Casa Caminita

Meer informatie over restaurant Casa Caminita

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Sssssandra .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Zondagavond tijdens de muziekavond aangeschoven in dit gezellige "ons favoriete" restaurant. Danjil en een goede zangeres waar ik even niet van op haar naam kan komen verzorgden de muzikale omlijsting, muziek van Norah Jones tot Prince kwam voorbij, ook Giovanni kwam af en toe uit de gezellige open keuken om achter de piano mee te spelen. Goede sfeer, zeer vriendelijke bediening en ook al moet je even op je drankje wachten, so be it!!!!!
Nieuw zijn ook de wijnen uit de Toscaanse wijngaard van muzikant Sting van The Police, goede wijn "Message in a bottle".
Mijn man en ik kozen voor de grote schaal met antipasti, gevuld met veel voorgerechten van de kaart, vitello tonnato, carpaccio, diverse soorten vleeswaren, waaronder parmaham, artisjok, olijven, mozzarella, gedroogde tomaatjes, rucola met een heerlijke olijfolie. Na het bestuderen van de nieuwe menukaart ging mijn man voor de corvina vis met een pommodori ragu, hij vond het heerlijk en ik ging voor de calamari, echt zo lekker heb ik gefrituurde inktvis nog niet gegeten, echt verser dan vers, geserveerd met gegrilde groente en pasta. Toch nog wat ruimte overgelaten voor het dessert, coppa gelati, heerlijk italiaans ijs en expresso toe. Wat een heerlijke zondagavond, muzikaal entertainment en heerlijk eten in een zeer sfeervolle trattoria. Casa Caminita ga vooral zo door met het verwennen van jullie gasten en tot snel!!!!
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Naast dat de bediening ronduit een lachertje is, hebben we meer dan een uur moeten wachten op erg matig eten. Jammer hoor...
Marste .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Geen menukaart aanwezig. Dus ook geen prijzen. Lauwe Spa rood zonder ijs en citroen. Lasagne heerlijk, maar zeer weinig. Stokbrood vooraf 3 keer vooraf gevraagd en niet gekregen. Zeer slecht bediening.
Astrid2000 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Onze verwachtingen waren hooggespannen voor ons etentje, maar het resultaat viel tegen. Grote domper was het voorgerecht de antipasto van het huis. We kregen een fantasieloos bord met vooral vleeswaren, rucola en olijven. Ik had er veel meer verfijnde Italiaanse huisgemaakte lekkernijen bij verwacht, maar daar was geen sprake van. Ja, nog wel wat vitello tonato en carpaccio, maar die heb ik elders toch echt beter geproefd. Met een beetje goede wil en inkopen bij de supermarkt kan iedereen hetzelfde creëren. De hoeveelheid viel tegen, we hadden voor 2 personen besteld en de serveerster beweerde dat ons voorgeschotelde voor 2 personen was, uit de rekening bleek later haar ongelijk.

De hoofdgerechten (pasta met pesto/avocado/amandelen en de biefstuk met truffelsaus) waren goed, maar niet verrassend. Zo ook de desserts (tiramisu en chocoladetaart). Bij een echte Italiaan verwacht ik net wat meer pure smaken en die beleving heb ik niet ervaren.

Interieur deed me denken aan een iets te kitcherig Grieks restaurant en de temperatuur binnen was te hoog, dat komt vast door de open keuken.

Personeel was aardig, maar niet heel deskundig. Bij aankomst wordt je jas nog opgehangen, maar bij vertrek geen hulp bij jas of gedag zeggen meer (en we hadden getipt hoor.) De zangkunsten van één van de serveersters waren subliem.

Al met al denk ik dat dit voor Oudekerkse begrippen een verrassend restaurant is, maar volgende keer wijken we toch echt weer uit naar restaurants met een betere prijs-kwaliteit verhouding.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Vanavond heerlijk gegeten in dit sfeervolle restaurant.
Eigenaar speelt zelf muziek in de zaak, super avond vullend.
Eerst een heerlijk antipasta schotel met alle koude hapjes die op de kaart staan.
Als hoofdgerecht een top stuk tonijn met mooie dressing en lekkere pasta erbij.
Als dessert genoten van een ricotta.
Geweldig top en aan te bevelen wat een avond
Barca2012 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Ik en wij waren niet bekend met dit geweldige restaurant. Vorige week op uitnodiging van een collega daar gegeten en gisteren met mijn vrouw teruggegaan.

Een restaurant waar kwaliteit , sfeer en service perfect zijn. Dit restaurant op een steenworp afstand van Rotterdam is echt een aanrader. Eten in een huiselijk aandoende sfeer met Giovanni , vrouw , dochter en al zijn personeelsleden als fantastische gastheren en vrouwen.

Hij neemt zelf regelmatig plaats om extra beleving te creeren door zijn muziek met de prachtige stemmen van zijn dochter en vrouw. Gisteren ook live music van anderen met een "gastoptreden "van Charlie Luske.

Maar het Italiaanse eten waarvoor je in eerste instantie komt is perfect. Het wordt met passie en liefde bereid en dat is dan ook te proeven.

Gisteren als voorgerecht een voortreffelijke Anti pasta en een Caprese Siciliana. Hoofdgerecht de Tonijn met een heerlijk dressing en de Mediterraans wit vis met een venkel dressing. Als wijn een frisse grillo gurgo.

Als nagerecht verschillende soorten ijs met koffie ne thee na. Hier ben je welkom, geniet je van het eten en is men echt bezig je een fijne avond te bezorgen.

Voor ons en mij een restaurant waar wij vaak terug gaan komen. ( volgende week al met een vriend geboekt).

Dank voor de geweldige avond en wij zijn fan geworden.
Axel P.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Je kan hier een lange uitleg geven of kort toch ? In één woord ZALIG en lekker eten . Personeel top en Giovanni Caminita weet zeker de ambiance er in te brengen . Een AANRADER en wij als Belgen zijn goed eten wel gewoon maar dit was top !!!! En zeuren kan je altijd over "iets" ... zeker doen en al helemaal als er live muziek is THX Giovanni was een top avond .
Mvg Axel
W S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Mijn vrouw had een verjaardagdiner geregeld bij 24-Kitchen kok Giovanni. Ik ben een grote fan als hij altijd enthousiast zijn gerechten op tv verzorgd.
De keuze van mijn vrouw was een schot in de roos. Het enthousiasme vind je ook in zijn eigen restaurant. Giovanni begroet je al staande vanachter het fornuis bij binnenkomst en op dezelfde wijze wordt je door de gastvrouw ontvangen. Een mooi gezellig en modern ingericht maar ook wel een knus restaurant. Er was een suprise-menu wat bijzonder goed werd verzorgd. Giovanni zelf kwam even zelf uitleggen wat we die avond konden verwachten! Een amuse van tonijn op 'n heerlijke stukje brood werd gevolgd door een voorgerecht van een tartaar van gerookte zalm met een heerlijke bijpassende dressing. Het tussengerecht een fijne pasta, beetgaar, met sardientjes. Voortreffelijk. Het hoofdgerecht een zeebaars gevuld met verse kruiden heerlijk gegaard in de oven, waardoor een smakelijk en vooral zacht vlees werd geserveerd. Dit vergezeld met een lekkere pasta met een zacht zoete tapenade. SMULLEN! Het dessert was een bouverois met vers fruit en een smakelijke carameldressing. Dit alles met een mooi bijpassend en erg lekker wijn arrangement. Een zeer geslaagde avond die we zeker daar nog eens gaan over doen. Om te beginnen in december as. tijdens een kookworkshop!
Sssssandra .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Het weekend weer eens heerlijk gegeten bij de trattoria Caminita, regelmatig schuiven wij hier aan omdat we het huiselijke zo prettig vinden, fijne vriendelijke bediening, gezellige open keuken, in het weekend wordt er vaak live gezongen door Giovanni en Linda.
Wij zijn begonnen met een heerlijke scroppino :) als voorgerecht "de" Vitello tonato die mijn favoriet is en een lasagna gekozen als hoofdgerecht, afgesloten met een sterke expresso en limoncello. Gezelligheid!!
Hannie54 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wat een tegenvaller gisteravond. Bij binnenkomst viel ons oog op een lei waarop een glas Scroppino werd aangeboden voor € 5,00. Daar wij nieuwsgierig waren wat dat zou zijn, vroegen we bij het opnemen van de aperatief er naar bij de serveerster. Helaas kon zij het ons niet uitleggen wat het was. Later kwam ze terug met de uitleg en besloten we er 2 te bestellen. Heerlijk!! Op de nota werd € 11,00 in rekening gebracht. .?? Daarna kregen we de menukaart en we bestelde als voorgerecht 3x antipasto della casa Caminita voor €15,00 pp. Bij het opdienen en het zien wat je voorgeschoteld krijgt, is het dat zeker niet waard. € 45,00 voor wat plakjes worst, tomaat, mozzarella, gevulde paprikaatjes, 3 kleine stukjes kaas, olijven en wat zoute stengeltjes is dat dik en dik betaald. Daarna keken we uit naar de tournedos met truffelsaus en de gegrilde tonijn. Tournedos was perfect, maar de tonijn die medium grgrild had moeten zijn, was licht gegrild en koud van binnen. Niet lekker. We hebben ze teruggestuurd en ze zijn opnieuw verwarmd. Toen was het een stuk beter. Maar de aardappelen die we er bij kregen, waren ook niet echt warm. Niet lekker dus. Wat een tegenvaller. Toen we een fles witte wijn bestelden kregen we die zo op de tafel gezet. Niet uitgeschonken en geen koeler erbij. Toen we dat aan de serveerster aangaven kregen we een champagne koeler met veel ijs waar de fles ingezet werd. Al met al een grote teleurstelling. Zowel de kok als het uitserverend personeel liet duidelijk steken vallen. Toen we bij het afrekenen er iets van zeiden, bleek dat de eigenaar niet zo goed met kritiek om te kunnen gaan. Er werd aan gegeven dat ze een zieke hadden bij het vaste personeel en dat ze hun dochter onverwacht in hadden moeten zetten. Alle begrip!! Maar daarna ging de eigenaar achter zijn keybord zitten en bracht in een geimprofiseerd liedje naar voren dat wij klachten hadden over het personeel en het eten. Heel onprofessioneel. Wij werden voor gek gezet. Dus al met al was onze avond goed verziekt en zullen niet meer terugkeren naar Casa Caminita. En het zeker een ander afraden. Want zo ga je niet met je klanten om. Heel dom. En dit verwacht je zeker niet van een professionele kok, die ook nog een kookprogramma op de T.V. heeft.
Aart V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Culinair zeker geen hoogstandje en ver verwijderd van de bijna klassieke kwaliteit van de Italiaanse trattoria zoals we die in Italië, maar ook in ons land vinden. Het begon al met een veel te koud geserveerde carpaccio, met daarop alleen wat snippers Italiaanse kaas. Geen verdere toevoegingen, niet lekker smeuïg gemaakt. Samengevat: smakeloos. De insalata mista miste 'flavour' en leek zo afkomstig uit de plaatselijke supermarkt. Het geserveerde vlees was redelijk, maar zonder verdere opsmuk. 'Op een bedje leverpaté'? Dat 'bedje' bleek niet meer te zijn dan een vierkant toastje. Het nagerecht, tiramisu, was niet luchtig, maar stijf en (weer) veel te koud, waardoor de smaak merendeels verloren ging. Voor 100 euro voor 2 personen is dit restaurant zeker geen aanrader. Voor een fractie van dit bedrag kan in Rotterdam en omgeving heel wat beter worden gegeten, meer ook veel meer raffinement en finesse.
Yves V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Als Belg kom ik wekelijks bij mijn leverancier goederen afhalen in Ouderkerk een familie die houdt van lekker eten, en dan vooral de Italiaanse keuken. Via hen heb ik het restaurant Casa Caminita leren kennen. In een mooi kader aan de IJssel wordt de Italiaanse keuken alle eer aangedaan, verse pasta lekker vlees en dagelijks verse vis. De bediening is top, zeer vriendelijk mensen, mijn echtgenote is Italiaanse ik voel mij hier thuis. Aan de kok kan men ook iets vragen wat niet op de kaart staat NO PROBLEMA. De eigenaar Giovanni en zijn echtgenote heten U welkom en komen geregeld langs om te vragen of alles ok is. Tof restaurant goede Italiaanse keuken en normale prijsklasse. Zie er naar uit naar mijn volgende bezoek. Yves
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Zojuist voor het eerst een klein hapje gegeten bij Casa Caminita. Helaas niet echt om over naar huis te schrijven. Mijn vrouw had de Tagliatelle met kreeft. Een bord met heel veel, vrij vlak smakende, pasta en wat kleine stukjes kreeft. Ik had het kafsvlees gevuld met Italiaanse kazen. 3 kurkdroge rolletjes kalfsvlees met een heel klein beetje ondefinieerbare kaas. Ruim overdekt met een donkerbruine veel te zoute saus. Niet echt genoten. Toen ik bij de, oeverigens aardige, serveerster een opmerking maakte over de m.i. veel te kleine glaasjes huiswijn, werd dit voor kennisgeving aan genomen, maar er volgde geen enkele reactie. De patron, die het vooral erg druk had met een tafel met 3 jongedames die hij kennelijk goed kende, kwam bij het afrekenen nog wel even vragen of het allemaal ok was, maar toen was bij ons de moed al in de schoenen gezakt. Jammer van zo'n leuke tent op zo'n mooie lokatie. Misschien moet hij zich iets meer met de kwaliteit van het eten bezighouden. Wij eten regelmatig buiten de deur en hoopten hier echt een leuke nieuwe stek te hebben gevonden bij ons in de buurt, maar dat bleek dus niet het geval.....
P.J. M.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Goed eten, prima bediening en dat opgeleukt met zingende bediening en vrolijke koks. Heel leuk sfeertje.
Eten is goed maar het voorgerecht, de Antipasto della casa grande, vond ik voor € 16,= pp nogal prijzig.
Dit moet je een keer meemaken.

Walter L.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Van een televisiekok had ik toch meer verwacht via zijn restaurant. Zeker niet slecht, maar ook zeker niet bijzonder. De bediening is wat rommelig en niet op elkaar ingespeeld. Het decor is doeltreffend met een leuke kijk in de open keuken.
Ellenore5 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Wat een aanfluiting! Je krijgt iets anders dan wat je bestelt. Mini porties voor te hoge prijzen. Je lijkt allemaal diepvries en potjes eten te krijgen. Geen prachtige verse producten. Echt Italiaans? Nee! Geen aanrader!
Vogelyh .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij Casa Caminita! Sfeervol restaurant, gezellige gastheer en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!
Missdiane .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Wauw dit is als thuiskomen. Wat een heerlijk Italiaans eten zo hoort het. Locatie is mooi inrichting niet mijn smaak wel leuk om de keuken te zien. Bediening is prima misschien iets meer drankjes vragen. Ik kom zeker terug
Sheila B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Wat een tegenvaller! Afgelopen weekend hier met een groep van 8 personen gegeten. Bij binnenkomst werd ons netjes gevraagd wat we wilden drinken. Een fles rood en wit besteld en water. Wijn werd redelijk vlot op tafel gezet maar water duurde extreem lang en hebben we 2x om moeten vragen. De antipasti die we op advies van de serveerster bestelde voor 8 pers was zeer karig! Gewoonweg niet genoeg voor 8 pers en vreselijk duur € 14,50 p.p. Daarnaast duur het ook nog eens 50 minuten voordat deze geserveerd werd, in de tussentijd ook geen brood gekregen.
Hoofdgerecht smaakte wel oke bij iedereen. Enige jammere was wel dat er 1 persoon risotto had besteld en die werd 7 minuten later uitgeserveerd dan de rest. Erg slordig!! Dessert werd wel gelijktijdig uitgeserveerd maar viel niet bij iedereen even goed in de smaak. 2 personen hadden de cannolo besteld; koek was te dik, vette frituursmaak en niet fatsoenlijk te eten zonder bestek (wat er dus niet bijgeleverd werd).
Erg zonde en wij gaan nooit meer terug!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Het eten is hier erg goed, zeer goed zelfs, tegen een 9 aan. Het voorgerecht bestond voor ons uit de carpaccio (gereserveerd in de vorm van een tournados) en de heerlijke aubergine met mozzarella. Vervolgens door naar het hoofdgerecht; mijn echtgenoot had het met kaas gevulde kalfsvlees, die erg smakelijk was. Ik koos voor de ossenhaas met truffelsaus, erg lekker, maar niet per se een truffelsaus. Het is natuurlijk niet fijn als de truffel overheerst, maar in dit geval vond ik de truffel te veel op de achtergrond, had voor mij iets sterker gemogen. Wel wil is het belangrijk te melden dat de ossenhaas perfect gebakken was, heerlijk zacht met een mooi rood en warm middenstuk. Heerlijke gegrilde groenten werden hierbij geserveerd, die vielen goed in de smaak. Een bijpassend, zachte rode wijn maakte de smaakbeleving compleet. Bij het toetje (de panacotta en een stukje limoentaart waar we allebei erg van hebben genoten) ontbreekt een glaasje limoncello natuurlijk niet! Blijft leuk altijd, zo'n limoncello shotje..... of 2......
En de bediening? Oh ja die waren er ook. Niet te missen natuurlijk; aanwezig, Italiaanse 'drukte', de joviale en gepassioneerde eigenaar die de bestelling opneemt en de jonge man met Italiaanse stopwoorden om de bestellingen aan tafel af te leveren. Ging vlot, snel en vriendelijk, dus geen klachten hierover. Dan nog locatie/decor. In dit geval 2 separate onderdelen om te beoordelen: locatie 7. Mooi gelegen aan het water, prachtig uitzicht vanaf ons tafeltje. Echter binnen, het decor; 5. Te simpele open ruimte, waar de tafels lukraak zijn neergezet, zo lijkt het. Alleen de grote tafel (gebouwd van een ander houtsoort dan de andere tafels) voor 10 personen vond ik aantrekkelijk. Rest van het meubilair, log en te mainstream horeca. Wij vonden het licht nogal heftig (wat op ons verzoek werd gedimd) en hadden daardoor het gevoel in het badende licht te hebben gezeten. Het licht is daar fel, omdat het ook een restaurant is waar gezinnen en ouderen graag komen, dus als je een romantisch diner voor twee in gedachten hebt, kom dan wat later (dan zijn de gezinnetjes weg) en vraag om het licht te dimmen (als de ouderen zijn uitgegeten)......