Casablanca Variété

Zeedijk 24 1012 Amsterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Casablanca Variété

Komt dat zien!

Hier heerst een echte kroegsfeer. En niet zomaar een kroegsfeer! Dit is het enige circuscafé in Europa waar circusartiesten van over de hele wereld elkaar ontmoeten. Eenmaal binnen is de toon meteen gezet en word je overweldigd door muren vol posters en circusaffiches. En ze kunnen hier ook nog eens wáánzinnig lekker koken. In comfortabele roodpluche stoelen geniet je van prachtige gerechten die bereid worden met de beste producten. Klaar voor een bijzonder avondje uit?

Meer informatie over restaurant Casablanca Variété

9,1

Jouw recensie over het restaurant Casablanca Variété

Laurithsw B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Zondag 15-4 hebben wij Casablanca Variété een 100ste verjaardag gevierd. Alles was in een woord geweldig..
Het eten was superlekker, de bediening geweldig, Wij komen zeker terug voor de 101.
Nanette E.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
Ondanks de drukte en al waren we met een groot gezelschap, toch werden we snel geholpen. We konden kiezen uit twee varianten van een soortgelijk menu van drie gangen. Voordat het toetje werd opgediend, werden we uitgenodigd om naar boven te gaan en daar troffen we een ware mini-theaterzaal aan met rood pluche en alles erop en eraan! We werden vergast door een hilarische goochelact met “assistentie” uit het publiek. Na de voorstelling stommelden we weer naar beneden ( de trap is wat steil) en konden we aan het toetje beginnen. Het is een echte Amsterdamse kroeg met pluche, glazen kronen en allerlei curiosa uit het variete waar je gegarandeerd een leuke avond hebt.
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Geweldige accommodatie in een sfeervol gelegenheid, aangekleed met allerlei voorwerpen geïnspireerd door het circus, heel vriendelijk personeel en heerlijk eten. Met de mogelijkheid om 's avonds een variétéprogramma te zien in een apart sfeervol ingericht zaaltje.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Kaart is beperkt, maar wat ze serveren is goed, lekker en met een lach geserveerd. Knus...in het drukke toeristische centrum van Amsterdam...
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Het is een prachtige ambiance met veel pluche en variétéspullen ingericht. Het doet heel warm aan en als je zin hebt kun je ook nog naar een voorstelling in het theater wat ook prachtig is ingericht. Hele vriendelijke bediening en heerlijk eten. En op een prachtige locatie, hartje Amsterdam, op de Zeedijk. Wij zaten aan het raam en we hadden uitzicht op de straat, waar een bonte verzameling mensen/toeristen voorbij gingen.
I.J. K.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Met een heel hartelijk ontvangst zijn we naar een prachtig plaatsje aan het raam met geweldig uitzicht over de gracht gebracht een ontzettend gezellig theater restaurants met zeer attente en vriendelijke mooi gekleden theater obers waarvan er een ook nog ging zingen was een verrassing. Later kwamen ook nog twee actrices bij ons praten ook om ons uit tenodigen voor de show later op de avond . En we hebben ook lekker gegeten je zou het jhaast vergeten.
Adrienne B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Op 21-10-'17 met AH bonnen gegeten. Het ontvangst was allerhartelijkst ,ik kreeg het gevoel dat men zeer blij was ons te mogen verwelkomen. We kregen een goede plek/tafel in het met toch wel dicht op elkaar geprakte tafels restaurantje, overigens niet hinderlijk, het had wel wat. De huiswijn (Bordeaux) was lekker. Het AH 3 gangen menu was beperkt maar gewoon goed, het heeft ons gesmaakt.De zelfgemaakte frites vond ik heerlijk(meestal eet ik 3 a 4 frietjes, want meestal niet lekker) nu keek ik de friet uit ieders mond. De bediening was allert en allervriendelijkst. Het optreden van Molly Strychnine in het piepkleine theatertje tussen de gangen door vonden we geweldig. We hebben een leuke avond gehad. Daarvoor dank.
fam.kreuger .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Hartelijke ontvangst, sfeer is erg gezellig, de keuze van het AH diner vind ik erg beperkt, zou ik graag wat uitgebreider zien. Verder was alles prima, en er wordt ook een lekker wijntje geschonken. De entertainment vonden we geweldig.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
belachelijk dat er voor een stukje entertainment €7.50 moet betalen boven de belachelijke schaarse maaltijd van €40.00 voor een biefstuk en een bakje sla excl.drank, en de keuze op de menu kaart is niet veel en als een keuze hebt gemaakt sorry dat hebben we niet meer Casablanca variété zeg maar NEE
Beste Fam. Veerman. Ik ben een beetje geschrokken van uw reactie. Wij krijgen doorsnee hel goeie recensies. Ik heb u proberen te bellen maar u nam niet op of u had het te druk. Ik wil in eerste instantie mijn verontschuldiging aanbieden voor de choco fondant die er niet meer was. U heeft toen een stuk taart gekregen die aanmerkelijk duurder is. Bovendien had u een duur voorgerecht. De keus uit welke gerechten, dat valt nog wel mee. Wat de show betreft die kost niet € 7,50 maar € 7,00 en dat heeft u ook betaald. Nu is het bij ons dat u kunt kiezen om naar de show te gaan u hoeft niet wanneer u het te duur vindt. De artiesten krijgen het volledige bedrag dus € 7,= per stoel uitbetaald. Daar verdienen wij helemaal niets aan. Ik hoop u hiermee genoeg ingelicht te hebben.
Arno K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Geen poespas. Reuze gezellig. Heerlijk gegeten. Wat op de site staat klopt: Koken kunnen ze. De bediening was absoluut vriendelijk, ondanks de drukte. Wat opgediend werd zag er niet alleen zeer verzorgd uit, maar was lekker en ruim voldoende om de honger in onze magen te stillen. We werden daarbij verrast op het cabaret. Dit beleef je alleen in Amsterdam.
A&A uit Antwerpen
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Het is een heel gezellig restaurant waar misschien de tafels te dicht opelkaar staan maar dat mocht de pret niet wegnemen.
ec.schellekens .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Hele leuke show in klein theatertje van rood pluche , echt verrassend. Bediening ontzettend aardig , eten prima .
verhouding prijs kwaliteit kan beter , zeker bij het menu voor 39,95.Wij aten via AH actie maar dat moet geen verschil maken vind ik
Toevalstreffer .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Wil je eens iets totaal anders dan anders, in de ongedwongen sfeer en de romantiek van de (helaas) verdwijnende wereld van het variété en het circustheater, dan kan ik een bezoek aan dit restaurant van harte aanbevelen. Je verwacht het misschien - als je er aan aan voorbij loopt - niet, maar achter de deuren van de Zeedijk op nummer 24 gaat een meer dan aangename verrassing schuil. Heerlijk eten in een combinatie van een bezoek aan een schitterend theatertje. Dus burgers, boeren en buitenlui, gaat dat zien, gaat dat zien!! Want je komt er zeer zeker terug!!
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heerlijk gegeten; prettige bediening, maar vooral kennis gemaakt met een bijzonder restaurant.
Aparte,leuke,warme ambiance . Ook te bezoeken in combinatie met een al dan niet zelf georganiseerd theaterbezoek. Het (kleine gezellige) theater maakt nl onderdeel uit van dit restaurant !! Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug !
Fieke L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten, de ontvangst hartelijk, gezellige inrichting. Wat ik vooral erg prettig vond is dat ik gewoon lekker (gratis) water kreeg naast mijn wijn, toen ik daarom vroeg. Zeker de moeite waard.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
We kregen een mooi tafeltje aan het raam en bij binnenkomst wist men al dat we via de AH actie kwamen.
We konden kiezen uit 2 menu's.
We hebben genoten zowel van de gerechten als van de wijn.
Na W.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
We waren hier laatste week met onze tweéén gegeten met AH actie. Waren meteen begroeten en naar de tafel geleiden. De bediening en het eten was helemaal prima tot dat we klaar waren met de hoofdgerechten. De tafel was opgeruimd en niet schoongemaakt. We zaten bijna een uur wachtend op het nagerecht, totaal genegeerd. Twee keer gingen ze uitleggen waarom het zo lang duurde. De eerst keer " Het is druk en de keuken is te warm." en de tweede keer " Ik zal voor je kijken". Zou, we hebben het zat en ging afrekenenl. Een heel klein bedrag was van de rekeing afgehaald. Er kwam geen enkel excuus aangeboden, de eigenarrese ook niet. Achteraf gezien denken we dat ze we willen afdringen om naar de show te gaan met een grote groep mensen die daar zaten terwijl ze totaal onbekend zijn en dat we geen plan hebben voor de show. Dit is zeker onze eerste en laatste bezoek aan die restaurant.
Miss B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken. En daarna een prachtige show. Super bediening. We komen snel weer terug. Liefs Miss Baksel.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Vandaag heerlijk gegeten met z'n 4'en met de AH actie. Als entree Vietnamese loempia's met sla en mint een zeer smakelijke combi. Als hoofdgerecht zeebaars uit de oven met een heerlijke saus. Dessert een brownie en de anderen ijs met vruchten ( helaas uit de diepvries ). Standaard onbeperkt koud water en een voortreffelijke droge rose. Een gezellige atmosfeer ( buiten gegeten ) zeker voor herhaling vatbaar, goede prijs / kwaliteit.
Brenda D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Gezellig een ontspannend avondje uit. Prima bediening. Eten lekker. Voor 7 euro half uurtje variété. Hebben heel veel lol gehad.