Als hoofdgerecht nam ik de gegrilde pikante kippenbouten met huisgemaakte pikante saus. Grote portie en erg lekker. Of de pikante saus idd huisgemaakt was, betwijfel ik overigens. M'n partner nam de mixed grill. Ook deze was lekker. Bijgerechten waren een kleine simpele salade en frites met mayonaise. Niet heel Portugees als je het mij vraagt. Als dessert namen we de proeverij van verschillende nagerechten. Deze is wat mij betreft een aanrader!
De bediening was erg vriendelijk, maar chaotisch. Hoewel het niet erg druk was, had de bediening moeite accuraat te bedienen.
De rekening bedroeg incl. 4 drankjes uiteindelijk ruim € 70,-. Dit vond ik aan de hoge kant.
Laurens H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Sinds Jaren weer een gegeten in dit sfeervolle restaurant.
Er was weinig verandert en dat is totaal niet erg.

We werden prettig ontvangen en vlot voorzien van een lekker drankje en een specialiteit van het huis ( een pannetje van de grill met brood met kruidenboter)

Als voorgerecht had mijn partner een carpaccio van rundvlees en ikzelf een salade van zalm en garnalen. Beide waren lekker en vooral de zalmsalade was verassend fris van smaak.

Het enige nadeel is dat je als je eerst brood met kruidenboter krijgt en dan nog een voorgerecht met ook weer brood dat je al redelijk vol zit.

Als hoofdgerecht een varkenshaas met brie en een mixed grill.
Beide gerchten waren gewoon lekker wat je er van verwacht in een normaal restaurant.
De begeleiding was een lekker frisse salade en lekkere frieten.

ook de desserts waren prima in orde. Een paar bolletjes ijs met koffie ( alleen jammer van de smaakloze fabrieksslagroom) en crème bruléé.

Al met al een degelijk restaurant in een zeer sfeervolle gewelfde kelder met een prima prijs kwaliteit verhouding en we zullen hier vast weer terug komen.

Henk .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
We waren met een vrij grote groep op kosten van "de Baas". De stemming was wat luidruchtig maar de bediening speelt daar prettig op in. Als voor-voorgerechtje werden er alvast een paar hete pannetjes met stokbrood op tafel gezet; altijd goed.
Blijkbaar zijn de meeste van ons liefhebber van gamba's want die waren favoriet. Jammer dat de smaak van de gamba's een beetje ondergesneeuwd wordt door de scherpte. Je moet er van houden. Ook favoriet: de steak met shi-take. De bediening vraagt netjes of de steak medium moet worden gebakken. Dat lukte heel aardig Als bijlagen: goede frietjes en een eenvoudige salade.
De nagerechten: jammer dat het chocolade-ijs op was. Met de chocolademousse ging ook iets mis want chocolade werd niet aangetroffen. Op deze kleine missertjes na was het een geslaagd bezoek.
Matsz .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Alweer de derde keer dat ik dit jaar bij Cave Oporto ben geweest. Bij binnenkomst wederom de lekkere stokbroodjes en als hoofdgerecht de tonijnsteak die erg lekker was. Je wordt prettig geholpen en men neemt de tijd voor je. Verder is de locatie knus en gezellig. Het blijft een echte aanrader in Groningen!