Casa Perú

Leidsegracht 68 1016 CP Amsterdam Nederland Kaart
31-206203749

Over restaurant Casa Perú

Bloemlezing uit de Peruaanse keuken

Het ideale restaurant voor de culinaire avonturier! Peru heeft een rijke culinaire traditie die in Nederland vrijwel onbekend is. Met invloeden uit Zuid-Europa, Afrika en het Verre Oosten is eten bij Casa Perú echt een keer wat anders. Dit moet je gewoon een keer komen proeven.

Meer informatie over restaurant Casa Perú

• Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras
7,2
6,9
FTG .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk gedineerd met z'n drieën bij Casu Peru. Als voorgerecht deelden we met zijn drieën de 'piqueo de entradas de causa, tamal y ceviche'. Vooral de causa rellena was ontzettend lekker! Wat een verrassende en mooie smaken hadden deze voorgerechtjes samen. Vervolgens hadden twee van ons de llomo saltado als hoofdgerecht en de derde de pescado frito. Wederom smullen, voor een prima prijs! De bediening was vriendelijk, vlot en lette goed op onze wensen. Chapeau, aangezien het restaurant vol was en hij dit in zijn eentje moest doen! Al met al een fijne ervaring, wij komen zeker terug bij Casa Peru!
Indimartinez .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Met een collega heen gegaan, had totaal geen verwachting over peruaans eten, kom zelf uit zuid america dus verwachte iets meer smaak, cheviche was ok en het hoofdgerecht was lekker, als toetje 3 leches genomen die maak ik zelf lekkerder al met al was het eten niet heel slecht maar wel te duur voor wat je krijgt!! Bediening was wel echt slecht, ze waren met z'n 2en dus moest heel lang wachten op alles, 1 ober sprak Geen Spaans geen Nederlands en amper Engels en de ander sprak Spaans maar was te druk dus die was niet aanspreekbaar, dingen werden vergeten of kwamen veels te laat en de decor tja niet echt warm zo als je van een zuid Amerikaans restaurant zou verwachten en ook de mensen waren niet warm en vriendelijk en ze draaien Mozart op zich mooi hoor maar kom op je komt naar een Peruaans restaurant dan verwacht je toch wat meer gezelligheid
CY M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Casa Peru stond nog op m'n lijstje om te proberen. Nu daar eindelijk wezen eten. Na de reservering las ik pas de laatste twee slechte recensies. Ben met de laatste positieve recensie eens dat het inderdaad wel rustig was. Maar goed, we wilden ze graag het voordeel van de twijfel geven en zijn daar gewoon gaan eten. Maar het viel echt ontzettend mee. We hadden de voorgerechten voor twee, maar dat konden we delen met z'n drietjes. De ceviche die erbij zat, vonden we echt heerlijk. Geen harde stukjes vis zoals ergens eerder genoemd. Andere voorgerechten waren ook lekker. Dan de hoofdgerechten. Waren ook echt niet slecht. Het lekkerst was de gepocheerde vis met zure uien. Die was echt bijzonder met daarbij een soort zure zoete aardappel. Die was heel bijzonder. Toen we aangaven dat we die zo lekker vonden, kregen we op een apart schaaltje een stukje aardappel extra, dat was echt heel aardig van de jongen in de bediening. Hij was verder hartstikke aardig en maakte zelfs een praatje met ons.
Harry Z.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Ondanks de 2 laatste slechte recensies besloten we toch om met 6 man hier te gaan eten. Helaas hebben de slechte recensies hun uitwerking niet gemist. Er was slechts 1 tafeltje bezet in het overigens aardig ingerichte restaurant met lekker zittende stoeltjes en een bijzonder schoon toilet.

Omdat volgens de bijzonder aardige bediende een hoofdgerecht alleen al ruim voldoende was kozen we voor 4 x lomo saltado - à raison van € 21.00 per stuk.

Reepjes ossenhaas met ui, tomaat en pepers, in wok bereid met verse koriander, gemengd met patat en geserveerd met rijst. Een heerlijk gerecht met botermalse stukjes ossenhaas, mooie droge rijst en heerlijke groenten. Jammer was alleen dat de patates dreef in de saus, die overigens wel lekker was.

Jan Stapel koos voor tallarines verdes con bistec - € 21.00
spaghetti in groene basilicum-spinaziesaus, ossenhaas, aardappel met dressing van verse kaas en milde zongedroogde pepers. En het was een bord vol, zodat Jan zelfs een deel niet opkon.

Hans Moe Soe Let koos voor de quinua guisada - € 20.50
Gerecht op basis van quinoa, het zeer gezonde Peruaans oer-graan, met stukjes aardappel en verse kaas, groenten, geserveerd met rijst. En ik moet zeggen, iedereen zat te smullen.
Het viel dus wat ons betreft wel mee, de slechte recensies!

Harry Zehenpfenning

Ben T.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Helaas teleurstellend. Wij kwamen misschien wat laat aan (vrijdagavond 20:30) maar de bediening is om te huilen en het eten zwaar teleurstellen. Gemiddeld hoofdgerecht € 20,= voorgerecht vanaf € 10,= met een drankje ben je met z'n 2 dus € 80,= kwijt. Voor dat geld kun je 100x beter eten elders dus mijn advies....het is het niet waar..echt jammer.
Jahnelle S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Casa peru!! Ik wilde er al zolang heen gaan van de week was het zover. De man in de bediening was een beetje terughoudend of verlegen wat niet heel erg is maar het mocht van mij wel wat spontaner.... Ik nam de ceviche! Waar ik speciaal voor kwam en zoooo zin in had!! en degene waar ik mee was een gerecht met varkensvlees. Het was redelijk snel klaar. De ceviche geef ik een 6 zaten harde stukken vis tussen en voor die 16,50! Had ik wel wat meer zoete aardappel en mais verwacht. Al met al niet slecht maar niet voor herhaling vatbaar. Ik maak nu thuis wel mijn eigen ceviche klaar ipv ervoor uit eten te gaan. Daarnaast had de persoon waar ik mee was ook ceviche besteld nadat hij de varkens gerecht had gehad. En dat was de meneer in de bediening vergeten door te geven aan de keuken! Jammer
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Voor een echte Peruaanse beleving moet je daar zeker zijn. Eten is meer dan goed en hoogstaand. Prijs kwaliteit is prima. Bediening is er vlot en vriendelijk. Wel veel engels maar je zit dan ook in het drukste toeristen gebied van Amsterdam. Daarbij welke Nederlander spreekt op dit moment nog geen engels. Ik had een proeverij van "Quinoa guisada Seco de cordero" of te wel lamsrack in koriander saus, daarna een "Escabeche de Pescado" wat gepocheerde vis met zoete aardappel is en als laatste een "Aji de gallina" kip filet in gele saus met milde pepers. Alle drie goed in smaak balans. Sausen waren heerlijk en niet teveel zodat je ook de lamsrack en kip goed kan proeven. Kortom een absolute aanrader Casa Peru. Overigens is de Peruaanse keuken erg in opkomst.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
We hebben hier geluncht tijdens het Open Grachtentuinenweekend. We hadden o.a. crema de zapallo en papa rellena de lomo fino. Het eten was goed. Maar er was een nieuwe medewerker die blijkbaar ingewerkt werd en de hele tijd door de leidinggevende dame luidkeels gecorrigeerd en terechtgewezen werd. In het Engels, zodat zoveel mogelijk gasten het ook konden verstaan.
Beschamend, tenenkrommend. Zo ga je toch niet met personeel om?
Olivier K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
QUÈ ?

Als je een internationaal getint avondje in Amsterdam wil doorbrengen, ga dan naar Casa Perú. Daar zit je midden tussen de toeristen, en de bediening spreekt geen Nederlands (belachelijk). Ook geen Spaans trouwens (!), maar een soort Engels, en vooral: Italiaans (!). De bediening is slecht: vergeten, vergeten, vergeten, wachten, wachten, wachten. Die bediening is wel geheel in lijn met het gebodene: dat is namelijk ook slecht. Een flauwe ceviche die elke pittigheid ontbeert, de uien als decoratie in plaats van als een geïntegreerd onderdeel. Ik had een lomo saltado ("reepjes ossenhaas met ui, tomaat en pepers"), die slaapverwekkend saai was, geen enkele kruidigheid, helemaal gericht op de vlakke, algemene (toeristen)smaak. Om het feest compleet te maken nog een zompige, mierzoete citroentaart. Tot slot, alles is veel te duur -ceviche 16,50!- en zijn de prijzen op de kaart hoger dan de prijzen op de website.
Hansito T.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
het eten was heerlijk met zeer opwindende smaa combinaties.
de chicharon was erg smakelijk, het lam ook met kokos saus.
onze Italiaanse waiter Nicola was zeer attent, het was bomvol en erg gezellig.
Galois .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Vanwege de DWDD-aflevering van deze week waarin verteld werd dat Peruaans eten dé hit gaat worden van 2014, zijn wij hier vanavond gaan eten.
Helaas kan ik deze mening niet delen. Ik denk niet dat de Peruaan een hit gaat worden.

Het eten was lekker. Als ik dit gegeten had bij iemand thuis was ik erg onder de indruk geweest. Alleen voor een restaurant vond ik het allemaal een beetje slordig gepresenteerd. Op zich wel lekker, maar niets uitgesproken.

Ik zal denk ik niet snel terugkomen.
(overigens aan de prijs vond ik, hun website vermeld geen prijzen: 90€ kwijt voor voor- en hoofdgerecht, flesje wijn en geen toetje)
Yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Gelukkig regent het af en toe dat het giet in Amsterdam. Vrienden die wilden schuilen kwamen hierdoor bij dit restaurant terecht en namen vervolgens ons mee. Ik begon met 'chicharrón de cerdo' (stukjes varkensvlees, 3 uur gekookt in kruiden en groenten fond, met creoolse saus van uien, tomaat, citroen en munt, gebakken zoete aardappel), gevolgd door een heerlijke vissoep. Bij mij kon er helaas geen dessert meer bij, maar mijn tafelgenoten hebben nog genoten van onder andere tres leches tradicional (vochtige cake van 3 soorten melk, begeleid door passievruchtenduo, gereduceerd sap en slagroom). Heerlijke smaken, goed op temperatuur, mooi opgemaakt, gezellige sfeer, prijs/kwaliteit helemaal goed. Fijn om weer eens met een voldaan en tevreden gevoel huiswaarts te gaan.
Saskia6969 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Afgelopen week heb ik gegeten bij Casa Peru. Maaltijdsoep van zeevruchten en vis,
Gefrituurde aardappel gevuld met stukjes ossenhaas, en tevens Causa, aardappeltaartje van gele aardappel met gehakte kip, avocado, en een zachte Dressing. Het was mij al aangeraden, maar het was niet alleen bijzonder lekker, Maar ook huiselijk gezellig. De bediening was goed en het was ook best wel druk.
Maartjemeis .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
De ceviche springt er voor mij echt uit. Hiervoor ga ik nog meerdere malen terug komen. De ambiance is sfeervol, tafels ook niet te dicht op elkaar. De bediening mag in mijn ogen wat attenter. Maar zeker een aanrader, goede locatie in het centrum van Amsterdam.
Xavierlong .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
na werk twijfelden ik en peruaans collega of we ernaartoe wouden gaan na suggestie v zijn zus. we kwamen aan en mijn eerste indruk was klein en gezellig: tafels netjes geschikt en gedekt, een pittoresk bar waar drank word ingeschonken en enkele gasten. na twijfel bestelde ik bij steviggebouwde latino (mijn collega zei het) aguadito de mariscos, een bouillabaisse op zn peruaans en mijn collega aji de callina, rijstschotel. mijn vissoep zag er goed uit en hij was ook lekker, maar de saus in zijn schotel leek wel smurrie, op eerste zicht leek het op kip curry, maar gelukkig niet de smaak v curry! en het was een minieme portie.
ik wou bijna fooi geven, maar mijn collega grapte dat de fooi zijn groot bord was, wat een lachertje!
John R.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Dit was op en top een geweldige smaak verassing! Pisco Sour niet op kaart, moet je bestellen! En dan het eten, ben een zeer kritische proever, klant: de chef verdiend een enorme pluim, wat een smaaksensatie! Wel duur alles, maar alles waard!! Bediening was wat traag en vriendelijkheid was niet echt in overvloed. Eten en drinken maakt veel goed.
Mserrasombroek .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Ik ben gek op de Peruaanse keuken. De eigenaresse is een charmante vrouw die dit restaurant al jaren met veel verve runt. Ze weet haar gasten goed te vermaken en de keuken is heerlijk. De combinatie van smaken is zinnenprikkelend. Mijn favoriete gerechten zijn ceviche, papa a la huancaina, chupe de camarones, aji de gallina en natuurlijk niet te vergeten het overheerlijke chocoladetaartje. Ze hebben een heel mooi terras aan de prinsengracht waar je heel Amsterdam voorbij ziet komen onder het genot van heerlijke echte koffie! Aanrader!
JGJB .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2013
Op zich een leuk restaurantje, hoewel er niet specifiek een Peruaanse sfeer gecreëerd lijkt. De gerechten zijn Peruaanse klassiekers, maar de gerechten die ik geproefd heb leken niet op de authentieke manier bereid. Bijvoorbeeld de Aji de Gallina werd bereid met gele paprika in plaats van 'aji amarillo' (peruaans milde gele peper). Het gerecht was daardoor zoet in plaats van licht pikant wat het hoort te zijn. De chicha morada leek uit een pakje te komen en smaakte flauw. Ook de nagerechten waren niet slecht, maar zeker niet speciaal.
De prijzen die gevraagd worden zijn veel te hoog, helemaal voor wat er geboden wordt. 9 Euro voor een pisco sour is aan de hoge kant, 7,50 voor kleine porties van nagerechten die kant en klaar uit een pakje leken te komen is teveel, en ook andere gerechten maken hun prijs niet waar.
Al met al een grote teleurstelling, en niet geneigd er nog eens te gaan eten.
Cassata V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Vorige week in Casa Perú gegeten, een prima ervaring. Omdat ik erg let op met name koolhydraten was ik extra geïnteresseerd in het gebruik van andere granen dan rijst. Dat viel een beetje tegen, de quinoa was bijna niet te vinden. Chef, maak een puur quinoa gerecht! Maar daarnaast vielen de bijzondere smaken van alle gerechten op. Hier geen enorme knieval voor de Westerse smaak. Chapeau! De bediening is wat aarzeling, maar zeer attent. Kortom, prettig vertoeven.
Robertschrauwen .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
laatst hier met een paar vrienden gegeten en we hebben een te gekke avond gehad! eten was erg lekker, we hadden een proeverij van verschillende voorgerechten, en alles was perfect! de hoofdgerechten ware ook super. lekkere huiswijn en zeer attente bediening. echt een aanrader!