'cause BEER loves FOOD

Vrijdag en Zaterdag 16:00 - 00:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Pepe44 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Lekker gegeten! Palmesteyn burger, uitstekend van kwaliteit, goed bereid. De bijbehorende wedges waren voortreffeliijk evenals de (rode) coleslaw (Groupon deal). Hierbij natuurlijk in dit proeflokaal bier. Goed geadviseerd door de zeer vriendelijke en ter zake kundige bediening. Er zijn ook 15 cl proefglazen. Het interieur - bruine houten tafels, banken en stoelen - is sober, maar dat hoort bij zo'n zaak, wel nog wat nieuw, maar dat zal wel bijtrekken. Voordeel is wel dat de toiletten (ook nieuw) onberispelijk waren. Prettige americana/blues achtergrondmuziek.
De naam is trouwens per 1 juni gewijzigd in 'cause beer loves food gastrobar. De samenwerking met Jopen heeft een andere invulling gekregen. Overigens geeft deze naam de bedoeling goed weer: prima eten (beperkte kaart) waarbij dan bier (erg veel soorten van de tap) gedronken kan worden, of omgekeerd. Een aanrader!
Koksmuts1 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Een paar heerlijke biertjes gedronken en een hapje gegeten bij het Jopen Proeflokaal. Het bevindt zich vlak achter het Leidse Plein, zit een beetje verstopt in een achteraf straatje maar de echte bierliefhebber weet het wel te vinden ;-). Voor een maandag was het in ieder geval aardig bezet. Ze hebben maar liefst 30 bieren van de tap, veel Jopen bieren uiteraard maar ook veel andere soorten. Wat heel prettig is: behalve een normaal glas van 25 cl kan je ook kiezen voor een kleiner glas van 15 cl. Handig voor als je niet kunt kiezen of wanneer je diverse bieren wilt proeven. Behalve bier proeven, kan je hier ook eten.

Op de kaart staan vijf gerechten die los of als menu (met wedges en coleslaw) kunnen worden besteld. Pubfood gerechten als hamburger, spareribs etc. Ik houd helemaal niet van spareribs maar ik zag dat er kalfsspareribs geserveerd werden, de moeite van het proberen waard. Er werd een Brown Madonna (bruine ipa) bij geadviseerd. De kalfsspareribs waren overheerlijk: mals, sappig en zacht.
De Goudgeel krokant gebakken aardappelpartjes die van binnen lekker zacht waren ( dus niet van die vette zompige dingen die je ergens anders vaak krijgt) smaakten prima. De coleslaw was van rode kool en er zat venkel- of karwijzaad door wat het een frisse anijssmaak gaf. De mayo die met Mooie Nel ipa was gemaakt smaakte goed, het was alleen erg weinig maar dat is dan ook het enige minpuntje.
In plaats van espresso na nam ik een Smoking Trojka, een Russian Imperial Milk Stout. Heerlijk, daar kan geen espresso tegenop.

Voor de bieren kom ik hier wel vaker, voor het eten voortaan ook. Ik had middelmatige pubfood verwacht maar heb een heerlijk goed bereid gerecht gegeten. Pubfood 2.0 zou je kunnen zeggen.
Het personeel is erg aardig en graag bereid te adviseren bij de bierkeuze. Het eten wordt vlot geserveerd.
Daanamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Nieuwe proeflokaal met streetfood happen. Wij hadden via groupon gereserveerd waarbij je kon kiezen uit de burger of Pulled Pork. We gingen voor het laatste en deze smaakte heerlijk. Veel keus aan biertjes erbij en vriendelijke bediening. Voordeel nog niet ontdekt door de vele touristen terwijl t dicht bij het Leidseplein ligt.
P V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Hier kom je naartoe voor het bier en de aardige bediening, die inderdaad goed op de hoogte is van wat ze tappen. Hapjes en eten zijn ook oké. En natuurlijk kun je ook wat anders drinken. Maar de uitgebreide bierlijst is echt de moeite waard. En het eten lekker. Mix van toeristen en jongen en oude ''Amsterdammers'' . Kleine zaak, die makkelijk vol kan lopen. Dus met een groepje reserveren lijkt me. Ook belangrijk : sanitair is fris en schoon.
Plaas .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Het Jopen Proeflokaal zal vooral bezoekers trekken met het uitgebreide bieraanbod, maar ook de eetkaart is interessant, met bekende gerechten die op een eigenzinnige manier worden opgediend. Dat is origineel, en ook dapper: mensen hebben nu eenmaal makkelijker een mening over kip met appelmoes dan over een hautecuisinegerecht dat ze thuis nooit eten. Ik houd er wel van als restaurants juist zulke gerechten durven te serveren.

In het Jopen Proeflokaal zijn de lijnen kort, het is een kleine ruimte, het voelt haast alsof je bij de kok op visite bent. Die kok kan koken. Het gezelschap waarmee ik was bestelde per persoon een ander gerecht, zodat we van elkaar konden proeven: pulled pork, 'n burger, gestoofde varkenswangetjes en dus kip met appelmoes. Bij ieder gerecht kon 'n bijpassend bier gekozen worden, maar ook wie geen zin had in bier kon uit smakelijke en passende dranken kiezen (goede cider bij de kip, bijvoorbeeld). We waren erg te spreken over de kwaliteit en zeker ook over de prijs, alle hoofdgerechten kostten minder dan tien euro. De service was vriendelijk en ontspannen. We hadden gereserveerd, maar dat bleek niet nodig - dat zal wel anders worden als het Jopen Proeflokaal meer bekendheid krijgt.

Het Jopen Proeflokaal zou ik dus graag iedereen aan bevelen die goed en betaalbaar wil eten in een prijzig stukje Amsterdam, en bij dat eten een verrassend goed bier van Jopen of één van de gastbrouwers wil proeven.
Olaf K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Al meerdere malen in de Jopenkerk in Haarlem geweest en toen ik hoorde dat er ook een in Amsterdam zat snel maar even wezen kijken.

Van buiten oogt het nog niet echt gezellig, ik ben dan ook de Jopenkerk gewend maar het terras was rommelig, er hing niet een bord buiten (hoorde wel dat dat inmiddels is veranderd).

Binnen was het er gezellig, er hing gelijk een leuke sfeer, mooie zaak, al die taps aan de muur. Er zaten wat locals, wat toeristen.

Natuurlijk als hoofdzaak voor het bier gekomen, Jopen Hoppe, mijn favo maar ook de Mooie Nel en ook een special edition IPA. Te gek als je van bieren houd!

Daarna lekker boordje pulled pork besteld, wow de beste die ik ooit heb gegeten! Mals, sappig en op aanraden van de bediening een iets zwaarder bier erbij (vergeten welke het was).

Ook nog wat bitterballen gegeten, van die speciaal biertjes moet je toch rustig genieten dus we bleven even zitten.

Bediening is helemaal op de hoogte van de bieren, eten was top!
Lovesbeer .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Ik heb net heerlijk gegeten in het Jopen Proeflokaal. Mieke het Kieken is zeer aan te bevelen. Een heerlijk kippetje uit de oven met een blikje bier in z'n achterwerk :-) (met Jopen Ongelovige Thomas). Daarna echt een verrassing: een bierspoom (Jopen Adriaan met Rabarber-Gember ijs mmmm. Het was nog wel een beetje rustig maar ja ze zijn net open. 30 bieren uit de tap waarvan er 20 van de Jopen Brouwerij zijn.