Castell Bites & Steaks

Meer informatie over restaurant Castell Bites & Steaks

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:30 - 22:30
Vrijdag t/m Zondag 17:30 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
SuzanneJvK .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij gaan regelmatig uiteten, Castell is altijd een van onze favorieten in Zaandam. Hoewel ik meestal geen recensie schrijf ga ik dat nu toch doen. Gister zijn we weer eens geweest na een paar maanden afwezigheid. De bediening is vriendelijk en kundig als altijd. We kiezen eigenlijk altijd voor de chef's choice en een bijpassend wijnarrangement. Ik verwacht dat we dit al zo'n 10 keer hebben gedaan, het is altijd voldoende qua kwaliteit maar niet constant. Soms gaan we echt met een super gevoel naar huis, na het eten van 5 pareltjes van gerechten met top wijnen en soms vinden we het echt even wat minder. Helaas was gister zo'n dag. De eerste 2 koude visgerechten waren top met de bijpassende witte wijnen. Het derde gerecht was kalf met asperges en een rode wijn. Afzonderlijk redelijk goed maar totaal geen goede match. We hebben het opgegeten maar wel gemeld bij de bediening wat we ervan vonden. Dit werd doorgegeven waarna Ozgur (gastheer) het zelf ook heeft geproefd. Hij gaf aan dat het inderdaad niet helemaal klopte omdat de asperges later waren toegevoegd aan het gerecht. Het hoofdgerecht van lam en het toetje van chocolade waren oke maar geen toppers. Helaas wel een fikse rekening waar een beetje het probleem in zit. Voor 150 mag je best wat verwachten, soms krijg je dit wel maar soms ook niet. Voor ons was het fijn geweest als er iets was gecompenseerd vanwege het ondermaatse 3de gerecht. Ik zou graag een 8 of zelfs een 9 willen geven, wat ze soms ook echt verdienen. Gister was het helaas een 6je (prijs-kwaliteit) vandaar een gemiddelde 7. Ik hoop dat ze het hoge niveau weer terugvinden en kunnen vasthouden. Wij hebben vertrouwen en komen ook zeker weer terug.
Zark1979 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
ik heb gisteren met 5 familieleden bij jullie gegeten , ik had vooraf hollandse vispalet(garnalen,zalm,paling) de opmaak zag strak uit.Als hoofd gerecht had ik gegrilde tonijn. en deze was mooi donker roze van binnen dus prima gegrild -:) .En als nagerecht irish-coffee met zelf geklopte lobbige room.Bediening was ook prima dus een zeer gezellige en smaakvolle avond gehad
Nomnom75 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
We hebben op kerstavond heerlijk met z'n vieren bij Castell gegeten.
Ik ben een lastige eter door al mijn intoleranties.
Van te voren had ik een lijstje met wat ik wel en niet kan eten gemaild, maar dat was allemaal totaal geen probleem en ze vonden het zelfs een leuke uitdaging.
Ik kreeg een heerlijk 5 gangen diner, heb een super avond gehad en geen lichamelijke nasleep gehad.
Eindelijk een restaurant waar ik met een gerust hart kan gaan eten!
JKomen .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Gisteravond met 36 collega's een jubileum gevierd bij Castell.
Zo'n grote groep goed bedienen is best een uitdaging, maar de gastheer had de touwtjes strak in handen, en alles verliep vlekkeloos.
Eten was was zeer goed, erg lekkere ossenhaas, en op een kleine kritisch noot na was iedereen zeer tevreden.
De jubilaris heeft genoten en wij ook.
Een aanrader dus, ook voor grote groep.
StrengMaarEerlijk .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Het was wederom erg fijn bij Castell. Met twee personen gegeten (reserveren!!).
Hartelijke ontvangst. Al het personeel denkt uitstekend met je mee (allergieën, etc.). De koks kunnen gerechten aanpassen aan je allergie!
Heerlijke coquilles en dito hazerug als voorgerechten.
Fazant als hoofdgerecht, heerlijk.
Lekkere huiswijn erbij (er is keus).
Chocolade proeverij als toetje, wederom erg fijn.
Bij een restaurant op dit niveau ga je toch op het totaalplaatje letten, dus hierbij:
De WC kan een opknapbeurtje gebruiken. Het plafond had iets mooier gekund. Het lage gedeelte van het restaurant doet beduidend minder gezellig aan dan het hoge gedeelte (meer verlichting, rugleuningen van de banken doen verouderd aan en horen niet bij elkaar.
HeerlijkeEter6 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Wij hebben hier erg lekker gegeten! Goede en correcte bediening, geeft goed advies en is vriendelijk vanaf het moment van binnen komen tot het moment dat je weer naar huis gaat! TOP
Robin S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Ga voor het 5 gangenmenu! In ons geval (2 p) een samenstelling van de castell bites van de kaart. Steaktartaar bijzonder lekker, net als de 7 jaar vergeten kaas (mooi verhaal erbij). De kok kwam de gerechten serveren. Leuke vent met passie voor het vak. Geeft de gerechten iets extra's en wij vonden het gezellig. Bedankt????
Stan D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Bij een eerste kennismaking is de Chefs Choice vaak een goede graadmeter. Wij kozen voor het 5-gangen verrassingsmenu. Evt allergieën werden netjes uitgevraagd en gecommuniceerd met de keuken. Even twijfel bij de wijn, maar de geadviseerde Viognier paste prima bij de eerste gerechten. Tussendoor werd tijdig bijgeschonken. Zeer correcte, professionele en vriendelijke bediening. Bij gang vier (Baambrugse big) graag een rode wijn. Ai, die zat op een zomerse temperatuur, net als de mooie port bij gang vijf. Er staat een klimaatkast, dus ik hoop dat ze het advies om daar gebruik van te maken overnemen. Verder een leuke tent waar we graag nog eens terugkomen. O ja en dan gelijk graag wat frisse of lichte klassieke muziek ????
Fiducia .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Als wij goed uit eten willen kiezen we in principe alleen voor Michelin, Bib Gourmand, of chefs die het aandurven een verrassingsmenu aan de gasten te presenteren. Dan moet het eten namelijk van goede kwaliteit zijn om je gast te overtuigen van je kunnen! We waren in Zaandam op bezoek, kwamen bij Castell uit en hebben uiteraard het verrassingsmenu gegeten.
We werden begroet door een jonge, maar duidelijk gedreven, gastheer. Het is altijd fijn om bediend te worden door iemand die zijn vak lijkt te verstaan. De interactie met de gasten kon nog wel wat beter, maar enfin, toch ruim voldoende. Ook de wijnen waren ruim voldoende. Dan het menu, 'chef's choice'. 5 gangen voor nog geen 40 euro is niet duur, dus onze verwachtingen waren hoog gespannen. We hebben echter volop genoten van de variëteit van het eten. De smaken combineerden er op los en het was een combinatie van heerlijke vlees en vis. Wel was de zeekraal ruim aanwezig in verschillende gangen maar dat mocht de pret niet drukken. Het wild was ook heerlijk bereid en de coquilles uitstekend van smaak. Wat een verrassing! 4 heerlijke gangen moesten helaas afsluiten met een maar mager dessert. We hadden het idee dat het budget op was na 4 prima gangen. Ondanks dat het prima smaakte was het het menu onwaardig; aardbeien met een mousse op een zeer eenvoudige manier gepresenteerd (eigenlijk beide op het bord gekwakt zonder enige vorm van presentatie). Er was vanuit ons ook wel begrip na 4 uitstekende gangen voor 39,75, maar toch sluit het een uitstekend maal niet prettig af. Het decor is wat eenvoudig en we vonden rondhangend personeel (of familie?) aan de bar wat onprofessioneel. Ook was het erg rustig voor een zaterdagavond, de chef verdient beter!

Al met al willen we het uitstekende eten benadrukken. Dit is ook absoluut hetgeen wat ons bij is gebleven van dit restaurant! Ik geef het eten een 8.5, de service incl. wijn een 8+ en het decor een 6,5.
Ga zo door!
John L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
In 2014 heerlijk gegeten... en wij dachten Daar gaan wij weer heen.... maar tot onze verbazing was de Hollandse vis schotel ineens kleiner dan in 2014 voor de zelfde prijs... en er werd bij de lady stake ook niet gevraagd hoe het gebakken moest worden... Deze werd zwaar doorbakken gereserveerd. Bij het vertrek ons beklacht gedaan en als tegen prestatie kregen wij het te horen dat we bij ons volgende bezoek een gratis drankje gaan krijgen... .. voor ons was het een niet zo'n leuke ervaring... jammer
beste John,
de vispalet is niet kleiner, deze is altijd 40 gram zalm, 30 gram paling en 50 gram garnalen geweest en is nog steeds zo. Ik ben zelf een jaar geleden gestopt met roken en ben iets groter geworden en mijn porties lijken wat kleiner, het is tenslotte een jaar geleden dat u het palet onder ogen heeft gehad, misschien leek hij groter in uw beleving. alles wordt nauwkeurig afgewogen namelijk. Wat betreft u steak, dit heeft u aangegeven aan tafel en ik heb aangeboden om er iets aan te doen. U reageerde dat dat niet nodig was, dat het voor de rest wel smaakte. Daarna heeft u vrouw niets op het bord overgelaten en alles opgegeten. Bij de deur heeft u niet uw "beklacht" gedaan, ik heb u erover aangesproken en gezegd dat ik u nog een drankje had willen aanbieden als excuses. U heeft dat geweigerd en joviaal gezegd dat het niet uitmaakte en dat u lekker heeft gegeten, dat het beiden kanten te wijten was, omdat u zelf ook niet had vermeld dat u het rood had willen hebben. U heeft mij nogmaals herhaald dat u voor de rest erg lekker had gegeten (borden waren schoon leeg), en dat u weer zou komen. Waarop ik u antwoorde dat dan de eerste drankjes van het huis waren!! Tussen het moment van verlaten van het restaurant (de deur opengehouden door mijzelf) en het schrijven van deze recensie is de diner ervaring verandert in blijkbaar de slechtste diner ervaring ooit. Kunt u zelf nog achterhalen wanneer dit is gebeurd? Zoals u kunt lezen hebben we dit vaker, dus het zal wel aan mij of ons liggen. Misschien dat u ons kunt helpen om erachter te komen hoe wij dit kunnen verbeteren. mvg,
O. Kuk
StrengMaarEerlijk .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Zeer vriendelijke ontvangst, mijn jas werd aangenomen (en bij vertrek weer aangereikt).
Lekker aan de bar kunnen wachten op de rest van mijn gezelschap. Je voelt je echt welkom zonder poespas.
Het plafond mag w.m.b. iets minder somber (zwart).
Heerlijke carpaccio vooraf. Hoofdgerecht van de dag met in parmaham gebakken kabeljauw en asperges is aan te raden. De parmaham mag iets minder ver doorbakken.
Toetje van de dag met passievrucht taartje met vanille ijs was echt heel lekker.
Heel gezellige avond gehad!
D.P. .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Lekker eten en vriendelijke service. Hoewel ik wat later binnenkwam dan de rest van de groep kreeg ik toch tegelijk mijn voorgerecht. Het personeel oogt wat jong maar zodra ze over het eten vertellen komt er meer uit dan de ingestudeerde praatjes die je in veel restaurants krijgt. Hoewel het aan het water ligt, werd ik toch niet zo warm van de locatie. Moest langs een aantal pissende hangjongeren, zowel op de heenweg als op de terugweg. Die verzamelen zich tussen een paar rare bouwsels daar. Ongetwijfeld is er ook een betere route.
Steve M.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Gister bij castell gegeten Vooraf vermeld dat er een persoon glutenvrij moest hebben dat
hebben ze heel goed verzorgd en met alles rekening gehouden Als voorgerecht hadden we
Gamba's, coquilles en kreeftensoep allen goed en smaakvol, daarna Ossenhaas en Kalfs-
entrecote met roquefortsaus beiden heerlijk en mijn entrecote top rose gegrilled Als af-
sluiting en "Bomber"van tiramisu met ijs en extra bolletje VOC ijs om te proberen 'heelijk
Bediening was gezellig en correct Zeker voor herhaling vatbaar
Woco .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Voor de tweede keer met Kerst bij Castell Bites het kerst menu gegeten.Vorig jaar was het goed,dit jaar echt niet goed.De soep was koud.De drieluik van kreeft was zeer pover.Wij waren met z,n vieren en drie hoofdgerechten waren onder de maat.De ossenhaas die we besteld hadden leek meer op stoofvlees.Het nagerecht van geitenkaas heb ik in z,n geheel terzijde geschoven.We waren er met z,n allen over eens dat het flinke bedrag dat betaald moest worden,het niet waard was.
Hartelijk dank voor uw eerdere recensie en deze feedback. Vijf gangen en 4 flessen wijn is aan uw tafel geserveerd. Deze zijn allemaal door ons team naar en van u tafel getransporteerd. Elke keer als ons personeel bij uw tafel is, vragen zij of alles naar wens is. Dit is namelijk ons beleid. U heeft niets aangegeven. Na uw diner heeft u Mascha de Chef gesproken en voor de avond bedankt. Onze excuses dat u niet tevreden was en onze excuses dat wij dit niet van u gezicht hebben kunnen aflezen.

Reactie van proever:

Bij deze willen wij toch even aangeven dat het niet klopt.Bij de soep is ons niets gevraagd.Bij het nagerecht is door ons aangegeven dat wij het niet lekker vonden,waarop de ober antwoordde dat hij het door zou geven.Niets over gehoord.Het klopt dat we Masha gesproken en haar bedankt hebben omdat we geen zin hadden in een rot stemming.
We hebben in het verleden heel veel,en heel lekker bij jullie gegeten.We hopen dan ook dat jullie in de toekomst weer het prima niveau van weleer halen.
Bernardini .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Voor de 3e keer van een Kerstdiner genoten vol goede hoop. Helaas, dit jaar (2014) was een afknapper. De amuses en voorgerechten waren niet meer dan matig, en het hoofdgerecht ronduit slecht. De ossehaas was redelijk maar de sucade en de saus waren ronduit slecht. Gewoon niet lekker. De hele tafel, 6 personen waren het unaniem over eens ,beneden maat voor een forse prijs.
Jammer dat veel restaurants moeite hebben kwaliteit vast te houden.
Ten eerste wil ik u bedanken dat u al die jaren voor ons heeft gekozen om u kerstdiner te verzorgen. Kwaliteit is idd iets dat erg moeilijk vast te houden is. Hier werken wij elke dag erg hard voor. Onze excuses voor het feit dat ondanks wij 2 jaar uw Kerstdiner goed verzorgd hebben, dat wij u niet het vertrouwen hebben gegeven om uw ongenoegen in ons restaurant aan ons te vertellen. Wij tasten nog steeds in het duister welke tafel u heeft gezeten. Op de avond hebben wij hier niets van vernomen

Reactie van proever:

Bedankt nog voor de reaktie.
sorry voor de late reaktie, maar wij hebben het wel degelijk doorgegeven aan de jonge, overigens zeer vriedelijke serveuse op 1e kesrstdag. Ze vond het erg jammer, en wij ook.

J V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Heerlijk gegeten, het heeft ons aan niets ontbroken. De biefstuk was goed en de eend was een echte culinaire verrassing...

Een sympathieke gastheer, die er alles aan doet om het de gasten naar hun zin te maken!
Woco .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Sinds lange tijd niet geweest, maar het was zoals altijd super.
Beide wild gegeten, was perfect gegaard de supplementen die erbij geserveerd werden paste er heel goed bij.
Wij weten waar we de volgende keer weer gaan eten.
Gert S.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
De nieuwe seizoen wildkaart doet ons pardoes belanden in mistige herfstlandschappen, korte dagen en knapperende haardvuren terwijl het buiten nog dik nazomert . De wildkaart is niet uitgebreid maar spectaculair lekker. Gekozen werd voor "Gebraden wilde eend met een tarte tatin van appel en winterse groenten". Ik heb zelden (of zeg maar gerust nooit) zo'n lekkere eend gegeten. Wat een mooie combinatie van smaken, precies goed van garing, mooi opgediend zonder stoerdoenerij, in z'n simpelheid de perfectie nabij. Hier staat een team te koken met liefde voor product en klant. Ook het vaste kaart gerecht "Lady's steak" van tafelgenoot was met veel aandacht zorgvuldigheid bereid. Geen op- of aanmerkingen? Na heel diep nadenken misschien 1 heel kleintje: Het bakje met 3 standaard sausjes voegt niets toe. Lekker van smaak maar wat mij betreft weglaten. En over de inrichting hebben we het nog wel eens een andere keer. Eerst nog maar even stevig nagenieten van een heerlijk avondje uit eten. Top!
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Gelegen iets buiten het uitgaanscentrum van Zaandam, maar mooie plek aan een sluisje (helaas tijdelijk door werkzaamheden met hekken aan 't zicht onttrokken). Interieur is smaakvol ingericht met leuke kleuraccenten. De menukaart is niet uitgebreid en de gerechten zijn grotendeels klassiek van opzet. De kwaliteit van het eten is goed. Waar het vooral een beetje aan schort is de bediening die een beetje rommelig overkomt. Je krijgt niet altijd toelichting wat er op je bord ligt (altijd leuk, soms nodig en volgens de manager hoort dat consequent te gebeuren) en je moet soms de ober roepen voor wat drinken. Ook commercieel niet slim... Leuk restaurant, lekker eten, maar niet iets om speciaal weer naar terug te gaan wat ons betreft.
geachte heer/mevrouw,
onze kaart kent 15 hoofdgerechten, 14 voorgerechten, 3 aperitiefhapjes, een voorgerechten plateau met een selectie van onze voorgerechten en daarnaast nog een vijf gangen verrassingsmenu. Het is mij niet duidelijk wat u precies bedoelt met een uitgebreide kaart.
Graag horen/lezen wij uw feedback. Mag ook via onze email: info@castellzaandam.nl.
met vriendelijke groet, "de manager"

Reactie van proever:

U heeft ongetwijfeld gelijk qua aantallen. Naar eerste indruk op de linkerpagina lijkt de keuze beperkt, om vervolgens op de rechterpagina meer voor- en hoofdgerechten te zien. Deze eerste indruk blijkt niet terecht, maar het gevoel blijft wel bestaan door de beperkte variatie. Voor mij als (rund)vleesliefhebber keuze genoeg, maar Lisette kon uit de vis- en vegetarische gerechten maar moeilijk een keuze naar haar zin maken. Tip: Herschikking van de kaart en meer keuze "voor de dame"?

anf 2e reactie van restaurant:

Wij zullen u tip zeker in overweging nemen, dank hiervoor. Wel kunt al bij ons restaurant van tevoren ons menukaart inzien op de site en ook bij de reserveringen op de site opmerkingen plaatsen dat u vegetarier of visliefhebber bent. U kunt zelfs een bepaalde vissoort bestellen via uw reservering, dit halen wij met alle liefde in huis en prepareren het voor u.
Truckertje .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Vandaag voor t eerst hier gegeten. Wat een heerlijke ambiance, keurige bediening en ook zeer beleeft! T eten was heerlijk!! Echt de moeite waard om hier eens rustig te tafelen. Alles was super goed bereid, en als tip probeer de cheesecake. Echt top! Wij komen zeker nog eens terug!!