Casa di Renzo

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Casa di Renzo is een nieuw Italiaans restaurant in het hart van Goirle. Niet een klassieke pizzatent, maar een stijlvol restaurant waar culinaire gerechten worden bereid met een kleine knipoog naar de Hollandse keuken met behulp van producten uit de streek.

Bij binnenkomst een hartelijk ontvangst door de bediening. Een plankje met brood werd al vrij snel op tafel gezet. Een goed begin van de avond. Mijn vriendin en ik hebben gekozen voor een drie gangen verrassingsmenu.

Garing van vlees en vis was prima tot perfect, de smaken verrasten, de porties waren in balans en de gekozen wijnen (vraag naar een wijnarrangement - staat niet op de kaart) waren goed. Ook de chef kwam nog even vragen of alles naar wens was. Personeel is attent en vriendelijk. Kortom, een persoonlijke en fijne benadering.

Sommige personeelsleden zijn in dienst op basis van een maatschappelijk doelstelling. Vind ik persoonlijke een hele stoere beslissing van het restaurant. Het is overigens niet zo dat het enorm merkbaar is. Aanwezigheid van een sommelier zou overigens wel mooi zijn om ook de wijnbeleving meer te benadrukken.

In mijn ogen heeft Casa di Renzo een mooie start gemaakt, en we komen absoluut terug om te zien wat z'n keuken ons nog meer kan brengen!
Vangoirle .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Weer heeeeerlijk gegeten in Casa di Renzo!!
Ik vind het zo'n fijne plek! Je zit er gezellig, personeel heel erg prettig met veel aandacht voor je wensen. En ben er achter gekomen dat mocht je nog trek hebben achteraf , je voor 1,50 euro een extra portie bestelt bij de pasta bijvoorbeeld. T was erg warm, die avond kregen we een grote kan met water en citroen bij de maaltijd. En ook vooraf zo'n heerlijk ambachtelijk knapperig broodje erbij.En wat ik heel aangenaam vind, is dat er niet constant gevraagd wordt of je nog iets wilt drinken.
Tis alles mooi gepast en zeer sympathiek en niet te vergeten verfijnd lekker!!!!!Arrivederci!!!!
Emce .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Vandaag twee maaltijdsalades gegeten. Lekker maar op de salade caprese echt te veel dressing en een haar, kan gebeuren. Vriendelijke bediening, leuke locatie. De eerste keer waren de porties wat klein nu hebben we brood bijgevraagd ( en voor betaald). We gaan nog een keer proberen, frie maal is scheepsrecht....

R1devries .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Prima locatie, attente bediening. Heerlijke pomodori-soep met geweldig geroosterd brood, (te) kleine portie pasta Carbonara, waarbij de pasta te gaar is en een romige saus ontbreekt (oké, maar niet echt aan te raden), bijzondere Tiramisu met o.a. Limoncello, maar het zijn wel allemaal hele kleine hapjes. Jammer, prijs/kwaliteit staat op dit moment niet in verhouding.
Culinair79 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Voor de eerste keer hier gaan eten. Wat opvalt is dat het restaurant binnen nog niet af is. Zo zie je een berg stroomkabels achter de bar, en ook nog kabels uit de muur waar lampen gehangen moeten worden.
Verder oogt het restaurant nog niet heel sfeervol.
Betreft het eten. Als je de menukaart leest verwacht je wat van het eten. Zeker met de prijzen die gevraagt worden.
Helaas zijn de porties erg klein. Carpaccio eenvoudig wel goed van smaak en temperatuur. Tomatensoep erg klein net als de caprese. Hoofdgerechten entrecote is amper 125 gram en erg karig met bijpassend garnituur, schuim had ook zeker meer mogen zijn. De garing was uitstekend. Zeebaars goed van smaak. De desserts zien er allemaal goed uit en zijn van goede kwaliteit en ook de portie is van goed formaat.
Kort samengevat werk aan de portionering de gerechten moeten echt wat groter. Zeker voor de prijs die gevraagd word.
CBL .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Erg mooi gerestaureerde villa als locatie.
Wij kozen voor een 3-gangen verrrassingsmenu.
De gerechten waren erg lekker en ook een lust voor het oog.
We komen hier zeker nog terug.
Vangoirle .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wij vierden de verjaardag van onze zoon in Casa di Renzo.
Ten eerste hele mooie locatie sfeervol en authentiek. De eigenaar nam de tijd om ons alles over te vertellen, over de restauratie en verbouwing van t pand.
Wij hebben pizza gegeven en tourndos van lamshaas. T was fantastisch lekker, verfijnd smakelijk.
nagerecht kaasplankje, tiramisu, ijs, dat was ook smullen.

T enige kleine puntje is, dat 2 mannen in ons gezelschap na afloop van hoofdgerecht nog steeds trek hadden, zo ontzettend lekker was 't.
De bediening was ook helemaal goed.
Zelfs aan de verjaardag werd nog aandacht besteed door vuurwerk op t ijs.
Ja, echt een aanrader, Casa di Renzo!!
Patrick R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Voorgerecht tapenade met vers brood was uitstekend.
Hoofdgerecht erg lekker en goede smaaksensatie. Na gerecht ook mooi opgemaakt.
Chrismerkx .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Leuk idee. Een restaurant midden in het dorp in een oude woonvilla. De huidige eigenaresse toont aan dat niet iedereen horeca kan bedrijven. Haar werknemers hebben meer ervaring en zouden beter af zijn als zij haar rol als gastvrouw beter en alleen zou spelen, ze loopt haar serveersters duidelijk voor de voeten. Voorgerechten zien er goed uit. Op de pizza moet nog geoefend worden. De vierkazen pizza oversteeg maar net de dr. Oetkerversie versie van thuis. De bodem was niet gaar. De kleine pasta was echt te klein om voor maaltijd door te gaan. Restaurant heeft, gezien de ambiance potentie, maar zal proffesioneler gerund moeten worden. Prijs kwaliteit moet beter.
Insieme .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Vooraf Weizen van de tap met knapperige bruschetta van het huis. Een plezierige kaart met een mooie bloemlezing uit de Italiaanse keuken. De pizza is krokant gebakken, de bodem ruim belegd met verse artisjokken, parmaham en mozzarella buffola. Twee eters knikken instemmend. De derde geniet van tagliatelle neri met vongole. Smakelijk en vers. De primitivo uit de hak van Italië past perfekt bij de pizza en de pasta. De espresso en de cafè macchiato na afloop zijn zoals je die alleen in Italië krijgt. We komen terug.
Meike R.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Vandaag hebben we erg lekker gegeten op het terras van Casa di Renzo. We hebben gekozen voor het viergangen keuzemenu, wat bestond uit smakelijke en mooi opgemaakte gerechten met een Italiaanse inslag.
Vriendelijk personeel en kleine dingetjes als amuses van het huis en een goede wijnkaart, maken voor mij de avond compleet.