Carpe Diem

Service8,9/10
Decor8,5/10
HansJoos . Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Het is maar goed dat Mac van Dinther dit restaurant niet kent, want dan was het gedaan met de rust in Cuijk. Carpe Diem is that good!!
Verfijnde gerechten. Alles bomvol smaak! Zelf de tafel van tien was geen probleem. Alles perfect gelijk uitgeserveerd. Complimenten. Ook de wijnen van het arrangement zijn goed gekozen en konden iedereen bekoren. We geven zelden een 10, maar die is zeker passend voor prijs versus kwaliteit.
Dat maar lang een echte 'geheimtip' mag blijven!
Jenspost H. Gastronoom (33 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Vijfgangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement genomen. Het eten was zeer goed. De vijf gangen (zonder de verassing te verklappen) waren zeer goed op elkaar afgestemd. Vis, vlees en groentegerechten en een zeer geslaagde soep waren perfect in balans. De porties waren ook prima en de bediening was zeer attent en toegankelijk. De wijnen pasten ook goed bij de verschillende gangen. Genoten dus. Het restaurant is klein en intiem (op de eerste verdieping, dat wel) wat ik erg prettig vond. Complimenten voor de staf! Ik kom zeker terug.
KCBr . Gastronoom (13 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Heerlijk gegeten op een bijzonder rustige woensdagavond. We waren zelfs de enige gasten! En dat is eigenlijk onbegrijpelijk, want alles klopt hier. Een erg sfeervol en knus restaurant, een knisperende gashaard geeft je echt een huiselijk gevoel.
De bediening was uitstekend, niet te formeel, maar wel correct. Men nam uitgebreid de tijd voor ons, wat natuurlijk ook wel logisch is als je de enige gast bent, maar toch.
En ook het eten was heerlijk! We hadden een 4-gangen verrassingsdiner gekozen. Voorgerecht bestond uit een verzameling van verschillende soorten vlees en vis, en ook geitenkaas; bijzonder en lekker. Tussengerecht was kabeljauwfilet met scampi's, waarbij de smaak en garing van de kabeljauw perfect was. Het hoofdgerecht bestond uit hertenbiefstuk en hertensucade, met gebakken aardappeltjes; dit viel bij ons erg goed in de smaak! Wij houden sowieso wel van een stukje wildvlees, maar deze was wel erg lekker! Nagerecht was een bolletje pistache-ijs, met witte chocolademousse en mokka-éclairs; heerlijke afsluiter!
Wij gaan hier zeker terug komen!
Lenie H. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Al vele jaren zijn we te gast bij Carpe Diem, zeker op speciale dagen. Ieder jaar genieten we van het heerlijke en eerlijke Kerstdiner. Zo ontzettend mooi wat Peter, Anita en het personeel ervan weten te maken. Prachtige plaatjes worden erop het bord getoverd met smaken, daar zijn niet echt de juiste woorden voor te vinden. Niet in het Belgisch maar ook niet in het Nederlands ?
Ook de gastvrijheid staat hoog in het vaandel!
Om onze speciale dag te vieren "40 jaar getrouwd" en de "pensioengerechtigde leeftijd" hoefden we niet lang na te denken, waar ontvangen we onze genodigden. Geen enkele twijfel mogelijk, natuurlijk naar Carpe Diem Cuijk bij het prachtige stel Anita en Peter. Met z'n allen gaan we er een prachtig samenzijn van maken. Heerlijk eten en een goed glas wijn. We verheugen ons op de komst van iedereen!
John en Lenie
Ilja W. Gastronoom (19 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Na 7 bezoeken aan dit restaurant wil ik graag deze recensie schrijven. 6 keer uitmuntend en verassend gegeten. 1 keer gewoon goed. De eigenaresse is een bevlogen, deskundig en humoristische gastvrouw. De prijs/kwaliteit is gewoon goed. En meerdere gerechten gehad met een verassende smaaksensatie. Wat ook heel prettig en attent is dat we met een gezelschap zijn waarbij 1 vrouw kiest voor het 4 gangen menu i.p.v. 5 gangen, of 3 gangen i.pv. 4 gangen. Altijd wordt er een klein miniatuurgerechtje geserveerd i.p.v. de ontbrekende gang. Het is een klein restaurant met zo'n 12 tafeltjes op de eerste verdieping. Het is me een raadsel hoe dit restaurant kan bestaan maar ben je in de buurt van Cuijk dan is dit restaurant een bezoek meer dan waard.
D.baadenhuijsen . Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Iedere keer als we hier eten worden we culinair verwend. Wat een hoge, constante kwaliteit. Bediening erg fijn en vriendelijk. Attent maar blijft op de achtergrond.
Chris V. Gastronoom (173 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Het is even goed zoeken om die restaurant gevonden te krijgen want het ligt wat onopvallend in een achteraf straatje. De entree is eenvoudig het echte restaurant gedeelte is op de eerste verdieping. Let dus even op als u moeilijk ter been bent want we konden nergens een lift detecteren (maar misschien over het hoofd gezien).

Het is een kleine zaak met een bescheiden aantal tafels, dus reserveren in gewenst. De inrichting is sober maar komt toch warm en intiem over.

De bediening is allerhartelijkst, zeer oplettend en attent. Zo wordt bijvoorbeeld de kan met water zonder te vragen steeds bijgevuld.

Mooi opgemaakte gerechten, uitstekend van smaak en juist geproportioneerd. Een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding.

Vanaf aankomst tot vertrek een zeer aangename avond gehad. We voelde ons echt gasten.

Aanbevolen.
H.C.A. A. Fijnproever (9 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Gezellig restaurant in een oud pakhuis op de eerste verdieping. De bediening was uitermate vriendelijk en spontaan. Het eten was erg goed. Het menu Carpe Diem was goed uitgebalanceerd de smaken pasten goed bij elkaar. Het bij het menu inbegrepen paprikasoepje werd probleemloos vervangen door het rivierkreeftensoepje.
Het wijn arrangement sloot prima aan bij de gerechten. Zonder vragen werd er een karaf water geserveerd, prima!
Een restaurant om zeker nog eens terug te keren.
Marcel T. Gastronoom (25 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Wat een heerlijke avond gehad, zeer gastvrije, wame en attente bediening, heerlijke gegeten, alles echt heet op tafel (unieke ervaring) kraakvers ! Coqcuilles met paling en appel, heerlijk .. Lekkere krokante zwezerik met eendelever .. Mmmm .. Wij komer zeker terug !
Jensplein8 . Fijnproever (6 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Nog nooit in dit restaurant gegeten. Het is klein maar gezellig en heeft een ietwat nostalgische sfeer. Bij aankomst kregen we een amuse van vis, wat erg lekker van smaak was.
We besloten het verassingsmenu te nemen en hebben hier geen spijt van gehad. Het voorgerecht bestond uit verschillende kleine hapjes. Vis en vlees waren gecombineerd en ook geitenkaas, heerlijk. Als tussengerecht kregen we 2 verschillende witvissen geserveerd waarbij de balans tussen zoet en zout heel erg goed was door de saus en de kruidenrijst waarop de vis lag.
Het hoofdgerecht bestond uit twee verschillende soorten wildvlees met gebakken aardappelen. Deze had voor ons wat meer op smaak mogen zijn, maar was desalnietemin lekker. Het nagerecht daarintegen was weer helemaal af, en bestond uit 5 verschillende kleine hapes waaronder chocolademouse, ijs van pate sucre en een mouse. Ieder met een eigen smaak, en goed gecombineerd. De bediening zou van ons iets losser mogen. We vonden deze wat minder warm en afstandelijk, maar dat is net waar je van houd. Voor herhaling vatbaar.
NLeter . Gastronoom (17 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Een geweldig restaurant; het beschikt slechts over een klein aantal tafels. Het restuarant is gevestigd in een historisch gebouw maar van binnen simpel maar modern ingericht,
5 gangen verrassings menu is zeer gevarieerd. Zeer smakkelijk voorgerecht met diverse vishapjes prachtig opgemaakt en zeer smaakvol. Tussengerech ook van vis met verrassende ingredienten. Ook hoofdgerecht en nagerecht zeer smaakvol en verrassende combinaties van ingredienten. Het diner wordt vooraf gegaan door een amuse en ook bij de koffie wordt nog een hapje geserveerd
Bediening is vriendelijk en zeer deskundig een heeft uitgebreid de tijd voor de gasten. Dit restaurant is een bezoek meer dan waard.
Jeroen M. Gastronoom (46 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Heerlijk gegeten bij Carpe Diem! We hebben hier een 5 gangen suprise menu genoten. Een aantal gerechten kwamen we ook op de ala carte kaart tegen. De keuze van gerechten zou ik klassiek noemen. Subliem bereid van voor- tot na-gerecht met focus op het hoofdbestanddeel en niet extreem op exotische versieringen. De gerechten zien er overigens artistiek uit en smaken vooral heerlijk! Een huiskamer achtige sfeer met vriendelijke en voorkomende bediening die steeds nieuw water neerzette. Heerlijke witte huiswijn. Prijs-kwaliteit verhouding uitstekend. We komen zeker terug!
JJ H. Fijnproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2012
Eten is prima in orde! Wild Zwijn vooraf was perfect, kalfshaas als hoofd ook goed - maar smaakte iets minder uitdagend (nu is na wild een kalfhaas natuurlijk altijd wat flauwer van smaak, maar er zat genoeg tijd en brood tussen om tot rust te komen).

Bediening goed, voorkomend en zoals ik het graag heb: zoveel mogelijk onzichtbaar, maar tegelijkertijd altijd in de buurt om te dienen of het glas bij te schenken. Chapeau!

Decor is op orde, maar redelijk kaal. Dat zal vermoedelijk een keuze van de uitbater zijn: een vlot restaurant met bovengemiddelde bediening en zeer goed eten. Een prima visie!