CARTER

Valeriusstraat 85 1071 Amsterdam Nederland Kaart
31-207526855

Over het restaurant CARTER

Goed toeven in Amsterdam Oud-Zuid

Neem een kaart vol met moderne, Franse bistro gerechten en een inrichting dat is geïnspireerd op bruisende restaurants in Londen en New York en je hebt een inspirerende zaak waar je nooit genoeg van krijgt! Chef Hilal Ates schotelt je de lekkerste klassiekers voor, maar dan wel met een moderne twist. Een plek waar je even snel wat eet, of de tijd vergeet en tot in de laatste uurtjes nog heerlijk natafelt met een van de heerlijke cocktails.

Meer informatie over restaurant CARTER

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 03:00

Jouw recensie over het restaurant CARTER

Tapio P.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Carter is en blijft een van de topzaken in Oud Zuid. Mark en zijn team maken er altijd weer top experience van. Aanrader!
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Personeel was vriendelijk en prettig. Niet arrogant wat je nog al eens tegen komt in Amsterdam. Kom graag een keer terug. Eten was lekker!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Carter is een klein en aantrekkelijk restaurantje gelegen aan een rustige straat in Amsterdam Oud-Zuid. Bij binnenkomst tref je de toog met een open kast van glas en zwart metaal voor de sterke drank. Verder is er een zitgedeelte in de verlaagde ruimte die naar de keuken leidt en een zitgedeelte op de entresol. Opvallend is verder de grote hoeveelheid kunst aan de muur en het totaal - de inrichting, het gebruik van de kleuren zwart en wit, en de kunst - deed mij denken aan het suprematisme van Malevitsj. En over de rest ben ik ook vol lof: de service was uitstekend en dat gold ook voor mijn lunch bestaande uit een langoustinesoep en de sandwich philly cheese steak die geserveerd werd met een mayonaise met ponzu en chili.
Burney V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Ik vond het iets te warm op de 1e etage. Eten prima en de sfeer ook erg goed.
Pauline M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Prachtig terras op een mooie locatie.

Het eten was erg slecht.
De risotto bleek gekookte geraspte wortel in een dikke gele saus met goedkope geraspte kaas. Smakeloos en zeker geen hoofdgerecht.

De eend was taai en verzopen in de aangebrande saus die ook de aardappels verdronken had en soggy gemaakt had.

De burger was goed.

De kaart heeft een ambitie die niet waargemaakt wordt.
Martien K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Erg lekker gegeten op een drukke vrijdagavond. Door de drukte vergat de bediening wel af en toe ons water, brood, etc., maar het zij ze vergeven, al met al was t top!
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Heerlijk buiten zitten (later oude avond met heater), prettige bediening, goede gruner veltliner (32,-) mandje brood erbij, en een bescheiden maar fijne lamsrack met goede begeleiding.
Stephanie H.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Op vrijdagavond is de vrijmibo overheersend. Zeker leuk om iets te drinken, eten minder door het kabaal. Bediening was prima. Het eten abominabel. Longhaas slordig op een bord gegooid en roder dan rood, terwijl medium besteld. Vlees kon niet normaal worden gekauwd. Krabcocktail ook niet geweldig. Leek meer een mousse. Leuke plek voor gin tonics, That's it.
Charlotte J.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijke clubsandwich en eggs royal maar iets te veel hollandaise saus op de poached eggs. Verder prachtig restaurant. Bediening prima.
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Super tent, heerlijk gegeten en goed verzorgd door de gastheer. Tip: laat je verrassen door de keuze aan de gastheer over te laten
Dieuwertje S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Gezellige locatie om lekker bij te kletsen met een prima hap.
De service was goed - we kregen zelfs een snack van het huis omdat het eten wat langer duurde, prima!
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Vandaag ben ik met mijn gezin naar Carter gegaan. Alles zag er netjes en verzorgd uit. Als voorgerecht namen we Steak Tartare met chilli. Als hoofdgerecht hadden we Wagyu Burgers. Het personeel was erg vriendelijk en had ons goed laten zien en uitgelegd wat alle gerechten inhielden. Verder waren zo ook erg snel en hadden we het eten zo op tafel staan. Als Dessert nam ik een Chocolade sorbet met rood fruit. De kinderen namen een oreo milkshake. Alles was erg lekker en we komen daarom graag nog eens terug.
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Ik besloot vandaag met mijn vrouw naar Carter te gaan. Ik ben hier al eens eerder geweest voor een drankje maar nog niet voor een etentje. Toen we een tafeltje kregen besloot ik te alvast te kijken wat het menu allemaal te bieden had. Ik besloot als voorgerecht een pompoen te proberen nog nooit gegeten dus leek me erg interessant. Mijn vrouw koos voor een salade. Als hoofdgerecht namen wij beiden een Wagyu burger omdat wij niet zo een vis liefhebber zijn. Als dessert koos ik voor een chocolade toetje met aardbei. Mijn vrouw koos voor carter eclair bestaande uit Banaan, peer, karamel, en citroen sorbet. Het personeel was erg vriendelijk en snel verder zag alles er top uit en onze avond kon niet meer stuk. Ik raad dit restaurant dan ook aan iedereen aan.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Dan moet ik door familie er op gewezen worden dat mijn stad er een hotspot voor eten en drinken bij heeft, en bij vooraankondiging van mijn bezoek wist menigeen me al te vertellen dat de Eggs Benedict een must is! Daar gaan we .. zaterdag middag.. niets te doen , wel een prima gastheer, informeel beleefd, erg op zijn gemak maar keurig in woordkeuze, kennis van zaken en begeleiding van de menukeuze en het serveren van de gerechten. Kom maar op met je eieren!!! De portie leek wat klein, maar het is zo rijk van smaak dat je er als lunchgerecht voldoende aan hebt. De eierdooiers stroomden eruit bij het aansnijden van het geel : fantastisch! Maar het lekkerst was de Hollandaise saus, wauw... rijk, gaar, en met een meesterlijke zuurgraad erin . Ja : Hollandaise saus.. met een slechte naam op culinair gebied,en verfijning qua smaak, is deze rijkste en moeilijkste saus ter wereld ( drie pannetjes nodig, een krachtige polsslag en perfect timing) toch maar mooi naar ons armzalige landje genoemd. eerherstel voor de Lousy Dutch reputation .
Op krokant gegrild brood, met natte, dun gesneden ham.. heb ik zitten smullen .
Daarna nog getrakteerd op een dessert: jammer dat de Eclair zelf van gisteren was.. de vulling en de sorbet waren uitstekend. Een glaasje wijn om het geheel gelukzalig weg te spoelen .. en ja hoor ... de dienende gastheer heeft ook nog plezier en verstand van het serveren en begeleiden in de keuze van de juiste wijn . Topzaak!
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zoals carter zijn er een heleboel plekken in amsterdam. Ze springen er wat dat betreft niet bovenuit, maar zijn ook zeker niet slecht ofzo
Elly03 Z.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Levendig restaurant met ongedwongen sfeer. Vriendelijke serveerster.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Topper in Oud Zuid
We waren met zijn vijven, incl een kind.
Al bij binnenkomst is het gelijk raak. Bomvol. Super gezellig.Een mengeling van een gezellige huiskamersfeer en een trendy sfeertje a la Londen/ Parijs.
Leuk publiek en top bediening!
Ik loop op krukken , maar als ik maar even van mijn tafel ging was er gelijk iemand , die heel attent mij begeleidde.
Ook lekker flexibel met de keuze van het menu, wat wij wensten was er niet meer, maar geen punt: er werd voor dezelfde prijs iets anders perfect in elkaar gezet.
Ook het kindermenu was ontzettend origineel.
prijs /kwaliteit verhouding helemaal in orde.
Een echte aanrader dus!!!!!
Terry G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Ik ben samen met mijn vrouw naar Carter gegaan, ik ben daar al eerder geweest voor een lekkere drankje bij de bar dit keer wou ik het eten proberen samen met mijn vrouw. Toen ik met mijn vrouw bij Carter kwam en een tafeltje kreeg zag ik dat ook het restaurant gedeelte mooi was ingericht. Mijn vrouw was blij dat het ook als een restaurant voelde. Ik koos voor een Wagyu burger, mijn vrouw koos voor mosselen met friet. Het personeel was erg vriendelijk en vroeg ook af en toe of we nog wat drinken wouden. We namen nog een lekkere chocolade dessert. Verder hebben we een leuke avond gehad en ik raad dit ook aan iedereen aan.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Gezellige locatie midden in Zuid. Vriendelijk personeel. Onder andere de kip van 't Spit en steak tartare (als voorgerecht) gegeten. Beide waren goed, maar harden wel wat smeuïger gekund. Frietjes bij kip waren lekker, salade had iets meer vulling kunnen hebben.
Sibwil .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Lekker buiten op terras onder parasol met heating. Lekkere wijn en goed diner met heel attente bediening. De burrata voor 2 is een aanrader. Als hoofdgerecht Wagyu burger is heerlijk mals (medium rare).