Casa di David

Singel 426 1017 AV Amsterdam Nederland Kaart
31-206245093

Over restaurant Casa di David

Een rondreis door het heerlijke Italië

Al meer dan 35 jaar een culinaire verrijking aan de Amsterdamse grachten. Op je bord liggen de lekkerste specialiteiten uit diverse regio's, die je meenemen op een rondreis door Italië. De wijnen sluiten naadloos aan op al dat moois en complementeren je gerecht op prachtige wijze.

Meer informatie over restaurant Casa di David

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Vaak veel goeds gehoord over casa di David ,en eigenlijk bij toeval terecht gekomen.
het restaurant wat we in ons hoofd hadden was dicht (Revan)
En casa di David was toen niet zo ver weg, dus dan eindelijk maar een keer proberen.
Bij binnenkomst was het erg druk.en kregen we een tafel(tje) boven .
We zatten heel krap tegen de mensen zowel voor ,achter,als naast ons. mijn inziens was een paar tafeltjes minder beter voor de sfeer geweest. ook niet prettig was dat ons niet gevraagd werd of we vast wat wilden drinken (voor ons gevoel door de drukte over het hoofd gezien )
En moesten daar uit eindelijk zelf de ober voor roepen.
we kregen daarna ook een erg grote menu kaart(een soort perkament rol) die erg onhandig was ,en eigenlijk zelfs te groot om helemaal uit te rollen over het niet zo grote tafeltje.
De menu kaart was erg uitgebreid en meer als genoeg keuze van verschillende soorten gerechten.
Ik had een "Spinazie flan op een fondue van parmezaanse kaas en truffel" als voorgerechten en mijn compagnon een "bruschetta" beide waren voldoende.
Als hoofdgerecht had ik de "Tagliolini met burrata, zwarte truffel en wilde spinazie"
En mijn compagnon de "Ravioli gevuld met ricotta in carbonara saus en wilde asperges"
Mijn pasta was wel ok ,maar niet meer dan dat en het eten van mijn compagnon was zelfs onvoldoende.de smaak was wel ok,echter de carbonara saus was helemaal hard geworden, zoals een saus hard word als je hem lang laat staan.
We hebben geen toetje genomen alleen een espresso die trouwens wel erg lekker was .
Over het algemeen was ik erg teleurgesteld, en begrijp uit mijn ervaring niet waarom dit restaurant zo hoog staat aangeschreven .
Op deze avond leek het er echter ook vooral op, dat ze de drukte niet aankunnen,en dat dat duidelijk ten Kosten gaat van de kwaliteit.
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Echt Italiaans eten in een gezellige sfeer met een vriendelijke, hartelijke bediening, een topavond! Vooral de verse pasta's zijn een aanrader, ook de scalopino was heerlijk. Je waant je een avond in Italië zelf!
Alexess .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Een heerlijke avond gehad bij dit Italiaanse restaurant. We hadden een heerlijk Italiaanse pizza welke erg goed bereid was. We kregen een erg leuk tafeltje boven aan het raam waarvan je zo op de grachten uit keek. Komen zeker een keer terug!
Prinsen .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Toch weer eens gaan eten en de ambiance plus service blijven speciaal. Allebei een pizza genomen en zowel de Toscana als Tartufo waren goed.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Beleefde service, maar je krijgt niet het gevoel dat je een welkome gast bent bij Casa di David. Vitello Tonato was aan de dikke kant en erg zout. De 3 soorten pasta voor 2 personen waren redelijk. De linguini met spinazie en truffel was prima alleen zat er geen truffel op. Bij de penne met ossenhaas was de pasta niet gaar.
Kortom: we hadden geen honger meer maar daar was eigenlijk alles mee gezegd.
JorLau .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wij als locals eten hier erg graag! De bediening is uiterst vriendelijk wij worden altijd bediend door Antonello uiterst vriendelijke ober! Het eten is van constante kwaliteit. Vooral de pasta mista a-la David per due is een echte aanrader! We gaan elk jaar naar Italië en daar eten we bij restaurants waar de Italiaanen zelf ook eten. Dit is voor ons het enige restaurant in Amsterdam wat deze smaak van Italië op de juiste manier weergeeft! Wij wilde vraag een tafel boven aan het raam en mochten hier op wachten! Na een uur en 45 min te wachten ( wat we echt geen probleem vonden! ) hadden we onze tafel! We hebben heerlijk gegeten met een heel mooi uitzich op de grachten. We komen snel weer terug!
rendier .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Lekker gegeten, maar de bediening was vrij ongeïnteresseerd. Je kreeg een beetje het gevoel: voor jou tien anderen (en dat zal ook wel zo zijn). De wijn was heerlijk, maar wel aan de prijs.
RebeccaCaldon .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Mooi decor, gezellige sfeer. Eten erg lekker, alleen zijn de porties wat aan de kleine kant. Maar de smaak en de presentatie van de gerechten maakt het goed.
Ismail K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Heerlijk Italiaans eten. De vitello tonato had weinig saus, dit tegen de ober gezegd en goed opgelost met een extra bord saus. Het was beneden erg druk, boven was erg mooi met uitzicht op de Amsterdamse grachten. Pasta me truffelsaus is een echte aanrader! Ook het chocoladetoetje hebben wij enorm van genoten.
Avannierop .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijke Italiaanse gerechten en een menukaart met ruime kruze, uiterst klantvriendelijke bediening door de heren met uitleg over het gerecht. Mooi uitzicht op de gracht. Een echte verwennerij!
Vale.david85 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Lekker eten en lekkere wijn, knus, gezellig, goede service. Goede prijs kwaliteit verhouding. Mooie locatie. keuken Is open tot 23uur - perfect!
Marcel.flapper .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
prima, had verzocht on tafeltje boven bij raam.... jammer. verder prima gegeten, mooi restaurant. erg druk dat wel. super avond
Hi Marcel, Fijn dat u lekker heeft gegeten en een super avond heeft gehad.
Op onze website wordt duidelijk aangegeven dat wij de 3 tafels aan het raam niet reserveren, dit is omdat er in het verleden altijd veel discussies en vervelende situaties hierdoor zijn ontstaan.
Ik hoop dat u hiervoor begrip heeft.
Philippe_dewilde .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Goed en leuk restaurant.
Beetje druk en chaotisch maar dat hoort erbij.
Eten was vrij ok op een paar minpuntjes na maar te verwaarlozen.
Jurr76 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
zoals altijd heerlijke pizza, leuke ambiance, vriendelijke bediening. Door drukte tafel vlakbij deur. Niet de beste plek
Info670 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Casa Di david is voor ons altijd goed! Super lekker en authentiek Italiaans eten. minimaal 4x per jaar is dit onze vaste stek!
Johanna D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Voor - nagerecht heerlijk. Het hoofdgerecht was wat weinig, zeker voor een grote eter. Wel erg lekker. De limoncello is een heerlijke afsluiter.
Maartje B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Fantastisch eten (sinds jaren weer mozzarella gegeten die naar mozzarella smaakt) met een super fijne service van prettig personeel op wiebel stoelen aan wiebel tafels. Echt dat is werkelijk het enige wat ze zouden kunnen verbeteren.
Lrath .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ik had willekeurig deze Italiaan uitgezocht omdat we een hapje wilden eten in de buurt van de Oude Lutherse Kerk, aan de overkant. De kerk kenden ze overigens niet ;) maar de bediening was zeer vriendelijk, flexibel (ons gezelschap was niet meteen compleet) en het eten was erg lekker. Iets te royale porties....maar dat zal wellicht niet iedereen vinden. Aanrader!
Freek D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Prima pizza gegeten bij Casa Di David. Blijft een gezellig restaurant met prima houtoven pizza's. Je proeft duidelijk het verschil met gewone ovens. Jammer dat het personeel geen Nederlands spreekt.
Vanstraaten .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gisteravond voor de 3e keer in het afgelopen jaar weer heerlijk gegeten bij Casa di David. Wij hebben ervaren dat het niveau hoog blijft en de bediening, even als de vorige keren, gastvrij, attent/alert en zeer vriendelijk. Wij raden dit restaurant daarom graag aan!