Casa Pino

6,3
6,2
DiemerII .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Als ik een paar dagen de stad uit ben geweest, is er niets fijner dan met de trein op Amsterdam Centraal aankomen en vervolgens op de Nieuwmarkt de bloemetjes buiten zetten. Want in de provincie is ook niet alles koek en ei.
Maar verleden week donderdag was ik na een late lunch zo moe en verzadigd dat ik de kortste route naar huis verkoos, via Amsterdam RAI en tramlijn 4.
Dat ik toch een biertje op het vernieuwde terras van Casa Pino bestelde, kwam omdat ik, nou ja en ach, alleen thuis is toch ook maar weer alleen.

Ik had wel vaker iets bij Casa Pino gegeten. Meestal laat in de nacht, op een tijdstip dat de Rivierenbuurt al lang op één oor lag en er alleen zwervers en dronkenlappen voor een stuk pizza of jenever binnen kwamen. Maar altijd bleef de eigenaar vriendelijk, hoe vervelend de ongenode gasten ook waren.

Dit keer was ik er rond etenstijd. Terwijl ik op het terras mijn bier dronk, stroomde het restaurant langzaam vol.
Een bejaard Amerikaans echtpaar, een Duits stelletje, mensen die na een vermoeiende reis net hun bnb appartementje hadden betrokken en dicht bij huis wilde eten.
Een heel gezin met aanhang, (moeder werd zittend op haar rollator het restaurant in gesjouwd) ook zij kwamen hier per toeval.
Van een Amsterdammer met vier dames op leeftijd wist ik het niet zeker, maar lol hadden ze wel.

U begrijpt het, ik ben er ook naar binnen gegaan. Ik bestelde een Mideye Köfte puur voor de gezelligheid en dat werd beloond met het aanschuiven van een net zo eenzame dame die eigenlijk van plan was haar afhaalpizza in de trein naar Rotterdam te nuttigen. Maar daar gaat het hier niet om.

Ik noteer nu de reacties van de die avond aanwezige eters.
1. This is the best pizza ever.
2. Ganz toll hier und gutes essen.
3. Het ziet er allemaal totaal anders uit maar het is best lekker.

Er waren nog meer eters, zij aten allemaal stilletjes hun bord leeg.
Mijn Mideye Köfte was gewoon lekker. Pittig gekruide gehaktballetjes, lekker zwemmend in het vet, puur Turks, koriander en groene paprika.
En mijn tafeldame komt een keer terug.

Rest mij te melden dat Casa Pino wel een vooraf snackje serveert maar niet aan gratis drankjes na de maaltijd doet. Hoewel, de grappa bij de koffie was me een bel van heb ik jou daar.

Misschien moet ik toch maar wat vaker via Amsterdam RAI terug naar huis.
Simbal .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Hopeloos. Een halve pita werd bezorgd als zijnde een broodje shoarma.
Gewoon een half pita broodje door de helft gesneden.

Sambalsaus was een zakje zoals je je weleens je mosterd krijgt op een station.

Echt hopeloos.
Michelle W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Niet te geloven, nadat ze me een verkeerde bestelling hebben gegeven en ik erover terugbelde werd ik op de achtergrond uitgelachen en belachelijk gemaakt! Brutaliteit aan de telefoon! Uiteindelijk heb ik €20,- betaalt voor 2 kapsalon wat €13,- kostte. En m'n lasagne? Die kreeg ik niet meer. Nooit meer hier bestellen!
Micasjas .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Eerste keer hier met vrienden wezen eten, vond het toen wel gezellig. We zaten buiten en de gastvrouw was een jong meisje die nieuw leek, en niet veel wist over het eten, wat ook wel weer schattig was.

Door deze ervaring een maand later nog eens wezen eten, nu alleen met mijn kinderen en bejaarde ouders. We zaten dit keer binnen. Niet veel veranderd ondanks verschillende naamsveranderingen in de loop der jaren. Het zag er nog steeds uit als een goedkope pizzeria/shoarmatent. De vissen zaten in een laagje water dat ik dacht...zou de dierenbescherming hier iets mee kunnen. De gastvrouw (ik denk de mede eigenaar) was een brok chagrijn. Stond ons constant in de gaten te houden en te kijken wat we deden (met een blik tussen kunnen jullie niet gewoon weggaan en zo meteen jatten ze het bestek oid) We hadden ieder een pizza en mijn moeder een pasta. Het eten duurde vreselijk lang, ruim een uur terwijl wij de enige in het hele restaurant waren. De pizza was zoals de meeste standaard pizza's maar de pasta was gewoon niet te eten. De pasta leek alsof hij al uren gekookt was en de saus (voor zover je dat saus kan noemen) was niet meer dan een chemisch tomatenpuree achtig goedje zonder enige andere ingrediënten en gewoon heel, heel zout en ik hou van zout in mijn eten dus als ik het zout vindt... Mijn zoon had water besteld en dit bleek gewoon kraanwater te zijn waar ze wel gewoon 1.95 voor rekende !!! Ik heb hier wel wat van gezegd maar dan krijg je zo een vaag lachje, schouderophalend... dan houdt de discussie op. Ik vond het totaal bedrag best buiten proporties gezien de kwaliteit van het eten. Ik kom er in iedergeval nooit meer. Voor dat geld zijn er genoeg andere betere pizzeria's in deze buurt.
Thrycerotops T.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Voor een standaard pizzeria vind ik de prijzen eigenlijk best hoog, het eten was wat aan de vette kant, niet met zorg bereid. De gratis "kaaspiza" met kruidenboter die je van het huis krijgt is ook supervet.
De bediening was vrij opdringerig altijd 2 keer vragen of ik echt niet nog een voor- of nagerecht wou hebben, ook een tweede keer vragen of ik echt niks wil drinken.... Nee = nee! Qua decor is het een beetje een cafetaria (gokautomaten) en dat ik op een gegeven moment sigarettenrook in mijn neusgaten moest vaststellen was ook wel bedroevend.