Catharinahoeve

7,2
Lang
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
In de herfstvakantie togen we met 3 personen richting dit restaurant. In 2011 hadden we hier al een keer eerder gegeten en toen was het goed.
Reserveren is niet mogelijk.
Bij binnenkomst werd netjes aangegeven dat het erg druk was en de wachttijd ongeveer 30 minuten bedroeg. We konden wachten bij de schouw, waar het vuur brandde. We besloten te wachten en kregen een soort van ufo mee. Na ongeveer een uur begon deze ufo te knipperen en te trillen ten teken dat er een tafeltje voor ons vrij was.
We schoven aan en een vriendelijke jongeman bracht de kaarten. Ik vertelde een allergie te hebben voor kaas en alle zure sauzen zoals dressings, dit zou worden doorgegeven.
Het voorgerecht: 2x gebakken champignons met knoflook en olie en een mandje stokbrood met kruidenboter.
De champignons waren veel te rijk bestrooid met peper. De knoflook was ver te zoeken. Kwaliteit ver beneden peil. Gelukkig kregen we van onze derde tafelgenoot een stukje brood met boter, hadden we toch nog de knoflooksmaak.
Hoofdgerecht: 1x Spare-ribs, 1x boerenbiefstuk, rare en 1x lamstrio.
De spare-ribs waren op smaak en daar is alles mee gezegd, het lamstrio was redelijk. Eén stukje een beetje droog. De biefstuk was rare besteld, doch medium bereidt. Daar ik het zonde vind om vlees direct terug te sturen, het wordt dan gelijk weggegooid, eerst geproefd. Het vlees was nog sappig en te eten. Wat voor mij echt roet in het eten gooide, was één der bijgerechten. Lof met ham en kaas!! Ik had toch duidelijk aangegeven dat ik allergisch voor kaas ben??
Bij de salade was tijdens het bestellen gevraagd de dressing apart te serveren ivm de allergie. De saus ontbrak volledig.
Op de kaart staat dat men zich aan de wettelijke allergieën houdt. Kaas staat daar niet tussen, maar is wel degelijk een wettelijke allergie. Kaas valt onder de zuivels ... toch?
Voor het nagerecht kregen we plots iemand anders aan tafel. Ik merk dit op en zeg: "Hé, andere bediening? De jongeman is er niet meer?" Op een botte toon werd geantwoord dat we het nu met haar moesten doen, de jongeman was naar huis.
We bestelden ons nagerecht en daarna ging ik afrekenen.
Ik moest naar de kassa om te kunnen pinnen. Daar stond een wat oudere dame. Er werd niet gevraagd of alles naar wens was geweest en er werd gewezen naar de pinautomaat. Ik pinde en wenste de dame voor straks welthuis. Op pinnige toon snauwde ze dat dat nog wel even ging duren.
We zijn heen gegaan en hebben besloten hier niet meer te komen. We voelden on als gast niet echt gewaardeerd. Het leek meer op een soort van 'tourist trap'
YoJa36 V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Met mijn vrouw na een heerlijke fiets/strand dag hier gegeten voordat we weer de boot naar Den Helder pakken. We wisten niet waar we in terecht zouden komen. Er was op het buitenterras nog een tafeltje vrij in de schaduw. (was een tropische dag) Na een radler te hebben gedronken.
Hebben wij het eten besteld bij Greet, de makreel salade (niet slecht maar ook niet erg bijzonder) dit was ook niet de bedoeling liever een pannenkoek besteld en de gebakken schol (goed). Nagerecht nog een radler en een carmelia (klein) lekker.
Aangezien het een doorweektste dag is en geen schoolvakantie is het niet druk met kinderen en in de speeltuin. De bediening bij ons was goed en gastvrij, maar we merkten wel dat bij sommige tafels de mensen wel lang moesten wachten. Voor ons was het in ieder geval geslaagd en komen wellicht nog een keer terug om de pannenkoeken te eten.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Verwacht geen hoogstandjes op culinair gebied. Het is een echt familie restaurant. Veel kinderen, veel honden, speeltuin. Derhalve rumoerig en onrustig. Het eten is goed, maar niets bijzonders. 2 soorten aardappelen en als groente sla en rode bieten. Dat laatste zou je niet verwachten bij temperaturen van 25 tot 30 graden celsius.
Bediening correct. Binnen ziet het restaurant er oudbollig hollands uit. Stevig buitenmeubilair en geen wiebelende tafels op het terras. Dat is op zich knap werk met een toch wat oneffen ondergrond. Men kan niet reserveren, waardoor men het risico loopt om zeker bij grotere gezelschappen geen tafel te kunnen bemachtigen.
Monique F.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Ik heb nog nooit zulke slechte pannekoeken gegeten als hier. Denk dat ik er een raam mee had in kunnen gooien, zo hard doorbakken was de kaas. Mijn zoontje kreeg het niet weg. Toen hebben we wel een nieuwe gehad. Was ook niet geweldig. Mijn vriend had een 2e drankje besteld, nooit gekregen. Al met al écht zonde van het geld.... Wel een speelparadijs voor kindjes
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
De pannenkoeken waren erg lekker! Zeker de Texelse-, BBQ- & Mexicaanse pannenkoek zijn een aanrader. De sfeer was fijn, we hebben heerlijk in de serre gezeten met ondergaande zon. De rest van het restaurant heeft een echt 'pannenkoekenhuis-ambiance'. Helaas liet de service wel wat te wensen over, we moesten steeds zelf vragen of we nog een drankje mochten en om de dessertkaart vragen, jammer van de algemeen goede ervaring.
Erik-Simon1960 B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Een heerlijke kaas uien pannenkoek gegeten in de Catharinahoeve, de belegen kaas afkomstig van de Texelse kaasboerdrij Wezenspyk smelt niet zoals jonge kaas, en is daarom wat krokanter, dit vind ik persoonlijk erg lekker, je proeft ook de kwaliteit van de boerenkaas en deze is zeer smaakvol.
Wat erg opvalt zijn de dames van de bediening, zij bewegen zich geruisloos door dit grote restaurant, zijn zeer attent en alert en meer dan vriendelijk.
Deze boerderij die nu al 50 jaar een restaurant is ervaar je zoals een pannenkoeken restaurant moet zijn, gezellig en een beetje oubollig, het gehele plaatje klopt.

Henk M.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Heerlijk gegeten tijdens ons weekje op Texel.
Gezellige sfeer en prima bediening.
Het enige minpunt vonden wij dat er ook honden werden toegelaten dit vonden wij niet echt hygiënisch.
Frank O.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Catharinahoeve bij ons al jaren vaste prik vanwege de kindvriendelijkheid. Tevens hoeven wij niet vooraf de lactosevrije pannenkoeken te reserveren voor onze kinderen met een lactose intoleratie. Zelf eet ik altijd de lamstrio, heel erg lekker. Leuke speelzolder voor de kids.
Bediening altijd attent en ondanks behoorlijke drukte (voorjaarsvakantie) snel en vooral vriendelijk geholpen.
Cari V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Leuke pannenkoekenboerderij vlakbij de Koog en het strand, echter het eten viel tegen. Veel voorzieningen voor kinderen zoals leuke binnen en buitenspeelplaats, kleurplaat, en ruime keuze aan kinderpannenkoeken. Helaas, zoals in eerdere recensies ook aangegeven, was de pannenkoek slecht: te dik, verbrand en niet gaar. De sliptongetjes waren wel vers en goed gebakken, maar de garnituren ook weer niet bijzonder. Jammer van de leuke (kindvriendelijke) locatie!
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Afgelopen week twee keer gegeten, eerst een keer geluncht en vandaag nog eens terug gekomen voor diner. Twee keer super tevreden! Vriendelijke en deskundige bediening, en het eten wordt al snel na de bestelling op tafel gezet.

De pannenkoek (kaas/spek) voor lunch van de week was precies zoals je een pannenkoek mag verwachten in een restaurant. Groot, goed belegd en met diverse "toppings" om het af te maken. Helemaal niks op aan te merken!

Voor het diner vandaag had ik de gemarineerde varkenshaas sate. Varkenshaas vind ik altijd erg lekker, maar ik heb nog nooit een varkenshaasje op met zo veel smaak als bij de Catharinehoeve. Heerlijk! Enige opmerking is dat de garnituren (bloemkool en een salade) niet heel speciaal waren, maar de varkenshaas maakte dat meer dan goed. Als dessert had ik ijs met warme kersen en slagroom, ook erg lekker maar misschien iets te veel ijs en slagroom.

Bij beide bezoeken was het gezellig druk. De grote open haard in het midden van de boerderij geeft veel sfeer en, ja, warmte. Bij mijn volgende bezoek aan Texel kom ik zeker terug!
Richard M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Prima setting. Zeer vriendelijk personeel, maar de keuken kan geen tomatensoep maken (waterig en op een sliert uienring na weinig groenten, laat staan tomaat te ontdekken) en al helemaal geen pannekoek. Zoals andere recensies al aangeven is de pannekoek aangekoekt aan de onderkant en van binnen klef en niet gaar. Zonde! Lees in een eerdere recensie dat het commentaar van de kok was: 'dat komt door het beleg en dan worden de pannekoeken te dik.' Serieus? Al die andere pannekoekhuizen kunnen het wel, maar niet bij Catharinahoeve. Zonde, want de uitstraling is heel gezellig en het personeel heel vriendelijk. Tijd voor een kok die kan leren van feedback, zou ik zeggen.
Katie12 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij dit gezellige pannenkoeken restaurant.
De sfeer in het restaurant is erg aangenaam en de pannenkoeken waren heerlijk.
We vonden het een sfeervolle en gezellig restaurant. en die bediening was vlot en vriendelijk.
wij komen hier zeker nog eens eten. wij waren erg tevreden!
Annie1982 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Gelukkig is de Catharinahoeve weer open na een korte winterstop. We konden niet wachten totdat ze weer open gingen. Eindelijk weer een pannenkoek kunnen eten en deze smaakte zoals gewoonlijk super! Op aanraden van de serveerster een nieuwe pannenkoek geprobeerd: Pannenkoek 600 jaar, echt een aanrader met Texels bier beslag!
Klaas2016 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Wij hebben hier afgelopen weekend heerlijk gegeten! Er is genoeg keuze op de kaart, verschillende gerechten. Top! Veel dingen om de kinderen te vermaken, zoals speelzolder en placemat met tekening. Ijsjes te bestellen in klein en groot, ook erg handig als je toch nog een dessert wilt maar aardig vol zit.
Ed V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Sfeervol restaurant gevestigd in een voormalig boerderij, waar de atributen van de boerderij door de jaren heen de sfeer verhogen. Voldoende parkeergelegenheid met een sfeervolle entree. Het eten is er zeer goed, zowel de pannekoeken als de overige gerechten worden sfeervol opgediend Plaatselijke wijnen met een goede smaak. Uitstekende, correcte en allerte bediening. Nette prijzen voor zeer goed eten. Een echte Texelse aanrader!
2Fred .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Toch maar een recensie plaatsen .
Wij eten hier altijd een pannenkoek met ons gezin en ouders
Meestal lekker en soms ietsjes minder.
Echter die keer in oktober was het niet goed.
We moesten wat langer wachten op onze pannenkoeken maar tijdens het eten bleek dat
de pannenkoeken niet gaar en klef van binnen waren. Wij hebben driekwart laten staan en aangeven, ook bij het afrekenen .
Helaas niets mee gedaan.
Het zat ons toch niet lekker. Een leuk weekend met een teleurstellende afsluiting. De eigenaresse benadert en zij vond het vervelend en zegde toe het in orde te maken. We hoorde helaas daarna niets. Tijd later een keer contact gezocht en ze waren zo druk geweest. Of we zsm nog een keer onze gegevens wilde geven dan los ik het met u op. Helaas ondanks alle toezeggingen nooit meer wat gehoord.
Jammer wij komen hier al jaren en dit geeft een wrang gevoel als vaste klant.
R. C.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
We hadden vandaag zin in een pannenkoek en vanwege het onvoorspelbare weer en indoor faciliteiten kozen we voor de Catharinahoeve. De indoor speeltuin is mooi en netjes en leuk voor kleine kindjes. De pannenkoeken waren echt niet goed, veel te dik en in een te hete pan gebakken. Donker aan de buitenkant, niet helemaal gaar van binnen. Aan het personeel laten weten, dikke pannenkoek is te wijten aan het beleg, wij snappen dat pannenkoeken met beleg iets dikker zijn, maar dit was echt te! Het eten was echt een teleurstelling, jammer.
Culinair-genot .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Wat een gezellig en sfeervol pannenkoekenrestaurant! Het kwam buiten met bakken uit de lucht dus heerlijk op kunnen warmen bij de gezellige openhaard. Wij kozen de kaaspannenkoek en de pannenkoek met spek, kaas en ui. Deze laatste was ontzettend machtig en kregen we niet op. De kaaspannenkoek was heerlijk.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Een enorme afknapper, met het gezin met drie kinderen wezen eten. Begon al goed, moesten wachten, prima, maar daarna konden we plaatsnemen in een serre waarin iedereen al bijna was uitgegeten en we zaten daar dus al vrij snel alleen, terwijl er in het hoofdgedeelte best wel plaats was (we hadden best wel iets langer kunnen wachten). Het eten kwam redelijk snel en dat was ook wel goed, alleen de drankjes waren erg duur en de mayonaise zat in voorverpakte zakjes. Overal in het restaurant kregen de kinderen wat te kleuren, maar helaas kregen onze kinderen niets, en als het zelf te pakken was dan is ons daar niet op gewezen. Voor het toetje moesten we lang wachten en toen een van de kinderen het heeft gevraagd werd aangegeven dat gelijk iemand zou komen, niet dus, na tien minuten maar weggegaan. Ook de hondvriendelijkheid liet te wensen over, de hond mocht mee, maar dat was het ook wel (heeft bijvoorbeeld geen water gehad of er is niets gezegd dat er de mogelijkheid was om ergens te laten drinken). Bij het afrekenen werd gevraagd of het naar wens was, nou nee dus, maar de reactie was heel lauw: we hebben het erg druk gehad en met een matige excuus en daar konden we het mee doen. Voor het bedrag dat we hebben gegeten hadden we toch wel meer service verwacht.
P V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
We zijn hier regelmatig tijdens een fietstocht aangeland om iets te drinken.
Nu hadden we wel zin in een pannenkoek.
We kozen voor de English Breakfast Pannenkoek (spek, ei, worst, champignons, tomaat en iets kaas) en de Pannenkoek 600 jaar stad (beslag van Texelse skuumkoppe, gekarameliseerde appel, spek en Texelse boerenkaas).
Ze waren erg lekker een aanrader.
De bediening is vriendelijk.
Je kunt lekker buiten zitten achter de glazen schermen uit de wind.
Binnen ziet het er met oude boeren werktuigen opgesteld mooi en gezellig uit.
We zullen er op onze fietstochten hier zeker nog wel een keer komen.