Casa Ramon

Oude Varkenmarkt 1A 2311 VN Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Casa Ramon

Eter789 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Mooie locatie, gezellige inrichting, eenvoudig maar heerlijk gegeten via AH actie: heerlijke biefstuk en heek vd grill. De meneer die ons bediende was wel opvallend chaotisch: twee keer de verkeerde menukaart, aardappelgarnituur vergeten en we kregen de rekening van de buren. En dat, terwijl de zaak niet eens vol zat...
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Een lekker 3-gangenmenu gegeten op basis van de AH restaurantactie. Vanwege het zomerse weer lekker buiten gegegeten, maar binnen ziet het er ook mooi uit. Voor herhaling vatbaar en zeker aan te bevelen!
tondieben .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Prettige ontvangst, keurige bediening niet te haastig de gerechten achter elkaar. Goede plek gekregen om te zitten.
De gerechten waren precies voldoende.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Zaterdag 24 juni bij Casa Ramon gegeten. De ontvangst is niet echt efficient; er wordt gevraagd of er gereserveerd is, maar niet naar je naam. Ik had me aangemeld via de AH-actie maar doordat er geen naam wordt gecheckt is dat dus onbekend. Resultaat is dat je de verkeerde menu-kaart krijgt... De menukaart voor de AH-actie is zeer beperkt, keuze uit 2 voorafjes, 2 hoofdgerechten, 2 nagerechtjes; geen vegatarische keuzes..Op de AH-actiesite wordt geen speciaal actie menu getoond zodat wij nogal teleurgesteld waren. Toen ik hier iets van zei kreeg ik als antwoord terug dat ze niet het hele menu voor de actie beschikbaar konden maken "want we kunnen niet 2 personen voor 30 euro uitgebreid laten eten", alsof het restaurant verplicht wordt aan de actie mee te doen. Daarnaast is het natuurlijk een antwoord dat niet hoog scoort op de meetlat "klantvriendelijkheid". Je kunt wel van de normale menukaart bestellen en dan wordt de meerprijs in rekening gebracht. Het eten was goed; de gegrilde heek een verrassing, de patatas bravas en de gegrilde garnituur zeer goed op temperatuur, de crema catalana met het vereiste "kraakje"'. De zoutpot kan wel iets genuanceerder gebruikt worden.
Wat sfeer betreft scoort Casa Ramon" zeer hoge ogen. Geweldig. zeker met live-muziek ; je waant je in Spanje.. Al met al toch een aangenaam vertoeven maar verwacht geen hoogstaande culinaire avond..
Petra J.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten en is het personeel zeer vriendelijk. Top restaurant, ga er zeker snel weer eten . ????????????????????????????????????????????????????????????????
M W.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Het was mijn eerste bezoek aan casa Ramon met dank aan de AH actie. Helaas konden we niet van de reguliere kaart kiezen; niet de verwachte tapas. Het eten was prima maar een biefstuk is niet erg spaans. 30 euro voor 1 menu vond ik wat prijzig
Rene721 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Heerlijk gegeten in een heerlijke ambiance op het terras. We hadden de Gamba's pilpil als voorgerecht en de paella del mar als hoofdgerecht. Beide gerechten waren lekker en smaakvol. We komen zeker snel terug.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
We hebben bij Casa Ramon een erg leuke avond gehad! Door de weeks is het iets rustiger maar dat mocht de pret niet drukken. Mijn vriendin komt uit Spanje en vond de gerechten en de aankleding goed en authentiek. Een aanrader!
Kim E.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Service langzaam, onvriendelijk en niet attent. Er zat een haar in mijn voorgerecht en de eigenaar deed hier niks aan alleen sorry zeggen. Verder hebben zij ondanks de wettelijke verplichting GEEN allergenenkaart en reageerde de eigenaar hier ontzettend onaardig op toen hij erop geattendeerd werd in verband met coeliakie. Ook bij de reservering was dit aangegeven. Personeel deed hier niks aan.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Sfeervol restaurant,persoonlijke,attente bediening,heerlijke gerechten,lekkere wijnen,passende niet te harde muziek.
Wij komen hier zeker terug!
Tuulia T.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wij kwamen hier via de AH restaurant actie. Het menu was niet beschrikbaar op de website van AH maar het was een standaard 3-gangen menu met optie om de keuzes aan te passen voor een kleine meerprijs. Één van de serveerders leek onervaren en gaf ons het menu en legde niks uit. Daarna het gevraagd aan een andere serveerder en daar opheldering gekregen. Het eten was goed en smaakte uitstekend alleen waren de Churro´s te lang gefrituurd.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Restaurant voor ons vrijwel om de hoek, en vanwege de positieve recensies maar eens geprobeerd. Overall de verwachtingen niet volledig waargemaakt helaas. Wellicht aan te raden om je te beperken tot de grill (vlees)gerechten.

De gastheer is vriendelijk en attent. Vooraf de vleessoep gekozen. Het is op zich een prima soep, echter was deze veel te zout. Hierdoor kwamen de overige smaken nauwelijks door. Het vlees in de soep (draadjes vlees) was wel goed.

Als hoofdgerecht de Paella Valenciana. De Paella is goed gekookt, precies de goede bite. De kippendijen zijn heerlijk mals. De 'vis' in de Paella bestaat uit 2 mosselen en 2 garnalen. De garnalen waren heerlijk, de mosselen vielen tegen, simpelweg niet veel smaak. De portie Paella was te klein als hoofdgerecht! Voor 18,50 verwacht je dat dit voldoende vult. Verder is de salade erbij simpel, op zich niets mis mee, maar opmaak is matig. Daarnaast hadden de ingrediënten van de salade verser gekund.

Ten slotte het dessert, vers fruit met ijs en slagroom. Prima bolletje vanille ijs, heerlijk. Slagroom ook oké. Het verse fruit is echter veel te klein gesneden en oogt wat ongeïnteresseerd op een hoopje gegooid. De smaken zijn prima maar ook hier kan de opmaak net dat beetje extra geven wat je nu mist.

Al met al had ik er meer van verwacht. Zeker niet slecht; restaurant is bovendien leuk ingericht en de sfeer is prima. Wellicht bij een volgende keer toch maar voor de echte grill gerechten gaan, want daar lijkt dit restaurant zich mee te willen onderscheiden. Zo worden de grill gerechten door de (Spaanse) chef in de open keuken bereid op een grill; de overige gerechten komen uit de gesloten keuken erachter.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Heerlijk eten en vriendelijke bediening in een sfeervol (maar niet kneuterig) restaurant! Vooral de gegrilde biefstuk was voortreffelijk, en de eigenaar kwam zelf ook een paar keer vragen of het smaakte. Aanrader!
Ankie L.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Goede sfeer, lekker eten. Onwennige afrekening Ah dinneractie, na hun toelichting werd dat duidelijk. Goede kennismaking
janmaartenwit .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Gezellige ambiance en lekker eten. Prima hoofdgerecht (heek). De wijn (Verdejo) was lekker maar aan de dure kant (30 E).
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Niet voor vegetariërs! Misschien moet ik niet vegetarisch willen eten in een Spaans grill restaurant, maar anno 2017 verwacht je ook geen simpele tivall burger die droog en weinig aangekleed is. En dat voor 14,50. Ik vond het zeer teleurstellend, helaas!
Diantha P.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heerlijk gegeten! We aten met z'n vieren knoflook champions, Heekfilet en biefstuk met frites, patatas bravas, frites en gegrilde groente, en als desserts crème brulee en churros met chocoladesaus. Geen koffie meer genomen omdat het er té warm ging worden. De grill staat nl, hoewel afgeschermd, in de zaak. We komen zeker terug wanneer we op t terras kunnen zitten!
Paulien H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Heerlijk gegeten in een heel gezellige sfeer. Uitstekende en attente bediening en service. De muziek mag van mij iets zachter maar we konden nog steeds goed praten met elkaar.
Iliesse M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Het is een mooie restaurant met een Spaanse sfeer. Het eten was heerlijk, wel jammer dat we het brood en kruidenboter pas hebben gekregen toen het voorgerecht er al was. Veder was de service erg goed, de gastheer was erg vriendelijk. We gaan zeker terug!
Joyce B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Verrassend lekker , zeer smakelijk voorafje (vleessoep en champignons in knoflookolie gebakken ) mooi stukje vis , mooi stukje biefstuk , perfect gegaard zoals gewenst was , de patatas bravas beviel ook zeer goed met het sausje , ik heb ze nog nooit zo lekker gegeten . Apart bijbestelde salade was ook heel smakelijk .
De eigenaar vertelde graag iets over zijn geboorte plaats in Spanje , was duidelijk trots op zijn werk en vrij nieuwe restaurant en dat mag hij zijn , het was echt goed en voor herhaling vatbaar.
Ohja .....dit was een ontdekking dankzij de AH actie !