Casablanca Variété

Zeedijk 24 1012 Amsterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Casablanca Variété

Komt dat zien!

Hier heerst een echte kroegsfeer. En niet zomaar een kroegsfeer! Dit is het enige circuscafé in Europa waar circusartiesten van over de hele wereld elkaar ontmoeten. Eenmaal binnen is de toon meteen gezet en word je overweldigd door muren vol posters en circusaffiches. En ze kunnen hier ook nog eens wáánzinnig lekker koken. In comfortabele roodpluche stoelen geniet je van prachtige gerechten die bereid worden met de beste producten. Klaar voor een bijzonder avondje uit?

Meer informatie over restaurant Casablanca Variété

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
KimAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Ik eet vegetarisch en dat was heel smakelijk! Het ontvangst was heel hartelijk. De sfeer theaterachtig. Ik had gevraagd of ik naast mijn genodigde kon zitten en dat was geregeld. Op een lekkere rode bank, zo konden we goed bijkletsen. Het was de laatste dinsdag van de maand en dan is er een goochelshow. Leuk extraatje!
Teus G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Het eten was van top klasse en de bediening was voortreffelijk in een leuke omgeving. De inrichting was leuk opgezet wij hebben genoten van het AH menu.
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We hebben hier gegeten met de AH-restaurantactie. Bij binnenkomst vonden we het al leuk: een knus, sfeervol restaurant met achterin een prachtig uitzicht op de gracht. De menukeuze was beperkt maar de gerechten waren prima, de bediening was voorkomend en gezellig. De minivoorstelling van Timon de mentalist in het kleine zaaltje bovenin het restaurant was de kers op de taart! Bij vertrek kregen we nog een kleine rondleiding en het advies om nog eens terug te komen op een vrijdagavond. Wij hebben besloten alle avonden een keer uit te proberen! Het was een topavond.
lindadereus .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
We werden bij binnenkomst allerhartelijkst ontvangen. De sfeer was gemoedelijk.
De kaart was beperkt, maar de gerechten waren goed. De kabeljauw kwam bijzonder warm uit de oven, de biefstuk was zoals we hadden gevraagd medium gebakken. De aardappeltjes en de sla waren voldoende.
Wij kregen aangeboden om ook naar het "Bonbon"theatertje te gaan. (Hiervoor werd 7 Euro p.p. gevraagd). De voorstelling was vermakelijk. Martin, de goochelaar, had heel goed contact met zijn publiek.
Aan het dessert zou misschien iets meer aandacht geschonken kunnen worden. We waren gekomen om een hapje te eten en kregen een avondvullend programma. Een aanrader!!!!
mar_jan .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We werden vriendelijke ontvangen en hadden een leuke plaats voor het raam. De entree lijkt klein maar achter is zoveel te zien! Het theatertje is zo liefijk, klein en sfeervol en de andere ruimtes liggen aan de gracht, prachtig en beneden was ook nog ruimte voor grote gezelschappen. Het eten was heerlijk, lekkere tomatensoep met warme broodjes, daarna kabeljauw in een heerlijke saus met zelfgemaakte frietjes plus een salade en we hadden er haricot verts bij. Smullen. Het toetje was ook lekker. Zeer vriendelijke mensen en overal posters en tv's met cirque du soleil als programma. Echt een aanrader en we komen nog een keer.
jokeandriessen .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
De champignonsoep was heerlijk, de vegetarische ovenschotel ook. Goed gevuld en behoorlijke porties. De bediening was heel vriendelijk en de sfeer van het restaurant is geweldig. We komen zeker terug en gaan dan voor het eten in combinatie met een voorstelling.
mhvandalen .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Het interieur is erg gezellig en origineel; de Franse chansons op de achtergrond van o.a. Edith Piaf geven je de indruk dat je in Parijs bent.
De bediening is vriendelijk en attent; je krijgt een absoluut welkomgevoel.
Het eten is verrukkelijk; heerlijk van smaak, prima kwaliteit en met zorg klaargemaakt.
De goochelaar is fantastisch.
Doen!!!
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Ik kwam met 5 personen en 2 AH bonnen en had me voorbereid op enigszins enige weerstand, vanwege die bonnen, zoals ik bij andere recensies gelezen had. Maar in dit geval niets van dit alles... Allereerst hartelijk ontvangst; tafel stond al mooi gedekt klaar. Leuk menu en keuze mogelijkheden daarin. Tussendoor werd ons gevraagd om een korte voorstelling - goochelen - bij te wonen. Heel bijzonder en grappig. Eten is van goede kwaliteit en ook de door ons gekozen wijnen waren bijzonder. Ik ga hier zeker terugkomen, zeker met kinderen die een voorstelling willen zien. Al met al een bijzondere ervaring. Echt een aanrader..
lia11 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Bij deze correcte recentie,Ik ben blij dat ik het recht kan zetten
We hebben lekker gegeten de biefstuk was echt geweldig de bediening was perfect,en gastvrij, jonge man had ons een heerlijke wijn voorgesteld helemaal top .
We hadden tafeltje bij het raam helemaal goed.
bij deze kom ik graag nogmaals terug met vrienden.
henkmathlener .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
We hebben heerlijk gegeten. De verse tomatensoep was opvallend smakelijk. De kabeljouw was precies goed, in een heerlijke kaassaus. De biefstuk was mals, smakelijk en zacht en lag ook in een heerlijke saus. Lekkere zelfgemaakte frites en prima salade met een frisse dressing.
Lekker ijs toe. De huiswijn was prima (zowel rood als wit). Er werd lekker koud kraanwater bij geserveerd. De bediening was vriendelijk en attent. De ruimte is warm en gezellig. Helaas hadden we geen tijd om een voorstelling in het kleine theater mee te maken. We komen graag nog eens terug en kunnen het zeker aanraden.
e.m.schwarz .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Het eten was prima, ruim voldoende en de kwaliteit was goed.
De inrichting is warm.
We zijn niet naar de voorstelling geweest.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Onze 1e AH deal gebruikt bij Casablanca, een unieke plek op de Zeedijk. Het interieur binnen is heel nostalgiek en bijzonder, maar deze mooie avond konden we buiten zitten, ook heel uniek daardoor. Met deze deal heb je een beperkte keuze, maar gewoon goed. Wat mij betreft voldeed het nagerecht niet helemaal aan de omschrijving, maar smaakte er niet minder om. De volgende keer willen we er zijn als er ook variété is.
jwdasselaar .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Uniek in Amsterdam. Eten prima, sfeer bijzonder goed en als je kunt bezoek dan ook het theater.
Echt een aanrader als je een keer iets heel anders wilt!
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Dit schitterende theater-restaurant is te schattig en mag je zeker niet overslaan! Eigenaresse Astrid de op en top gastvrouw en legt je heerlijk in de watten. De kalfslever krijg je in de hele stad niet zo goed als hier! De ossenhaas is heerlijk en de klassieke Franse voorgerechten krijg je precies zoals je ze verwacht, gewoon goed! Tijdens het eten kan je dan ook nog een korte show bekijken in het BonBon theatertje. Vooral doen!
1connie .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Totale desinteresse in gasten

Eigenaar en eigenares zaten in het café van Casablanca, waar wij een tafeltje kregen, luidkeels te praten met kennissen (of buurtgenoten). Zo luid dat wij moeite hadden elkaar te verstaan tijdens het eten. Geen enkele begroeting toen wij binnenkwamen. Gelukkig wel van de jongeman die ons bediende.

Ik had me echt verheugd op de slakken als voorgerecht. Bleek een soort slakkensoep te zijn. Maar het ergste nog: op het porseleinen kommetje stak een slakkenvorkje in het oor. Ik haalde het vorkje eraf : bloedheet en blaar dus. Volstrekte ongeïnteresseerde reactie van eigenares.

Hoofdgerecht: steak tartare: zelf berg tartaar vermengen. Kan in thuis ook. Ossenhaas was wel ok.

Maar de volstrekte onverschilligheid ten opzichte van gasten: een aanfluiting. Dit was onze laatste keer.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Al jaren liep ik er langs op weg om ergens te gaan eten. Gelukkig nu eindelijk naar binnen gestapt om het een keer te proberen. Je ziet gelijk de gezellige nostalgische sfeer van variété uit vroeger jaren. De service was heel gemoedelijk en direct, voelde meer als een goede gastvrouw! ER werd een prima witte wijn geschonken en zowel de mixed grill als de uitstekende lever met appel, spek en uien vielen zeker in de smaak. Gaan zeker nog een keer terug om het ook te combineren met een variété voorstelling, want dat is absoluut het bijzondere van deze locatie!
Kate S.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Deze avond voor een boekpresentatie bij Casablanca beland. Hele leuke bediening en entertainment tussen elke gang door. Genoeg privacy omdat we de gehele benedenverdieping voor ons hadden. We hadden wel een enorm grote tafel wat veel afstand creëerde tussen de gasten.Voorgerecht een simpele tomatensoep met brood, hoofd biefstuk met frietjes en spinazie. Beiden simpel, maar lekker. Het nagerecht, creme brulee, was helaas minder lekker; erg zoet. Er werden wel ontzettend lekkere wijnen: Jean Remy Haeffelin Alsace Pinot Blanc 2008; heerlijk.
cavre .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
wat ziet deze zaak er gezellig uit! Eten prima, zeker voor de prijs kwaliteit verhouding, gekozen voor ganzelever en als hoofd tong, beide zeer goed van smaak. De tong was groot, bijna te veel, maar heerlijk van smaak. leuk entertainment. eigenlijk heel tevreden. huiswijn ook prima.