Casablanca Variété

Zeedijk 24 1012 Amsterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Casablanca Variété

Komt dat zien!

Hier heerst een echte kroegsfeer. En niet zomaar een kroegsfeer! Dit is het enige circuscafé in Europa waar circusartiesten van over de hele wereld elkaar ontmoeten. Eenmaal binnen is de toon meteen gezet en word je overweldigd door muren vol posters en circusaffiches. En ze kunnen hier ook nog eens wáánzinnig lekker koken. In comfortabele roodpluche stoelen geniet je van prachtige gerechten die bereid worden met de beste producten. Klaar voor een bijzonder avondje uit?

Meer informatie over restaurant Casablanca Variété

Dinsdag t/m Zaterdag 12:00 - 22:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken
JEM K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Via AH actie kom je nog eens ergens. Na binnenkomst netjes bediend op een gezellig plaatsje. Het AH keuzemenu was gemiddeld. De tomatensoep was lekker, maar de penne zonder smaak. Biefstuk met jus prima en varkenshaasje met champignons was top. Tussen hoofdgerecht en dessert naar boven naar de show en dat was heel leuk, lekker (verplicht) meezingen. Desert was beide crème brulé en ondanks het duralex bakje toch smaakvol. Eten was type eetcafe maar de totaalervaring was super.
Luc S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Leuke avond met een goed 3 gangen menu. De bediening was goed en de drank goed geprijsd.
Na het voorgerecht en show van een goochelaar en dat was een mooie onderbreking,zeker een aanrader.
Kortom, we hadden een plezierige avond!
ConstanZ .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een leuk restaurant met een leuke entourage, het eten was snel, goed en lekker. Lekkere broodjes met boter vooraf. Nagerechten vond ik iets te prijzig. De huiswijnen waren prima.
De goochelact was grappig en leuk. Wij hebben een hele leuke avond gehad.
ED L.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Waren slechts ovengerechten en niet overeenkomstig de menukaart. Had een vegetarische schotel genomen en kreeg een soort guiche pannetje uit de oven. Partner bestelde vis en kreeg ook een guiche pannetje. Van dessert weinig moeite voor gedaan, was een bolletje ijs met was slagroom en een beetje rode saus. Frietjes waren wel erg lekker. Leuke ambiance.
jan K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
hier met de ah-actie gelunch en het eten was niet lekker Italiaanse pasta schotel met verse zeevruchten. erg weinig zeeruchten biefstuk was taai en bij gerechten matig Crème Brûlée was oke bediening goed en zag er veder gezelig uit maar
Jojannekescheepmaker .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
zo leuk ontvangen, en een smakelijke (3 gangen) lunch gegeten. Op het kleine terras genoten van de Amsterdamse sfeer en alle bijzondere figuren die je op de Wallen ziet rondlopen. We komen zeker een keer terug in de avonduren als er voorstellingen zijn in het theater op de verdieping.
emmelienr .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk gegeten ( AH menu aanbieding) en we voelden ons hier direct helemaal "thuis". Aan het eind van de avond kennen we de meeste andere restaurant gasten bij naam ... zo leuk ! Tijdens het eten mag je gerust eens ergens anders gaan zitten , of even naar buiten . Het theater-zaaltje met de show maakte de avond helemaal compleet !
joraa21 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Vriendelijke bediening. Naar onze smaak de tafeltjes te dicht op elkaar. Eten was goed. Vooraf beiden een lekkere tomatensoep. Mijn man had de biefstuk en ik het vegetarische menu. De creme brulee was heerlijk.
kristal_sky .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het eten viel erg tegen, het was gewoon niet lekker. Bij het hoofdgerecht: een heel klein slaatje met paar dunne tomaatplakjes zonder enige dressing, gewone pataat met mayonaise (echte snackbar presentatie), varkenshaasje met jus was een slechte combinatie, want jus was echt niet lekker. Bij nagerecht roomijs met aardbeien uit blik! Dit hoort niet in een restaurant. Bovendien er was schaamteloos te veel in rekening gebracht. De bon was gewoon een klein papiertje met handgeschreven optelling. Dit soort van taferellen verwacht je niet in Amsterdam.
Dames, het is vreemd dat u eigen gemaakte patat en de saus die bij de varkenshaas geserveerd krijgt niet herkent als zelf gemaakt! Ook wist u niet meer de hoogte van uw rekening en dat u haricoverts gegeten had. bij contact heb ik u aangeboden het opnieuw bij ons te proberen omdat bijna alle recensies voor ons restaurant positief zijn. Wellicht kunt u zich dit alles niet meer herinneren, dat komt misschien door de 2 flessen wijn en de drankjes die u van te voren had genuttigd. Toch blijf ik bij mijn aanbod oma opnieuw te willen ontvangen gratis.

Reactie van proever:

Nogmaals, zelfgemaakt betekent niet dat het lekker is. Patat was bruin - teveel doorgebakken, sla zonder dressing en veel te klein voor twee personen. Saus bij de varkenshaas was niet lekker en was niet de saus die in menu stond. Verder waren er absoluut geen groenten bij hoofdgerecht! En waarom moet er voor de groenten extra betaald worden? Ook fruit uit een blik bij dessert is een tegenvaller. Ik blijf achter mijn recensie. De rekening was zeker te hoog. Wellicht kunt u zich niet meer herinneren, maar wij hebben geen twee, maar een fles wijn en 3 glasjes gehad, dit heeft u zelf in mijn voicemail ingesproken. Ik heb geen zin om daar nog een keer te gaan eten, ook gratis niet. Wilt AUB mij niet meer lastigvallen,

anf 2e reactie van restaurant:

Dat de aardappelen aan de bruine kant zijn is omdat het nieuwe aardappelen zijn dus niet uit de snackbar. Dressing zat wel op de sla dat doet de kok in de keuken, als u meer dressing had willen hebben kunt u dat altijd vragen. Nu heeft u het over saus terwijl u het eerst over jus had. De saus staat precies zo omschreven in het menu. Dat u de saus niet lekker vindt daar kan ik niets aan doen dan had u daar melding van moeten maken, hadden wij daar verandering in kunnen brengen. Waarom groenten niet automatisch bij het eten geserveerd word is om te voorkomen dat wij het later weg moeten gooien omdat de gast het niet eet. Wat betreft het nagerecht wij kopen verse aardbeien die vriezen wij in dan pureren wij het en krijgt u enkele aardbeien bij het gerecht. Voor de rest verwijs ik u naar de recensies op deze pagina. Ik vind dat u ons moedwillig onheus behandelt terwijl u daar zelf een heleboel aan had kunnen doen op de avond zelf.
Tom R.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Redelijk goed! Het eten werd alleen heel erg snel opgediend, ook hadden we nog niet eens een hap van het eten gegeten en werd er al gevraagd of het goed smaakte. De volgende keer gewoon even relaxt de mensen laten eten en fatsoenlijke pauzes tussen de gangen. Hoofdgerecht was goed, voorgerecht en nagerecht was een 5. Vandaar een 7 gemiddeld.
thomassen.marga .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Erg leuk restaurant, stap binnen in de wereld die circus heet! Goeie kok, champignonsoep b.v. met een hele eigen touch. Ook erg lekker was de vegetarische schotel van de chef. De biefstuk was precies goed. Het toetje, de creme brulee was iets te doorsnee. Hele aardige jongen in de bediening, raadde ons erg lekkere witte wijn aan en was overal prima van op de hoogte.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Gisteravond heerlijk en heel gezellig wezen eten
met een heerlijke wijn
Er waren ook twee dames ( Varieté ) die er ook waren
een leuk praatje gemaakt, ze zagen er voorstreffelijk uit
en hebben er dan ook smakelijk gelachen
Het eten was weer super, volgende maand gaan
we weer. en na afloop naar de Varieté
Na een geslaagde avond voldaan naar huis
karenharing .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Gezellige, informele bediening in een bijzondere entourage. Daarbij was het eten van uitstekende kwaliteit en dat ook nog eens tegen een zeer acceptabele prijs. De moeite waard om naar toe te gaan!
Ralph W.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij hebben gebruik gemaakt van de AH twee voor een aktie en waren zeer tevreden. Dat er drie verschillende gemberbiers te krijgen was een leuke verassing. Licht, dorstlessend en verfrissend zonder alcohol. Net wat ik op dat moment nodig had. De voorgerecht was wat flauw en ik heb het verpest door teveel zout toe te voegen (de zout strooiers geven veel te veel zout veel te snel.) De Kabeljauwfilet uit de oven in licht romige kaassaus met Provençaalse kruiden was bijzonder lekker. De bijgerechten waren ook goed. De Crème Brûlée was ook zeer goed, de custard en de suikerlaag waren goed afgestemd en de suikerlaag was licht krokant en geen pantserlaag zoals zo vaak voorkomt in andere restaurants. Casablanca Variété heeft een dessert wijn uit California, Elysium genaamd, dat voor een tweede, aangenaam verassing zorgde. De bediening was vriendelijk en efficient en de decor was bijzonder. Fotos, posters en attributen uit de circus wereld. Er is een theaterzaal waar shows worden gegeven. Al in al was het een zeer plezierig avond.
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Eenvoudig maar top! Lekker eten en leuk decor. Erg genoten van de avond. Malse biefstuk en heel erg goede tomatensoep. Kortom, aanrader.
ingriddelorme .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
mijn tafelgenote had een biefstuk: die was goed klaargemaakt en zeer smakelijk.
het vegetarische gerecht (pasta met rode saus) mag wat meer aandacht hebben. Smaakte goed, maar de prijs niet waard. De entourage en de theatershow maakten dat wij een erge leuke avond hebben gehad.
alky2411 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Eten was superlekker. We hadden steak en vis. Bediening erg aardig. Heel knus restaurant Door de intieme inrichting. Kom er al jaren. Variété is ook uniek. Aanrader!
Louan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
gisterenavond hier gegeten met de AH actie. Het eten was lekker. Verse tomatensoep, kabeljauw uit de oven en ijs, slagroom met fruit toe. Tussen hoofdgerecht en dessert konden wij naar boven voor een goochelshow (tje). Al met al een hele leuke avond, bijzonder vriendelijke bediening en lekker eten. We komen hier zeker terug op een andere avond om a la carte te eten en een ander show te zien.
Dan1el .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Hele leuke avond gehad. In ons geval met de AH kaart gegeten. Het eten was heerlijk, het keuzemenu speciaal voor de AH had op zich voor ieder wat wils; vega, vis en vlees en wat we kozen was heerlijk. Als je echt moet zeuren zou ik persoonlijk iets meer keuzes bieden. De bij gerechtjes waren ook heerlijk.

Wat service betreft een heel leuk en warm ontvangst van en de leuke obers en de eigenaresse volgens mij die ons een hele leuke plek gaf bij het raam. Ook tijdens het etentje echt superleuke service. De obers zijn meer dan attent en de eigenaresse is een leuke spontane Amsterdamse.

Samen met de aankleding, de inrichting en de combinatie met het unieke theatertje en circusaspecten maakt het een aparte unieke gewaarwording.

Ik kom zeker een keer terug met de kinderen, het is knus, huiselijk, uniek en gewoon lekker niet ingewikkeld eten.
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Mijn man en ik hebben hier gegeten met twee goede kennissen. Met de AH-restaurantactie.

Een lekker drie gangen menu met biefstuk of vis als hoofdgerecht. Heel smakelijk, inclusief de bijgerechten. Vrolijke en hartelijke bediening.
Gemoedelijke sfeer en verrassend aparte entourage met dat mini-theatertje boven. Leuke goochelaar, die het publiek prima wist te vermaken.

Gelegen op de kop van de Zeedijk, dus prima gelegen ten opzichte van alle openbaar vervoer.
Hier komen we zeker terug!