Cas Spijkers Academie ROC van Twente

Maandag en Dinsdag 18:00 - 00:00
Woensdag t/m Zondag Gesloten
Reinder T.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
bIJna een jaar geleden hebben we hier ook gedineerd met een drankje vooraf bij de haard, ook nu een portje vooraf genomen, sfeer lekker ongedwongen. de ontvangst was perfekt, stoel werd aangeschoven bij ons alle 4, gevraagd werd of er nog iets aangenomen moest worden voor de kapstok e.d. de bij de port neergezette nootjes waren lekker warm, waar kom je dit tegen ? na een heerlijke amuse het voorgerecht, een op de huid geschroeide zeebaars met garnituur, gewoon goed.we vonden de bediening t..o.v. vorig jaar sterker we hoefden nu niet 2 of 3 keer te vragen om tafelwater en brood. reinterpstra@hotmail.com
het hoofdgerecht was eendeborst, voor 2 personen had het ietsje langer in de pan mogen zitten, maar ondanks dat ook een dikke voldoende, Het dessert was heerlijk, yoghurtijs op een wel zeer leuke manier geserveerd. koffie met eigen gemaakte bonbons na, en een heerlijk eigen gebakken koekje erbij, heel origineel gebracht. Komend jaar 2017, voor ons allen vast en zeker een herhalings bezoek.
Macadamia .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Heerlijk gegeten! Voor mij het beste restaurant van Almelo! Wat het onder meer zo goed maakt is de enthousiaste bediening die je veel over de wijnen kan vertellen. We genoten van een detox sapje, makreel, eend en een dessert met rabarber. Alle gerechten heerlijk van smaak en mooi gepresenteerd. Tussendoor lekkere broodjes en naanbrood van de Big Green Egg. Tip is om tijdig te reserveren. Wij komen zeker na de vakantie terug!
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Heerlijk gegeten!! Wist niet wat ik moest verwachten hier, maar zeer aangenaam verrast met lekkere gerechtjes en mooie smaakcombinaties! De amuse van steak-tartaar met mosterdmayonaise begon al goed! Gevolgd door een zacht gegaarde kabeljauw met vier bereidingen van bloemkool.Tussendoor nog vers gebakken broodjes.. Als hoofdgerecht Jodenhaas met asperge, doperwtcréme, puree van Opperdoezer en bearnaisesaus. Lekker en goede garing van het vlees, jammer dat de borden koud waren, hierdoor is alles snel koud. Als dessert panna cotta van vanille(erg goed!) witte-chocoladeparfait, gel van rabarber en chips van volgens mij elstar appel(?).
Bediening tikkeltje chaotisch en onzeker maar zeer vriendelijk en correct.Jammer van de pickwick-thee wat ik hier niet op z'n plek vind maar de huisgemaakte brownie met walnoten erbij maakte het wel weer goed hoor! Net toen we dachten nu is het klaar kwam er nog een huisgemaakte Madeleine voorbij...dit konden we niet weerstaan uiteraard! Kortom; Genoten en zeker een aanrader!
Reinder T.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
door vrienden uitgenodigd om samen met hun, hier te dineren, eerst een mousserende witte wijn gedronken bij de brandende haard (gezellig hoekje). uitgenodigd voor aan tafel tegaan, een zoete amuse met accent op framboos genoten, meeste restaurants geven je doorgaans een hartige hap,
dit was wat nieuw voor ons, lekker fris voorafje, witlof gevuld met wildzwijn pastei , superlatieven ontbreken, gewoon verrukkelijk. sucade met truffel jus smaakte bijzonder lekker. dessert, yoghurt
ijs met toebehoren ook zalig smakend. dat we om brood moesten vragen en drie keer om water kon voor ons de pret niet drukken, we hebben een heerlijke avond gehad, docent en leerlingen bedankt nogmaals !
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Het restaurant van de Cas Spijkers Academie is gevestigd in de ROC, vlakbij het station van Almelo. Alleen op maandag- en dinsdagavond open. Bij binnenkomst een enorme hal, het restaurant daarentegen is verrassend stijlvol ingericht, met mooi gedekte tafels. Het 3 gangen dagmenu kost €25,00, een wijnarrangement met koffie €10,00 euro (zonder aperitief) , ook was een arrangement met halve glazen mogelijk voor €5,00. Er wordt op hoog niveau gekookt en bediend. Voorgerecht met kabeljauw, hoofdgerecht parelhoen, nagerecht een chocoladecompositie, alles was verrukkelijk. De bediening was bijzonder vriendelijk en attent met af en toe een klein foutje, maar dat maakt het alleen maar charmant, de dames en heren zijn tenslotte nog in opleiding.
Een aanrader is de kaasplank (€5,00 extra), deze werd uitgeserveerd in de wijnkelder.