Casa Ramon

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Weer eens iets anders: een Spaans restaurant zonder tapas. Vooraf gingen we voor de chorizo (matige opmaak, goede smaak) en de vis soep (lekker veel vis, intvis wel erg rubberig). Beide gerechten op zich prima. Het hoofdgerecht was echt uitstekend bereid. We bestelden de rib eye (medium) en de solomillo (medium rare). Exact bereid zoals we het graag willen en werkelijk 2 hele mooie stukken vlees. Als bijgerecht hadden we de gegrilde groenten en patatas bravas. Bijgerechten zijn niet bijzonder dus het stukje vlees moet het echt doen. De bediening is vriendelijk en werkt snel. De check staat midden in de eetzaal het vlees (en de vis) te grillen. De afzuiger werkt goed, maar op het einde van de avond kreeg ik toch een beetje last van prikkerige ogen. Gek genoeg rook je het niet in de kleding. Als je houdt van een mooi stukje vlees, dan zou ik hier zeker een keer gaan eten.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gelegen op een leuke plek in Leiden. Ruime inrichting en omdat het niet heel druk was daardoor wat kil.
Geen tapas hier maar met name gerechten van de grill.
Goed bereid vlees en bij bestelde groenten. Smaakvol en qua wijn was de crianza ook goed.
Leuk plekje
Hanepen F.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Géén tapas, maar een Spaans grill restaurant. Hoe zou dat bevallen? Wel, om kort te zijn: geweldig. Casa Ramon opende kort geleden haar deuren en de verhalen waren louter lovend. Tijd om ook eens een kijkje te nemen. Het onthaal van Roberto Escudero, een van de zonen van de eigenaar, was al uiterst vriendelijk en dat op zich is al een pluspunt. Zoals gezegd zijn er geen tapas te krijgen, maat legt Casa Ramon zich toe op het 'grilgebeuren'. Als voorafje hadden mijn vrouw en ik gamba's pil pil. De grote garnalen worden geserveerd in een aarden kommetje met knoflook en pepers. Heerlijk, maat pas op om het kommetje aan te raken. Gloeiend heet.
Als hoofdgerecht kozen we voor de slibtongetjes en de entrecote. De slibtongen hadden iets meer doorbakken gekund, maar waren werkelijk enorm van omvang. Dat gold ook voor de 200 grams entrecote. Mals, precies medium rare zoals gevraagd, maar voor ons als kleine eters wel erg aan de royale kant. mijn partner zat ook te smullen van de maiskolf en de gepofte aardappel. Akkoord, het zijn de bijgerechten, maar die moeten ook in orde zijn en dat waren ze. Na afloop, vooruit het is weekend, namen we nog een koffie met een Spaanse cognac. Ramon Escudero, de andere zoon van de eigenaar, bleek over een ruime hand van schenken te beschikken en we werden getrakteerd op een royale bel Torres. Conclusie: een mooie aanwinst voor het Leidse culinaire gebeuren
Mike M.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Door vrienden gewezen op het nieuw geopende restaurant Casa Ramon, we fietsten er toevallig dezelfde avond nog langs. Pand heeft een mooie opknapbeurt gekregen en ziet er gezellig en sfeervol uit, het was ook best druk die avond. Daarop besloten om er snel eens te gaan eten, dit is onze ervaring van afgelopen avond:
Vriendelijke ontvangst met een heerlijk stokbroodje kruidenboter, begin was dus al goed :-) Als vooraf gekozen voor de carpaccio, carpaccio was van goede kwaliteit en mijn partner was ook erg tevreden over de chorizo's. Als hoofdgerecht hebben we, als echte vleesliefhebbers, gekozen voor de ossenhaas van 300gram. Heerlijk mals vlees waarvan het water me nu al weer in de mond loopt! Afgesloten met een prima cappuccino.

We komen zeker nog eens terug!
Rlanl123 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
heel goed eten, heerlijke ham, vis en ossenhaas. Erg lekkere rose erbij gedronken. Goede attente bediening. En alles ook redelijk geprijsd!
Casa Ramon kan rekenen op vervolgbezoeken van ons!
Ron G.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Aanwinst voor Leiden. Heerlijk gegeten, alles wordt op de grill in het midden van het restaurant gegrild. De ossenhaas was om te zuigen! Lekkere wijn. Vriendelijk personeel.
Prettige, lichte, inrichting. Een aanrader!
Marit071 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijke avond gehad in dit nieuwe restaurant! Vooraf de garnalencocktail gegeten, deze was goed gevuld met smakelijke Hollandse garnaaltjes. Mijn tafelgenoten hadden carpaccio en gamba's al pil pil, ook deze gerechten waren erg lekker. De carpaccio was mals en gamba's precies pittig genoeg.
Als hoofd gerecht de mix grill van vlees en vis genomen, dit was meer dan genoeg en erg smakelijk.
Gezellige Spaanse sfeer, waar je je op je gemak voelt. Wij komen hier zeker nog terug!
Wendy .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gezellig net geopend restaurant waarbij je in Spaanse sferen komt! Leuke kaart met verschillende vlees en visgerechten die ze op de houtskoolgrill bereiden. Dit is te zien want de grill staat middenin de zaak. Op de kaart staat (nog) geen Paella, maar de eigenaar gaf aan hier wel mee bezig te zijn en stelde gelijk voor om voor ons een vispaella te bereiden. Kleine 20 minuten later was het klaar en we hebben er met een lekker glas rose van genoten! Heerlijke avond gehad!
VanRooijen83 V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Ontzettend lekker gegeten bij Casa Ramon.
Super mals en goed vlees. We gaan hier zeker vaker komen.
Het enige nadeel is dat er slechts keuze is in drie sausjes, waarvan er twee op knoflook basis zijn, en je deze apart moet bij bestellen.
Verder was alles top.
Johan G.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Eten goed van smaak en de bediening is goed ik ga hier vaker komen.
Nette restaurant. Kunnen andere restaurants in leiden nog wat van leren.
Justin S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk gegeten op het terras. Goed smakende chorizo vooraf en een botermalse biefstuk als hoofdgerecht. Bediening was ook erg vriendelijk, we komen hier graag nog een keer naartoe!
Recensie456 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Heerlijk malse ossenhaas gegeten met gegrilde groente en een gepofte aardappel! Op de menukaart staat genoeg keuze, dus ik kom zeker eens terug. Vriendelijk personeel en leuk dat het eten 'live' wordt klaargemaakt!
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
heerlijke biefstuk en vis gegrild heerlijke voorafje. alsof je op vakantie bent. echte Spaanse sfeer. leuke bediening. kortom perfect voor een avondje uit