Castello di Roma

Lang

Jouw recensie over het restaurant Castello di Roma

Rania S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Mijn favo restaurant in Monnickendam. Dol op de grote garnalen met knoflook en witte wijn! Chef Ramy komt altijd lekker buurten bij de tafeltjes om te checken of zijn gasten aan het genieten zijn en zijn vrouw Sarah is een hele lieve knappe gastvrouw!
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
In dit mooie restaurant hebben we erg lekker gegeten. We hadden garnalen vooraf, die waren erg lekker, en de pizza's zijn met een dunne krokante bodem ook een aanrader. De tiramisu is een ware traktatie.

De bediening was echter niet zo bedreven in het verzorgen van een goede ervaring. Door een enorme afhaalbestelling duurde het erg lang tot ons avondeten kwam, terwijl het restaurant helemaal niet vol zat. Dat is op zich geen probleem, mits het gecommuniceerd wordt, wat in eerste instantie niet gebeurde. Gelukkig heeft de eigenaresse hier wel veel gevoel voor, ze heeft het uitstekend afgehandeld, en we zullen dus ook zeker terugkomen.
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Verrassend goed Italiaans restaurant in het historische centrum van Monnickendam. Sfeervolle ambiance en vriendelijk personeel. Als vegetariër kun je hier ook prima eten. Zowel het voorgerechtje met spinazie als de vegetarische tagliatelle is erg goed. Dat geldt ook voor de vegetarische pizza. De witte huiswijn slobbert lekker weg, een prima tafelwijn. En bij het afrekenen blijkt alles heel betaalbaar te zijn. Aanrader dus.
Steffie M.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Het eten is hier prima. Laatst met de kinderen hier gegeten maar helaas heb ik nu 2x de ervaring gehad dat we ontzettend lang moesten wachten op ons eten. Na 45 minuten kregen we een mandje met brood! Het personeel was wel vriendelijk. Die andere keer was ik met een vriendin en zat ik heerlijk te kletsen en had geen haast maar ook toen duurde het heel lang voor we eten kregen. Dit is voor mij toch een reden om niet snel terug te komen.
Joeky T.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
De entrecote was formidabel maar ook de gemengde salade. Verse groente. Heerlijk. Maarde herkenning was zo ontzettend fijn, super. Ondervind en ervaar het zelf.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Hadden heel veel jaren geleden hier gegeten en daar geen fascinerende herinnering aan. Nu een verrassing door de kwaliteit van het eten. Misschien is een 9 te hoog, maar een 8 is te laag voor de kwaliteit in verhouding tot de rekening. Heerlijke inktvisringen, een duivelse pizza met echt pikante salami, prima pappardelle en heerlijk vitello tonato, waar wat ons betreft iets minder saus over had gemogen. En inclusief wijn en koffie en thee waren we nog geen 60 euro kwijt. Aanrader.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Hier op zaterdag 21 juni 2014 met 2 personen gegeten. de bedoeling was een eenvoudige doch voedzame maaltijd. Als voorgerecht hadden we Bruschetta en een Salade Mista. Beide ruim voldoende en bijna een gehele maaltijd. Erg smaakvol en met heerlijke verse kruiden.
Als hoofdgerecht een Pasta Vongole en een Pasta Salerno. Ook hier geldt: een ruime portie en erg lekker. Dat alles tegen een prijs, waar je echt niet van wakker kan liggen. Daarom was het waarschijnlijk ook erg druk.
De bediening is keurig netjes en voorkomend. De ambiance in het restaurant is niet echt van deze tijd, maar het is er wel netjes en schoon.
Dit is nu zo'n restaurant waar je erg snel heen gaat omdat het gewoon goed is en niet te duur. Klasse.
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
Vanavond heerlijk gegeten! Beiden gekozen voor een 3-gangen keuze menu bestaande uit een heerlijke salade, een overheerlijke pasta en een lekkere tiramisu.
Ter afsluiting een espresso.
Plezierige bediening en een gezellig decor, hoewel het op deze dinsdagavond in januari niet druk was.
Een aanrader!
Alfons S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Er heerst een ontspannen sfeer in het restaurant. We hebben het keuzemenu gekozen, van zowel e.17,50 en e. 24,50. Hierin zat al voldoende keus. De garnalen en de ossenhaas waren heerlijk.
Je moet wel er de tijd voor nemen, want het duurt allemaal vrij lang.
Marieke P.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Vrijdagavond voor het eerst kennisgemaakt met restaurant. Heerlijk gegeten, pizza, lasagne en Canneloni allemaal prima, helemaal gezien de lage prijs van de gerechten. Minpunt : De bediening , ze zijn jong en niet erg gefocused op de gasten. De bediening is meer bezig met hun uiterlijk.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2013
Nu al weer een jaar houden ze de kwaliteit vast! De bediening is nu ook beter, laten we het houden op beginnersfouten toen.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2012
Vroeger was dit La Fermata (= de halte, ooit het eindpunt van de tram uit Amsterdam), een redelijke pizzeria. Nu een 'echt' restaurant (nieuwe eigenaar), nog wel met pizza's en pasta's op de kaart, maar ook een ruime keuze aan vlees- en vis-, voor- en nagerechten. Vooraf werd vers gebakken brood met 2 soorten kruidenboter geserveerd. Jammer dat bij de voorgerechten - champignons voor mijn partner en gamba's voor mij - niet ook wat brood geserveerd werd, om de lekkere sausen uit de borden op te 'likken'. Over de hoofdgerechten ook geen klagen, kalfsoester met voor de één spekjes en artisjokken en voor de ander met champignons in romige wijnsaus. Beide waren meer dan prima, goed gekruid. Als garnituur salade en frietjes in aparte schaaltjes geserveerd.
Bij het nagerecht ging het niet helemaal goed: de banana royal was oké, maar mijn doppio werd niet begrepen en werd een enkele espresso en de 43 (ja inderdaad, Spaans, maar wel lekker bij de koffie na een goed diner) stond achteraf als een cocktail voor 6,50 euro op de rekening - maar dat zagen we helaas thuis pas.
De bediening is vriendelijk, maar niet deskundig.