'cause BEER loves FOOD

Lange Leidsedwarsstraat 4 1017 NL Amsterdam Nederland Kaart
31-202237562

Over het restaurant 'cause BEER loves FOOD

Een lekkere gastro-bar op de Leidsedwarsstraat met maar liefst 30 bieren uit heel de wereld op de tap. Probeer een brutale Salty Dick, een stevige Bald Eagle of een lekkere Leaping Lena - en dan hebben we het nog niet eens gehad over de Nognietnaar Huismus. De kaart hier is ronduit inspirerend, en vergezeld met goed bereide burgers komen deze biertjes heerlijk uit de verf.

Meer informatie over restaurant 'cause BEER loves FOOD

Makkelijk te bereiken via Tram 1, 2 & 5. Dichtbij Leidseplein

Maandag t/m donderdag 16:00 - 24:00
Vrijdag en zaterdag 16:00 - 02:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Bar , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
eenvoudige kaart maar we hebben lekker gegeten. We hadden de dubbele hamburger met frietjes.
veel lekkere (craft) bieren.
Wendy M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Leuk aangekleed klein restaurant met een hele gezellige en knusse sfeer. Geweldig goed eten, bereid door een kok die weet waar hij mee bezig is. Bierliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen en de bediening weet waar ze het over hebben. Niet bierliefhebbers zitten hier ook goed, er is genoeg keuze uit andere dranken en zelfs cider! Let op, hou je niet van bier.. Praat toch even met de barman, wie weet laat hij je van gedachten veranderen ;)
pepe44 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Lekker gegeten! Palmesteyn burger, uitstekend van kwaliteit, goed bereid. De bijbehorende wedges waren voortreffeliijk evenals de (rode) coleslaw (Groupon deal). Hierbij natuurlijk in dit proeflokaal bier. Goed geadviseerd door de zeer vriendelijke en ter zake kundige bediening. Er zijn ook 15 cl proefglazen. Het interieur - bruine houten tafels, banken en stoelen - is sober, maar dat hoort bij zo'n zaak, wel nog wat nieuw, maar dat zal wel bijtrekken. Voordeel is wel dat de toiletten (ook nieuw) onberispelijk waren. Prettige americana/blues achtergrondmuziek.
De naam is trouwens per 1 juni gewijzigd in 'cause beer loves food gastrobar. De samenwerking met Jopen heeft een andere invulling gekregen. Overigens geeft deze naam de bedoeling goed weer: prima eten (beperkte kaart) waarbij dan bier (erg veel soorten van de tap) gedronken kan worden, of omgekeerd. Een aanrader!
Daanamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Nieuwe proeflokaal met streetfood happen. Wij hadden via groupon gereserveerd waarbij je kon kiezen uit de burger of Pulled Pork. We gingen voor het laatste en deze smaakte heerlijk. Veel keus aan biertjes erbij en vriendelijke bediening. Voordeel nog niet ontdekt door de vele touristen terwijl t dicht bij het Leidseplein ligt.
P V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Hier kom je naartoe voor het bier en de aardige bediening, die inderdaad goed op de hoogte is van wat ze tappen. Hapjes en eten zijn ook oké. En natuurlijk kun je ook wat anders drinken. Maar de uitgebreide bierlijst is echt de moeite waard. En het eten lekker. Mix van toeristen en jongen en oude ''Amsterdammers'' . Kleine zaak, die makkelijk vol kan lopen. Dus met een groepje reserveren lijkt me. Ook belangrijk : sanitair is fris en schoon.
Plaas .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Het Jopen Proeflokaal zal vooral bezoekers trekken met het uitgebreide bieraanbod, maar ook de eetkaart is interessant, met bekende gerechten die op een eigenzinnige manier worden opgediend. Dat is origineel, en ook dapper: mensen hebben nu eenmaal makkelijker een mening over kip met appelmoes dan over een hautecuisinegerecht dat ze thuis nooit eten. Ik houd er wel van als restaurants juist zulke gerechten durven te serveren.

In het Jopen Proeflokaal zijn de lijnen kort, het is een kleine ruimte, het voelt haast alsof je bij de kok op visite bent. Die kok kan koken. Het gezelschap waarmee ik was bestelde per persoon een ander gerecht, zodat we van elkaar konden proeven: pulled pork, 'n burger, gestoofde varkenswangetjes en dus kip met appelmoes. Bij ieder gerecht kon 'n bijpassend bier gekozen worden, maar ook wie geen zin had in bier kon uit smakelijke en passende dranken kiezen (goede cider bij de kip, bijvoorbeeld). We waren erg te spreken over de kwaliteit en zeker ook over de prijs, alle hoofdgerechten kostten minder dan tien euro. De service was vriendelijk en ontspannen. We hadden gereserveerd, maar dat bleek niet nodig - dat zal wel anders worden als het Jopen Proeflokaal meer bekendheid krijgt.

Het Jopen Proeflokaal zou ik dus graag iedereen aan bevelen die goed en betaalbaar wil eten in een prijzig stukje Amsterdam, en bij dat eten een verrassend goed bier van Jopen of één van de gastbrouwers wil proeven.
Olaf K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Al meerdere malen in de Jopenkerk in Haarlem geweest en toen ik hoorde dat er ook een in Amsterdam zat snel maar even wezen kijken.

Van buiten oogt het nog niet echt gezellig, ik ben dan ook de Jopenkerk gewend maar het terras was rommelig, er hing niet een bord buiten (hoorde wel dat dat inmiddels is veranderd).

Binnen was het er gezellig, er hing gelijk een leuke sfeer, mooie zaak, al die taps aan de muur. Er zaten wat locals, wat toeristen.

Natuurlijk als hoofdzaak voor het bier gekomen, Jopen Hoppe, mijn favo maar ook de Mooie Nel en ook een special edition IPA. Te gek als je van bieren houd!

Daarna lekker boordje pulled pork besteld, wow de beste die ik ooit heb gegeten! Mals, sappig en op aanraden van de bediening een iets zwaarder bier erbij (vergeten welke het was).

Ook nog wat bitterballen gegeten, van die speciaal biertjes moet je toch rustig genieten dus we bleven even zitten.

Bediening is helemaal op de hoogte van de bieren, eten was top!
Lovesbeer .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Ik heb net heerlijk gegeten in het Jopen Proeflokaal. Mieke het Kieken is zeer aan te bevelen. Een heerlijk kippetje uit de oven met een blikje bier in z'n achterwerk :-) (met Jopen Ongelovige Thomas). Daarna echt een verrassing: een bierspoom (Jopen Adriaan met Rabarber-Gember ijs mmmm. Het was nog wel een beetje rustig maar ja ze zijn net open. 30 bieren uit de tap waarvan er 20 van de Jopen Brouwerij zijn.