Casablanca Variété

Zeedijk 24 1012 Amsterdam Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 29.95€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Vers gemaakte dagsoep
      Italiaanse penne schotel met verse zeevruchten
      pasta Bolognaise
  • Hoofdgerechten
    • Ierse biefstuk van graan gevoerde runderen 2 ons stevig en sappig in de jus
      Mooi stuk kabeljauw uit de oven geserveerd met Provençaalse kruiden in licht romige kaassaus
      De Chef's vegetarische schotel
  • Nagerecht
    • Crème Brûlée
      Roomijs met vruchtencoulis en een flinke toef slagroom
      Aangekleed kopje koffie

Over het restaurant Casablanca Variété

Komt dat zien!

Hier heerst een echte kroegsfeer. En niet zomaar een kroegsfeer! Dit is het enige circuscafé in Europa waar circusartiesten van over de hele wereld elkaar ontmoeten. Eenmaal binnen is de toon meteen gezet en word je overweldigd door muren vol posters en circusaffiches. En ze kunnen hier ook nog eens wáánzinnig lekker koken. In comfortabele roodpluche stoelen geniet je van prachtige gerechten die bereid worden met de beste producten. Klaar voor een bijzonder avondje uit?

Meer informatie over restaurant Casablanca Variété

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:30
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
9,1
Maaike K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Je kijkt je ogen uit, gezellige bediening en prima gegeten! Wij komen terug!
Elma B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Al heel lang wilde ik eens een kijkje nemen bij Casablanca. Het stelde niet teleur. Samen met een vriend maakte ik gebruik van de AH-restaurant-actie. Er was een actiemenu voor €29,95 met voldoende keuze (3 x voorgerecht, 4 x hoofdgerecht en 2 x nagerecht). De bediening was snel en heel vriendelijk en attent. De gerechten waren lekker en kwamen snel.
Daarna naar boven naar het variété-theatertje, een "bonbondoos"-theater, waar een goochelaar (Magic Mario) zijn show gaf en dat erg leuk deed. We hebben veel gelachen en er was een leuke ontspannen sfeer.
Kortom, we hebben smakelijk gegeten en smakelijk gelachen. Een hele leuke avond. Zeker voor herhaling vatbaar!
E. Bekker
Frank O.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Lekker gegeten in een bijzonder restaurant (qua entourage en uitstraling). Enige nadeel(tje) vond ik dat er toch enigszins onderscheidt werd gemaakt tussen 'gewone' klanten en klanten van de AH-actie
Roland Maes .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Leuk restaurant, verrassend met een extra door een voorstelling of goochelaar aan tafel.
Een beetje krappe zitplaatsen, maar daardoor wel weer een leuk contact gekregen met mede eters.
William K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Een erg prettig restaurant met een super sfeervolle inrichting en zeer hoffelijk en goed bedienend personeel. Echt een restaurant zoals het hoort te zijn, chapeau !
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Na een overheerlijk voorgerecht en hoofdmaaltijd naar de show geweest, bijzonder leuk en veel gelachen, een toetje na, het was een zeer geslaagde avond, kom er zeker terug
Elly S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten, aardig personeel, leuke entourage en enige show. Voor herhaling vatbaar. Mokums Blond was op zijn best de dames Conny en Tonny
Connie V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Het was weer super zo als altijd .
Heel gezellig personeel super lief en de show ja geweldig leuk we hebben weer genoten .
En dat er geen onderscheid gemaakt wordt als je met de Albert Heijn acties betaald ..een dikke 10
Voor alles ik stuur er iedereen naar toe voor een lekker avondje uit !!!
JEM K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Via AH actie kom je nog eens ergens. Na binnenkomst netjes bediend op een gezellig plaatsje. Het AH keuzemenu was gemiddeld. De tomatensoep was lekker, maar de penne zonder smaak. Biefstuk met jus prima en varkenshaasje met champignons was top. Tussen hoofdgerecht en dessert naar boven naar de show en dat was heel leuk, lekker (verplicht) meezingen. Desert was beide crème brulé en ondanks het duralex bakje toch smaakvol. Eten was type eetcafe maar de totaalervaring was super.
Luc S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Leuke avond met een goed 3 gangen menu. De bediening was goed en de drank goed geprijsd.
Na het voorgerecht en show van een goochelaar en dat was een mooie onderbreking,zeker een aanrader.
Kortom, we hadden een plezierige avond!
ConstanZ .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een leuk restaurant met een leuke entourage, het eten was snel, goed en lekker. Lekkere broodjes met boter vooraf. Nagerechten vond ik iets te prijzig. De huiswijnen waren prima.
De goochelact was grappig en leuk. Wij hebben een hele leuke avond gehad.
ED L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Waren slechts ovengerechten en niet overeenkomstig de menukaart. Had een vegetarische schotel genomen en kreeg een soort guiche pannetje uit de oven. Partner bestelde vis en kreeg ook een guiche pannetje. Van dessert weinig moeite voor gedaan, was een bolletje ijs met was slagroom en een beetje rode saus. Frietjes waren wel erg lekker. Leuke ambiance.
jan K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
hier met de ah-actie gelunch en het eten was niet lekker Italiaanse pasta schotel met verse zeevruchten. erg weinig zeeruchten biefstuk was taai en bij gerechten matig Crème Brûlée was oke bediening goed en zag er veder gezelig uit maar
Jojannekescheepmaker .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
zo leuk ontvangen, en een smakelijke (3 gangen) lunch gegeten. Op het kleine terras genoten van de Amsterdamse sfeer en alle bijzondere figuren die je op de Wallen ziet rondlopen. We komen zeker een keer terug in de avonduren als er voorstellingen zijn in het theater op de verdieping.
emmelienr .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk gegeten ( AH menu aanbieding) en we voelden ons hier direct helemaal "thuis". Aan het eind van de avond kennen we de meeste andere restaurant gasten bij naam ... zo leuk ! Tijdens het eten mag je gerust eens ergens anders gaan zitten , of even naar buiten . Het theater-zaaltje met de show maakte de avond helemaal compleet !
Jo R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Vriendelijke bediening. Naar onze smaak de tafeltjes te dicht op elkaar. Eten was goed. Vooraf beiden een lekkere tomatensoep. Mijn man had de biefstuk en ik het vegetarische menu. De creme brulee was heerlijk.
kristal_sky .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het eten viel erg tegen, het was gewoon niet lekker. Bij het hoofdgerecht: een heel klein slaatje met paar dunne tomaatplakjes zonder enige dressing, gewone pataat met mayonaise (echte snackbar presentatie), varkenshaasje met jus was een slechte combinatie, want jus was echt niet lekker. Bij nagerecht roomijs met aardbeien uit blik! Dit hoort niet in een restaurant. Bovendien er was schaamteloos te veel in rekening gebracht. De bon was gewoon een klein papiertje met handgeschreven optelling. Dit soort van taferellen verwacht je niet in Amsterdam.
Dames, het is vreemd dat u eigen gemaakte patat en de saus die bij de varkenshaas geserveerd krijgt niet herkent als zelf gemaakt! Ook wist u niet meer de hoogte van uw rekening en dat u haricoverts gegeten had. bij contact heb ik u aangeboden het opnieuw bij ons te proberen omdat bijna alle recensies voor ons restaurant positief zijn. Wellicht kunt u zich dit alles niet meer herinneren, dat komt misschien door de 2 flessen wijn en de drankjes die u van te voren had genuttigd. Toch blijf ik bij mijn aanbod oma opnieuw te willen ontvangen gratis.

Reactie van proever:

Nogmaals, zelfgemaakt betekent niet dat het lekker is. Patat was bruin - teveel doorgebakken, sla zonder dressing en veel te klein voor twee personen. Saus bij de varkenshaas was niet lekker en was niet de saus die in menu stond. Verder waren er absoluut geen groenten bij hoofdgerecht! En waarom moet er voor de groenten extra betaald worden? Ook fruit uit een blik bij dessert is een tegenvaller. Ik blijf achter mijn recensie. De rekening was zeker te hoog. Wellicht kunt u zich niet meer herinneren, maar wij hebben geen twee, maar een fles wijn en 3 glasjes gehad, dit heeft u zelf in mijn voicemail ingesproken. Ik heb geen zin om daar nog een keer te gaan eten, ook gratis niet. Wilt AUB mij niet meer lastigvallen,

anf 2e reactie van restaurant:

Dat de aardappelen aan de bruine kant zijn is omdat het nieuwe aardappelen zijn dus niet uit de snackbar. Dressing zat wel op de sla dat doet de kok in de keuken, als u meer dressing had willen hebben kunt u dat altijd vragen. Nu heeft u het over saus terwijl u het eerst over jus had. De saus staat precies zo omschreven in het menu. Dat u de saus niet lekker vindt daar kan ik niets aan doen dan had u daar melding van moeten maken, hadden wij daar verandering in kunnen brengen. Waarom groenten niet automatisch bij het eten geserveerd word is om te voorkomen dat wij het later weg moeten gooien omdat de gast het niet eet. Wat betreft het nagerecht wij kopen verse aardbeien die vriezen wij in dan pureren wij het en krijgt u enkele aardbeien bij het gerecht. Voor de rest verwijs ik u naar de recensies op deze pagina. Ik vind dat u ons moedwillig onheus behandelt terwijl u daar zelf een heleboel aan had kunnen doen op de avond zelf.
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Redelijk goed! Het eten werd alleen heel erg snel opgediend, ook hadden we nog niet eens een hap van het eten gegeten en werd er al gevraagd of het goed smaakte. De volgende keer gewoon even relaxt de mensen laten eten en fatsoenlijke pauzes tussen de gangen. Hoofdgerecht was goed, voorgerecht en nagerecht was een 5. Vandaar een 7 gemiddeld.
thomassen.marga .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Erg leuk restaurant, stap binnen in de wereld die circus heet! Goeie kok, champignonsoep b.v. met een hele eigen touch. Ook erg lekker was de vegetarische schotel van de chef. De biefstuk was precies goed. Het toetje, de creme brulee was iets te doorsnee. Hele aardige jongen in de bediening, raadde ons erg lekkere witte wijn aan en was overal prima van op de hoogte.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gisteravond heerlijk en heel gezellig wezen eten
met een heerlijke wijn
Er waren ook twee dames ( Varieté ) die er ook waren
een leuk praatje gemaakt, ze zagen er voorstreffelijk uit
en hebben er dan ook smakelijk gelachen
Het eten was weer super, volgende maand gaan
we weer. en na afloop naar de Varieté
Na een geslaagde avond voldaan naar huis