Casa Juan

Lindengracht 248 1015 KM Amsterdam Nederland Kaart
31-206237838

Over restaurant Casa Juan

Heerlijk authentieke gerechten

Casa Juan, al jaren een begrip Amsterdam. Carla en Juan vullen elkaar perfect aan in dit Spaanse Restaurant. Spaans temperament met Amsterdamse humor gaan hier hand in hand. Een bezoek aan Casa Juan zal u niet vervelen! De mooie Spaanse authentieke gerechten uit de keuken van Juan zijn diverse keren door Johannes van Dam bejubeld. Sinds kort heeft Casa Juan nu ook een echte bar waar u onder genot van een glas Mahou een heerlijke pincho kunt nemen.

Meer informatie over restaurant Casa Juan

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

TimoinAzie .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Ik at bij Juan en Carla tijdens een 2 weeks bezoek aan Nederland op 20 August maar ken Casa Juan al meer dan 15 jaar. Ik heb er altijd heerlijk gegeten en gedronken, en ben er altijd warm ontvangen! Ook nu weer. Had the boquerones en salada en een karaafje rode wijn dit keer, maar in't verleden veel verschillende tapas en paella gehad, allemaal erg goed. Nam ook graag mijn familieleden mee naar Casa Juan en zal bij een volgende bezoek aan Nederland er graag weer heen gaan!
SchipperSanne .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Ontspannen, informele sfeer, heerlijk eten en een mooie combinatie van ouderwetse Amsterdamse humor en gezelligheid met de kunsten van een heuse grootmeester in de Spaanse keuken
Monica111 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Plakkerige menukaart, artisjokken uit blik en een kat die over de tafels loopt. Slechte ervaring... absoluut niet voor herhaling vatbaar.
Dini V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Eten was weer fantastisch.
Gezellige ongedwongen sfeer
Ook als er iets niet op de kaart staat, doen ze altijd hun best om dit toch voor je te maken
Altijd leuk om hier te eten
Dank jullie wel, wij vionden het ook gezellig, fijne vakantie allemaal!
Johannes S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Heerlijk eten, 3 gerechten per persoon is meer dan genoeg. Erg veel keuze op de kaart. Huiswijn is prima. Vriendelijke gastvrouw, attent en gastvrij. Zelfs de kok kwam even vragen of het goed was. De ansjovis is een aanrader, net als de gefrituurde groenten. En niet te vergeten;die heerlijke Spaanse muziek waardoor het eten nog lekkerder smaakt.
H.jknaap .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Wij vonden het heerlijk en heel gezellig. Vriendelijke ontvangst door Juan en Carla. We gaan zeker terug naar dit fijne buurtrestaurant.
Jacqueline M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Helaas was dit niet waar we ons op verheugd hadden. Bravas veel te heet. Kip veel te gaar. Lamsspies half rauw. Gefrituurde boquerones in oud vet leek het. 1e sangria was een topper, 2e sangria veel te veel anijs, jammer. Gefrituurde groenten en brood was goed.
Irmawittenaar .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
We werden heel hartelijk ontvangen ook al waren we te vroeg.
Het was moeilijk kiezen uit alle lekkere tapasgerechten. Drie is echt wel genoeg!
Vooraf kregen we een heerlijk hapje van het huis. Carla is een vriendelijke vrouw en zelfs de kok kwam even een praatje maken.
Al met al heerlijk gegeten in een gezellige ambiance.
Loes L.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Met AH actie hier gegeten. We waren de enige klant, helaas. Beetje ongezellig. Hapje van het huis was erg lekker. De overige tapas vielen een beetje tegen. Voor ons niet echt een terugkomrestaurant.
Mieke.uijttenboogaard .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Heerlijke tapas gegeten via de AH-actie. De kroketjes en de gefrituurde groentes waren heerlijk net als de tortilla, gehaktballetjes, sardientjes en de toast met kaas en champignons. Alles vers. De bediening was vriendelijk en het restaurant zag er knus uit. De porties waren niet klein. Voor ons tweeën waren de 6 tapas meer dan genoeg.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Annemin66 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Alles was heerlijk van smaak, maar dan toch gefrituurde groenten als topper. Ook de flan catelane was buitengewoon lekker.
Jeremyvriens1993 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het is een knus sfeervol restaurantje met een aardige gastvrouw. De gerechtjes waren lekker en de sangria is een aanrader.
Maaarion .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Het eten bij Casa Juan is heerlijk, maar we hebben er een uur op moeten wachten. Het leek alsof we een beetje weggemoffeld werden. Tafel in de hoek, onaardige vrouw en geen mandje brood. Veel ouderen aan andere tafeltjes. Meer een buurtzaak. Muziek was wel leuk maar er hing een toiletgeur. Ik ga er niet meer heen.
M.scheel .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
De tapas zijn er heerlijk, de bediening is heel vriendelijk, het is een no-nonsens restaurant waar je je direct thuis voelt.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Hierbij onze eerste etenje met bij CasaJuan,
Midden in het hartje van de mooie oude Jordaan in natuurlijk Amsterdam,zit dit pitoreske kleine restaurantje. Het is lekker ouderwets "knus"met echte spaanse muziek,zoalshet hoort vindt ik. We mochten voor de Abert Heijn kaart beide drie verschillende tapas uitkiezen,en geloof me het waren fantastische gerechten.Mijn zus was 70 jaar geworden,en ik wilde haar met dit gezellige etentje tracteren,nou een SUPER TOPPER bleek gelukkig.We hadden als eerst gebakken inktvisringen,nou super vers,met heerlijk verse citroen,daarna had ik verse sardines en mijn zus de ansjovisjes,nou dit was ook een feestje,tussen door kwam onze chefkok even uit de keuken met nog een heelijk stukje tortilla tussendoor en vroeg of het allemaal naar wens was,nou als derde gang de gebakken kippenpootjes in knoflook en ook deze waren super vers. Heb voor mijn man ,die zelf een echte hobbykok is een calamares en salsa meegenomen,daar dit zijn lievelings gerecht samen met paella is,hetgeen hij zelf ook erg lekker kan maken.
Maar deze calamares en salsa was de lekkerste die hij ooit heeft gegeten,met verse kruiden en heerlijke boterzachte inktvis. Heerlijk glaasje huiswijn erbij en de vrouw des huizes deed de bediening,hetgeen erg vriendelijk netjes en gezellig overkwam,typisch spaans ,doe lekker rustig,en dat was ook erg plezierig,kortom hele fijne en goed aanrader,en ik en mijn man gaan zeker na hun vakantie daar een lekker paella en calamares weer eten. Fijne vakantie gewenst voor deze lieve aardige mensen die een heerlijk klein super restaurantje runnen. Ik zeg mensen een hele dikke 10 want alles was even lekker en vooral vers,super echt heerlijk.
beste groetjes van de twee zussen uit Almere en Amsterdam,en tot gauw weer.
Groetjes van Rita van Houten en Wil Hengeveld ( super verjaardagsfeestje)
Álex F.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
De keuze was goed. Casa Juan is voor mij een top restaurant.
Echte Ibérico voorgerechten, originelle paella, verrukkelijke tong a la Meunière en noem maar op... Goede wijn en Spaanse bier San Miguel
Alles naar wens tegen redelijke prijs, perfect bediening en een gezellige sfeer onder de nostalgie van Lindengracht.

T.voorene .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
wederom bij casa juan gegeten. Ditmaal hebben we de tapas geprobeerd.
We waren niet onder de indruk van de kippenpootjes. Het pasteitje was beter maar de gehaktbakketjes in saus en de lamsspiesjes waren uitstekend
Irene M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Gisteren bij Casa Juan gegeten. We waren er jaren niet geweest. Er is niets veranderd, interieur zoals 20/30 jaar geleden de Spaanse restaurants in Amsterdam waren. De gerechten op de kaart ook zoals 20/30 jaar geleden. Leuk om weer eens echte Spaanse tapas te eten die gemaakt zijn door een Spanjaard.
Wat niet Spaans is zijn de porties, die zijn echt veel te groot. In Spanje noemen ze dat meer media racion dan tapa. Maar wel erg lekker. In geen tijden zulke lekkere calamares frito gegeten(en dat terwijl ik thuis mijn eigen Spaanse kok heb). De salade was ook zoals je hem in Spanje kreeg. Veel tomaten, olijven, chorizo, sla, tonijn, asperge en een eitje er op. Zalig!!
We komen gauw weer eens terug.
Vanessa V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Met de Iens AH zegelactie gaan eten. Hiermee kan je 3 tapas pp vrij vd kaart kiezen + brood en een dessert of koffie. Dit is ruim voldoende.

+ porties
+ lamsspiesjes
+ salade artisjokken feta (zonder asperges maar met ei)
+ calamares (helaad zonder saus, bewaar wat aioli van het brood hiervoor)

- gamba's niet te pellen
- vegetarisch aanbod niet echt spannend

Al met al de moeite waard, zeker met zegelactie. Maar ook voor de volle prijs nog goed genoeg.
Gerard P.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Het eten was prima. De bediening licht ironisch maar ach dat is soms wel leuk.

Minder leuk was het feit dat de zaak maar 1 AH-kaart accepteerde in plaats van 2. We waren tenslotte met zijn vieren en er was, bij de reservering, geen beperking gesteld.
Maar mevrouw bleef bij haar standpunt dat alleen de 2e eter de korting kreeg. Ook al kwam je met 10 man.