Casablanca Variété

Zeedijk 24 1012 Amsterdam Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 29.95€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Vers gemaakte dagsoep
      Italiaanse penne schotel met verse zeevruchten
      pasta Bolognaise
  • Hoofdgerechten
    • Ierse biefstuk van graan gevoerde runderen 2 ons stevig en sappig in de jus
      Mooi stuk kabeljauw uit de oven geserveerd met Provençaalse kruiden in licht romige kaassaus
      De Chef's vegetarische schotel
  • Nagerecht
    • Crème Brûlée
      Roomijs met vruchtencoulis en een flinke toef slagroom
      Aangekleed kopje koffie

Over het restaurant Casablanca Variété

Komt dat zien!

Hier heerst een echte kroegsfeer. En niet zomaar een kroegsfeer! Dit is het enige circuscafé in Europa waar circusartiesten van over de hele wereld elkaar ontmoeten. Eenmaal binnen is de toon meteen gezet en word je overweldigd door muren vol posters en circusaffiches. En ze kunnen hier ook nog eens wáánzinnig lekker koken. In comfortabele roodpluche stoelen geniet je van prachtige gerechten die bereid worden met de beste producten. Klaar voor een bijzonder avondje uit?

Meer informatie over restaurant Casablanca Variété

Rob D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Frits T.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Een leuke tent, wij komen terug.
De tafel van Hennie V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Via AH Iens geboekt. Verwachting was hoog gezien de recensies. Helaas het voorgerecht, soep was goed maar penne met zeevruchten matig. De Kabeljauw was veel kaas en een heel klein stukje vis. Het nagerecht crème brûlée was in twee hapjes op en erg vlak van smaak. De wijn was prima maar het "gewone" bier was op. Devrekening was een totaalbedrag en niet gespecificeerd. Al met al een slechte ervaring en wij zullen zeker niet terug komen.
Marianne V.
Via de AH actie geboekt, maar de gerechten waren zeer matig. Er zaten maar 2 stukjes vis in de schotel en de crême brulé was in 2 hapjes weg. Erg matig voor een restaurant, welke gewaardeerd wordt met een 8,2??
Ritchie H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Ongetwijfeld een van de meest bijzondere restaurants van Amsterdam. Het eten is heerlijk, de bediening geweldig en de inrichting is weergaloos!
Yolande V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Mijn dochter en ik hebben hier heerlijk gegeten. Ik zou normaal gesproken niet zo snel naar de Zeedijk gegaan zijn om te eten, maar via de AH actie probeer je toch eens iets anders. En werkelijk waar, het is niets tegengevallen. Buiten op het terras eerst even een glaasje wijn gedronken en binnen gegeten. De keus is niet erg groot, maar beter een goede kleine kaart dan een uitgebreide kaart waar de kwaliteit van het eten vies tegenvalt. Vriendelijke mensen. Niets op aan te merken. Voor herhaling vatbaar.
Laurithsw B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Zondag 15-4 hebben wij Casablanca Variété een 100ste verjaardag gevierd. Alles was in een woord geweldig..
Het eten was superlekker, de bediening geweldig, Wij komen zeker terug voor de 101.
Nanette E.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
Ondanks de drukte en al waren we met een groot gezelschap, toch werden we snel geholpen. We konden kiezen uit twee varianten van een soortgelijk menu van drie gangen. Voordat het toetje werd opgediend, werden we uitgenodigd om naar boven te gaan en daar troffen we een ware mini-theaterzaal aan met rood pluche en alles erop en eraan! We werden vergast door een hilarische goochelact met “assistentie” uit het publiek. Na de voorstelling stommelden we weer naar beneden ( de trap is wat steil) en konden we aan het toetje beginnen. Het is een echte Amsterdamse kroeg met pluche, glazen kronen en allerlei curiosa uit het variete waar je gegarandeerd een leuke avond hebt.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Geweldige accommodatie in een sfeervol gelegenheid, aangekleed met allerlei voorwerpen geïnspireerd door het circus, heel vriendelijk personeel en heerlijk eten. Met de mogelijkheid om 's avonds een variétéprogramma te zien in een apart sfeervol ingericht zaaltje.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Kaart is beperkt, maar wat ze serveren is goed, lekker en met een lach geserveerd. Knus...in het drukke toeristische centrum van Amsterdam...
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Het is een prachtige ambiance met veel pluche en variétéspullen ingericht. Het doet heel warm aan en als je zin hebt kun je ook nog naar een voorstelling in het theater wat ook prachtig is ingericht. Hele vriendelijke bediening en heerlijk eten. En op een prachtige locatie, hartje Amsterdam, op de Zeedijk. Wij zaten aan het raam en we hadden uitzicht op de straat, waar een bonte verzameling mensen/toeristen voorbij gingen.
I.J. K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Met een heel hartelijk ontvangst zijn we naar een prachtig plaatsje aan het raam met geweldig uitzicht over de gracht gebracht een ontzettend gezellig theater restaurants met zeer attente en vriendelijke mooi gekleden theater obers waarvan er een ook nog ging zingen was een verrassing. Later kwamen ook nog twee actrices bij ons praten ook om ons uit tenodigen voor de show later op de avond . En we hebben ook lekker gegeten je zou het jhaast vergeten.
Adrienne B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Op 21-10-'17 met AH bonnen gegeten. Het ontvangst was allerhartelijkst ,ik kreeg het gevoel dat men zeer blij was ons te mogen verwelkomen. We kregen een goede plek/tafel in het met toch wel dicht op elkaar geprakte tafels restaurantje, overigens niet hinderlijk, het had wel wat. De huiswijn (Bordeaux) was lekker. Het AH 3 gangen menu was beperkt maar gewoon goed, het heeft ons gesmaakt.De zelfgemaakte frites vond ik heerlijk(meestal eet ik 3 a 4 frietjes, want meestal niet lekker) nu keek ik de friet uit ieders mond. De bediening was allert en allervriendelijkst. Het optreden van Molly Strychnine in het piepkleine theatertje tussen de gangen door vonden we geweldig. We hebben een leuke avond gehad. Daarvoor dank.
fam.kreuger .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Hartelijke ontvangst, sfeer is erg gezellig, de keuze van het AH diner vind ik erg beperkt, zou ik graag wat uitgebreider zien. Verder was alles prima, en er wordt ook een lekker wijntje geschonken. De entertainment vonden we geweldig.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
belachelijk dat er voor een stukje entertainment €7.50 moet betalen boven de belachelijke schaarse maaltijd van €40.00 voor een biefstuk en een bakje sla excl.drank, en de keuze op de menu kaart is niet veel en als een keuze hebt gemaakt sorry dat hebben we niet meer Casablanca variété zeg maar NEE
Beste Fam. Veerman. Ik ben een beetje geschrokken van uw reactie. Wij krijgen doorsnee hel goeie recensies. Ik heb u proberen te bellen maar u nam niet op of u had het te druk. Ik wil in eerste instantie mijn verontschuldiging aanbieden voor de choco fondant die er niet meer was. U heeft toen een stuk taart gekregen die aanmerkelijk duurder is. Bovendien had u een duur voorgerecht. De keus uit welke gerechten, dat valt nog wel mee. Wat de show betreft die kost niet € 7,50 maar € 7,00 en dat heeft u ook betaald. Nu is het bij ons dat u kunt kiezen om naar de show te gaan u hoeft niet wanneer u het te duur vindt. De artiesten krijgen het volledige bedrag dus € 7,= per stoel uitbetaald. Daar verdienen wij helemaal niets aan. Ik hoop u hiermee genoeg ingelicht te hebben.
Arno K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Geen poespas. Reuze gezellig. Heerlijk gegeten. Wat op de site staat klopt: Koken kunnen ze. De bediening was absoluut vriendelijk, ondanks de drukte. Wat opgediend werd zag er niet alleen zeer verzorgd uit, maar was lekker en ruim voldoende om de honger in onze magen te stillen. We werden daarbij verrast op het cabaret. Dit beleef je alleen in Amsterdam.
A&A uit Antwerpen
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Het is een heel gezellig restaurant waar misschien de tafels te dicht opelkaar staan maar dat mocht de pret niet wegnemen.
Elly S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Hele leuke show in klein theatertje van rood pluche , echt verrassend. Bediening ontzettend aardig , eten prima .
verhouding prijs kwaliteit kan beter , zeker bij het menu voor 39,95.Wij aten via AH actie maar dat moet geen verschil maken vind ik
Toevalstreffer .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Wil je eens iets totaal anders dan anders, in de ongedwongen sfeer en de romantiek van de (helaas) verdwijnende wereld van het variété en het circustheater, dan kan ik een bezoek aan dit restaurant van harte aanbevelen. Je verwacht het misschien - als je er aan aan voorbij loopt - niet, maar achter de deuren van de Zeedijk op nummer 24 gaat een meer dan aangename verrassing schuil. Heerlijk eten in een combinatie van een bezoek aan een schitterend theatertje. Dus burgers, boeren en buitenlui, gaat dat zien, gaat dat zien!! Want je komt er zeer zeker terug!!
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heerlijk gegeten; prettige bediening, maar vooral kennis gemaakt met een bijzonder restaurant.
Aparte,leuke,warme ambiance . Ook te bezoeken in combinatie met een al dan niet zelf georganiseerd theaterbezoek. Het (kleine gezellige) theater maakt nl onderdeel uit van dit restaurant !! Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug !
Fieke L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten, de ontvangst hartelijk, gezellige inrichting. Wat ik vooral erg prettig vond is dat ik gewoon lekker (gratis) water kreeg naast mijn wijn, toen ik daarom vroeg. Zeker de moeite waard.