Casa do Carlos

Melkmarkt 13 4301 HB Zierikzee Nederland Kaart

Over het restaurant Casa do Carlos

Een Portugese verrassing in Zierikzee

In het beminnelijke Zeeuwse landschap wacht je een aangename verrassing. In Zierikzee gloeit je, vanuit een sfeervol restaurant, de Portugese zon tegemoet. Je wordt er warm ontvangen door Carlos en Magda, die je graag helpen bij het uitzoeken van een authentiek Portugees gerecht. Daarnaast staat de keuken ook open voor lokale Noordzee lekkernijen. Om je vingers bij op te eten.

Meer informatie over restaurant Casa do Carlos

Maandag gesloten
Dinsdag t/m donderdag en zondag 16.00 - 21.00 uur
Vrijdag en zaterdag 16.00 - 22.00 uur

9,1

Jouw recensie over het restaurant Casa do Carlos

Ria C.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Gastvrij ontvangen en het eten was weer geweldig! Cataplana gemengd: zo heerlijk. Mijn zoon had varkenshaas en koos dit wegens succes voor de tweede keer!
Daan02 .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Gisteravond hier genoten van een heerlijk Portugees tapasmenu. Heerlijke gerechtjes van mooie verse producten. Supersfeer met live fado-muziek. Wij hebben genoten! Naar onze mening het beste restaurant van Zierikzee.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Wij hebben weer geweldig genoten van heerlijk eten in een sfeervolle omgeving.
jacoba W.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
We hebben heerlijk gegeten. De ontvangst was vriendelijk al startten we met een misverstand over de reservering.
Dit is op een prima manier spontaan opgelost en komen zeker op korte termijn terug.
Joke Z.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten, prima bediening, eigenaar zeer gastvriendelijk.
Jeroen Z.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Gewoon goed.
Ria C.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Gevulde inktvisjes. Heel mals zacht en verfijnd.
Was een tip van Carlos, die ik graag opvolgde gezien een eerder goed advies.
Echt heel, heel super alles.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Wanneer je in Zierikzee bent "moet"je echt een keer gaan eten bij Carlos en Magda. Niet alleen is het eten heerlijk, ook de bediening en de sfeer is geweldig.
Ytreg .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Afgelopen donderdag een drankje gedaan en een vissoepje gegeten. Brood komt van de ambachtelijke bakker, boter maakt de gastheer zelf evenals de vissoep, en dat proef je! Ook de wijnen zijn van zeer smakelijke kwaliteit!
Rosanne B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Vanaf binnenkomst tot vertrek een warme deken van gastvrijheid. Casa do Carlos straalt zijn liefde voor het vak uit door onder andere zijn verse producten. De verse vis, cataplana, Pastéis de Belèm (beroemde romige taartjes bestrooid met poedersuiker) en Licor Beirão geven het gevoel dat je echt in Portugal bent. Een ervaring die ik een ieder wil aanbevelen!
Rosanne B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we met z'n vieren in dit restaurant gegeten. De recensies waren lovend dus de verwachtingen waren hoog. Helaas viel een en ander een beetje tegen.

Degene die ons bediende, werkte die avond waarschijnlijk voor het eerst in de horeca. Iedereen moet het leren en daar hebben we alle begrip voor. Deze dame maakte het echter wel heel spannend door herhaaldelijk met haar dienblad rakelings langs glazen wijn te gaan, een dienblad met zeer hete gerechten nogal wiebelig boven tafel en vlakbij onze gezichten te houden.

Wij hadden als voorgerecht "gepelde gamba's op een bedje van pasta met ui, knoflook, room, chorizo en kaas". We kregen een kommetje met daarin enkele gamba's (te ver gegaard) en wat penne in een soort roomsausje. Het geheel had de uitstraling van een soepje. We hadden er meer van verwacht. Als hoofdgerecht kregen we de "cataplana met verschillende soorten vlees, gestoofd in een kruidige saus met verse basilicum". De verschillende soorten vlees waren, zover wij konden ontdekken, kip en blokjes chorizo. Het geheel bestond hoofdzakelijk uit groenten, vooral paprika. Op zich best lekker, maar niet wat we hadden verwacht.

De bediening en de gerechten vielen ons dus wat tegen. De wijn was overigens prima.
PatMeister .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Met zijn 4tjes gegeten bij Carlos. En wederom goed gegeten! 3 gangen menu. Vooraf diverse Portugese hapjes, verassend daarbij zijn de scheermessen! Daarna zowel een vis- en vleescataplana, beide zeer goed op smaak en ruim voldoende. Als nagerecht et Portugees roomtaartje. Als afsluiter een goede bak koffie met een Portugees likeurtje.
LeonBelinda .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
28 augustus hier gegeten, ik vond de gastheer erg gemaakt, niet naturel waardoor hij op mij ook niet sympathiek over kwam, de bediening was verder goed. Het eten was lekker, prijs kwaliteit prima. Inrichting kan wat gezelliger maar zeker niet storend.
bianca V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Op zoek naar een leuk restaurant in Zierikzee op Iens.nl, kwamen we ook Casa do Carlos tegen. Dan zie je geweldige reacties, met wel erg hoge cijfers van proevers in spe met maar 1 recensie. Meestal haken we dan af, omdat we dat niet 'vertrouwen' , maar in het voorbij lopen, trok het bord voor de deur ons op deze mooie zondagmiddag toch over de streep. Na een wandeling van 11 km waren we toe aan een lekker maal en het bord voor de deur beloofde dat.Vooral de pastel del nata trok ons letterlijk over de streep. We bestelden dus allebei een 3 gangen menu voor 22,50 euro. Tijdens het wachten op ons eten, kregen we een soort wat zoutige bonen en een mandje brood: erg vriendelijk! We genoten volop van de scheermesjes met ui/knoflook/koriander, de malse varkenshaas met mosselen en chorizo in wijn en de pastel de nata met slagroom toe. Dit alles onder het genot van heerlijke Portugese muziek en een gezellige blik naar buiten. Volop genoten en zeker voor herhaling vatbaar, mochten we nog eens in de buurt zijn.
Britt D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Casa do Carlos is een gezellig restrauntje met een goede en ervaren gastheer en leuke bediening. Zelf hou ik erg van de Portugese keuken, wanneer ik in Casa do Carlos bent voelt het net alsof ik in Portugal ben. Het eten is verrukkelijk, vooral de venusschelpen en sardientjes vallen bij mij in de smaak. Al met al een van de leukste restaurants in Zierikzee
PatMeister .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Carlos. Zoals gewoonlijk weet Carlos een lekker sfeertje te creëren. Vooraf een uiensoepje en mijn partner de geitenkaasjes, daarna beide een mooie riante vleesspies en last but not least een lekker Portugees roomtaartje. Echt eerlijk en goed eten!!!! En dat voor een betaalbare prijs.
Gerry P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vriendelijke gastheer en bediening. De huiswijn is van een uitstekende kwaliteit.
Visgerecht uit een Portugese cataplana was uitstekend.
Robbin N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vanavond met me meisje wezen eten, hartelijk ontvangen door Carlos en dan voel je je gelijk thuis. Een goed menu met heerlijke smaken tegen een gunstige prijs. Heerlijke risolees en een super bacalhau. Ik raad iedereen aan om even een keer Carlos te bezoeken
24ton .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Portugees restaurant,heel vriendelijke mensen het eten is meer dan goed,mijn vrouw had de stokvisreepjes heb mogen proeven heerlijk,en ik had de gevulde inktvis zoo lekker.
toetje was koffie en voor mij een kaasplankje met kazen die ik niet kende ook zelfgemaakte in de port en knoflook, puntje oude port erbij maakte het totaal compleet.
Zeker terug om iets anders te proeven.