Voor een avond Frans/Nederlandse keuken, met een focus op heerlijke verse visgerechten, loop je in de Scheveningse haven naar Catch by Simonis. Niet alleen voor klassieke visgerechten als bouillabaisse en de waanzinnige fruits de mers, maar ook voor de bisque die wordt geserveerd inclusief een halve kreeft!
Naast een selectie van zeven soorten oesters zijn er ook verschillende sushi gerechten om uit te kiezen. En wat dacht je van de signature dish van het restaurant, de tong? Maar liefst 2x 250g prachtig bereidde vis belandt er op je bord voor een zeer mooie prijs. Hou je niet van vis, dan zijn er natuurlijk ook vlees en vegetarische opties.

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl

INSIDER tip

Tip: Vraag zeker ook naar de Californian roll met king crab en gefrituurde tempura, die met enige regelmaat terug op de kaart verschijnt.

Foto's van gerechten

Over het restaurant Catch by Simonis

Restaurant Catch by Simonis, gevestigd in een karakteristieke pand, bevindt zich direct aan het water, op de mooiste plek in de Tweede Binnenhaven en biedt een fantastisch uitzicht over de jachthaven van Scheveningen.

Bij Catch geniet je op culinaire wijze van verschillende vis-, schaal- en schelpdiergerechten. Diverse traktaties uit de zee. Catch is een restaurant met een grote passie voor het vak en een liefde voor de zee. En dat proef je!

Waar ooit alleen vis uit de Noordzee aan land kwam, wordt door Catch nu een grote diversiteit dagverse vis uit de hele wereld geboden. Ook liefhebbers van vlees zijn hier aan het goede adres! Catch biedt namelijk een waaier aan heerlijke, malse vleesgerechten bereidt op een Amerikaanse grill.

Met de uitgebreide wijnkaart maak je je diner compleet. De beste wijn-spijscombinaties zorgen voor de ultieme smaakbeleving. Op de wijnkaart staan 150 wijnsoorten en 30 champagnes uit alle prominente wijnstreken van de wereld!

Ook genieten van smaakvolle gerechten met een prachtig uitzicht over de jachthaven van Scheveningen? Reserveer dan snel bij restaurant Catch by Simonis en ontdek wat voor moois de zee je allemaal te bieden heeft!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Catch by Simonis

- High Tea 12:00 - 17:00

Jouw recensie over het restaurant Catch by Simonis

Leo D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Pravind B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2018
De serre doet iets af aan de beleving, je zit minder comfortabel (of een bankje waar je bijna vanaf glijdt of een plastic stoel), de temperatuur wordt middels terrasverwarming bereikt (als je pech hebt smelt je net niet). Het 'echte' restaurant is veel stijlvoller en chic en in lijn met de prijzen van het menu. Hoe daar te reserveren is mij niet duidelijk. Op basis van een serre-diner vind ik de prijs/kwaliteit niet geweldig. Neemt niet weg dat ik erg goed/prima heb gegeten, maar voor 120€ (zonder drankjes) in een serre is het geen super-deal. Bediening was deze keer overigens uitstekend, hele aardige gastheer die alles tot in de puntjes regelde.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
In een woord: toptent! Hier wordt gastheerschap nog echt verstaan
P. F.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2018
Met 2 gezinnen hier gegeten. De blonde meneer in de bediening was top! Niets was hem te veel. We wilden wat dingen anders, hij regelde het allemaal. Het eten was heerlijk! Prijzig maar zeker waard. Dus eten, sfeer en bediening was de rekening waard.
Bobby H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
Geweldig gegeten!
Richard G.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2018
Het eten was zeer goed, maar naast het eten word er weining aandacht gegeven. De menu kaarten waren zo vies en vol met gaten dat we ze haast niet durfde vast te houden. Bij een kopje thee met warm water, zat het kopje onder de vlekken.
Michael M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Goede kwaliteit eten, attente bediening. Erg rumoerig, tafel staan te dicht naast elkaar
Daphne H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Heerlijk gegeten bij Catch. Nieuwe kaart met sushi die lekkerder was dan ooit! Tonijn maki en sushi van de dag met hamachi waren top! Daarna zalm met terriyaki en warme fruits de mer. Vooral de laatste was echt een aanrader. Zalig, wat een verwennerij. Weer een gezellige avond, supersfeer en vooral door de persoonlijke aandacht van Mark die ons heeft verwend! We komen snel weer!
Gudrun H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Bij ontvangst werd helaas duidelijk dat reserveringen via Iens vaak problemen opleveren (dit was mijn eerste). Er bleek geen reservering ontvangen maar dat werd gelijk elegant opgelost. Het was een leuke ervaring, het eten was erg goed en een dikke pluim voor het personeel. Geluidsniveau volledig ongeschikt voor mensen met een gehoorbeperking...
Dirk W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Vriendelijke correcte bediening. Uitstekende kwaliteit van het eten.
J. W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Ontvangst zeer gastvrij.

Muziek met bassen overheerste. Geluid van alle pratende gasten zoemt door de ruimte. Erg warm. Vrij prijzig.

Presentatie eten mooi. Oesters, kreeftsoep en kreeft goed (gegrilde kreeft besteld. Was niet goed gegrild. Smaakte als gekookt. Evengoed lekker).
Andre D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Zeer mooie omgeving met een stijlvolle aankleding van de zaak. Leuke bediening die de klanten aanvoelen en daarop inspelen. Heerlijk eten en als een ieder een keer iets extras wilt, gewoon hierheen gaan..
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Vrij grote porties, kleinere porties met een prijs verlaging zou beter zijn
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Het eten was meer dan goed. Dat staat voorop.
En de bediening was in orde.
Maar van een restaurant aan de haven verwacht ik niet dat ik alleen uitzicht krijg op een straat met geparkeerde auto’s, scooters en fietsen met daarboven appartementsgebouwen. Dat viel erg tegen. Bovendien zat er tussen de tafeltjes max 15 cm en was de muziek een beetje slaperig jazzy. Maar smaken verschillen.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Het was heerljk eten! Met liefde klaargemaakt. Maar... kijk eens naar de menu kaart overal vlekken,scheuren,en gaten in.Kortom vies!!! En wat de muziek betreft veel en veel te hard. Tafels te dicht op elkaar zodat je alles hoort van de tafels naast je. Iets meer uit elkaar svp!
Wiese M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Vrijdagavond om 19.30 met een groepje van 9 personen aan ronde tafel gedineerd. De uitstraling van het restaurant, de mooie en smaakvolle inrichting en de fijne ronde tafel, intiem zodat je gezellig met elkaar een leuk gesprek zou moeten kunnen voeren zouden vermoeden dat dit een topavond zou kunnen worden. Helaas ging dat anders. De eerste bestelling, drank ging fout, de bediening verliep rommelig, verschillende medewerkers kwamen in fases de drankjes brengen en er ontbraken er uiteindelijk 3 van de 9. Voor dat dat werd opgelost moesten we ook weer wachten. De drank bleek bij herhaling de grootste uitdaging van de avond om deze volledig en tijdig te kunnen bestellen en leveren. Dat begrijp ik niet. We hadden meer willen drinken, maar dat was gewoon niet mogelijk. Het goede gesprek bleek helaas alleen mogelijk met tafelgenoten direct naast je. De muziek stond erg hard, de bas leek een toontje hoger te zijn gezet en de luidruchtige andere gasten (aan andere tafels) deden er voor wat betreft het storende geluidsniveau nog een tandje bij op. Kortom, wat met de intieme setting, een kleine tafel waar je precies met 9 personen aan kon eten, prima zou moeten lukken, gewoon een gezellig gesprek voeren, bleek onmogelijk. Natuurlijk hebben wij gevraagd of de muziek wat zachter kon, maar daar hebben we niets meer op terug gehoord en ook niets van gemerkt. De verschillende voor-, hoofd-, en nagerechten waren smakelijk. De prijzen van de verschillende gerechten liggen aan de hoge kant, maar als de setting wel zou kloppen, zou ik dat er zeker voor over hebben. Opvallend was het verschil tussen de mannelijke en vrouwelijke bediening. De mannen waren aanzienlijk meer betrokken bij de gasten dan de (op 1 uitzondering na) wat uit de hoogte overkomende vrouwelijke bediening. Met aandacht bedienen vraagt duidelijk nog wat training. Gelukkig konden we de uitgang zelf vinden, want ook bij het vertrek, de zaak was op een paar tafels na inmiddels leeg, geen persoonlijk woord. Een simpel “nog een fijne avond”, is wel het minste wat je zou mogen verwachten, zeker na de betaling van de pittige rekening. Dus helaas, voor ons geen adresje om te onthouden.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Verzorgd trendy restaurant met smakelijke gerechten en attente & correcte bediening. Een aanrader!
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Kundige en behulpzame bediening.