CARTER Bar & Kitchen

Valeriusstraat 85 1071 Amsterdam Nederland Kaart
31-207526855

Over restaurant CARTER Bar & Kitchen

Goed toeven in Amsterdam Oud-Zuid

Neem een kaart vol met moderne, Franse bistro gerechten en een inrichting dat is geïnspireerd op bruisende restaurants in Londen en New York en je hebt een inspirerende zaak waar je nooit genoeg van krijgt! Chef Hilal Ates schotelt je de lekkerste klassiekers voor, maar dan wel met een moderne twist. Een plek waar je even snel wat eet, of de tijd vergeet en tot in de laatste uurtjes nog heerlijk natafelt met een van de heerlijke cocktails.

Meer informatie over restaurant CARTER Bar & Kitchen

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 03:00

Voordelig
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Karel V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Ik besloot vandaag met mijn vrouw naar Carter te gaan. Ik ben hier al eens eerder geweest voor een drankje maar nog niet voor een etentje. Toen we een tafeltje kregen besloot ik te alvast te kijken wat het menu allemaal te bieden had. Ik besloot als voorgerecht een pompoen te proberen nog nooit gegeten dus leek me erg interessant. Mijn vrouw koos voor een salade. Als hoofdgerecht namen wij beiden een Wagyu burger omdat wij niet zo een vis liefhebber zijn. Als dessert koos ik voor een chocolade toetje met aardbei. Mijn vrouw koos voor carter eclair bestaande uit Banaan, peer, karamel, en citroen sorbet. Het personeel was erg vriendelijk en snel verder zag alles er top uit en onze avond kon niet meer stuk. Ik raad dit restaurant dan ook aan iedereen aan.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Dan moet ik door familie er op gewezen worden dat mijn stad er een hotspot voor eten en drinken bij heeft, en bij vooraankondiging van mijn bezoek wist menigeen me al te vertellen dat de Eggs Benedict een must is! Daar gaan we .. zaterdag middag.. niets te doen , wel een prima gastheer, informeel beleefd, erg op zijn gemak maar keurig in woordkeuze, kennis van zaken en begeleiding van de menukeuze en het serveren van de gerechten. Kom maar op met je eieren!!! De portie leek wat klein, maar het is zo rijk van smaak dat je er als lunchgerecht voldoende aan hebt. De eierdooiers stroomden eruit bij het aansnijden van het geel : fantastisch! Maar het lekkerst was de Hollandaise saus, wauw... rijk, gaar, en met een meesterlijke zuurgraad erin . Ja : Hollandaise saus.. met een slechte naam op culinair gebied,en verfijning qua smaak, is deze rijkste en moeilijkste saus ter wereld ( drie pannetjes nodig, een krachtige polsslag en perfect timing) toch maar mooi naar ons armzalige landje genoemd. eerherstel voor de Lousy Dutch reputation .
Op krokant gegrild brood, met natte, dun gesneden ham.. heb ik zitten smullen .
Daarna nog getrakteerd op een dessert: jammer dat de Eclair zelf van gisteren was.. de vulling en de sorbet waren uitstekend. Een glaasje wijn om het geheel gelukzalig weg te spoelen .. en ja hoor ... de dienende gastheer heeft ook nog plezier en verstand van het serveren en begeleiden in de keuze van de juiste wijn . Topzaak!
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zoals carter zijn er een heleboel plekken in amsterdam. Ze springen er wat dat betreft niet bovenuit, maar zijn ook zeker niet slecht ofzo
Elly03 Z.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Levendig restaurant met ongedwongen sfeer. Vriendelijke serveerster.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Topper in Oud Zuid
We waren met zijn vijven, incl een kind.
Al bij binnenkomst is het gelijk raak. Bomvol. Super gezellig.Een mengeling van een gezellige huiskamersfeer en een trendy sfeertje a la Londen/ Parijs.
Leuk publiek en top bediening!
Ik loop op krukken , maar als ik maar even van mijn tafel ging was er gelijk iemand , die heel attent mij begeleidde.
Ook lekker flexibel met de keuze van het menu, wat wij wensten was er niet meer, maar geen punt: er werd voor dezelfde prijs iets anders perfect in elkaar gezet.
Ook het kindermenu was ontzettend origineel.
prijs /kwaliteit verhouding helemaal in orde.
Een echte aanrader dus!!!!!
Terry G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Ik ben samen met mijn vrouw naar Carter gegaan, ik ben daar al eerder geweest voor een lekkere drankje bij de bar dit keer wou ik het eten proberen samen met mijn vrouw. Toen ik met mijn vrouw bij Carter kwam en een tafeltje kreeg zag ik dat ook het restaurant gedeelte mooi was ingericht. Mijn vrouw was blij dat het ook als een restaurant voelde. Ik koos voor een Wagyu burger, mijn vrouw koos voor mosselen met friet. Het personeel was erg vriendelijk en vroeg ook af en toe of we nog wat drinken wouden. We namen nog een lekkere chocolade dessert. Verder hebben we een leuke avond gehad en ik raad dit ook aan iedereen aan.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Gezellige locatie midden in Zuid. Vriendelijk personeel. Onder andere de kip van 't Spit en steak tartare (als voorgerecht) gegeten. Beide waren goed, maar harden wel wat smeuïger gekund. Frietjes bij kip waren lekker, salade had iets meer vulling kunnen hebben.
Sibwil .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Lekker buiten op terras onder parasol met heating. Lekkere wijn en goed diner met heel attente bediening. De burrata voor 2 is een aanrader. Als hoofdgerecht Wagyu burger is heerlijk mals (medium rare).
Jorog .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Goede keuken en vriendelijk personeel. De kaart is redelijk standaard en kan wat meer creativiteit gebruiken. Gezellige van binnen goed cafe gedeelte.
A.hornstra .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Weer heerlijk gegeten en gedronken bij Carter. Bediening ook helemaal top! En gezellig buiten zitten maakt het natuurlijk helemaal af.
Anne-Marie T.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Mooi restaurant met erg aardige en behulpzame bediening. Eten ook erg lekker en duidelijk van goede kwaliteit. Komen zeker terug!
P H.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heerlijk buiten op het terras gegeten op de mooiste avond van dit jaar.
De wagyu burger was weer onverslaanbaar. Ook het chocolade desserts was een feest
Petra_S .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Ongedwongen eettentje, het was prachtig weer, iedereen zat lekker buiten; bediening attent, snel; op website gezien en ook bij reservering gemeld dat glutenvrij geen probleem is; dan komt een antwoord op de check-vraag van de glutenvrije (want super allergisch) gast: "dit is toch wel glutevrij ?" "ja, dat denk ik wel" niet zo'n handige; bleek overigens prima in orde. Het tafeltje waar we met 4-en aangezet werden was wat klein voor de borden en alles wat erbij kwam. Enige minpuntje.
Sven P.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
geweldig lekker "gewoon" eten en een uitstekende service en atmosfeer.
Doodgewoon...GEZELLIG!!!
Zeker aan te raden om er even tussenuit te gaan!
Annette V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Kwamen voor een gezellig hapje in korte tijd.
Super geslaagd! Snelle bediening, ondanks de drukte.
Ja, het is lawaaig, maar dat hoort er wel bij.
Lars V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Snelle hap gedaan voor ons concert. Geen probleem voor de bediening. Lekker gegeten, ene de Wagyu burger en de ander Mosselen met friet (dagmenu). Mosselen werden geserveerd met 5 verschillende smaken saus (azijn tot ginmayo)

Decor is goed. Mooie knappe uitstraling qua nette NY/Franse bistro, lekkere kaart. Zoals andere reviews al gezegd hebben, zowel voor een snelle hap of voor een langere maaltijd. Zeker weer heen als we weer in de buurt zijn.
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Een fijne ambiance. Een goede plek voor een snelle hap of een uitgebreider diner. Zakelijk en informeel mengt zich prima in dit restaurant met een ontspannen sfeer. Met twee maal twee voorgerechten plus bijgerechten hadden wij als kleine eters een goed gevulde maag. Prima soep-ossenworst-salade en zalm. Dat de kleine misser met de zalmbereiding snel werd goedgemaakt (perfecte service!) rekenen we ze dan ook niet aan (maar het mag niet nog een keer gebeuren, sommige bedrijven doen dan grote recalls.....). Topzaak, goede service. Heerlijk eten.
Larissatenhave .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Lekker gegeten en aardige bediening!
De burrata blijft een aanrader! Prima om hier ook even te eten voordat we naar het concertgebouw gingen.
Mkoopmanss .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Vriendelijk ontvangst, heerlijk kunnen genieten van de catch of the day, kip zag er ook lekker uit bij de buren;) prachtig plek om in de zomer gezellig buiten te zitten. Bediening is ook erg vriendelijk en snel.