Voor een avond Frans/Nederlandse keuken, met een focus op heerlijke verse visgerechten, loop je in de Scheveningse haven naar Catch by Simonis. Niet alleen voor klassieke visgerechten als bouillabaisse en de waanzinnige fruits de mers, maar ook voor de bisque die wordt geserveerd inclusief een halve kreeft!
Naast een selectie van zeven soorten oesters zijn er ook verschillende sushi gerechten om uit te kiezen. En wat dacht je van de signature dish van het restaurant, de tong? Maar liefst 2x 250g prachtig bereidde vis belandt er op je bord voor een zeer mooie prijs. Hou je niet van vis, dan zijn er natuurlijk ook vlees en vegetarische opties.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl

INSIDER tip

Tip: Vraag zeker ook naar de Californian roll met king crab en gefrituurde tempura, die met enige regelmaat terug op de kaart verschijnt.

Foto's van gerechten

Over het restaurant Catch by Simonis

Restaurant Catch by Simonis, gevestigd in een karakteristieke pand, bevindt zich direct aan het water, op de mooiste plek in de Tweede Binnenhaven en biedt een fantastisch uitzicht over de jachthaven van Scheveningen.

Bij Catch geniet je op culinaire wijze van verschillende vis-, schaal- en schelpdiergerechten. Diverse traktaties uit de zee. Catch is een restaurant met een grote passie voor het vak en een liefde voor de zee. En dat proef je!

Waar ooit alleen vis uit de Noordzee aan land kwam, wordt door Catch nu een grote diversiteit dagverse vis uit de hele wereld geboden. Ook liefhebbers van vlees zijn hier aan het goede adres! Catch biedt namelijk een waaier aan heerlijke, malse vleesgerechten bereidt op een Amerikaanse grill.

Met de uitgebreide wijnkaart maak je je diner compleet. De beste wijn-spijscombinaties zorgen voor de ultieme smaakbeleving. Op de wijnkaart staan 150 wijnsoorten en 30 champagnes uit alle prominente wijnstreken van de wereld!

Ook genieten van smaakvolle gerechten met een prachtig uitzicht over de jachthaven van Scheveningen? Reserveer dan snel bij restaurant Catch by Simonis en ontdek wat voor moois de zee je allemaal te bieden heeft!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Catch by Simonis

- High Tea 12:00 - 17:00

Jouw recensie over het restaurant Catch by Simonis

Andre D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Zeer mooie omgeving met een stijlvolle aankleding van de zaak. Leuke bediening die de klanten aanvoelen en daarop inspelen. Heerlijk eten en als een ieder een keer iets extras wilt, gewoon hierheen gaan..
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Vrij grote porties, kleinere porties met een prijs verlaging zou beter zijn
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Het eten was meer dan goed. Dat staat voorop.
En de bediening was in orde.
Maar van een restaurant aan de haven verwacht ik niet dat ik alleen uitzicht krijg op een straat met geparkeerde auto’s, scooters en fietsen met daarboven appartementsgebouwen. Dat viel erg tegen. Bovendien zat er tussen de tafeltjes max 15 cm en was de muziek een beetje slaperig jazzy. Maar smaken verschillen.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Het was heerljk eten! Met liefde klaargemaakt. Maar... kijk eens naar de menu kaart overal vlekken,scheuren,en gaten in.Kortom vies!!! En wat de muziek betreft veel en veel te hard. Tafels te dicht op elkaar zodat je alles hoort van de tafels naast je. Iets meer uit elkaar svp!
Wiese M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Vrijdagavond om 19.30 met een groepje van 9 personen aan ronde tafel gedineerd. De uitstraling van het restaurant, de mooie en smaakvolle inrichting en de fijne ronde tafel, intiem zodat je gezellig met elkaar een leuk gesprek zou moeten kunnen voeren zouden vermoeden dat dit een topavond zou kunnen worden. Helaas ging dat anders. De eerste bestelling, drank ging fout, de bediening verliep rommelig, verschillende medewerkers kwamen in fases de drankjes brengen en er ontbraken er uiteindelijk 3 van de 9. Voor dat dat werd opgelost moesten we ook weer wachten. De drank bleek bij herhaling de grootste uitdaging van de avond om deze volledig en tijdig te kunnen bestellen en leveren. Dat begrijp ik niet. We hadden meer willen drinken, maar dat was gewoon niet mogelijk. Het goede gesprek bleek helaas alleen mogelijk met tafelgenoten direct naast je. De muziek stond erg hard, de bas leek een toontje hoger te zijn gezet en de luidruchtige andere gasten (aan andere tafels) deden er voor wat betreft het storende geluidsniveau nog een tandje bij op. Kortom, wat met de intieme setting, een kleine tafel waar je precies met 9 personen aan kon eten, prima zou moeten lukken, gewoon een gezellig gesprek voeren, bleek onmogelijk. Natuurlijk hebben wij gevraagd of de muziek wat zachter kon, maar daar hebben we niets meer op terug gehoord en ook niets van gemerkt. De verschillende voor-, hoofd-, en nagerechten waren smakelijk. De prijzen van de verschillende gerechten liggen aan de hoge kant, maar als de setting wel zou kloppen, zou ik dat er zeker voor over hebben. Opvallend was het verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke bediening. De mannen waren aanzienlijk meer betrokken bij de gasten dan de (op 1 uitzondering na) wat uit de hoogte overkomende vrouwelijke bediening. Met aandacht bedienen vraagt duidelijk nog wat training. Gelukkig konden we de uitgang zelf vinden, want ook bij het vertrek, de zaak was op een paar tafels na inmiddels leeg, geen persoonlijk woord. Een simpel “nog een fijne avond”, is wel het minste wat je zou mogen verwachten, zeker na de betaling van de pittige rekening. Dus helaas, voor ons geen adresje om te onthouden.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Verzorgd trendy restaurant met smakelijke gerechten en attente & correcte bediening. Een aanrader!
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Kundige en behulpzame bediening.
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Het eten en de inrichting heb ik niks op aan te merken. Maar de bediening was ronduit slecht, ongemotiveerd, niet vriendelijk. Het ergste van al is dat de ober ook nog eens €50.00 extra in zijn eigen portemonnee heeft gestoken waar wij helaas thuis pas achter kwamen. Blonde grote man zou ik mee oppassen als je bij hem afrekent.
Maureen C.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
King Crab was heerlijk, alleen jammer dat de kok met de suiker was uitgeschoten, want de saus was mierzoet. De kreeft was echt slecht, heel taai. Denk dat die al oud was. We hebben helemaal boven gezeten, die ruimte is een beetje sportkantine achtig, niet sfeervol of gezellig.
Han D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Uitstekende gegeten en zeer attente bediening!! Muziek een streepje minder en temperatuur een streepje hoger. Voor de rest top!!
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Heerlijk gegeten, alleen de ruimte tussen de tafels is zeer slecht. Als je om wat voor reden de tafel wil verlaten moet je de gasten achter en naast je lastig vallen. Ik denk dat de oplossing zeer eenvoudig is een tafel er tussen uit waardoor de ruimte veel groter word
Jeff J.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Heerlijk eten met een goede professionele bediening.
Grom R.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
Kwaliteit van de vis echt uitstekend. Oesters en (slib)tong echt heel lekker. Wijn, beetje prijzig, maar wel bijzonder en goed. Het geluidsniveau van de moderne sounds blijft voor ons wennen.
Hanneke K.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Het eten was heerlijk, maar voor die prijs verwacht je zeker heerlijk en voldoende. Het buiten zitten was heerlijk, ik vond dat de tafeltjes iets te dicht op elkaar staan.
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Ik heb lekker gegeten. Voor herhaling vatbaar.
Amy V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Met vrienden geluncht, prima, echter de bediening liet te wensen over, jammer
Ben-en-Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Met 4 personen hier gedineerd op de zaterdagavond. Prachtige locatie aan de haven met mooi en gezellig buitenterras. Vriendelijke ontvangst en zeer attente en deskundige bediening. Het eten (natuurlijk vis) werd prachtig gepresenteerd en smaakte meer dan voortreffelijk. De porties waren meer dan voldoende zodat er absoluut geen plaats meer was voor een dessert. Een erg leuke culinaire avond gehad.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
goed adres om te verblijven: hartelijke ontvangst, goede bediening, alles duidelijk en snel. Ingrediënten van hoog nivo, heerlijk gegeten. Volle tafels met gezellig etende mensen. Een topavond.
Pravind B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Simonis lijkt aan het eigen succes ten onder te gaan. Het was een zaterdag (dus begrijpelijk druk, maar zet dan meer mensen in?). Ik had vooraf gereserveerd en een prima tafel in de serre. Nadat een tafel was toegewezen, duurde het ca. 10-15 mins voordat iemand aan onze tafel kwam om drankjes op te nemen, na het voorgerecht wederom lang gewacht tot iemand de lege borden kwam halen, na het hoofdgerecht, toen ik wilde afrekenen ben ik minuten bezig geweest met iemand contact te maken en daarna 15 mins gewacht toen er werkelijk iemand met een pin apparaat aan tafel verscheen. De bediening is zeker niet slecht of onvriendelijk, maar de zaak is wel onderbezet. Naar mijn mening geen slimme investering van het management.

Het goede nieuws is dat alles wel goed/prima smaakt en dat de keuken weet hoe een tonijn 'rare' te bereiden.
Hans V.
Goed eten!
Tempo aan de snelle kant, muziek wat hard, maar verder top restaurant.