Casablanca Variété

Zeedijk 24 1012 Amsterdam Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 29.95€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Vers gemaakte dagsoep
      Italiaanse penne schotel met verse zeevruchten
      pasta Bolognaise
  • Hoofdgerechten
    • Ierse biefstuk van graan gevoerde runderen 2 ons stevig en sappig in de jus
      Mooi stuk kabeljauw uit de oven geserveerd met Provençaalse kruiden in licht romige kaassaus
      De Chef's vegetarische schotel
  • Nagerecht
    • Crème Brûlée
      Roomijs met vruchtencoulis en een flinke toef slagroom
      Aangekleed kopje koffie

Over het restaurant Casablanca Variété

Komt dat zien!

Hier heerst een echte kroegsfeer. En niet zomaar een kroegsfeer! Dit is het enige circuscafé in Europa waar circusartiesten van over de hele wereld elkaar ontmoeten. Eenmaal binnen is de toon meteen gezet en word je overweldigd door muren vol posters en circusaffiches. En ze kunnen hier ook nog eens wáánzinnig lekker koken. In comfortabele roodpluche stoelen geniet je van prachtige gerechten die bereid worden met de beste producten. Klaar voor een bijzonder avondje uit?

Meer informatie over restaurant Casablanca Variété

9,1
Walter J.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
heel goed verzorgd
we zaten op een hele leuke plek achterin en keken op de gracht en zagen alle boten voorbij
komen
eten was heerlijk .
theter was ook erg leuk
Luttie .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Heerlijk genoten van het eten en de vriendelijke bediening, voorstelling op vrijdagavond in het theater maakte de avond helemaal compleet. Echt heel leuk!
erwin B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Eten was niet bijzonder misschien kwam het omdat wij van de AH diner actie gebruik maakten en een 'vast' 3 gangen menu voorgeschoteld kregen.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
We zijn er nu voor de 3e keer. Normaal altijd met ze 4ren nu met de kids erbij in totaal met ze 12en lekkere soep en heerlijke biefstuk gegeten en nog een vermaak gehad op het zoldertje. Kortom een aanrader voor een gezellige avond
EllyenMartin .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Geweldige ambiance. Echt heel Leuke bediening. En leuke extra's. Het eten was heerlijk de voorgerechten; soep (tomatensoep) overheerlijk, de pastasalade met zeevruchten heeeeerlijk en de biefstukjes prima de prima. Echt we gaan terugkomen. En het variété ook geweldig....
Tanja D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
We hebben met een groep van 12 personen gegeten. Het eten was meer dan heerlijk.
Vooraf super dagsoep of pasta met schaaldieren. Hoofdgerecht 200 gram biefstuk of ovenschotel met kabeljauw geserveerd met eigen gemaakte patat en salade. Dessert crème bulee of ijs met vruchten en slagroom. Personeel was super vriendelijk en gastvrij. Het restaurant is erg gezellig, knus en huiselijk. Verder blijkt er boven het restaurant nog een klein theater, karaokebar en jazz club te zijn. Vonden het achteraf jammer dat we daarover niets op de Iens site gezien hadden. Gaan hier zeker nog een keer terug!! AANRADER!!
cstraver14 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten en zijn heel hartelijk ontvangen. Wij kwamen met de AH actie, maar dat deed niet onder aan de service en het eten. Wij vonden het top en gaan zeker nog een keer terug. Het leuke is dat als je telefonisch reserveert je ook gebruik kan maken van het variété programma in het theater. Wij waren op een rustige dag, dus hebben dit zelf niet live ervaren, maar het theater zag er zo mooi uit, daar komen we nog een keer voor terug.
KimAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Ik eet vegetarisch en dat was heel smakelijk! Het ontvangst was heel hartelijk. De sfeer theaterachtig. Ik had gevraagd of ik naast mijn genodigde kon zitten en dat was geregeld. Op een lekkere rode bank, zo konden we goed bijkletsen. Het was de laatste dinsdag van de maand en dan is er een goochelshow. Leuk extraatje!
Teus G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Het eten was van top klasse en de bediening was voortreffelijk in een leuke omgeving. De inrichting was leuk opgezet wij hebben genoten van het AH menu.
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
We hebben hier gegeten met de AH-restaurantactie. Bij binnenkomst vonden we het al leuk: een knus, sfeervol restaurant met achterin een prachtig uitzicht op de gracht. De menukeuze was beperkt maar de gerechten waren prima, de bediening was voorkomend en gezellig. De minivoorstelling van Timon de mentalist in het kleine zaaltje bovenin het restaurant was de kers op de taart! Bij vertrek kregen we nog een kleine rondleiding en het advies om nog eens terug te komen op een vrijdagavond. Wij hebben besloten alle avonden een keer uit te proberen! Het was een topavond.
lindadereus .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
We werden bij binnenkomst allerhartelijkst ontvangen. De sfeer was gemoedelijk.
De kaart was beperkt, maar de gerechten waren goed. De kabeljauw kwam bijzonder warm uit de oven, de biefstuk was zoals we hadden gevraagd medium gebakken. De aardappeltjes en de sla waren voldoende.
Wij kregen aangeboden om ook naar het "Bonbon"theatertje te gaan. (Hiervoor werd 7 Euro p.p. gevraagd). De voorstelling was vermakelijk. Martin, de goochelaar, had heel goed contact met zijn publiek.
Aan het dessert zou misschien iets meer aandacht geschonken kunnen worden. We waren gekomen om een hapje te eten en kregen een avondvullend programma. Een aanrader!!!!
mar_jan .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
We werden vriendelijke ontvangen en hadden een leuke plaats voor het raam. De entree lijkt klein maar achter is zoveel te zien! Het theatertje is zo liefijk, klein en sfeervol en de andere ruimtes liggen aan de gracht, prachtig en beneden was ook nog ruimte voor grote gezelschappen. Het eten was heerlijk, lekkere tomatensoep met warme broodjes, daarna kabeljauw in een heerlijke saus met zelfgemaakte frietjes plus een salade en we hadden er haricot verts bij. Smullen. Het toetje was ook lekker. Zeer vriendelijke mensen en overal posters en tv's met cirque du soleil als programma. Echt een aanrader en we komen nog een keer.
jokeandriessen .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
De champignonsoep was heerlijk, de vegetarische ovenschotel ook. Goed gevuld en behoorlijke porties. De bediening was heel vriendelijk en de sfeer van het restaurant is geweldig. We komen zeker terug en gaan dan voor het eten in combinatie met een voorstelling.
mhvandalen .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Het interieur is erg gezellig en origineel; de Franse chansons op de achtergrond van o.a. Edith Piaf geven je de indruk dat je in Parijs bent.
De bediening is vriendelijk en attent; je krijgt een absoluut welkomgevoel.
Het eten is verrukkelijk; heerlijk van smaak, prima kwaliteit en met zorg klaargemaakt.
De goochelaar is fantastisch.
Doen!!!
Henk W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Ik kwam met 5 personen en 2 AH bonnen en had me voorbereid op enigszins enige weerstand, vanwege die bonnen, zoals ik bij andere recensies gelezen had. Maar in dit geval niets van dit alles... Allereerst hartelijk ontvangst; tafel stond al mooi gedekt klaar. Leuk menu en keuze mogelijkheden daarin. Tussendoor werd ons gevraagd om een korte voorstelling - goochelen - bij te wonen. Heel bijzonder en grappig. Eten is van goede kwaliteit en ook de door ons gekozen wijnen waren bijzonder. Ik ga hier zeker terugkomen, zeker met kinderen die een voorstelling willen zien. Al met al een bijzondere ervaring. Echt een aanrader..
lia11 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Bij deze correcte recentie,Ik ben blij dat ik het recht kan zetten
We hebben lekker gegeten de biefstuk was echt geweldig de bediening was perfect,en gastvrij, jonge man had ons een heerlijke wijn voorgesteld helemaal top .
We hadden tafeltje bij het raam helemaal goed.
bij deze kom ik graag nogmaals terug met vrienden.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
We hebben heerlijk gegeten. De verse tomatensoep was opvallend smakelijk. De kabeljouw was precies goed, in een heerlijke kaassaus. De biefstuk was mals, smakelijk en zacht en lag ook in een heerlijke saus. Lekkere zelfgemaakte frites en prima salade met een frisse dressing.
Lekker ijs toe. De huiswijn was prima (zowel rood als wit). Er werd lekker koud kraanwater bij geserveerd. De bediening was vriendelijk en attent. De ruimte is warm en gezellig. Helaas hadden we geen tijd om een voorstelling in het kleine theater mee te maken. We komen graag nog eens terug en kunnen het zeker aanraden.
e.m.schwarz .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Het eten was prima, ruim voldoende en de kwaliteit was goed.
De inrichting is warm.
We zijn niet naar de voorstelling geweest.
jwdasselaar .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Uniek in Amsterdam. Eten prima, sfeer bijzonder goed en als je kunt bezoek dan ook het theater.
Echt een aanrader als je een keer iets heel anders wilt!
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Dit schitterende theater-restaurant is te schattig en mag je zeker niet overslaan! Eigenaresse Astrid de op en top gastvrouw en legt je heerlijk in de watten. De kalfslever krijg je in de hele stad niet zo goed als hier! De ossenhaas is heerlijk en de klassieke Franse voorgerechten krijg je precies zoals je ze verwacht, gewoon goed! Tijdens het eten kan je dan ook nog een korte show bekijken in het BonBon theatertje. Vooral doen!