Casa do Carlos

Melkmarkt 13 4301 HB Zierikzee Nederland Kaart

Over het restaurant Casa do Carlos

Een Portugese verrassing in Zierikzee

In het beminnelijke Zeeuwse landschap wacht je een aangename verrassing. In Zierikzee gloeit je, vanuit een sfeervol restaurant, de Portugese zon tegemoet. Je wordt er warm ontvangen door Carlos en Magda, die je graag helpen bij het uitzoeken van een authentiek Portugees gerecht. Daarnaast staat de keuken ook open voor lokale Noordzee lekkernijen. Om je vingers bij op te eten.

Meer informatie over restaurant Casa do Carlos

Rosanne B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Vanaf binnenkomst tot vertrek een warme deken van gastvrijheid. Casa do Carlos straalt zijn liefde voor het vak uit door onder andere zijn verse producten. De verse vis, cataplana, Pastéis de Belèm (beroemde romige taartjes bestrooid met poedersuiker) en Licor Beirão geven het gevoel dat je echt in Portugal bent. Een ervaring die ik een ieder wil aanbevelen!
Rosanne B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we met z'n vieren in dit restaurant gegeten. De recensies waren lovend dus de verwachtingen waren hoog. Helaas viel een en ander een beetje tegen.

Degene die ons bediende, werkte die avond waarschijnlijk voor het eerst in de horeca. Iedereen moet het leren en daar hebben we alle begrip voor. Deze dame maakte het echter wel heel spannend door herhaaldelijk met haar dienblad rakelings langs glazen wijn te gaan, een dienblad met zeer hete gerechten nogal wiebelig boven tafel en vlakbij onze gezichten te houden.

Wij hadden als voorgerecht "gepelde gamba's op een bedje van pasta met ui, knoflook, room, chorizo en kaas". We kregen een kommetje met daarin enkele gamba's (te ver gegaard) en wat penne in een soort roomsausje. Het geheel had de uitstraling van een soepje. We hadden er meer van verwacht. Als hoofdgerecht kregen we de "cataplana met verschillende soorten vlees, gestoofd in een kruidige saus met verse basilicum". De verschillende soorten vlees waren, zover wij konden ontdekken, kip en blokjes chorizo. Het geheel bestond hoofdzakelijk uit groenten, vooral paprika. Op zich best lekker, maar niet wat we hadden verwacht.

De bediening en de gerechten vielen ons dus wat tegen. De wijn was overigens prima.
PatMeister .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Met zijn 4tjes gegeten bij Carlos. En wederom goed gegeten! 3 gangen menu. Vooraf diverse Portugese hapjes, verassend daarbij zijn de scheermessen! Daarna zowel een vis- en vleescataplana, beide zeer goed op smaak en ruim voldoende. Als nagerecht et Portugees roomtaartje. Als afsluiter een goede bak koffie met een Portugees likeurtje.
LeonBelinda .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
28 augustus hier gegeten, ik vond de gastheer erg gemaakt, niet naturel waardoor hij op mij ook niet sympathiek over kwam, de bediening was verder goed. Het eten was lekker, prijs kwaliteit prima. Inrichting kan wat gezelliger maar zeker niet storend.
bianca V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Op zoek naar een leuk restaurant in Zierikzee op Iens.nl, kwamen we ook Casa do Carlos tegen. Dan zie je geweldige reacties, met wel erg hoge cijfers van proevers in spe met maar 1 recensie. Meestal haken we dan af, omdat we dat niet 'vertrouwen' , maar in het voorbij lopen, trok het bord voor de deur ons op deze mooie zondagmiddag toch over de streep. Na een wandeling van 11 km waren we toe aan een lekker maal en het bord voor de deur beloofde dat.Vooral de pastel del nata trok ons letterlijk over de streep. We bestelden dus allebei een 3 gangen menu voor 22,50 euro. Tijdens het wachten op ons eten, kregen we een soort wat zoutige bonen en een mandje brood: erg vriendelijk! We genoten volop van de scheermesjes met ui/knoflook/koriander, de malse varkenshaas met mosselen en chorizo in wijn en de pastel de nata met slagroom toe. Dit alles onder het genot van heerlijke Portugese muziek en een gezellige blik naar buiten. Volop genoten en zeker voor herhaling vatbaar, mochten we nog eens in de buurt zijn.
Britt D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Casa do Carlos is een gezellig restrauntje met een goede en ervaren gastheer en leuke bediening. Zelf hou ik erg van de Portugese keuken, wanneer ik in Casa do Carlos bent voelt het net alsof ik in Portugal ben. Het eten is verrukkelijk, vooral de venusschelpen en sardientjes vallen bij mij in de smaak. Al met al een van de leukste restaurants in Zierikzee
PatMeister .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Gisteren heerlijk gegeten bij Carlos. Zoals gewoonlijk weet Carlos een lekker sfeertje te creëren. Vooraf een uiensoepje en mijn partner de geitenkaasjes, daarna beide een mooie riante vleesspies en last but not least een lekker Portugees roomtaartje. Echt eerlijk en goed eten!!!! En dat voor een betaalbare prijs.
Gerry P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vriendelijke gastheer en bediening. De huiswijn is van een uitstekende kwaliteit.
Visgerecht uit een Portugese cataplana was uitstekend.
Robbin N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vanavond met me meisje wezen eten, hartelijk ontvangen door Carlos en dan voel je je gelijk thuis. Een goed menu met heerlijke smaken tegen een gunstige prijs. Heerlijke risolees en een super bacalhau. Ik raad iedereen aan om even een keer Carlos te bezoeken
24ton .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Portugees restaurant,heel vriendelijke mensen het eten is meer dan goed,mijn vrouw had de stokvisreepjes heb mogen proeven heerlijk,en ik had de gevulde inktvis zoo lekker.
toetje was koffie en voor mij een kaasplankje met kazen die ik niet kende ook zelfgemaakte in de port en knoflook, puntje oude port erbij maakte het totaal compleet.
Zeker terug om iets anders te proeven.
Yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Met z'n tweeën heerlijk Zeeuwse mosselen op z'n Portugees gegeten. Heeeeerlijk!!!! Een lekker koud biertje, vlotte bediening, mooie prijs en goede sfeer. We komen op zeker terug
wimpyslimpy .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Na een hartelijke ontvangst door gastheer Carlos, een gastheer die weet hoe het hoort, hebben wij heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant. De gerechten, in ons geval 'Cataplana vlees' en 'stokvisreepjes' waren perfect bereid en smaakten uitstekend. En dat voor een beschaafde prijs: prijs-kwaliteitverhouding zeer goed dus. Een aanrader wat ons betreft en wij gaan zeker (vaker) hier terug.
glaszeeland .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met 4 personen gegeten, alle gerechten waren zeer smakelijk zowel vlees als vis. Bediening was goed en vlot. Heerlijk drankje gekregen van het huis, wij komen zeker nog eens terug
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Carlos is een top plek om lekker dat mediterrane gevoel te hebben. Vanavond ook weer super lekker en super gezellig gegeten..... Met zijn vijven eerst weer lekker wat voorgerechten gedeeld, daarna wat lulas (gevulde inktvis gedeeld) en toen nog super lekkere gevulde krab met de scharen om nog lekker te pulken.... Top.. Lekkere wijn erbij....niet duur... Goede sfeer en enthousiaste host.... Een aanrader...
Eva T.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Bij Casa do Carlos wordt je warm ontvangen in een gezellige huiselijke sfeer met heerlijke fadomuziek op de achtergrond, waardoor je je op vakantie waant. De portugese wijnen zijn heerlijk en het eten,allemaal zelfgemaakt, dus niet met toevoegingen uit pakjes e.d., is serieus fantastisch en voor een eerlijke prijs! De geuren die je op straat al tegemoet komen doen je iedere keer opnieuw zin krijgen om uit eten te gaan bij Carlos. Lieve, goede en creatieve gastheer die ook zomaar wat voor je bedenkt wat niet op de kaart staat, of een je een proeverij van diverse gerechtjes aanbiedt, zoals wij gisteren gekregen hebben. Een klein proeverijtje van de meest geweldige kreeftensoep met een pittig karakter, een garnalen- en stokviskroketje ( huisgemaakt) en heerlijke tomatenrijst. Daarna kregen we een proeverij van garnalen op verschillende wijze klaargemaakt. Bij het brood dat erbij geserveerd wordt eet je zelfs je vingers op! Vol en voldaan tevreden naar huis gegaan. Bij Casa do Carlos eten is een echte aanrader!
Ytreg .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Afgelopen zaterdag met 6 vrienden onverwacht gaan eten bij Carlos.
Kreeft, Noordzeekrab, Portugese biefstuk, gamba's, ansjovissen allemaal top! Gezellige gastheer had de stamtafel klaargezet en maakte het met een likeurtje van het huis helemaal af! Een hoge waardering meer dan waard!
JMB1983 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Ontzettend lekker gegeten bij Casa do Carlos in Zierikzee. Heerlijke Noordzee krab, super lekker klaargemaakt! Fijne gastheer, goede sfeer...wat wil je nog meer?! Hier gaan we vaker naartoe...
Shashank V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Fantastisch zoals altijd! De gamba's do casa waren fantastisch en de gastheer was vriendelijk! We kregen echt het een vakantie gevoel. Dikke aanrader!
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Vanavond gegeten bij casa do carlos.
Het ontvangst was heel erg welkom super vrolijk. Ook goeie bediening werden goed verzorgd dat we niks te kort kwamen.
Het eten was echt fantastische, super genoten.
Zeker voor herhaling vatbaar en echt een aanrader om ook eens te gaan